autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota RAV4 2019  (Luettu 327374 kertaa)

Poissa -TimoS-

Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2540 : 08.06.2019 11:05 »
Ot, kaikki integroidut tehdasnavit ovat mielestäni jokainen omalla sarallaan kehnoja.

Mutta se johto pitää laittaa kiinni AA:ssa, sen jälkeen kun sanot mitä mieleen tulee, niin onnistuu.
BiTurbo dieselpower

Poissa Xmasa

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 122
  • Avensis -18
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2541 : 08.06.2019 11:11 »
En minäkään noin 3h koeajolla meinannut tottua tuon uuden Ravin naviin, enkä osannut sitä oikein edes kunnolla käyttää. Oli liian sekavan tuntuinen.
Tuli ikävä vanhempaa versiota, jota toivoisin myös tuohon uuteen Raviin.
Toyotalla Suomi kuljettaa

Poissa CorAveRav

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 957
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2542 : 08.06.2019 17:15 »
Onneksi olivat ylihinnoitelleet tuon navin ja muut lisukkeet, ettei tullut otettua, jos ei AndroidAuton kautta kännykän navi toimi sopivasti, niin haen kaupasta satasen perinteisen navin. En sitä tarvitse kovin usein.

Paikalla repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1094
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2543 : 08.06.2019 17:21 »
^AA on tulossa päivityksenä neljännellä kvartaalilla, Australiassa. Tuleeko koskaan Eurooppaan, sitä ei tiedä.

Poissa CorAveRav

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 957
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2544 : 08.06.2019 17:28 »
Tarkoitin Androidin autotilaa ja liittämistä usb-piuhalla, sen pitäisi toimia jo nyt.
Asiasta oli keväällä juttua tällä palstalla ja YTssä oli Virolaisilla ohjeet.

Poissa CorAveRav

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 957
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2545 : 08.06.2019 17:31 »
Vielä ei tule uusia Raveja kovin usein vastaan (viikon aikana bongattu 3) ja tänään tuli ensimmäisen kerran vastaan samanlainen (väri/malli) kuin kohta itsellä. Aiempia Raveja voi nähdä päivässä parikymmentä.

Poissa Peeveli 1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 379
  • "Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2546 : 10.06.2019 19:36 »
Vielä ei tule uusia Raveja kovin usein vastaan (viikon aikana bongattu 3) ja tänään tuli ensimmäisen kerran vastaan samanlainen (väri/malli) kuin kohta itsellä. Aiempia Raveja voi nähdä päivässä parikymmentä.

Useita tulee viikossa vastaan. Taksissa olen nähnyt kuukauden aikana 4 kpl pääkaupungissamme, kaksi tummanharmaata ja kaksi mustaa. Tummanpunainen hybridi kiskoi viikko sitten katettua peräkärryä, vanteista ja kromikahvoista päätellen oli premum. Mutta uteliaisuutta tämä malli ei ole muissa herättänyt; yksikään tojotamies tai muu ei ole tullut tankatessa tai marketin parkkipaikalla juttelemaan tai kyselemään. Vanhakoppaisella vastaan ajavatkin kääntävät katseensa yleensä tien oikeaan reunaan. :D

Ja sitten kysymys niille joilla tämä automalli on jo alla: Löytyykö keskinäytön alkuoletus-näytön osalta kikkaa, millä saisi aina uudelleen liikkeelle lähdettäessä oletusnäkymäksi esim. pelkän navikartan puhelinluettelon tai musiikkipuolen artisti/kappale/levyluettelon? Nyt aina tulee se "home"-tila jossa on 3 ikkunaa eli näkee pieninä ruutuina useita osioita. En ole ohjekirjastakaan sellaista valikkoa bongannut, ja epäilen ettei sellaista tässä uudessa korimallissa saakaan vanhakoppaisen tapaan.



Mieluummin maukas nakkimerkki kuin mauton premiumi.

