https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyota RAV4 2019

Toyotan tarjoamaa webastoa puhelinohjauksella ajattelin. Tietysti maksaahan se aika reilusti. Tosin maksaa lämpöpakettikin jonkin verran. Vaimolla ei ole töissä mahdollisuutta pistokepaikkaan joten ikkunan raputusta luvassa. 
 
Mietin vaihtoa Rav4ään ja pohdin vielä tuota Active-varustelua. Sisämelun ja todella "pienen äänentoiston" vuoksi mietin suoraan joko Stylen tilaamista - tai paremman audion asennuttamista jälkikäteen.
Onko joku vaihtanut elementtejä omaan RAViinsa jälkikäteen? Onko siellä mahdollisia mutkia matkassa? Muista merkeistä mahdollisesti siirtyvänä on jotenkin uskomatonta, ettei Toyota myymään tuota parempaa JBL-settiään itsenäisenä tai paketoituna lisävarusteena kaikkiin malleihinsa.
Kiitos kommenteista! :)
 
Premiumiin olen ollut varsin tyytyväinen. Varsinkin, kun nuo nahkaistuimet on tuulettuvat. JBL ei nyt ole mikään järisyttä kokemus, mutta varsin selkeä ääni on kyllä. En nyt muista, onko activessa A-pilarikaiuttimet, mutta niillä on suuri vaikutus selkeään ääneen. Kaikkiin reikiin kyllä muutoin löytyy parempaa osaa varmasti. Eikä mun edellisessä premiumissa kyllä äänetkään mitenkään erityisen huonot ollu, vaikkei JBL:t ollutkaan.
 
Dussa sanoi:
Mietin vaihtoa Rav4ään ja pohdin vielä tuota Active-varustelua. Sisämelun ja todella "pienen äänentoiston" vuoksi mietin suoraan joko Stylen tilaamista - tai paremman audion asennuttamista jälkikäteen.
Onko joku vaihtanut elementtejä omaan RAViinsa jälkikäteen? Onko siellä mahdollisia mutkia matkassa? Muista merkeistä mahdollisesti siirtyvänä on jotenkin uskomatonta, ettei Toyota myymään tuota parempaa JBL-settiään itsenäisenä tai paketoituna lisävarusteena kaikkiin malleihinsa.
Kiitos kommenteista! :)

Itselläni Active nyt, ja tilattu ainoastaan kuskinpenkin takia Style. Mukaan otin plussapaketin JBL:n kera siis. Valtava ero etupenkeissä, myös etumatkustajan penkki mukavampi selälleni. Jos sinulla on selkävaivoja, panosta lisää heti alussa Styleen/Premiumiin. Istuimet vaikuttavat sporttipenkkityyppisiltä eli sivutuenta parempi myös kuin Activessa, saati sitten alaselän tuki. Äänitasossa/melussa aivan aavistuksenomainen ero näiden välillä Stylen eduksi; en tiedä johtuiko renkaista (omassani 18" Bridgestone Turanza ja koeajokissa taisi olla Bridgestone Alenza 18"). Tuli vielä mieleen, voiko näissä 18":n Ravin orkkis/lisävarustevanteissa olla merkittäviä painoeroja? Koeajo-Stylen kokomustat alla meno tuntui aavistuksen kevyemmältä esim. liikenneympyröissä jne, omat 18" lisävarusteiset kiillotettu alumiini-musta-vantein meno on aavistuksen raskaampaa mutta toisaalta rullaa kaasu nostettuna kauemmin/paremmin. JBL oli ok paremmaksi soitinsarjaksi, ei hifitasoa mutta perussoitinta selvästi parempi. Koska en ole hifisti, en osaa analysoida muuta kuin että edessä oli jotenkin erilainen tilantuntu äänen osalta, ikään kuin istuisi konserttisalissa (johtunee esim. etupilarissa olevista lisäkajareista. Ääni ei myöskään säröydy/puuroudu lujaa luukuttaessakan. Bassojytke ei ollut parempien autohifien luokkaa, ja subbari sijaitsee siinä mielessä huonossa paikassa tavaratilan vasemmassa sivureunassa (luultavasti sen sijainti vaikkapa tavaratilan pohjalla varapyörän paikalla voimistaisi jytkettä). Onko muuten tuossa JBL:ssä RAV4:ssa erillinen "ekvalisaattori" josta siis voi vielä hienosäätää ääntä? En pikaisella koeajolla ehtinyt perehtyä.
 
