autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota RAV4 2019  (Luettu 139704 kertaa)

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 654
  • Subaru Levorg
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #40 : 28.03.2018 20:02 »
Okei, bemari-audi-volkkari-muotolinjan säilyvyys sukupolvesta toiseen olisi korimallivaihdoksen kohdalla varmasti taloudellisessa ja henkisessä mielessä parempi...

Ei Toyotan tarvitse tehdä samannäköistä kuin VW ryhmä tekee autoistaan, Toyotan mallit pitävät jälleenmyyntiarvonsa joka tapauksessa.

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12108
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #41 : 28.03.2018 20:04 »
Jenkkiversioita nyt esitellään. Tullee sinne vuotta aiemmin myyntiin. Sama juttu monen mallin kohdalla. Ja pieniä poikkeamia voi ulkonäköönkin tulla meikäläiseen versioon.

Onhan nuo kesken loppuvat kaarensuojat erikoinen ratkaisu kieltämättä. Mutta jos suojaus epäilyttää, niin sitähän voi lisätä kalvoin.

Jos parannuksia edeltäjään minun silmissä luettelee, niin keula kokonaisuudessaan. Valot tuo mieleen jotenkin Fordin kun maskin muotokin sitä myötää. Mutta alaosa menee enemmän maasturipuolelle.
Sivulinja kauttaaltaan on erinomaisen tyylikäs. Ekana tuli mieleen jopa F-Pace.
Samaten ikkunalinja sivultapäin. Nykyisessä se nousee ja laskee aiheuttaen mielikuvia Toyotan tila-autoista. Ja D pilarin leikkaus nykyisessä on epäkäytännöllinen ja muistuttaa jostain 15v vanhasta mallistosta. Perä on tässä uudessa hyvin selkeä, eikä kylkilinjassa ole enää sellaista teennäisen oloista pokkausta valojen ylälaidan tasalla. Eikä takaluukku ole sellainen tyhjä & pyöreähkö.
Tässä on auto joka kaipaa värin. Ja kaksivärisyys on hieno optio. Tykkään.

Euroversion tarkemmat speksit kiinnostaa todellakin-todellakin-todellakin.
Moottorit, vetomassat, CO2 arvot jne. Ja toki hinta. Jos nykyisellä linjalla jatketaan, tämähän voi viedä periaatteessa jopa Lexus asiakkaita Toyotakauppaan. Niin hienona pidän tätä.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 811
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #42 : 28.03.2018 20:16 »
Jenkkiversioita nyt esitellään. Tullee sinne vuotta aiemmin myyntiin. Sama juttu monen mallin kohdalla. Ja pieniä poikkeamia voi ulkonäköönkin tulla meikäläiseen versioon.

Onhan nuo kesken loppuvat kaarensuojat erikoinen ratkaisu kieltämättä. Mutta jos suojaus epäilyttää, niin sitähän voi lisätä kalvoin.

Jos parannuksia edeltäjään minun silmissä luettelee, niin keula kokonaisuudessaan. Valot tuo mieleen jotenkin Fordin kun maskin muotokin sitä myötää. Mutta alaosa menee enemmän maasturipuolelle.
Sivulinja kauttaaltaan on erinomaisen tyylikäs. Ekana tuli mieleen jopa F-Pace.
Samaten ikkunalinja sivultapäin. Nykyisessä se nousee ja laskee aiheuttaen mielikuvia Toyotan tila-autoista. Ja D pilarin leikkaus nykyisessä on epäkäytännöllinen ja muistuttaa jostain 15v vanhasta mallistosta. Perä on tässä uudessa hyvin selkeä, eikä kylkilinjassa ole enää sellaista teennäisen oloista pokkausta valojen ylälaidan tasalla. Eikä takaluukku ole sellainen tyhjä & pyöreähkö.
Tässä on auto joka kaipaa värin. Ja kaksivärisyys on hieno optio. Tykkään.

Euroversion tarkemmat speksit kiinnostaa todellakin-todellakin-todellakin.
Moottorit, vetomassat, CO2 arvot jne. Ja toki hinta. Jos nykyisellä linjalla jatketaan, tämähän voi viedä periaatteessa jopa Lexus asiakkaita Toyotakauppaan. Niin hienona pidän tätä.
Jos olen ymmärtänyt oikein, 19-mallin RAV4:t, myös hybridit valmistetaan uudella mantereella, myös moottorit ja vaihteistot. Nykymallin bensat on tehty niille markkinoille sekä Japanissa että Kanadassa mutta hybridit ovat tulleet Japanista. Mallipolitiikassa on ollut jo nyt sellainen ero, että ainakaan Suomessa ei Adventure-malli ole ollut listoilla kuten jenkkilässä ja Kanadassa vuodesta 2017 alkaen on ollut. Ja eihän meillä ole virallista tietoa uuden Ravin myynnin alkamisesta Euroopassa.
Jos kaksivärisyys Ravissa seurailee C-HR:n linjoja, se tarkoittaa vain lisähintaista mustaa kattovaihtoehtoa, jota ei saa edes metallivärinä.
Uti
« Viimeksi muokattu: 28.03.2018 20:19 kirjoittanut Uti »
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #43 : 28.03.2018 20:21 »

Tässä on auto joka kaipaa värin. Ja kaksivärisyys on hieno optio. Tykkään.

