autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota RAV4 2019  (Luettu 139705 kertaa)

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #20 : 28.03.2018 09:31 »
Kiitos uudesta linkistä! Mielestäni hyvännäköinen, sellaista machomaisuutta terveellä tavalla ampumatta liikaa yli. Sisustus jotenkin Lexusmainen, tyylikäs vailla ylilennokkuutta. Keulakaan ei ole liikaa ylimuotoiltu vaikkapa uusien Hyundain cittarin tapaisesti. Jos tämä uutuus olisi Jeep tai muu jenkkimalli, sitä pidettäiisin laajalti komeana, mutta kun se on Toyota niin se ei voi olla komia. Korkeus vaikuttaisi alentuneen nykyisestä, mutta kuva voi siinä valehdella.

Tuosta yritän tulevaisuudessa vääntää taatusti kauppaa, jos hintataso säilyy järjellisissä sfääreissä.

Poissa downtime

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2307
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #21 : 28.03.2018 09:49 »
Aikalailla samoilla linjoilla mitä Peevelikin tuossa kirjoittaa.

Minusta uudessa Ravistimessa on juurikin sellaista machoa olemusta mitä siltä kaivataankin. Myöskin sisusta on minusta ottanut terveen harppauksen eteenpäin.

Oikeinkin hieno auto ja ehdottomasti käyn katsomassa kun noita jälleenmyyjille joskus 2019 saapuu ajettavaksi.

Peeveli

  • Vieras

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #23 : 28.03.2018 09:58 »
Muutos ulko-ja sisätiloissa on valovuosi, joten nykymalli on armottoman askeettinen tuon rinnalla. Siksi aion kyllä vaikka kauravelliä määräajan syömällä vaihtaa nykyisen tuohon heti kun ennakkotilausmahdollisuus maassamme alkaa -mikäli nykyinen pelaa jatkossa edelleen ongelmitta. Okei, bemari-audi-volkkari-muotolinjan säilyvyys sukupolvesta toiseen olisi korimallivaihdoksen kohdalla varmasti taloudellisessa ja henkisessä mielessä parempi, mutta toisaalta täysuudistuminen ns. räjäyttää pölyt pois ja saa kevättä rintaan. :)

nokivasara

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #24 : 28.03.2018 10:12 »
Juttua:

https://www.cnet.com/roadshow/news/2019-toyota-rav4-new-york-auto-show-debut-biggest/

Selkeä hyppäys parempaan suuntaan. Pikkasen kenties ylimuotoiltu, mutta livenä näkee sitten paremmin. Enemmän maasturimaisen näköinen, joka aina hyvä asia, kun kuitenkin suv:sta puhutaan.
Aikaisemman mallin inhokkikeulan muutos on pikasilmäilyllä ulkonäössä isoin parannus. Kabiini näyttää kuvissa varsin hyvältä, ei ole kikkailtu liikaa.

Paikalla Antero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 680
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #25 : 28.03.2018 10:46 »
Tuossa pari eri malliversioita:

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=OuaFnmCcKck" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=OuaFnmCcKck</a>


<a href="https://www.youtube.com/watch?v=tOt-B1BqmEs" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=tOt-B1BqmEs</a>

Poissa Taky

Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #26 : 28.03.2018 10:52 »
Tuossa pari eri malliversioita:
https://www.youtube.com/watch?v=OuaFnmCcKck


1. siedettävä Toyota sitten Celica -72:sen
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12108
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #27 : 28.03.2018 12:53 »
Erittäin hieno! Kaikki asiat joista en tässä nykyisessä mallissa välttämättä pidä muotoilussa, on muutettu. En yhtäkkiä keksi ulkoa enkä sisältä moitteita. Tykkään tummasta etumaskista, joka muistuttaa vahvasti nykyisen edeltäjää.
Kaikin puolin hyvin tasapainoinen ja sopivasti "rajun" näköinen. Tätä autoa odotellaan kovasti koeajoon sitten joskus tulevaisuudessa!
Hienoa työtä Toyotalta.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 811
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #28 : 28.03.2018 14:54 »
Toyota is revealing the all-new, fifth generation RAV4 SUV at the New York International Auto Show 2018. The first RAV4 to be built on a Toyota New Global Architecture (TNGA) platform, the new RAV4 remains true to its impressive heritage as the original pioneer of the SUV segment, making significant advances in powertrain technologies, dynamic performance, intelligent safety provisions and all-round quality.

