autoilua & elämää

Äänestys

Oletko ollut tyytyväinen XC60seen?

Erittäin tyytyväinen, ei vikoja eikä puutteita
20 (18.7%)
Tyytyväinen, joitakin pieniä vikoja / puutteita
13 (12.1%)
Tyytyväinen, mutta jotkin asiat häiritsevät
4 (3.7%)
En kovin tyytyväinen, liikaa asioita, jotka eivät toimi
5 (4.7%)
Vaihdoin muuhun merkkiin, koska en ollut tyytyväinen
5 (4.7%)
Vaihdoin muuhun merkkiin muuten vain
7 (6.5%)
Olen kiinnostunut XC60stä, se on yksi vaihtoehto autonvaihtopohdinnoissani
53 (49.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 93

Kirjoittaja Aihe: Volvo XC60 (2008-2017)  (Luettu 311499 kertaa)

Poissa Taky

Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1680 : 02.08.2018 22:12 »
Myyjältä tuli auton varausmaksun jälkeen kuvia Volvon tuulilasin yläreunasta, pelti on monesta kohtaa lasin rajassa ruosteessa?!


Kts https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=48954.0
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa sorppi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 9
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1681 : 03.08.2018 09:46 »
Aika jännä. Mulla on ollu jos jonkunlaista kotteroa vuosien saatossa eikä yhdessäkään oo ollu vastaavaa ongelmaa. Nuorempana ne oli paljon ajettujakin mutta ei. Nykynen Optima -13 150tkm. Vaimolla Civic -13 132tkm. Ei mitään. Ja kyllä, molemmissa on ihan reilusti kiveniskemiä.
En tiijä. EI kyllä ehkä huvita ostaa valmiiks ruostunutta autoa ruosteettoman tilalle. Siinä on pikku täpliä mutta myös ihan reilusti jo kuprulle menneitä kohtia. Kaikki lasin rajassa. Pahin on peukalonpään kokoinen.
XC60 D4

Poissa Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13040
  • Volvo XC60
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1682 : 03.08.2018 11:15 »
Ei kannata viallisen yksilön perään haikailla. Näitä on niin paljon myynnissä, että taatusti löydät helposti paremman yksilön.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa sorppi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 9
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1683 : 09.08.2018 10:31 »
Myyjä korjauttaa katon ihan kunnolla eli maalataan kokonaan. Samalla vaihdetaan tuulilasi ja kattoikkunan tiiviste. Ja takapuskurin päällä oleva muovi maalataan. Siinä on jälkiä.
Kaupan päälle asennetaan vetokoukku, auto ilmeisesti huolletaankin vaikkei ihan vielä olisikaan aika ja saan vielä uudet eturenkaatkin. Takarenkaat on melkein uudet (Nokian hakka black) ja talvikumeissa on 9mm (HKPL9).
Tähän kun lisätään että
- vaihtoautostani saan tästä paikasta parhaan hyvityksen
- Vastaavilla varusteilla ei ole tarjolla juurikaan vaihtoehtoja. Adaptiivisella cruisella Summumeita on tällä hetkellä myynnissä nettiautossa kuusi kappaletta. Tämä on halvin niistä.

Niin niin...

TOSIN, saman liikeen toiseen pisteeseen on tulossa väriä myöden myyntiin juuri samanlainen paitsi että siinä sähkönen takaluukku, tonnin halvemmalla ja 5tkm enemmän ajettu...

Kauppoja ei olla vielä lyöty lukkoon siis mutta lähellä se on.
XC60 D4

Poissa Taky

Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1684 : 09.08.2018 12:49 »
...siinä sähkönen takaluukku,

Joka on kyllä hintansa arvoinen sijoitus - suosittelen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa sorppi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 9
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1685 : 09.08.2018 15:16 »
Joka on kyllä hintansa arvoinen sijoitus - suosittelen.

Vaakakupissa on
1) Navi, uudet kahdet renkaat, uudeksi maalattu katto. Mustat nahat. Panoraamakatto.
2) Sähköinen takaluukku, kahdet puolikuntoiset renkaat, originaali kattomaali(ei tietoa missä kunnossa). Kaksiväriset nahkapenkit.

