autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota RAV4 2019  (Luettu 327378 kertaa)

Poissa Huttunen

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 184
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2600 : 19.06.2019 09:45 »
Noin minäkin sen paikallistin, nimenomaan suoraan kuskin edestä, sinne myös sormella osoitti etumatkustaja.
RAV4 Hybrid AWD-i 2019

Poissa miquel

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 30
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2601 : 19.06.2019 17:33 »
Mahtaisiko joku tarvita 18” talvirengassettiä, tuli hommattua:

- WSP Italy w1750 CAT Toyota replica vanteet
- Alcar TPMS anturit
- Hankook winter I*Pike 225/60 r18 renkailla

Ja tulin toisiin ajatuksiin talvisetin tuumakoosta. Voisin luopua näistä kohtuu hintaan... TPMS anturit voi kloonata vastaamaan omaa kesärengassettiä joten ei tule renkaiden vaihdossa mitään muita toimenpide tarpeita...
Toyota RAV4  Hybrid AWD-i -19

Poissa Tietäjä

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 312
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2602 : 20.06.2019 11:29 »
Minkätasoiset on activen valot?

Poissa Hesusnis

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2603 : 20.06.2019 12:00 »
Minkätasoiset on activen valot?

Nyt onkin loistava aika vuodesta testata niitä? ;)
S212 220 Bluetec -15 9G, 944S -88

Poissa Peeveli 1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 379
  • "Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2604 : 20.06.2019 12:02 »
Tuli kyseltyä marmorilta kiillotettu-tumma-oem-vanteiden hintoja..tähänhän käy vanhakoppaisen vanteet, vaikka ET onkin uudessa 4 mm pienempi. Vanhakoppaisen perusbensaversiossa oli loppuaikoina sellaiset 17" hyvännäköiset kiillotettu-antrasiitti 5-puolaiset joiden hintaa kyselin. Heh, 500 eur/kappale eli 2000 satsi. Ei kiitos. Pari muuta vaihtoehtoa reilut 1000 eur sarja 17". Uuden korimallin Premium/Style-malleihin tehdastilauslisävarusteena saatava 18" kiillotettu-antrasiitti maksaisi 1100 eur/sarja. Toki siihen joutuisi hankkimaan myös rengassarjan mutta silti...Kuulemma vaan uuden korimallin vanteiden tilausaika on loputtoman pitkä ja silti epävarmaa saako niitä, näin sanoi marmorin ukko eilen. Onhan tilanne...
Mieluummin maukas nakkimerkki kuin mauton premiumi.

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1240
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2605 : 20.06.2019 12:19 »
Kylläpä on miellyttävät nuo tuulettuvat etupenkit. Ei oikeestaan osannut arvostaa tilatessa noita enemmälti, mutta nyt alkaa olla kelit kohdallaan istuimien viilennykselle. Loistavia ajokilometrejä muutoinkin kertynyt ja tyytyväisyyttä pukkaa. ECO ajotaidot tuntuu olevan ruosteessa, kun en saa 93 parempaa arvosanaa auton mielestä aikaiseksi ja kulutuskin jämähtänyt 5,4 L/100 km lukemaan.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4173
  • Tulossa Bass olut
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2606 : 20.06.2019 14:12 »
Kylläpä on miellyttävät nuo tuulettuvat etupenkit. Ei oikeestaan osannut arvostaa tilatessa noita enemmälti, mutta nyt alkaa olla kelit kohdallaan istuimien viilennykselle. Loistavia ajokilometrejä muutoinkin kertynyt ja tyytyväisyyttä pukkaa. ECO ajotaidot tuntuu olevan ruosteessa, kun en saa 93 parempaa arvosanaa auton mielestä aikaiseksi ja kulutuskin jämähtänyt 5,4 L/100 km lukemaan.

