autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota RAV4 2019  (Luettu 136299 kertaa)

Paikalla Robi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 105
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #600 : 11.01.2019 23:21 »
Onko muut uuden mallin tilanneet tsekanneet koeajolla jne tuon hybridimallin (Active) mittariston; saitteko muutettua näytön ulkonäköä siten että digitaalinen nopeusmittari tulee keskelle näkyviin? Nettiauton sivuilla olevissa halliautoissa jossakin yksilössä oli valokuvia otettu mittaristosta ja siinä oli diginäyttö nopeudelle.

Tänään kävin koeajolla (Active hybrid), ja kyllä sai vaihdettua mittariston analogisen ja digitaalisen välillä. Omaan silmään digitaalinen oli parempi.
Toyota RAV4 Hybrid Edition 2017
Toyota Corolla Sedan Hybrid Active 2019

Poissa rosso

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 580
  • BMW X1 xDrive 18d
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #601 : 12.01.2019 00:26 »
Onkos tämä rav4 plugin hybridi vai pelkkä hybridi?

Poissa Xmasa

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 102
  • Avensis -18
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #602 : 12.01.2019 05:26 »
Onkos tämä rav4 plugin hybridi vai pelkkä hybridi?
Pelkkä hybridi on kyseessä.
Toyotalla Suomi kuljettaa

Poissa euroshopperi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 747
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #603 : 12.01.2019 05:40 »
Kannattaa varmaan olla tarkkana, jos on tänään menossa näyttelyyn kattomaan uutta ravia. Siellä on varmaan pihat täynnä AS keltaliivejä, merkkitarrat selässä ja lippalakit päässä, avaimenperiä heiluttelemassa.

Poissa Pusla

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 13
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #604 : 12.01.2019 08:00 »
Johan tuntuu olevan lämmöt päällä tällä foorumilla. Itse otin mersulasit pois päästä kahden MB jälkeen, niin kummasti näkökenttä laajeni autojen suhteen.

Kannattaa varmaan olla tarkkana, jos on tänään menossa näyttelyyn kattomaan uutta ravia. Siellä on varmaan pihat täynnä AS keltaliivejä, merkkitarrat selässä ja lippalakit päässä, avaimenperiä heiluttelemassa.

Hyvä, että edes joillakin huumorin kukka vielä kukkii.
Maantiellä näkee riittävästi noita yhteen automerkkiin kiinnipalaneita "suhareita"

Tälläisellä seuraavaksi pitäisi päästä keväällä huristelemaan.


Toyota RAV4 AWD-i Premium hybrid 2019 tilauksessa.

Poissa Taky

Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #605 : 12.01.2019 08:05 »
... ja kyllä sai vaihdettua mittariston analogisen ja digitaalisen välillä.

Tarvittiinko ruuvari vai ihan pikaliittimillä meni mittariston vaihto?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Umlaut

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #606 : 12.01.2019 08:10 »
Tänään kävin koeajolla (Active hybrid), ja kyllä sai vaihdettua mittariston analogisen ja digitaalisen välillä. Omaan silmään digitaalinen oli parempi.

Vaihtuuko tuossa silloin myös esim. taloudellisuusmittarin näyttö  kierroslukumittarin näytöksi kuten joissakin autoissa tuo menee?

Paikalla Robi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 105
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #607 : 12.01.2019 08:16 »
Tarvittiinko ruuvari vai ihan pikaliittimillä meni mittariston vaihto?

Eikun koko kojelauta pitää vaihtaa, muutaman tunnin työ.
Toyota RAV4 Hybrid Edition 2017
Toyota Corolla Sedan Hybrid Active 2019

Paikalla Robi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 105
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #608 : 12.01.2019 08:17 »
Vaihtuuko tuossa silloin myös esim. taloudellisuusmittarin näyttö  kierroslukumittarin näytöksi kuten joissakin autoissa tuo menee?