Sähköluukku olis kiva mutta vaihtasinko Naviin ja Panoraamaluukkuun? Kaksväriset nahat voi myydessä olla hankalemmat. Renkaissa voi laskea että vajaan vuoden sisään toiseen menee 2k, toisessa se on edessä paljon myöhemmin. Jos maalaustyö tehdään hyvin, ei pitäs olla hätää ja työllä on joka tapauksessa vuoden takuu. Jos se tehdään huonosti, kukkiihan se ensi keväänä.
XC60 D4

Poissa sorppi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 9
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1686 : 22.09.2018 10:14 »
Tuli se sitten ostettua. Nyt kuukauden ja parin tuhannen kilometrin jälkeen kokemukset edelleen positiivisia. Stereoiden (Sensus 4x40w) tunkkaisuus harmitti Optiman Infinity-systeemin jälkeen, mutta päivitin pääkaiuttimet ja vahvistimen laatukamaan SK-Autosoundilla (ja ovet on vaimennettu resnonoinneilta) niin sekin harmitus on deletoitu. Vieläkun saan siihen subbarin myöhemmässä vaiheessa niin tuosta tulee jopa parempi kuin Optimasta äänentoiston puolesta.
Auto on:
- hiljainen
- vakaa ajettava
- näyttävän näköinen
- kulkee pintakaasulla normaalikiihdyttelyt mikä on mulle uutta. Ja kivaa.
- Eka tankillisen mitattu keskikulutus ihan kohtuullinen 6,7l/100km. Ajotietokone näytti 6,3. Ei webaston käyttöä tuossa. Nyt kun sitä alkaa käyttää niin valehtelee jatkossa varmasti enemmän. Ottaen huomioon Optima jossa keskikulutus ei ollut kuin muutaman desin vähemmän, käytetyille senteille saa kyllä huomattavan hyvän vastineen.

Huonona puolena olen huomannut että kun kierrokset alkaa olla jossain 1200r/min paikkeilla, auto ikäänkuin nypyttää. En tiedän miten normaalia se on? Onko muilla samaa? Ajattelin vaihdattaa laatikon öljyt. Tämä siis 8-vaihteinen ja 140tkm nyt ajettu. TOivottavasti nypytys ei kerro mistään vakavammasta? Otin autoliikkeen vuoden takuun että siinä mielessä ei ole paniikkia asian suhteen mutta jos se nyt laukeis niin tulishan siitä varmasti siitä huolimatta itsellekin kuluja.

Toinen ehkä huono puoli on että kun on vielä pieniä lapsia niin korkeus tekee autoon tulon ja siitä lähdön hankalammaksi. Lisäksi kun ovat sisällä ja penkissä, ainakaan nuorin ei enää yllä auki olevan oven kahvaan.
XC60 D4

Poissa pontukka

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 2
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1687 : 26.11.2018 15:43 »
Nyt kun on taas talvi tullut ja kelit vaihtelee plussan ja miinuksen väliä joka päivä, niin on oviongelmien aika. Kuskin puolen etuovi ei mene kiinni, aukeaa kyllä moitteettomasti. Sitten kun auto saa ajaessa lämmetä semmoiset 10 minuuttia, niin jossain vaiheessa ovi napsahtaa taas kiinni. Onko tämä kuinka monella ollut kiusana ja onko tullut vastaan pistämätöntä keinoa taltuttaa jäätyilevät osat?

Aseöljyllä olen asiaa aiemmassa elämässä korjaillut ja on toiminut. XC60ssäni ei näemmä kikka (ainakaan enää auta) Volvolla neuvoksi tarjotaan melkein 500 euron sijoitusta uuden lukkolaitteen muodossa, niin kuin asiaan kuuluu. Lähes joka ongelmaan Volvon merkkarilla tuntuu olevan vastauksena, että osta tuo 500-700 euron osa ja laitetaan kiinni. Nojoo, bisnestähän he tekevät. Mutta jos nyt muka on niin, että uusi lukkolaite pitäisi laittaa, niin mistähän saisi noita muualta kuin volvolta? Jotenkin olen kyllä sitä mieltä, että kun lämpimällä kelillä eli kolmena vuodenaikana ja kovalla pakkasella lukkolaite toimii moitteettomasti, niin ei ole mitään maailman suurinta kestävää kehitystä, että vaihdetaan uusi osa tilalle...

