autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota RAV4 2019  (Luettu 304165 kertaa)

Paikalla Härski

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 4
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3400 : 11.09.2019 16:34 »
Toyotan tarjoamaa webastoa puhelinohjauksella ajattelin. Tietysti maksaahan se aika reilusti. Tosin maksaa lämpöpakettikin jonkin verran. Vaimolla ei ole töissä mahdollisuutta pistokepaikkaan joten ikkunan raputusta luvassa. 

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1194
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3401 : 11.09.2019 17:53 »
Muistaakseni oli omaa autoa tilatessa tammikuun alussa hinnat luokkaa 3 500 € ja jätin automaattisesti tilaamatta. Nyt onkin mieli hieman muuttunut, josko ottaisi jossain vaiheessa asian uudelleen harkintaan.

https://www.webastoasennus.fi/webastolaskuri

Poissa Dussa

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 2
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3402 : 12.09.2019 00:12 »
Mietin vaihtoa Rav4ään ja pohdin vielä tuota Active-varustelua. Sisämelun ja todella "pienen äänentoiston" vuoksi mietin suoraan joko Stylen tilaamista - tai paremman audion asennuttamista jälkikäteen.
Onko joku vaihtanut elementtejä omaan RAViinsa jälkikäteen? Onko siellä mahdollisia mutkia matkassa? Muista merkeistä mahdollisesti siirtyvänä on jotenkin uskomatonta, ettei Toyota myymään tuota parempaa JBL-settiään itsenäisenä tai paketoituna lisävarusteena kaikkiin malleihinsa.
Kiitos kommenteista! :)

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1194
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3403 : 12.09.2019 01:14 »
Premiumiin olen ollut varsin tyytyväinen. Varsinkin, kun nuo nahkaistuimet on tuulettuvat. JBL ei nyt ole mikään järisyttä kokemus, mutta varsin selkeä ääni on kyllä. En nyt muista, onko activessa A-pilarikaiuttimet, mutta niillä on suuri vaikutus selkeään ääneen. Kaikkiin reikiin kyllä muutoin löytyy parempaa osaa varmasti. Eikä mun edellisessä premiumissa kyllä äänetkään mitenkään erityisen huonot ollu, vaikkei JBL:t ollutkaan.

Poissa Peeveli 1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 310
  • "Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3404 : 12.09.2019 07:38 »
Mietin vaihtoa Rav4ään ja pohdin vielä tuota Active-varustelua. Sisämelun ja todella "pienen äänentoiston" vuoksi mietin suoraan joko Stylen tilaamista - tai paremman audion asennuttamista jälkikäteen.
Onko joku vaihtanut elementtejä omaan RAViinsa jälkikäteen? Onko siellä mahdollisia mutkia matkassa? Muista merkeistä mahdollisesti siirtyvänä on jotenkin uskomatonta, ettei Toyota myymään tuota parempaa JBL-settiään itsenäisenä tai paketoituna lisävarusteena kaikkiin malleihinsa.
Kiitos kommenteista! :)

Itselläni Active nyt, ja tilattu ainoastaan kuskinpenkin takia Style. Mukaan otin plussapaketin JBL:n kera siis. Valtava ero etupenkeissä, myös etumatkustajan penkki mukavampi selälleni. Jos sinulla on selkävaivoja, panosta lisää heti alussa Styleen/Premiumiin. Istuimet vaikuttavat sporttipenkkityyppisiltä eli sivutuenta parempi myös kuin Activessa, saati sitten alaselän tuki. Äänitasossa/melussa aivan aavistuksenomainen ero näiden välillä Stylen eduksi; en tiedä johtuiko renkaista (omassani 18" Bridgestone Turanza ja koeajokissa taisi olla Bridgestone Alenza 18"). Tuli vielä mieleen, voiko näissä 18":n Ravin orkkis/lisävarustevanteissa olla merkittäviä painoeroja? Koeajo-Stylen kokomustat alla meno tuntui aavistuksen kevyemmältä esim. liikenneympyröissä jne, omat 18" lisävarusteiset kiillotettu alumiini-musta-vantein meno on aavistuksen raskaampaa mutta toisaalta rullaa kaasu nostettuna kauemmin/paremmin. JBL oli ok paremmaksi soitinsarjaksi, ei hifitasoa mutta perussoitinta selvästi parempi. Koska en ole hifisti, en osaa analysoida muuta kuin että edessä oli jotenkin erilainen tilantuntu äänen osalta, ikään kuin istuisi konserttisalissa (johtunee esim. etupilarissa olevista lisäkajareista. Ääni ei myöskään säröydy/puuroudu lujaa luukuttaessakan. Bassojytke ei ollut parempien autohifien luokkaa, ja subbari sijaitsee siinä mielessä huonossa paikassa tavaratilan vasemmassa sivureunassa (luultavasti sen sijainti vaikkapa tavaratilan pohjalla varapyörän paikalla voimistaisi jytkettä). Onko muuten tuossa JBL:ssä RAV4:ssa erillinen "ekvalisaattori" josta siis voi vielä hienosäätää ääntä? En pikaisella koeajolla ehtinyt perehtyä.
RAV4 Hybrid AWD-i Active 2019. Tilattu: Toyota RAV4 Hybrid AWD-i Style 2020