Poissa Robi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 133
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2547 : 10.06.2019 20:17 »
Ja sitten kysymys niille joilla tämä automalli on jo alla: Löytyykö keskinäytön alkuoletus-näytön osalta kikkaa, millä saisi aina uudelleen liikkeelle lähdettäessä oletusnäkymäksi esim. pelkän navikartan puhelinluettelon tai musiikkipuolen artisti/kappale/levyluettelon? Nyt aina tulee se "home"-tila jossa on 3 ikkunaa eli näkee pieninä ruutuina useita osioita. En ole ohjekirjastakaan sellaista valikkoa bongannut, ja epäilen ettei sellaista tässä uudessa korimallissa saakaan vanhakoppaisen tapaan.

En ole tuollaista asetusta löytänyt, aina tulee "home" -näkymä kun auton käynnistää. Minulle riittäisi, että edes kartan tuossa "home" -näkymässä saisi 3D-näkymäksi, nyt on aina vaan 2D ja pohjoinen ylös, tuota ei saa muutettua.
Toyota RAV4 Hybrid AWD-i Active 2019
Toyota Corolla Sedan Hybrid Active 2019

Poissa CorAveRav

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 957
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2548 : 11.06.2019 17:32 »
Manuaalissa on kohta "Home (koti) -näytön mukautus" mutta aika lyhyesti selostettu, onko vain yleisiä asetuksia vai saako sillä muutosta aloitusnäytön sisältöön?

Poissa CorAveRav

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 957
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2549 : 11.06.2019 17:34 »
Hieman monipuolisempi AWD-i testi ja sillä toiseksi tutuimmalla murteella.
Testaaja oli tyytyväinen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=llramhpjPAw" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=llramhpjPAw</a>



Poissa kardaani

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2550 : 11.06.2019 18:14 »
Manuaalissa on kohta "Home (koti) -näytön mukautus" mutta aika lyhyesti selostettu, onko vain yleisiä asetuksia vai saako sillä muutosta aloitusnäytön sisältöön?
Pientä säätöä pystyy tekemään mutta kökkö navigaattorikartta pysyy kotinäytön pääikkunassa ja se on tarpeeton tutussa ympäristössä. Parempaa muokattavuutta toivoisin.

Kulutuslukemat mielenkiintoisen alhaisia. 2. tankillisen kulutus alkoi nelosella... Katotaan nyt onko Oulun pohjoispuolen tietöiden nopeusrajoitukset se ainoa syy vaiko edellisellä Ravilla saatu hybridillä sopiva ajotyyli syynä alhaisiin kulutus lukuihin.

Poissa Kettu

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8683
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2551 : 11.06.2019 18:48 »
Meneekö se niin että hybridilläkin ”oppii ajamaan”? Ajotyyli muuttuu, nopeammat kiihdytykset ja siirrytään rullaamaan, vai mitä?
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa kardaani

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2552 : 11.06.2019 19:38 »
Meneekö se niin että hybridilläkin ”oppii ajamaan”? Ajotyyli muuttuu, nopeammat kiihdytykset ja siirrytään rullaamaan, vai mitä?
Juurikin näin kuten kirjoitit. Tahtoo vaan koukuttaa hybridit taloudellisuusajoon vaikka kohtuu vähällä kulkisi vaikkei ajotapaa muutaisikaan.

Ekomittaria lukemalla oppii tietään missä kohtaa bensakone tulee  sähkön avuksi, usein tulee liuteltua sähköllä em. rajaa silmällä pitäen. Ja sähköajoa uus Ravi tarjoaa selkeästi enemmän kuin vanhempi versio.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2019 19:43 kirjoittanut kardaani »

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1240
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2553 : 11.06.2019 21:40 »
Siinä on myös koulutusohjelma, joka antaa arvion ajorupeamasta heti sammutuksen jälkeen. Ajelin motarinpätkää Ikean liittymästä Turuntien alkuun ja olin varma, että nousee tuon takia hieman 5,5 L:sta. Edestakainen matka ei nostanut kuitenkaan yhtään, vaan pihaan päästyä putosi 5,4L/100 lukemaan. Arabiasta motarin päähän sujuikin äärimmäisen nopeasti ja aikaa meni vaivaiset 42 minuuttia, mutta kulutus pysyi silti 5L/100 lukemissa, kun oli ECO mode päällä. Mulla oli siis emäntä jo päässyt 5,3 L/100 lukemiin 1145 km matkalla, johon sisältyi Hki-Vaasa-Hki maantie ajoa. Nollasin vahingossa talteen ja alkoi uudestaan laskenta. Putoaa siis takaisin tuota 5,3L kohti ja auto tuntuu sopivan hyvin omaan ajoprofiiliin.

