https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyota RAV4 2019

Peeveli sanoi:
Phermiksen kannattaa pysyä ehdottomasti Buimurissa eikä käydä myymiössä hiplaamassa näiden ämpärimuoveja. ;D
Turha huoli että puimurillani edes kaartaisin pihaan jos uudessa käytetään samaa muovisekoitusta. Pelkät kuvat uuden ravistimen tavaratilasta riitti toteamaan tämän. Autolehdet saa sitten todeta tunnottoman ohjauksen kun tulee joskus testattavaksi.
 
Trollsten sanoi:
Kuten G30 Bemarin suhteen vai oletko sen käynyt sentään itse testaamassa?
Pitää paikkansa ettei tuo G30 ohjaukseltaan sitä parasta ole! Jos ravistin G30 ohjaustuntumaan edes pääsisi niin sanotaan että tuote olisi jo ajettava.
 
Pyöränkaaret vie ajatukset Range/LandRoverin suuntaan. Ehkä se on tarkoituskin. Ehkä vähän turhan maastohenkinen omaan makuun mutta ulkonäkö on kyllä (IMO) yksi vähiten tärkeitä asiaoita autossa.

Mitenkähän mahtaa olla, onko tullut rattiin pidemmät kiskot ja istuimen etureunan korkeussäätö?

Neliveto on yksi mikä vähän arveluttaa. Riittääkö takamoottorissa oikeasti voima muuhun kuin avustamaan liikkeellelähtöä liukkaassa risteyksessä enintään hölkkävauhtiin?
 
Peeveli sanoi:
Ensiesittely uudella mallilla 9-11.11. Hgin messukeskuksessa Auto 2018-suurnäyttelyssä. Hinnasto ja ennakkotilausmahis tulossa luultavimmin loka-marraskuun vaihteessa, kuultu luottomyyjältä. Pitää hieroa kauppoja 222 hv nelivetohybridistä heti kun saa hinnat, lupasi viestittää asiasta heti kun saa tiedon. Täytyy se käydä messuilla koeistumassa jne. Pariisin näyttelyn perusteella vaikuttaa että mustalla katolla saisi vain Stylenä ja siinä lokasuoja/helmakaaret ovat kiiltomustia, kun taas itse toivoisin ne sentään olevan tummaa mattamuovia (naarmuttumisarkuus ja lian näkyminen kiiltomustalla maalatussa selvempää ja lisäksi kivenhakkaumat näkyy). Myös varusteversion mustat aluvanteet eivät oikein miellytä. Ehkä sitten perus-Active hopeisena tai helmiäisvalkoisena...JBL on kanssa kysymysmerkki, saanee vain CHR:n tapaan parempiin varustetasoihin.

Tässä tullut kierrettyä kokeeksi koeajamassa ja -istumassa iso liuta kilpailijoita ja myös mataliakin tehomalleja, mutta eivät vaan iskeneet suuresti. Tämä se siis on jos vaan kaupoista päästään soppariin.
Loistavaa Peeveli. Ensinnäkin, että taas kirjoitit tänne. Mutta myös uuden Ravin kiinnostuksen osalta. Oispa huikeaa jos foorumille saataisiin yksi kriittiseen tarkkailuun jo heti alkuunsa.

Ja Orthex-allergiset pysyköön edelleen poissa Toyotakaupoilta ;)
 
Tietäjä sanoi:
Pyöränkaaret vie ajatukset Range/LandRoverin suuntaan. Ehkä se on tarkoituskin. Ehkä vähän turhan maastohenkinen omaan makuun mutta ulkonäkö on kyllä (IMO) yksi vähiten tärkeitä asiaoita autossa.

Mitenkähän mahtaa olla, onko tullut rattiin pidemmät kiskot ja istuimen etureunan korkeussäätö?

Neliveto on yksi mikä vähän arveluttaa. Riittääkö takamoottorissa oikeasti voima muuhun kuin avustamaan liikkeellelähtöä liukkaassa risteyksessä enintään hölkkävauhtiin?
Tuosta on nyt kerrottu, että voima saadaa välitettyä 100-0 / 20-80 suhteessa. Eöi tulkitsen tuon suunnilleen niin, että maksimi jako taakse on luokkaa 60/40 näin tutummilla termeillä. Voiman siirtyminen hämää aina kun se tuolleen ilmoitetaan.