Ainakin samaa sukua olevan Corollan JBL:ssä on sävysäädöt bassolle ja diskantille.

Istuinten osalta Corolla on mielestäni paska, en ole yllättynyt siitä että Peeveli sinulla on ollut ongelmia RAVin istuimen kanssa. Edes Corollan Premium-istuimet eivät ole mielestäni aivan saksalaisten perusistuinten tasolla. Ja sitten ne puuttuvat sähkösäädöt vielä, penkit on kohta jossa on taas säästetty väärässä paikassa. Kyllähän nuo välttää, mutta sellainen mukavuussohvafiilis puuttuu ja ristiselän tuki on mallia eteen-taakse, kun perussaksalaisessa se säätyy ylös-alas-eteen-taakse. Ja kunnon penkit ruksittaessa saksalaisessa säätyy kaikki, ja kuskin istuin hieroo. On siinä dekadin verran eroa mielestäni. Mutta kaikkea ei saa, on niissä saksalaisissa huonojakin puolia sitten, vaikka istuimet ovatkin hyviä.
 
repomies sanoi:
Ainakin samaa sukua olevan Corollan JBL:ssä on sävysäädöt bassolle ja diskantille.

Kyllähän nuo välttää, mutta sellainen mukavuussohvafiilis puuttuu ja ristiselän tuki on mallia eteen-taakse, kun perussaksalaisessa se säätyy ylös-alas-eteen-taakse. Ja kunnon penkit ruksittaessa saksalaisessa säätyy kaikki, ja kuskin istuin hieroo. On siinä dekadin verran eroa mielestäni. Mutta kaikkea ei saa, on niissä saksalaisissa huonojakin puolia sitten, vaikka istuimet ovatkin hyviä.

Ei ainakaan vageissa ollut muutama vuosi sitten perusistuimissa ristiseläntuen korkeussuuntaista säätöä (yläs-alas). Muutoin toki olivat pääosin hyviä penkkejä. Volvon R-designissa oli kyllä parhaat, eikä Pösö 3008:n sähkösäätöiset juuri taakse jääneet. Rav-stylessä on myös tosiaan omalle outorankaiselle selälleni hyväntuntuiset penkit, ja täten suurin auton ongelma poistuu. Tehdas on perustellut lisävarusteiden suppeutta tuotantotehokkuudella ja tasaisella laadulla, mutta kyllä se ristiseläntuen säätö tulisi jo 2020-luvulle tultaessa oltava persmallissakin vakiona, jos ei lisävarustelistalle tuoda sähkösäätöistä kaikkiin varustetasoihin ruksittavaksi.
 
Uti sanoi:
Nyt Toyota tarjoaa myös sähkö Webastoa. Siihen saa etäohjaukset kuten bensa Webastoonkin.
2 kW tai 3 kW. Lämmittää moottorin ja oma lämppäri sisärilat. Sis kiertovesipumpun ja akkulaturin.
Uti

Ja huoltopäällikön mukaan nyt on tullut tarjolle myös vanhakoriseen saatavilla ollut kiertovesipumpullinen letkulämmitinkin saataville. Koko pakettina (moottorinlämmitin, sisähaaroitus ja sisälämppäri) maksaa kuulemma hieman yli 1000 eur.
 
Ja tuon Webastolaskurin mukaan asennettuna korkeintaan 2000 € saa minkä version haluaa. Tosin varmaan vielä pitää ottaa toinen kake. Aika rapsakka oli se tammikuussa hinnoiteltu 3500 €.
 
euroshopperi sanoi:
Ja tuon Webastolaskurin mukaan asennettuna korkeintaan 2000 € saa minkä version haluaa. Tosin varmaan vielä pitää ottaa toinen kake. Aika rapsakka oli se tammikuussa hinnoiteltu 3500 €.
Onko tuossa "maahantuojan" Webasto-ratkaisussa jotain eroa muihin jälkiasenteisiin Webastoihin nähden?
 
Hintahan on tuon laskurin mukaan RAV4 2013- alkaen. Epäilen, että kysymällä tulee hybridi tms lisää ja maksaakin sitten jotain muuta.
 