Poissa Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13040
  • Volvo XC60
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1688 : 26.11.2018 16:13 »
Onko sulla jo takuuaika mennyt umpeen? Aikoinaan edellisen mallin XC60n kanssa ei ole tullut eteen vastaavia ongelmia. Esim. takaluukun pumppujen moottorit vaihdettiin takuuseen, kun tuppasivat jäätymään pakkasella.

Jos lukkojen jäätyminen on tyyppivika (mitä merkkarit tai maahantuoja eivät hevillä myönnä), pitäisi se korjata virhevastuun perusteella, tai ainakin sovitella niin, että asiakkaan maksettavaksi jää ainoastaan osa kustannuksista.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Volvoheepo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 180
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1689 : 26.11.2018 17:20 »
Vähän samaa vikaa oli oman auton etuovissa yleensä juuri pakkas- ja suojakelin vaihdellessa. Taisin joskus huollossa mainita ja rasvasivat. Eipä rasvaus juuri käytöstä muuttanut mutta yleensä ongelmat esiintyivät vain ensimmäisenä pakkasaamuna. Opin elämään tämän kanssa  ;D

Poissa pontukka

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 2
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1690 : 27.11.2018 09:41 »
Onko sulla jo takuuaika mennyt umpeen? Aikoinaan edellisen mallin XC60n kanssa ei ole tullut eteen vastaavia ongelmia. Esim. takaluukun pumppujen moottorit vaihdettiin takuuseen, kun tuppasivat jäätymään pakkasella.

Jos lukkojen jäätyminen on tyyppivika (mitä merkkarit tai maahantuoja eivät hevillä myönnä), pitäisi se korjata virhevastuun perusteella, tai ainakin sovitella niin, että asiakkaan maksettavaksi jää ainoastaan osa kustannuksista.

2012 mallia, että ei tuossa liene enää valmistajalla mitään kiinnostusta ottaa kantaa. Ja onhan tuossa jo kilometrejäkin mittarissa vaikka kuinka, että voinee se olla ihan lukkolaitteen kulumaakin. Ei kai mikään osa nykyautoissa kestä yli 200tkm :D

Poissa Quality

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13040
  • Volvo XC60
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1691 : 27.11.2018 10:10 »
Ok - ajellaan sitten saman ikäisillä :). Mulla tuli juuri täyteen 180 tkm. Hyvin on kyllä pelittänyt kokonaisuudessaan, eivät ole ovet temppuilleet, vain nuo takaluukun nostimet silloin aluksi.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Mulugren

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 61
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1692 : 06.12.2018 12:38 »
Nyt kun on taas talvi tullut ja kelit vaihtelee plussan ja miinuksen väliä joka päivä, niin on oviongelmien aika. Kuskin puolen etuovi ei mene kiinni, aukeaa kyllä moitteettomasti. Sitten kun auto saa ajaessa lämmetä semmoiset 10 minuuttia, niin jossain vaiheessa ovi napsahtaa taas kiinni. Onko tämä kuinka monella ollut kiusana ja onko tullut vastaan pistämätöntä keinoa taltuttaa jäätyilevät osat?

Ei ole ollut XC60 2014 lukkojen kanssa ongelmia. Auto on yöt katoksessa mutta mikä tärkeintä: webastolla esilämmitetään aina ja huolella. Pysyy paikat kuivina jolloin myöskin elektroniikka säilyy toimintakuntoisina pitempään. Olen myös pesujen yhteydessä suihkinut korrekin tfc viimeistelyainetta kahvoihin eikä ole isommin ollut kahvojenkaan jäätymisten kanssa ongelmia.