Eiköhän tuo liene ihan riittävä nelivedoksi kumminkin. Maavaraa pitäis olla ilmeisesti 175mm. Ihan ok.

Saapa nähdä milloin JäMyt saa oman esittelymallin kiertoon. Pakkohan se on käydä tutkimassa.

Sitä odotellessa...
 
Aika maastohenkinen tässä on sisustuskin. Istuimet ja takaistuintilat ovat toimivat. Eniten jäi ihmetyttämään, miksi vaihdekeppi on sijoitettu niin kauas keskilinjan oikealle puolelle.
 
En ymmärrä. F30ssä mikä oli edellinen autoni, olis sisusta täysin muovinen. Luulisen että penkkien kangaskin oli muovia. Sitähän autojen penkeissä pääaisassa käytetään.
RAV4lle sopiva verkokki on X1. En nyt niin kovin paljon hehkuttaisi X1 sisustan suhteen. Ei se mikään premium ole mutta ihan ok tavallinen cittari. Ehkä vähän huono ajettavuudeltaan tien päällä mutta niinhän bemarit yleensä on olleet ja näin minunkin edellinen.

 
tuRboman sanoi:
Tuosta on nyt kerrottu, että voima saadaa välitettyä 100-0 / 20-80 suhteessa. Eöi tulkitsen tuon suunnilleen niin, että maksimi jako taakse on luokkaa 60/40 näin tutummilla termeillä. Voiman siirtyminen hämää aina kun se tuolleen ilmoitetaan.

Eiköhän tuo liene ihan riittävä nelivedoksi kumminkin. Maavaraa pitäis olla ilmeisesti 175mm. Ihan ok.

Saapa nähdä milloin JäMyt saa oman esittelymallin kiertoon. Pakkohan se on käydä tutkimassa.

Sitä odotellessa...

Hybridinelivedossa on sähkömoottorin vääntöä lisätty taakse valmistajan mukaan, sittenhän tuon aikanaan näkee. Itse en etuvetoisena enää tällaista hanki periaatteellisena asiana, vaikka nykymalli onkin ollut mainio etenijä pahoissakin talvikeleissä sellaiseksi, kiitos saumattoman sähkömoottorilla liikkeellelähdön ja portaattoman voimansiirron. Maavaraa on nykymallissa jo 18 cm ja uudessa sentti enemmän. Riittää ok. Jossain -muistaakseni TM:ssa oli alkutestiseloste uudesta Audi Q3:sta ja siinä olisi maavaraa vain 14 cm! Tuollakin hybridimallin nelivetototeutuksella saa hyvän avun koeajokokemukseni mukaan lumi-ja jääkelissä liikkeellelähdössä ja se on itselleni pääasia siinä. Kaikki muu ylimääräinen on plussaa.


Maahantuojan markkinointipäälliköltä saamani meilin mukaan ajettavuus on kehittynyt edelleen uutuusmallissa, oli koeajanut sillä Pariisin näyttelyn lomassa. Katsotaan...

Uutukainen on liikkeiden myyntitiloissa näytillä ja koeajettavissa heti loppiaisen jälkeen.

 
Tietäjä sanoi:
En ymmärrä. F30ssä mikä oli edellinen autoni, olis sisusta täysin muovinen. Luulisen että penkkien kangaskin oli muovia. Sitähän autojen penkeissä pääaisassa käytetään.
RAV4lle sopiva verkokki on X1. En nyt niin kovin paljon hehkuttaisi X1 sisustan suhteen. Ei se mikään premium ole mutta ihan ok tavallinen cittari. Ehkä vähän huono ajettavuudeltaan tien päällä mutta niinhän bemarit yleensä on olleet ja näin minunkin edellinen.

Rav on kylläkin x3 kokoinen auto ja hintaeroa näillä uutena n. 30th joten Kyllä minulle kelpaa vähän muovisempikin olemus tuohon hintaeroon
 
Peeveli sanoi:
Maavaraa on nykymallissa jo 18 cm ja uudessa sentti enemmän. Riittää ok. Jossain -muistaakseni TM:ssa oli alkutestiseloste uudesta Audi Q3:sta ja siinä olisi maavaraa vain 14 cm!
Huvittavaa tuossa maavarassa on se että TM kehui 2011 koeajolla Q3 17cm maavaraa kiitettäväksi. Jos tuo uuden Q3 14cm pitää paikkansa, niin se on testeissä suorastaan ällistyttävä maavara  ;D
Ilmeisen selvää on että nurmi taitaa olla vihreämpää aidan toisella puolen, kun joitakin Bemari-miehiä kamalasti kiinnosta Toyotat. Myös Volvojen tekniikka kiinnostaa useampia saksalaispremiumeilla ajavia siinä määrin että pelkästään sen takia on tarvinnut rekisteröityä. Takaisin asiaan. Onko RAVia tulossa pistokemallina ensi vuonna ?
 