Euroversion tarkemmat speksit kiinnostaa todellakin-todellakin-todellakin.
Moottorit, vetomassat, CO2 arvot jne. Ja toki hinta. Jos nykyisellä linjalla jatketaan, tämähän voi viedä periaatteessa jopa Lexus asiakkaita Toyotakauppaan. Niin hienona pidän tätä.

Toivottavasti tänne ankeaan kansandemokratiaan saadaan edes alussa säällinen värivalikoima. Lupaan että jos tuollaisesta kaupat tulee aikanaan, niin otan kerrankin muun värin kuin valkoisen, jos tarjolle tulee hyviä muita. Jos ei, niin sitten jatketaan valkialla.

Omistamisen halua herättää itsessänikin kyllä, pitkä aika vaan tiedossa ennen kuin tänne rantautuu.

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #44 : 28.03.2018 20:30 »
Katonkin näyttää saavan vaikkapa valkoisena, ja tuo sähkönsininen metalliväri olisi kanssa aika makea. Myös nuo alemman kuvan metallinharmaat sävyt erivärisen katon kanssa ovat rauhallista mutta komeaa tyyliä:

https://www.carsguide.com.au/car-news/toyota-rav4-2019-revealed-68353

Toki se on eri asia, mitä tänne peräkylälle saadaan väreiksi...

Mitä enemmän kuvia tuosta näkee, sen vakuuttuneempi olen siitä että nyt tulee tarjolle yksi luokkansa komeimmista peleistä.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #45 : 28.03.2018 20:43 »
Tarkoittaako tämä että tulee kaksoiskytkin automaatti?
Ei tule Toyotaan nytkytintä. Jenkkimarkkinoilla se on ihan 8v perinteinen tomaatti ja hybridissä tietenkin e-CVT.

Ei kyllä itseeni iske tämän muotoilu niin yhtään.

Poissa Popovice

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 62
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #46 : 28.03.2018 21:11 »
Ei kyllä itseeni iske tämän muotoilu niin yhtään.
Täsmälleen samaa mieltä. On kyllä niin järkyttävän ruman näköinen tekele kesken loppuvine kaarineen, että ei tulisi mielenkään tuollaista hankkia oli tekniikka sitten miten hyvää tahansa :(.

Toisaalta minulla ei ole mitään Toyotaa tai muitakaan japsimerkkejä vastaan, siitä osoituksena että tänään allekirjoitettiin tilauspaperit koskien emännän uutta Yaris 1.5 VVT-i kauppakassia 8).

Poissa googleismyfriend

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 372
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #47 : 28.03.2018 22:04 »
No aika sama tuo muotoilu, koska rumia nuo katumaasturit on ja tulee olemaankin. Tärkeimmät pointit malliuudistuksessa tulee tässä: 3 erilaista nelivetoa saatavilla ko kotteroon. Bensavehkeessä parempi neliveto on jo oikeasti mielenkiintoinen: pystyy välittämään 50 prossaa tehoa takapyörille ja jonkin verran tehoa myös yksittäiselle pyörälle jolla on pitoa. Sen lisäksi neliveto pystyy kytkemään taka-akselin kokonaan pois paremman polttoainetalouden toivossa. Uutta on myös 4Runnerista ja Tacomasta tuttu Multi Terrain valitsin erilaisille alustoille, joka vissiin toimiikin jollain lailla. Eli lyhyesti sanottuna, alkaa olla jo ainekset toimivaan nelivetoon!

Hybridin neliveto on vaatimattomampi mutta sitäkin parannettu: 30 prossaa enempi voimaa saa välitettyä takapyörille. Kaikkien mallien takakontti on aiempaa suurempi ja akutkaan ei enää vie tilaa takakontista. Aika jees.

Toivottavasti saadaan tuo parempi neliveto tänne kekkoslovakiaankin. Nyt minun mielestä on liian suuri toiminnallinen harppaus Euroopan markkinoilla Land Cruiserin ja Ravin välillä.


Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12108
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #48 : 28.03.2018 22:07 »
Tuo parempi neliveto kuulostaa kyllä ihan samalta kuin kaikki kytkeytyvät tänäpäivänä. Sillä erolla, että nyt on Audin Ultrasta tuttu irroitusominaisuus mukana. Jos voima yhdelle pyörälle välitetään jarrujen avulla ( ? ) ei tässä kyllä mitään erikoista ole. Mutta jos siellä voimalinjassa onkin jotain muuta?
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa googleismyfriend

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 372
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #49 : 28.03.2018 22:10 »
Tuo parempi neliveto kuulostaa kyllä ihan samalta kuin kaikki kytkeytyvät tänäpäivänä. Sillä erolla, että nyt on Audin Ultrasta tuttu irroitusominaisuus mukana. Jos voima yhdelle pyörälle välitetään jarrujen avulla ( ? ) ei tässä kyllä mitään erikoista ole. Mutta jos siellä voimalinjassa onkin jotain muuta?

Ei taida jarrulla voida ohjata voimaa pitävälle renkaalle? Eli jonkinlaista sähköistä lukkoa jäljitteleviä juttuja saattaa löytyä, Toyotallahan alkaa toimivista sellaisista olla jo aika pitkä kokemus. Yllättävän huonostihan nyky-nelivedot liikkuu, kuten TM:n viime vuoden talvitesti ja se katumaasturitesti osoitti.  :-\

Edittiä: Ja joo, kyllä tuo oikeastaan ihan hyvälle näyttää kun uudestaan katsoi, niin ulkoa kuin sisältä. Mielenkiintoinen.

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12108
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #50 : 28.03.2018 22:13 »
Juuri jarrulla se tehdään tänäpäivänä varmaan lähes kaikissa mpt nelikoissa.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa googleismyfriend

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 372
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #51 : 29.03.2018 06:26 »
Juuri jarrulla se tehdään tänäpäivänä varmaan lähes kaikissa mpt nelikoissa.

Yritin nopeasti lukaista että kuinka se mahtaisi olla toteutettu, mutta Toyotalla on niin montaa eri toteutusta ko järjestelmästä Tacomassa ja 4Runnerissa, ettei siitä nyt ottanut tolkkua pikaisella vilkaisulla. On TRAC ja A-TRACK  ja auto-LSD:tä.... Eli katsotaan mitä tulee. Mutta kyllä niillä valmista ja toimivaa palikkaa on tähän tarjolla. Toinen kysymys on taas sitten hinta. Ainakin jenkeissä nuo paremmat nelivedot kuuluu noihin kalliimpien varustetasojen yhteyteen Tacomassa/4Runnerissa jolloin hinta nousee.

Tuo jenkeissä myytävä 4Runner on oikeasti aika kyvykäs paketti jonka jälleenmyyntiarvo on huima. Samaa meininkiä jos Toyota saa Raviin niin hyvä juttu.

Edit: Tässä on ehkä pikkaisen vaikutteita siitä FT4-X tjsp konseptista, vai mitä mieltä turboman on?
« Viimeksi muokattu: 29.03.2018 06:32 kirjoittanut googleismyfriend »

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #52 : 29.03.2018 08:08 »
Täsmälleen samaa mieltä. On kyllä niin järkyttävän ruman näköinen tekele kesken loppuvine kaarineen, että ei tulisi mielenkään tuollaista hankkia oli tekniikka sitten miten hyvää tahansa :(.

Jaa-a, no sitten meikäläinen omaa erikoisen muotosilmän. Cittareissa hyvännäköisiä silmääni ovat just tämä uutukainen, muista esim. Jeepin Cherokeet, Jaguarin cittarit, Range Roverin pienemmät mallit (sport-malliin saakka, se isoin on taas ruma), Pösö 3008, Renault Kadjar ja Koleos, Nissan Qashqai, VW T-Roc (varauksin koska sen korkeus alkaa olla rajoilla eli matalahko genreen), Skoda Kodiaq, Volvo XC60:n nykymalli ja Lexus NX.

Vähemmän hyvännäköisiä makuuni ovat RAV4:n nykymalli, Volvo XC40, Seat Ateca, Skoda Karoq, VW Tiguan, Audin Q2, Q3, Q5 ja Q7, Mersu GLC, Hondan HRV, Mitsun Eclipse ja Outlander, Subaru Forester ja Bemarin X2, X3, Opel Crossland ja Grandland X.

Mutta, kuten omista kriteereistäni näkee, niin ulkolook ei itselleni merkinnyt kaikkea. Täytyy myös kaikista uutuusmalleista jättää varaus sille, miltä malli näyttää kuvien ulkopuolella eli livenä ulkona.