Poissa Peeveli 1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 379
  • "Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2554 : 12.06.2019 09:04 »
Itse en edes halua käyttää (never!) mitään eco-moodia, ja silti kulutus tässä uusikorisessa on ns. naurettava (siis naurettavan vähän). Range näyttää tankkauksen jälkeen 1000 km kieppeillä ja tankkausmitattu kulutus tukee tätä. Tuntuu että polttoainemittarin viisari ei vaju millään. ;D

Onko muut Activen hankkineet miettineet näiden vakioiden melko tylsien hopeisten 17" aluvanteiden tilalle muuta vannetta? Itse miettinyt edelliskoppaisen 17" vannemalleja (kiillotettu-musta tai kiillotettu-antrasiitti), mutta hintaa noille tulee marmoritiskillä (ja verkkokaupasta) lähes sama kuin 18-tuumaisille Style- ja Premium-mallin lisävarusteina myytävälle musta-kiillotettu-aluille (sama mikä on Deorella autotalli-autossaan). Eli 17-tuumaisina lähes 900 eur sarja ja 18-tuumaisena reilu tonni. Vanhakoppaisen vanteissa ET on 39 ja uusikorisessa 35 eli eroa 4 mm. Ei vaan millään haluaisi mennä isompaan vannekokoon maamme teiden ja kulutus/suoritusarvojen pienen heikkenemisen takia. Tarvikevanteita en kelpuuta, pitäisi olla oem-vanne. Onko ulkomaisia verkkokauppoja oem-tojotavanteille olemassa?
Mieluummin maukas nakkimerkki kuin mauton premiumi.

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13163
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2555 : 12.06.2019 09:15 »
Itse en edes halua käyttää (never!) mitään eco-moodia, ja silti kulutus tässä uusikorisessa on ns. naurettava (siis naurettavan vähän). Range näyttää tankkauksen jälkeen 1000 km kieppeillä ja tankkausmitattu kulutus tukee tätä. Tuntuu että polttoainemittarin viisari ei vaju millään. ;D


Tämä on nii-in makean kuuloista kommentointia bensa-autolla ajavan näppäimistöltä!  ;D
Kyllä mulla vaan houkuttaa nämä hybridit enemmän ja enemmän. Vois jopa väittää, että seuraava auto tulee olemaan sähköllä ryyditetty bensa. Katsotaan sitten mitä tarjolla on kun asia on ajankohtainen.

Peevelin auton väritys on sellainen, että kaksiväriset erikoisvanteet ois mun silmään siihen sopivat. Esim harjattu alumiini/musta lakattu.
Tai jotku "mörkövanteet", kuten joku tällainen:

Toki ei ole mikään OEM. Mutta Japanracing vanteet ois ainakin nimensä puolesta ees hieman sinne päin  ;)
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa jpe

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 58
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2556 : 12.06.2019 09:19 »
Itse laittaisin 16" vanteet niin saisi vähän enemmän kumia, mutta katselin että näissä on niin isot jarrut ettei taida mahtua. Tiet nykyisin pääkaupunkiseutua ja Tampereen seutua lukuunottamatta niin ala-arvoisessa kunnossa että ei nyt ainakaan vähempää voi kumia laittaa. Tuo 17" pakettikin on jo liian kova monttuihin ja uriin.