Ei, se on ihan perinteinen mittari. Nopeusmittari on 7" näyttö, jota voi muokata.
Toyota RAV4 Hybrid Edition 2017
Toyota Corolla Sedan Hybrid Active 2019

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #609 : 12.01.2019 08:21 »
Tänään kävin koeajolla (Active hybrid), ja kyllä sai vaihdettua mittariston analogisen ja digitaalisen välillä. Omaan silmään digitaalinen oli parempi.

Kiitos tiedosta. Hyvä juttu.

Poissa kahe

Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #610 : 12.01.2019 08:36 »
Liikkeen läpi kävellessä osui Ravi silmään sisällä. Kävin nopeasti katsomassa ja valkoinen väri ei osunut yhtään mustien kaarien kanssa omaan silmään. Kuvien harmaissa sävyissä näyttää sopivammalta.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 805
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #611 : 12.01.2019 11:14 »
Kävin koeajamassa RAV4 Active pluspaketilla+Multidrive S bensa FWD:n sekä identtisillä varusteilla olleen FWD hybridin. Ensituntuma oli havainto vaihdekepin hieman oudosta sijainnista eli taitaa sijaita auton keskilinjan oikealla puolella? No ei ollut ongelma. Istuin tuntui mukavalta, selkänojan sivutuki oli melko lievä ja ei tyköistuva. Auto tuntui kuskin paikalta melko isolta. Kojelaudan rakenteet ja viimeistely oli korkealuokkaista. Mittaristo selkeä ja monipuolinen.
Hybridissä kiinnitti huomioni entisestään kehittynyt kaasun vaste eli voimantuotto oli entistä Rav4 hybridiä tehokkaamman tuntuista. Samoin kiinnitti huomioni moottorin ääni hybridissä. Polttomoottorista kuului ainakin ajamassani yksilössä jonkinlainen horina aina kaasua lisätessä, kuulostaen ikään kuin imuääneltä. Ääni ei ollut toki häiritsevä mutta poikkesi esim. Lexukseni ja edellisen MY2017 Rav4 hybridin äänimaailmasta. Autot oli varustettu Bridgestonen kitkarenkailla 225/65/17. En havainnut erityisen hyvää vetopitoa vrt. edellinen Rav4 hybrid, tosin keli oli liukas. Hybridi oli hyvä paketti kaiken kaikkiaan.

Bensaversio olikin sitten yllättävän hyvä. Voimantuotto oli eri luokkaa kuin aiemmassa Ravin bensaversiossa, tehoero entiseen (151-->173 hv) tuntui selkeästi. Äänimaailma oli bensassa omalla koeajollani jopa mieluisampi kuin hybridissä. Saman lenkin kulutus oli bensalla 7,6 l/100km, hybridissä 6,4 l/100 km. Hintaeroa lienee bensan ja hybridin välillä identtisillä varusteilla n. 4500-4800 euroa. Suorituskyky lienee hybridissä parempi. Eli AWD bensa on samanhintainen kuin FWD hybrid samoilla varusteilla. On huomioitava, että autoverolliset lisävarusteet ovat hybridiin edullisempia kuin bensaan mm. pluspaketti ja metalliväri.

Mielenkiintoista, että entisen Rav4 hybridin bensamoottorin teho on 151 hv ja suurin vääntö 221 Nm, sähkömoottorin teho 143 hv ja sähkömoottorin suurin vääntömomentti on 300 270 Nm ja kokonaisteho 197 hv. Uudessa vastaavat arvot ovat 178 hv, vääntö 221 Nm, sähkömoottorin suurin teho 120 hv ja vääntö 202 Nm, kokonaisteho 218 hv.

Uti

« Viimeksi muokattu: 12.01.2019 21:01 kirjoittanut tomppa »
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Vesa

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 15
  • BMW F11 535DA xDrive -15
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #612 : 12.01.2019 11:27 »
Ravurin koeajaneet: miten kommentoisitte melutasoa?
Tallissa lisäksi:
 - BMW E61 530DA -08
 - Opel Astra 1.4T -16

Paikalla Robi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 105
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #613 : 12.01.2019 11:49 »
Ravurin koeajaneet: miten kommentoisitte melutasoa?