Auton nostaminen hallitunkilla. Kokeilin tänäänn Motonetista tilaamaani bachon hallitunkkia RAV:n nostoon alustan nostopisteistä. Soveltui hyvin etu-tai takapää kerrallaan.Sopi hyvin alle vetokoukusta huolimatta, ja nostaa tarpeeksi korkealle. Nostokyky 2.25t.Intergoitu nostotyyny. Hinta 129euroa
 
Toyotan oma asennus Webastolle sisältää tehoakun ja hintaa 2690 € kake versiona. Oliskohan tonnin pudonnu hinta siitä, mitä oli ensihuumassa. En nyt muista, pitikö sitä akun paikkaa jotenkin vielä jyrsiä tuon tehoakun takia. Taitaa olla paree, kun antaa merkkilikkeessä tehtäväksi tuon asennuksen.
 
Uti sanoi:
Tuossa väistöissä näyttää tuo takapää hyvinkin levottomalta jo 68 km/h nopeudessa, aivan kuin takana ei olisi vaimennuksia laisinkaan, sen verran jää pompottamaan. Qashqai taas näyttäisi taas menevän väistön huomattavasti tyylikkäämmin ja paljonkin kovemmalla nopeudella 84 km/h. Mikähän tuossa RAV4 :n alustassa tekee siitä noin onnettoman väistökokeessa?
 
OT. Nissan Qashqai pääsi toiseksi parhaaseen tulokseen tuossa hirvitestissä. Hävisi vain 1 km/h toistaiseksi voittamattomalle Citroen Xantia Activa V6:lle.
 
euroshopperi sanoi:
Toyotan oma asennus Webastolle sisältää tehoakun ja hintaa 2690 € kake versiona. Oliskohan tonnin pudonnu hinta siitä, mitä oli ensihuumassa. En nyt muista, pitikö sitä akun paikkaa jotenkin vielä jyrsiä tuon tehoakun takia. Taitaa olla paree, kun antaa merkkilikkeessä tehtäväksi tuon asennuksen.
Toki autoliikkeellä lienee tuohon paras asiantuntemus, mutta jälkiasennusta "parhaimmillaan" tuokin sitten on, jos uutta autoa joudutaan jyrsimään, jotta osat saadaan johonkin sopimaan. Ei siis mitään "OEM-touhua" tai tehtaan suunnittelemaa.
 
Näyttää tuo ohjauksen nopeus melkein yllättävän kuskin. Mun mielestä se suorastaan syöksyy jo ensimmäisessä käännössä kunnolla väistöön. Eihän se enää sitten muuta tarvitsekkaan. Loppu hoituu samalla korjauksella lisää yli. Pitää varmaan tutustua tuohon kääntyilyyn erikseen, kun tulee ajeltua melko seesteisesti yleensä. Vaikuttaakohan esim sport, normal ja eco asetukset ohjauksee.
 
TTO sanoi:
Toki autoliikkeellä lienee tuohon paras asiantuntemus, mutta jälkiasennusta "parhaimmillaan" tuokin sitten on, jos uutta autoa joudutaan jyrsimään, jotta osat saadaan johonkin sopimaan. Ei siis mitään "OEM-touhua" tai tehtaan suunnittelemaa.

Joo, mutta saattaa olla sovitusosat siihen valmiina olemassa, joissa huomioitu juuri mittojen muutokset. Reilu Reiskalla voi olla toisin.
 
Marmoritiskiltä viimmehetken vaihdos. Lämpöpaketti pois ja webasto tilalle2690e kaukoohjaimella sekä puhelin ohjauksella. Ruotsin puolella laittavat kiinni. Mielestäni ihan ok hinta. Varmaankin olisi saanut "halvemmalla" jälkikäteen jostakin liikkeestä suomessa. Mukava se on kun on kaikki valmiina kun lähtee autokaupasta. Vielä reilu kuukausi ja auton pitäisi saapua. Toyota Rav4 hybrid style plus paketilla.
 
Toyota käyttää vain hyväksyttyjä ratkaisuja autojen jälkivarustelussa. Vähintään maahantuojan hyväksyntä vaaditaan virallisen Toyota-jälleenmyyjän asentamille uuden auton jälkivarusteille.
Uti