Väärä alue, mutta myös uuden Q3:n maavara on 17cm eli käytännössä samoissa Rav4:n kanssa.
 
Jorski sanoi:
Rav on kylläkin x3 kokoinen auto ja hintaeroa näillä uutena n. 30th joten Kyllä minulle kelpaa vähän muovisempikin olemus tuohon hintaeroon
Niin ja se on ihan sama mitä tuon hintaluokan cittaria meet katsomaan niin sitä kovaa muovia on. Oli se sitten RAV4, Tucson tai vaikka Kuga tai Ateca. Se on vaan kumma, että näitä bemarilla ajvia trollaajia vetää just nää Toyota-topicit puoleensa.

Tuollaisen provoviestin kun pistät erään v alkuisen merkin puolelle niin se poistetaan heti, mutta täällä näemmä saa käydä provoilemassa päivästä ja viikosta toiseen.
 
Trollsten sanoi:
Niin ja se on ihan sama mitä tuon hintaluokan cittaria meet katsomaan niin sitä kovaa muovia on. Oli se sitten RAV4, Tucson tai vaikka Kuga tai Ateca. Se on vaan kumma, että näitä bemarilla ajvia trollaajia vetää just nää Toyota-topicit puoleensa.

Tuollaisen provoviestin kun pistät erään v alkuisen merkin puolelle niin se poistetaan heti, mutta täällä näemmä saa käydä provoilemassa päivästä ja viikosta toiseen.
Rauhaa ja rakkautta tojomiehille! En jaksa vanhoja tekstejä lukea mutta olitko tuolla v alkuisella merkillä sieltä trolleista pahimmasta päästä vai mitä viestejä sieltä on poistettu! Myönnä että olen käynyt ääneen ihmettelemässä volvon ratkaisuja mutta en sentään Corvikkeen veroista analyysia ole julkaissut!  Eikö trolli tuo ole ihan faktaa että muovisuus korostuu vieläkin ravistimessa turhan paljon. Erittäin herkkää naarmuuntumaan ainakin edellisen mallin tavaratila oli.
 
Niin kauan kun autot ostetaan rahalla, X1 on kyllä se verrokki RAV4:lle. Sisätiloissakin on yllättävän vähän eroa. Ehkä RAV4 on vähän ahtaampi kuskin penkillä johtuen ratin säätöjen puutteista.

En oikein ymmärrä tätä vertailuasiaa. Jos olen ostamassa RAV4 hintaista autoa, miten X3 voisikaan olla vaihtoehto.
 
Kovamuoveissakin on eroja, joissakin autoissa ne ei häiritse ollenkaan. Ja jos niitä jonnekin pitää laittaa, niin eikös tavaratila ole juuri oikea paikka sille halvalle materiaalille.
 