Minusta tuulettuvat penkit ovat paholaisenj keksinto - tuntuu aluksi hyvalta, mutta... No palataan asialle kesan jalkeen.
Ajossa: Skoda Kodiaq RS, Moon White
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Taky

Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2607 : 20.06.2019 14:13 »
Minusta tuulettuvat penkit ovat paholaisenj keksinto - tuntuu aluksi hyvalta, mutta...

Mikä niissä tökkii?
Kaipa ne saa off jos ei miellytä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa vakio

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1799
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2608 : 20.06.2019 14:18 »
En ole itsekään kokenut tuulettuvia penkkejä mitenkään ongelmalliseksi. Eihän sitä viilennystä pakko ole täysillä pitää.
VW Passat Alltrack 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Polo Trendline United 1.4 TDI, VW Transporter
KTM 250 EXC TPI, Kawasaki KX 250

Poissa FullFrame

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 115
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2609 : 20.06.2019 14:29 »
Itselläni ei ole kokemusta, mutta olisiko täälläkin foorumilla vinkattu, että nuo tuulettavat penkit olisi mukavimmat niin, että penkin lämmitystä pitää samaan aikaan pienimmällä päällä. Auttaa mahdolliseen hikoiluun, mutta ei puske kylmää liikaa.
Volvo V60 T8 AWD R-Design my20

Poissa Taky

Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2610 : 20.06.2019 14:33 »
Auttaa mahdolliseen hikoiluun, mutta ei puske kylmää liikaa.

Ei kait niissä sentään jäähdytystä ole? Samaa ilmaa kuin kabiinissa muutenkin?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa FullFrame

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 115
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2611 : 20.06.2019 14:36 »
Ei kait niissä sentään jäähdytystä ole? Samaa ilmaa kuin kabiinissa muutenkin?

Ei aavistustakaan. Tämä vain jäin jostain mieleen, että joku oli kokenut tämän miellyttävämmäksi. Ainakaan kokeilu ei maksa mitään
Volvo V60 T8 AWD R-Design my20

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4173
  • Tulossa Bass olut
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2612 : 20.06.2019 14:50 »
Ei kait niissä sentään jäähdytystä ole? Samaa ilmaa kuin kabiinissa muutenkin?

Samaa ilmaa mita tulee suuttimistakin, eli helteella aikas kylmaa. Tosin en tieda Toyotan toteutusta...
Ajossa: Skoda Kodiaq RS, Moon White
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Hesusnis

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2613 : 20.06.2019 14:52 »
Ei aavistustakaan. Tämä vain jäin jostain mieleen, että joku oli kokenut tämän miellyttävämmäksi. Ainakaan kokeilu ei maksa mitään

Ainoat moitteet olen "ilmastoiduista" istuimista kuullut, että liian tehokkaalla pidettäessä, joillan on veto käynyt selkään ja heittänyt selän jumiin.
S212 220 Bluetec -15 9G, 944S -88

Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1240
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2614 : 20.06.2019 15:12 »
3-asentoinen tehonsäätö. Ei tarvii ihan pallit huurteessa ajella. Säätelee sen mukaan, ettei nahkeus jumita pukimia nahkaan kiinni. En antaisi näitä kyllä enää pois.

Poissa Hesusnis

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2615 : 20.06.2019 15:17 »
^Juu, lähinnä varoituksena, ettei ihan liian tehokkaalle laita, jos on herkkä selkä. Keksintöhän on loistava.
S212 220 Bluetec -15 9G, 944S -88

Poissa CorAveRav

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 957
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2616 : 20.06.2019 17:10 »
Itselläni ei ole kokemusta, mutta olisiko täälläkin foorumilla vinkattu, että nuo tuulettavat penkit olisi mukavimmat niin, että penkin lämmitystä pitää samaan aikaan pienimmällä päällä. Auttaa mahdolliseen hikoiluun, mutta ei puske kylmää liikaa.
Perinteinen "hullunkierto" siis, yhtäaikaa lämmitetään ja jäähdytetään, joka vie polttoaineensäästöltä pohjan pois.