Hinnoista veikkaan, että nelivetohybridin hinta lienee meillä aikanaan alkaen 50 tonttua (kohonneet päästölukemat, lisääntyvä vakiovarustelu sekä oletettava myyntimäärä nostanevat hintaa). Se, mitä valmistusmaa (Amerikka) tekee laadulle, en tiedä. Variksetkin kasataan Ranskassa ja ovat olleet ilmeisen kestäviä, mutta aika näyttää uuden ravin kohdalla.

Poissa downtime

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2307
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #53 : 29.03.2018 09:23 »
Se, mitä valmistusmaa (Amerikka) tekee laadulle, en tiedä.

Tähän suhtautuisin varauksella. US markkinoille menevät autot kasataan uudella mantereella korkeiden tuontitullien välttämämiseksi mutta väitän kyllä että Eurooppaan ja Aasiaan menevät autot eivät tule tuolta vaan joko Japanista tai sitten Euroopan joltain tuotantolaitokselta.

Kalliiksi tulee rahdata autot Jenkeistä tänne varsinkin kun Trump on alkanut suojaamaan kotimarkkinoita korkeilla tuonti- ja vientitulleilla.
Volvonkinhan piti rakentaa uusi S/V60 Jenkeissä mutta niinpä vaan suunnitelmat muuttuivat ja ainakin V60 tulee Thorslandan tehtaalta.

Poissa Taky

Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #54 : 29.03.2018 09:42 »
Katonkin näyttää saavan vaikkapa valkoisena, ja tuo sähkönsininen metalliväri olisi kanssa aika makea.

Suomenlippu.... 8)
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 811
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #55 : 29.03.2018 09:49 »
Suomenlippu.... 8)
Ei kannata ehkä tehdä Euroopan/Suomen RAV4-mallistosta liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.  Europan mallisto tullee edelleen Japanista. Raveja myytiin viime vuonna maailmalla >800 000 kpl, jolla määrällä se oli 5. eniten myyty automalli maailmassa. Joten kyllä kai tuohon määrän ainakin muutaman tehtaan kapasiteetti tarvitaan. Voihan uusi (Euroopan markkinoilla) Camrykin tulla meillekin vaikka Venäjältä, jossa näitä myös jo nyt on valmistettu.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 811
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #56 : 29.03.2018 10:20 »
Tässä vielä suomi-infoa uudesta Ravista:

Viidennen sukupolven RAV4:n ensiesittely New Yorkin autonäyttelyssä
 


Täysin uusi RAV4 esitellään New Yorkin autonäyttelyssä. Malli on Toyotan ensimmäinen D-SUV-segmentin TNGA-alustaratkaisulle perustuva ja siten uraauurtava. Auton ulkodesignissa näkyy aiempaa dynaamisempi ote tiestä ja sisätilat henkivät saumatonta harmoniaa. Euroopan osalta uuden RAV4-mallin myynti alkaa vuoden 2019 alkupuolella.
Voimalinjavaihtoehdot ovat 2.0 -litrainen, täysin uusi vapaastihengittävä bensiinimoottori ja uudistettu 2.5-litraiseen bensiinimoottoriin perustuva itselataava hybridi. Kummatkin vaihtoehdot ovat saatavilla sekä etu- että nelivetoisina vaihtoehtoina. Bensiinimoottorin yhteydessä on saatavilla uusi, Direct Shift-CVT -portaaton voimansiirto, joka parantaa polttoainetaloudellisuutta nykyisen mallin CVT-voimansiirtoon verrattuna jopa kuusi prosenttia.
 

Auton sisätilat muodostavat harmonisen, harkitun kokonaisuuden joka korostaa sekä kuljettajan ergonomiaa että matkustusmukavuutta.
 

Kuten aiemmin jo mainittu, uuden mallin myynti alkaa Pohjois-Amerikassa vuonna 2018. Euroopan ja siten Suomen vuoro koittaa alkuvuodesta 2019.
 
Uti

Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 3861
  • Tulossa Bass olut
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #57 : 29.03.2018 10:24 »
Itselataava hybridi  :(
Ajossa: Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Exclusive Velvet Red
Tulossa: Skoda Kodiaq RS
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa jalkkis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 298
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #58 : 29.03.2018 10:27 »
Itselataava hybridi  :(

Joo, auto laittaa itse töpselin kiinni seinään ;D


Poissa Pekka T

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8869
  • BMW 328i
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #59 : 29.03.2018 13:20 »
Itselataava hybridi  :(

TV- ja lehtimainoksien perusteella tämä on hieno ominaisuus jota muilla ei ole?