Nykymallinkin muoveja pidetään yleiskäsityksenä halpamaisena p..kamuovina luokkaa Tarjoustalon ämpärit. Yllätys yllätys: nykymallin Rav:ssa sisustuksen ja tavaratilan muovit ovatkin pysyneet naarmuttomina. Vuosimallin 2010 ex-Avensiksessani sisätilan muovit naarmuttuivat todella helposti, ja myös 2013 Auriksessa. Mutta tässä eivät, ja tavaratilassa on kuskattu niin fillaria, huonekaluja kuin muutakin sälää. Pyyhkäisy rätillä ja ei näy naarmuja. Ainoa mikä omassani on ikävästi naarmuttunut, on tavaratilan rulla-suojapeite. Mustassa peitteessä on erikoisesti useita pidempiä vaaleita naarmuja, en tiedä millä ne saisi peitettyä tai miten ne ovat tulleet. Tuosta muovista vielä...en oikein tiedä automallia taviskansan ulottuvissa olevissa merkeissä ja malleissa missä kovaa muovia ei olisi missään. Eihän nykyRavissakaan kaikki sisustusmuovi ole kovaa, esim. kojelaudan keskiosassa ja ovien sivupaneelin yläosassa on pehmeämpää pintaa jos niitä halua hiplata. Uudessa 2019-mallissa vaikuttaa että pehmeää pintaa olisi aiempaa enemmän. Koska nykyinen mallikin on maantiellä/motarilla suuntavakaa ja mukava ajettava pitkilläkin reissuilla, niin odotukset ovat korkealla uuden mallin osalta jos vielä on saatu parannettua. Monilta unohtuu että tällaisen cittarin perusjuttu ei ole mutkaisen radan tai syherötien mahdollisimman nopea ajaminen fiilistellen, vaan se on aivan eri genren juttu. Jos tuo olisi itselleni vielä tärkeää, olisin hankkinut vaikkapa 1-bemarin, Golf GTI:n tai Leon 300 Cupran. Ohjaus nykyravissa ei ole edellä mainittujen tapainen ja kaukana esim. parhaasta eli Alfasta, mutta se on yleisajossa pätevä ja esim. suuntavakaus suoraan ajossa on hyvä eikä tarvitse koko aikaa paimentaa. On kokemusta näet, sekä kesä- että talvikelissä. Ainoa pieni miinus on kesärengastus: vakiona Yokohama Geolandar M+S jotka ovat kaatosateella tiukoissa mutkissa tai kovissa jarrutuksissa "liukkaahkot" koska ne ovat jonkunlainen kompromissi maantie- ja mutamaaston välillä. Toivottavasti uudessa mallissa ensiasennusrenkaat olisivat varsinaiset kesärenkaat.

Kävin tässä syksyllä koeajamassa mm. Karoqin, XC40:n ja uuden V60:n eikä noussut hinku niihin vaihdolle. Paras ajaa noista oli V60 mutta onnettoman matala, vieläkin tulee karmea muisto siihen laskeutumisesta ja ylös kömpimisestä -ei enää tässä iässä tuohon palata. :)

Netistä löytyi tieto, että esimerkiksi Irlannissa RAV4 2019 on myynnissä ja hinnoiteltuna lokakuun 18. päivä eli vaikuttaa olevan jonkin verran edellä maamme tilannetta.
 
Tietäjä sanoi:
Niin kauan kun autot ostetaan rahalla, X1 on kyllä se verrokki RAV4:lle. Sisätiloissakin on yllättävän vähän eroa. Ehkä RAV4 on vähän ahtaampi kuskin penkillä johtuen ratin säätöjen puutteista.

En oikein ymmärrä tätä vertailuasiaa. Jos olen ostamassa RAV4 hintaista autoa, miten X3 voisikaan olla vaihtoehto.

Miksei ? Kulimalleja niistä X3:sta kuitenkin suurin osa on. Reilu 60ke halvimmillaan muutamalla optiolla. Täyteen ladattu Raaka nelonen parilla renkailla vähän alle 60ke ?
 
Bawuka sanoi:
Miksei ? Kulimalleja niistä X3:sta kuitenkin suurin osa on. Reilu 60ke halvimmillaan muutamalla optiolla. Täyteen ladattu Raaka nelonen parilla renkailla vähän alle 60ke ?

Harva ostaa Ravin täyteen ladattuna kalleimpana mallina. Katuhavainnointi näyttää asian, eli kyllä se edullisin Active vaikuttaa suosituimmalta. Ja se joka X3:sta uutena harkitsee, ei varmasti harkitse Ravia vaihtoehtona. Bemari-ja Audimiehet ovat oma lajinsa ja tämä merkki haisee heidän sieraimiinsa hikiseltä tuulipuvulta joka tapauksessa. ;)
 
Peeveli sanoi:
.. Ja se joka X3:sta uutena harkitsee, ei varmasti harkitse Ravia vaihtoehtona. Bemari-ja Audimiehet ovat oma lajinsa ja tämä merkki haisee heidän sieraimiinsa hikiseltä tuulipuvulta joka tapauksessa. ;)

No tämäkin on täyttä kukkua. Nykyään ostettaan autoja paljon työsuhdeautoiksi. Aivan samalla viivalle on kaikki merkit. Liisareissa ei merkkeihin rakastuta ollenkaan siinä määrin kuin jos omalla rahalla ostaisi.
Liisareissa, jos auto ei olekaan pätevä tai siinä on paljon ongelmia niin merkki vaihtuu aikka olisi mikä merkki kyseessä.