Mielestäni ihan samaa tasoa kuin vanhemmassa mallissa. Ei markkinoiden hiljaisin auto, mutta ihan ok.
Toyota RAV4 Hybrid Edition 2017
Toyota Corolla Sedan Hybrid Active 2019

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 805
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #614 : 12.01.2019 11:52 »
Korjasin tuossa edellisessä vanhan Rav4 hybridin sähkömoottorin väännön 300-->270 Nm. Mutta kävellessä kännykällä tupeloin. Asia sinänsä ok.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa sojokki

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 51
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #615 : 12.01.2019 11:53 »
Miten Uti melu verrattuna Lexukseen?

Poissa euroshopperi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 747
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #616 : 12.01.2019 11:55 »
Mielestäni siedettävä melu. Ikäänkuin ääniä välittyisi enemmänkin ovien läpi, eikä siellä varmaan liiemmälti ole toppausta. Jos vaimennusta aloittaisi, niin laittaisin ensin oviin. Saa sitten nähdä, vaikuttaako premiumin toppauksen ero myös ääniin.

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 363
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #617 : 12.01.2019 12:10 »
Liikkeen läpi kävellessä osui Ravi silmään sisällä. Kävin nopeasti katsomassa ja valkoinen väri ei osunut yhtään mustien kaarien kanssa omaan silmään. Kuvien harmaissa sävyissä näyttää sopivammalta.
Valkoisesta väristä lokasuojien kaaret ja kynnykset pomppaavat minunkin mielestäni turhan voimakkaasti ja hallitsevasti esiin. Harmaissa sävyissä (Ash Grey ja Zircon Silver) kontrasti on hillitympi. Jos olisin itse RAV4:sta ostamassa, niin väri olisi Zircon Silver. Se on minun makuuni tyylikkäin värivaihtoehto.

Jospa tässä innostuisi itsekin viikonlopun aikana käymään Toyota-liikkeessä. Torstai-iltana olisi ollut RAV4:n ennakkoesittely, johon sain kutsun mutta en työkiireiden takia päässyt silloin käymään.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1217
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #618 : 12.01.2019 12:42 »
Valkoisesta väristä lokasuojien kaaret ja kynnykset pomppaavat minunkin mielestäni turhan voimakkaasti ja hallitsevasti esiin. Harmaissa sävyissä (Ash Grey ja Zircon Silver) kontrasti on hillitympi. Jos olisin itse RAV4:sta ostamassa, niin väri olisi Zircon Silver. Se on minun makuuni tyylikkäin värivaihtoehto.

Kävin katsomassa. Riippuukohan lokasuojien kaaret varustetasosta vai väristä? Sisällä stylessä oli mustat ja ulkona harmaassa harmaat kaaret. Harmaat kaaret ovat paljon paremman näköiset, oletettavasti olisivat myös valkoisessa autossa. Stylessä oli mustat rumat vanteet, ulkona ollut harmaa (actvive?) oli hopeisilla perusvanteilla ja paljon paremmannäköinen hieno kokonaisuus.

Poissa dominik

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 246
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #619 : 12.01.2019 12:47 »
Tännehän kertynyt melkein kaikkia Tojo-fanit, salarakkaasta lähtien!
Tänään tuli koeajettua, hiljaisempi kuin entinen, sitten tämä mikä kiinnosti, niin täyskaasu kiihdytys, sehän on mennyt valtavasti parempaan suuntaan, ei kyllä moottori huutanut tai ulvonut. Ja sisätiloissa oli pehmeää pintaa tarjolla vaikka kuinka. Samalla tuli käytyä naapurissa katsastaan uusi Honda Crv ja lähionnä sisustaa vertailin, meillähän ollut näitä kumpaakin useampia aikoinaan, kyllä tällä kertaa Toyota veti pidemmän korren sisustan osalta.