Lukkojen öljyäminen yleensä synnyttää vain lisää riesaa olipa lukko missä kikottimessa tahansa. Ainakin öljyn oltavat erittäin ohutta ja sitä laitettava erittäin vähän. Polkupyörien ja mopojen lukoissa olen kokeillut teflon ja litiumpohjaisia voiteita hyvällä menestyksellä. Niitäkään ei kärsi kuin hitusen laittaa
« Viimeksi muokattu: 06.12.2018 12:41 kirjoittanut Mulugren »

Poissa Teekasi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 216
  • XC60 T8 R-design
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1693 : 06.12.2018 20:44 »
Ihan perinteinen aseöljy on kyllä lukoissa toiminut mainiosti, pakkaskestävyys erinomainen ja voitelee hyvin, en turhaan lähtisi kokeilemaan mitään hienompia sekoituksia. Nykyisessä T8:ssa ei kyllä voitelua ole tarvinnut muu kuin latausluukun muovinen sulkumekanismi, mutta siihenkin tepsi aseöly, ei mitään ongelmia viime talvena... monilla muilla tuntui olevan.

Poissa Mulugren

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 61
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1694 : 06.12.2018 23:51 »
Aseöljy toimii nimensä mukaisesti aseissa ja muissa joita puretaan ja rassataan ja puhdistetaan ja taas öljytään..päntiönään. Myöskin suljetuissa ja lialta suojatuissa toimii tietenkin hyvin. Mutta sitä jos erehtyy laittamaan vaikkapa mp virtalukkoon niin ei kauaa mene kun ei edes avainta suosiolla saa sisään. Pesee loputkin tehtaan voiteet tehokkaasti kuikkaan, kerään itseensä epäpuhtauksia jne. Ken tutkailee uusia lukkoja niin huomaa et tehtaalla ei todellakaan laiteta mitään aseöljyjen kaltaisia vaan paljon pitkäikäisempiä

Poissa Teekasi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 216
  • XC60 T8 R-design
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1695 : 08.12.2018 10:01 »
Jeppistä, no kokemusta ei ole mp lukoista, mutta onhan tuo aseöljy toiminu kaikkialla muualla. Auton lukot on hieman paremmassa kulmassa taivaaseen nähden ja näin ollen sään aiheuttama kuormitus hieman eri luokkaa.

Lähinnä epäilyttää kaikenmaailman teflonit sun muut, onko niissä kaikissa ajateltu pohjoisen oloja ja pakkaskestävyyttä... aseöljyssä se on kuitenkin luokkaa  -60C. Varmasti löytyy hyviä tuotteita näistäkin, mutta yhtä varmasti on kaikenlaista ylihintaista saissea tarjolla. Jos Mulugrenilla on joku hyvä tuote vinkata, niin kerro meillekin!
« Viimeksi muokattu: 08.12.2018 10:04 kirjoittanut Teekasi »

Poissa Kaapo

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2457
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1696 : 08.12.2018 10:13 »
Aseöljy on ainoa joka toiminut postilaatikon lukoissa jotka muuten jäässä joka aamu (pakkasella...)

V90:ssä viime talvena jäätyi joskus takaovien lukot siten, että ulkoa kahvasta "löi tyhjää", mutta sisäpuolen vivusta auksei heti. syksyn huollossa kuulemma voideltu lukot. vielä ei kokemusta auttoiko
Volvo V90 D4 AWD Business R-Design Aut. MY18

Poissa mtr1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 483
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1697 : 08.12.2018 22:51 »
Aseöljy on ainoa joka toiminut postilaatikon lukoissa jotka muuten jäässä joka aamu (pakkasella...)

V90:ssä viime talvena jäätyi joskus takaovien lukot siten, että ulkoa kahvasta "löi tyhjää", mutta sisäpuolen vivusta auksei heti. syksyn huollossa kuulemma voideltu lukot. vielä ei kokemusta auttoiko

V40 sama homma, lukot meni takuuseen. Toivottavasti toi olis jo korjattu V60:een... pahalta näyttää jos V90:ssä sama vika.

Poissa TKG

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 14
Vs: Volvo XC60 (2008-2017)
« Vastaus #1698 : 13.12.2018 20:17 »
Mutta jos nyt muka on niin, että uusi lukkolaite pitäisi laittaa, niin mistähän saisi noita muualta kuin volvolta?


http://www.skandix.de/en/
V60, V70, 944TBO, XJR