Kyllä itselle ja monelle työkaverille on samalla viivalla BMW, Skoda, Toyota ja vaikkapa Peugeot.
Liisatessa autoja katsoo ... sanotaanko hyödykkeinä mitä käytetään 3 vuotta.
Jos auto on oma niin ehkä on vaikeampi hyväksyä totuutta että hankinta on virhe. Liisatessa, kun auto joka tapauksessa menee vaihtoon, ei ole niin korkeaa sisäistä kynnystä merkin vaihdolle.


Joten kyllä kustannus on se minkä mukaan autot valitaan.

Muutes, kun katselee käytettyjä autoja niin premiumit on pääasiassa niitä hinnat alkaen varusteltuja tai ainakin aika kevyesti varusteltuja.

 
Tietäjä sanoi:
No tämäkin on täyttä kukkua. Nykyään ostettaan autoja paljon työsuhdeautoiksi. Aivan samalla viivalle on kaikki merkit. Liisareissa ei merkkeihin rakastuta ollenkaan siinä määrin kuin jos omalla rahalla ostaisi.
Liisareissa, jos auto ei olekaan pätevä tai siinä on paljon ongelmia niin merkki vaihtuu aikka olisi mikä merkki kyseessä.

Kyllä itselle ja monelle työkaverille on samalla viivalla BMW, Skoda, Toyota ja vaikkapa Peugeot.
Liisatessa autoja katsoo ... sanotaanko hyödykkeinä mitä käytetään 3 vuotta.
Jos auto on oma niin ehkä on vaikeampi hyväksyä totuutta että hankinta on virhe. Liisatessa, kun auto joka tapauksessa menee vaihtoon, ei ole niin korkeaa sisäistä kynnystä merkin vaihdolle.


Joten kyllä kustannus on se minkä mukaan autot valitaan.

Muutes, kun katselee käytettyjä autoja niin premiumit on pääasiassa niitä hinnat alkaen varusteltuja tai ainakin aika kevyesti varusteltuja.

Kukkua tai ei, mutta Tojotaa menee työsuhdeautoiksi vähemmän kuin sakemannitaustaisia merkkejä (luen Skodan niihin), siis merkin osuus liisaus vs. yksityisomistus. Mutta jos tästä aiheesta haluat jatkaa, kannattaa mennä tuon aiheen sivustolle. Jatketaan täällä 2019-Ravista.
 
Uudesta Toyota Plus -lehdestä (https://toyotaplus.fi/vapaalle/esittelyssa-uusi-rav4):

"Uusi Toyota RAV4 nähdään Suomessa ensimmäistä kertaa Helsingin Messukeskuksessa 9.-11.11. järjestettävässä Auto 2018 -tapahtumassa."

Tämän tosin useimmat varmaan tiesivätkin.

"Nopeimmat voivat tilata auton jo tämän vuoden puolella ennakkomyynnin alkaessa marraskuussa."

Mielenkiintoista nähdä, julkaistaanko hinnoittelu jo Auto 2018:ssa vai pitääkö sen kanssa odottaa 20.11. saakka jolloin toimittajien "embargo" päättyy. Muutamissa julkaistuissa youtube-esittelyissä on viitattu tuohon embargoon, jonka vuoksi esittelyissä ei ole voitu kertoa esim. ajo-ominaisuuksista tai hinnoittelusta.

Speksejä:

Moottori: 4. sukupolven hybriditeknologia, 2.5 litran bensiinimoottori + sähkömoottori + generaattori. Saatavilla myös 2.0-litrainen bensiinimoottori.

Vaihteisto: e-CVT -automaattivaihteisto

Vetotapa: Etuveto tai neliveto

Suurin teho: 163 kW / 222 hv (AWD-i, etuvetoinen 160 kW)

Kiihtyvyys: 0-100 km/h 8,1 s. (AWD-i, etuvetoinen 8,4 s.)

MITAT:

Pituus: 4 600 mm

Leveys: 1 855 mm

Korkeus: 1 685 mm

TALOUDELLISUUS:

Kulutus, yhdistetty ajo (WLTP, alkaen): 5,4 l/100 km (etuvetoinen, AWD-i 5,9 l/100 km)

CO2-päästöt, yhdistetty ajo (WLTP, alkaen): 125 g/km (etuvetoinen, AWD-i 137 g/km)

Hinta alkaen: hinnat julkaistaan marraskuussa 2018.