Poissa repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3405 : 12.09.2019 09:14 »
Ainakin samaa sukua olevan Corollan JBL:ssä on sävysäädöt bassolle ja diskantille.

Istuinten osalta Corolla on mielestäni paska, en ole yllättynyt siitä että Peeveli sinulla on ollut ongelmia RAVin istuimen kanssa. Edes Corollan Premium-istuimet eivät ole mielestäni aivan saksalaisten perusistuinten tasolla. Ja sitten ne puuttuvat sähkösäädöt vielä, penkit on kohta jossa on taas säästetty väärässä paikassa. Kyllähän nuo välttää, mutta sellainen mukavuussohvafiilis puuttuu ja ristiselän tuki on mallia eteen-taakse, kun perussaksalaisessa se säätyy ylös-alas-eteen-taakse. Ja kunnon penkit ruksittaessa saksalaisessa säätyy kaikki, ja kuskin istuin hieroo. On siinä dekadin verran eroa mielestäni. Mutta kaikkea ei saa, on niissä saksalaisissa huonojakin puolia sitten, vaikka istuimet ovatkin hyviä.

Poissa Peeveli 1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 310
  • "Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3406 : 12.09.2019 11:55 »
Ainakin samaa sukua olevan Corollan JBL:ssä on sävysäädöt bassolle ja diskantille.

Kyllähän nuo välttää, mutta sellainen mukavuussohvafiilis puuttuu ja ristiselän tuki on mallia eteen-taakse, kun perussaksalaisessa se säätyy ylös-alas-eteen-taakse. Ja kunnon penkit ruksittaessa saksalaisessa säätyy kaikki, ja kuskin istuin hieroo. On siinä dekadin verran eroa mielestäni. Mutta kaikkea ei saa, on niissä saksalaisissa huonojakin puolia sitten, vaikka istuimet ovatkin hyviä.

Ei ainakaan vageissa ollut muutama vuosi sitten perusistuimissa ristiseläntuen korkeussuuntaista säätöä (yläs-alas). Muutoin toki olivat pääosin hyviä penkkejä. Volvon R-designissa oli kyllä parhaat, eikä Pösö 3008:n sähkösäätöiset juuri taakse jääneet. Rav-stylessä on myös tosiaan omalle outorankaiselle selälleni hyväntuntuiset penkit, ja täten suurin auton ongelma poistuu. Tehdas on perustellut lisävarusteiden suppeutta tuotantotehokkuudella ja tasaisella laadulla, mutta kyllä se ristiseläntuen säätö tulisi jo 2020-luvulle tultaessa oltava persmallissakin vakiona, jos ei lisävarustelistalle tuoda sähkösäätöistä kaikkiin varustetasoihin ruksittavaksi.
RAV4 Hybrid AWD-i Active 2019. Tilattu: Toyota RAV4 Hybrid AWD-i Style 2020

Poissa Peeveli 1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 310
  • "Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3407 : 12.09.2019 11:57 »
Nyt Toyota tarjoaa myös sähkö Webastoa. Siihen saa etäohjaukset kuten bensa Webastoonkin.
2 kW tai 3 kW. Lämmittää moottorin ja oma lämppäri sisärilat. Sis kiertovesipumpun ja akkulaturin.
Uti

Ja huoltopäällikön mukaan nyt on tullut tarjolle myös vanhakoriseen saatavilla ollut kiertovesipumpullinen letkulämmitinkin saataville. Koko pakettina (moottorinlämmitin, sisähaaroitus ja sisälämppäri) maksaa kuulemma hieman yli 1000 eur.
RAV4 Hybrid AWD-i Active 2019. Tilattu: Toyota RAV4 Hybrid AWD-i Style 2020

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1194
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3408 : 12.09.2019 12:13 »
Ja tuon Webastolaskurin mukaan asennettuna korkeintaan 2000 € saa minkä version haluaa. Tosin varmaan vielä pitää ottaa toinen kake. Aika rapsakka oli se tammikuussa hinnoiteltu 3500 €.