Ja muistan täällä jossain osiossa jonkun saaneen selkänsä jumiin kunnolla ilmastoitujen penkkien kanssa.
Onneksi ei tule nahkajakkaroita niin pärjää normi-ilmastoinnilla ja ei tarvitse pelata lottoa jumiiko selkä vaikka tuostakin.

Poissa CorAveRav

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 957
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2617 : 20.06.2019 17:35 »
Useita tulee viikossa vastaan...
Kahdessa viikossa yli 2tkm tien päällä pks ja Etelä-Suomessa ja ainoa näkemäni uusikoppainen Ravi oli tuo kaksi viikkoa sitten bongaamani, jos ei autonkaupan pihalla olevia lasketa.

Poissa Tietäjä

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 312
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2618 : 20.06.2019 20:53 »
Nyt onkin loistava aika vuodesta testata niitä? ;)

No joo mutta olisko niitä testattu missään lehdessä?

Kävin pienellä testiajolla uudella Ravilla.  Täytyy sanoa että suuntavakaus ja ohjaus on nyt mallillaan. Kyllä jää oma Saksan premium kirkkaasti toiseksi ajettavuudeltaan. Yllättäen myös tuulen vaikutus pienempi vaikka tämä nykyinen onkin perniteinen farkku.
Penkki on activessa kyllä aika hirveä ja sitä pahentaa liian harvaportainen selkänojan säätö. Tai ei se haittaisi jos ratissa olisi 3-5cm pidemmät kiskot. Tämä on se Toyotan perinteinen ongelma eikä sille näköjään oikein tapahdu mitään. Lähinnä kosmeettista parannusta.

Soppa kyllä 105 mittarinopeudella maistuu runsaasti. Tuskin menisi juurikaan alle 8 litran niissä vauhdeissa. Motarilla voisi mennä kymppiä. Pienemmissä vauhdeissa menikin sitten sukkamehuilla.
Kovin vahvan tuntuinen ei auto ole dieseliin verrattuna. Bensakone hörähtää aina kiihdytyksissä vaikka ihan perus rauhallisesti kiihdytin. Kierroksetkin nousee aika korkealle vaikka vain hitus kovempaa kiihdyttää kuin mitä menisi pelkällä sähköllä. Ei haittaisi jos koneen ääni oli vaimeampi kuin nykyisen dieselini.
Muuten autoa olisi aika helppo vaimentaa mutta koneen äänelle on paha tehdä mitään ilman isoa savottaa. Penkin voisi teettää uuteen uskoon autoverhoomossa joten sekään ei mahdoton asia ole.

Ajettavuus ja voimalinjan salaman viiveetön toiminta paikalta lähdettäessä (siis ihan rauhallisessa lähdössä) nostaa autokuumetta verrattuan Inglostadin kötökseen mihin automaattia ei saa edes rahalla.


Poissa euroshopperi

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1240
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #2619 : 20.06.2019 21:21 »
"Soppa kyllä 105 mittarinopeudella maistuu runsaasti. Tuskin menisi juurikaan alle 8 litran niissä vauhdeissa. Motarilla voisi mennä kymppiä. Pienemmissä vauhdeissa menikin sitten sukkamehuilla."

Mainitulla mittarinopeudella kulutus ollut luokkaa 5,5L/100 motarilla. Ei tuolla saanut edes talvella menemään 10 L lukuja, jos ei ole asuntovaunua perässä. Jos nostaa nopeuden 115, niin 6L/100 lähempänä. Tuli tuota kokeiltua Hki-Turku-Hki ja kumulatiivinen pääsi nousemaan 5,8 L/100 lukemiin. Nyt on taas pudonnut 5,4 L/100lukemiin. Soppaa ei kyllä todellakaan maistu runsaasti. Ainakaan omasta mielestä.