Poissa Peeveli 1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 379
  • "Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2557 : 12.06.2019 09:27 »
Tämä on nii-in makean kuuloista kommentointia bensa-autolla ajavan näppäimistöltä!  ;D
Kyllä mulla vaan houkuttaa nämä hybridit enemmän ja enemmän. Vois jopa väittää, että seuraava auto tulee olemaan sähköllä ryyditetty bensa. Katsotaan sitten mitä tarjolla on kun asia on ajankohtainen.

Peevelin auton väritys on sellainen, että kaksiväriset erikoisvanteet ois mun silmään siihen sopivat. Esim harjattu alumiini/musta lakattu.
Tai jotku "mörkövanteet", kuten joku tällainen:

Toki ei ole mikään OEM. Mutta Japanracing vanteet ois ainakin nimensä puolesta ees hieman sinne päin  ;)



Juu tehdas on kyllä onnistunut loistavasti kulutuksessa vs. suorituskyky, ja tosiaan ev-moodia pitää paljon herkemmin päällä ja vie sille myös maantielläkin.


Nuo mustat mörkövanteet ovat itselleni ehdoton nou. En tykkää Style-mallin vakioista kokomustistakaan. Kaksiväriset ne olisivat jos hankin, siis kiillotettu-tumma.
Mieluummin maukas nakkimerkki kuin mauton premiumi.

Paikalla repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1094
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2558 : 12.06.2019 09:41 »
Nyt pitää muistaa että näissä SUVeissa on lähtökohtaisesti jo ihan järkevä määrä ilmaa vanteen ja tienpinnan välissä. 18" SUV-rengas ei ole sama juttu kuin 18" Corollan alla. Vakiorengas on 225/65R17. Siinä on jo sen melkein 15 senttiä donitsia.

16" SUV-vanteeksi on siksi sinänsä tarpeeton, jos mietitään mukavuutta.
perus-rav225/65R1714,6cm
style-rav225/60R1813,5cm
life-corolla195/65R1512,7cm
perus-perus205/55R1611,2cm
premium-corolla225/40R189cm

Suomen teillä SUV on käytännössä aina mukavuuden kannalta paremmin rengastettu kuin normaali auto noilla perus-perus renkailla.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2019 09:48 kirjoittanut repomies »

Poissa jpe

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 58
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2559 : 12.06.2019 09:48 »
Nyt pitää muistaa että näissä SUVeissa on lähtökohtaisesti jo ihan järkevä määrä ilmaa vanteen ja tienpinnan välissä. 18" SUV-rengas ei ole sama juttu kuin 18" Corollan alla. Vakiorengas on 225/65R17. Siinä on jo sen melkein 15 senttiä donitsia.

16" SUV-vanteeksi on siksi sinänsä tarpeeton, jos mietitään mukavuutta.
perus-rav225/65R1714,6cm
style-rav225/60R1813,5cm
life-corolla195/65R1512,7cm
perus-perus205/55R1611,2cm
premium-corolla225/40R189cm

Suomen teillä SUV on käytännössä aina mukavuuden kannalta paremmin rengastettu kuin normaali auto noilla perus-perus renkailla.

Huomattava ero renkaan kovuudessa edellisen kärryn 16" vanteella olevaan suv kumiin monttuun tai vaikka hidastetöyssyyn ajettaessa. Harmi kun ei muista, kuinka korkea kumi siinä oli, taisi mennä jo 70 profiiliin ja 225 leveyttä.  Ei tarvinnut juuri hidastella, mutta Ravin 17" paketilla pitää tai tärähtää kyllä ikävästi. 18" vanteita en laittaisi ikinä alle tämän tyyppiseen autoon. Omaan silmään tällaisessa suvissä nätimpikin kun on kunnolla kumia, saisi olla mieluusti kumissa vähän kuviotakin jos ei menisi sitten jo liian veteläksi.

Aikaisemmin Passatissa ja i40:ssä oli 18" vanteet matalalla rengastuksella ja vielä volsussa oli matalampi ja kovempi sport alusta lisäksi. Tuollaisissa matalissa pulkissa näytävät kyllä hyvältä, mutta aivan järkyttäviä käytössä ja varsinkin urissa.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2019 09:57 kirjoittanut jpe »