Poissa TTO

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1102
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3409 : 12.09.2019 12:44 »
Ja tuon Webastolaskurin mukaan asennettuna korkeintaan 2000 € saa minkä version haluaa. Tosin varmaan vielä pitää ottaa toinen kake. Aika rapsakka oli se tammikuussa hinnoiteltu 3500 €.
Onko tuossa "maahantuojan" Webasto-ratkaisussa jotain eroa muihin jälkiasenteisiin Webastoihin nähden?

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1194
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3410 : 12.09.2019 13:04 »
Hintahan on tuon laskurin mukaan RAV4 2013- alkaen. Epäilen, että kysymällä tulee hybridi tms lisää ja maksaakin sitten jotain muuta.

Poissa TomBu

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 56
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3411 : 12.09.2019 13:19 »
Hybridiin joutuu ainakin vaihtamaan 12V akun huomattavasti isompaan...
2007 Pathfinder
2013 Yaris Hybrid -> 2019 RAV4 Hybrid AWD-i

Poissa Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1048
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3412 : 12.09.2019 13:22 »
http://t.email.bonniertidskrifter.se/r/?id=h313e4810,3454ec0d,3454ec10

Lunta tupaan uudelle Raville hirvitestissä.
Uti

Poissa Ravipappa

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 1
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3413 : 12.09.2019 13:53 »
Auton nostaminen hallitunkilla. Kokeilin tänäänn Motonetista tilaamaani bachon hallitunkkia RAV:n nostoon alustan nostopisteistä. Soveltui hyvin etu-tai takapää kerrallaan.Sopi hyvin alle vetokoukusta huolimatta, ja nostaa tarpeeksi korkealle. Nostokyky 2.25t.Intergoitu nostotyyny. Hinta 129euroa

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1194
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3414 : 12.09.2019 13:58 »
http://t.email.bonniertidskrifter.se/r/?id=h313e4810,3454ec0d,3454ec10

Lunta tupaan uudelle Raville hirvitestissä.
Uti


Pitääkin oikein kokeilla tuota ohjauksen nopeutta tässä uudessa. Näyttää olevan nopeampaa sorttia ja väistöön suorastaan syöksähtää verrattuna noihin muihin.

Poissa Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1048
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3415 : 12.09.2019 13:58 »
Hybridiin joutuu ainakin vaihtamaan 12V akun huomattavasti isompaan...
Taitaa tulla Webasto omalla akulla Rav hybridiin.
Uti

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1194
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3416 : 12.09.2019 14:17 »
Toyotan oma asennus Webastolle sisältää tehoakun ja hintaa 2690 € kake versiona. Oliskohan tonnin pudonnu hinta siitä, mitä oli ensihuumassa. En nyt muista, pitikö sitä akun paikkaa jotenkin vielä jyrsiä tuon tehoakun takia. Taitaa olla paree, kun antaa merkkilikkeessä tehtäväksi tuon asennuksen.

Poissa master_nicksies

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3417 : 12.09.2019 14:19 »
http://t.email.bonniertidskrifter.se/r/?id=h313e4810,3454ec0d,3454ec10

Lunta tupaan uudelle Raville hirvitestissä.
Uti


Taas tämä nousi esille! Itsekin tästä tietoisena tilasin auton (se espanjalainen nettivideo), mutta jonkinlaista lisäanalyysia aiheesta olisi mielenkiintoista saada: miksi näin käy? Ruotsin Toyotan vastaus oli tuossa ihan tyhjä, suunnilleen "auto täyttää kaikki vaatimukset ja on turvallinen".

Poissa Foxit

Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3418 : 12.09.2019 14:26 »
http://t.email.bonniertidskrifter.se/r/?id=h313e4810,3454ec0d,3454ec10

Lunta tupaan uudelle Raville hirvitestissä.
Uti

Tuossa väistöissä näyttää tuo takapää hyvinkin levottomalta jo 68 km/h nopeudessa, aivan kuin takana ei olisi vaimennuksia laisinkaan, sen verran jää pompottamaan. Qashqai taas näyttäisi taas menevän väistön huomattavasti tyylikkäämmin ja paljonkin kovemmalla nopeudella 84 km/h. Mikähän tuossa RAV4 :n alustassa tekee siitä noin onnettoman väistökokeessa?
« Viimeksi muokattu: 12.09.2019 14:28 kirjoittanut Foxit »
Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Poissa Tkarkka

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 42
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #3419 : 12.09.2019 15:31 »
OT. Nissan Qashqai pääsi toiseksi parhaaseen tulokseen tuossa hirvitestissä. Hävisi vain 1 km/h toistaiseksi voittamattomalle Citroen Xantia Activa V6:lle.