Robust Design
The robust styling of the new RAV4 expresses Toyota’s approach to the latest iteration of the most sold SUV in the world. The new design gives a “go anywhere” sense of fun and adventure that resonates with young families who enjoy life, whether moving around town or heading off to enjoy sports or leisure in the wide open spaces. Maneuverability has always been one of RAV4’s strongest qualities, and it keeps up in the new design. At 4,600 mm long, reductions have been made in the front and rear overhangs, while 30 mm have been added to the wheelbase, allowing for an even more spacious and comfortable cabin. Luggage space has been increased, too, and has versatility designed-in with folding rear seats, a double load floor and deck side nets. Vehicle width has been increased by 10 mm, which translates into more comfortable and spacious cabin for the occupants.

Drag and click to view more
Innovative Driving Dynamics
The new RAV4 will be available with two TNGA powertrains, both more fuel efficient and powerful for enhanced driving dynamics. Hybrid electric remains a unique selling point for RAV4 in its class, making it ever-more attractive. An all-new Hybrid electric 2.5-litre powertrain makes efficient use of power from the car’s hybrid system utilising a second electric motor to drive the rear wheels to generate high torque, reducing energy loss, contributing to greater fuel economy and offering excellent AWD performance in different driving conditions. A new 2.0-litre petrol engine is also available with a choice of manual or automatic transmissions, improved by introducing a twin coupling and rear disconnect on the automatic transmission versions.

The TNGA platform with its low centre of gravity and optimised weight distribution also strengthens the RAV4’s dynamic capabilities, enabling a more rigid body construction and more precise, stable and accurate responses to driver inputs.

Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Automaattori

Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #29 : 28.03.2018 15:35 »
A new 2.0-litre petrol engine is also available with a choice of manual or automatic transmissions, improved by introducing a twin coupling and rear disconnect on the automatic transmission versions.

Tarkoittaako tämä että tulee kaksoiskytkin automaatti?
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Simply Clever - Think Different

Poissa jalkkis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 298
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #30 : 28.03.2018 16:16 »
Tää on paljon parempi kuin C-HR vai mikä se oli. Lokakaarien ja renkaan välinen tila näyttää kyllä vähän liikaa monster truckilta... Noh livenä lopullinen tuomio.

Sisältä ihan asiallinen. Positiivisessa mielessä rauhallisempi kuin Lexus. Mutta mihin se perus tojo-LCD kello on hukattu :)

Poissa Panda

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 527
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #31 : 28.03.2018 16:24 »
Edestä ja takaa aivan ok, sisustaltaan oikein hyvän näköinen. Sivusta katsottuna kauhea johtuen helvetin rumista pyöränkaarista. Minun puolesta saa jäädä kauppaan, en viitsisi tuon näköistä autoa omassa pihassa katsella.
Mazda 323, 1,3 -93

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 811
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #32 : 28.03.2018 16:31 »
Nuo pyöränkaaret on todella kysymysmerkki. Kun pyöränkaari ei seuraa pyörän muotoa jää lisätilaa katsella lokasuojan kuraisia sisäosia. Kuvissa myös 19" pyörät, miltähän näyttää pienemmillä? Muutoin hyvä ja uutta tekniikkaa!
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa euroshopperi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 772
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #33 : 28.03.2018 16:36 »
Tarkoittaako tämä että tulee kaksoiskytkin automaatti?


Ei tule Toyotalle DCT vaihteistoa, koska siellä on ensimmäinen osa momentinmuunnin. DSG näyttäisi kyllä muuten olevan ja en tiedä sitten erottaako tuo märkä/kuiva kytkin nämä DSG versiot niihin ongelmalaatikoihin. Tuossa kuitenkin jotain eroista.

https://carfromjapan.com/article/industry-knowledge/automatic-transmission-type-explained/

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 811
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #34 : 28.03.2018 17:48 »
Maailmalta tietoa, että uusi RAV4 tulisi Australiassa myyntiin/esitelläään 2019 alkupuolella. Liekö silloin myös meillä?
Uti
« Viimeksi muokattu: 28.03.2018 17:52 kirjoittanut Uti »
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa jarkko_h

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 345
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #35 : 28.03.2018 19:07 »
Hieno on lukuunottamatta noita kesken loppuvia kaaria. Kaaret loppuu kesken ja ei suojaa kunnolla kiviroiskeelta. Keula muistuttaa mitsun suvia. Peräloota näyttää edelleen mukavan leveältä. Käytännöllinen.


nokivasara

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #36 : 28.03.2018 19:38 »
Hieno on lukuunottamatta noita kesken loppuvia kaaria. Kaaret loppuu kesken ja ei suojaa kunnolla kiviroiskeelta. Keula muistuttaa mitsun suvia. Peräloota näyttää edelleen mukavan leveältä. Käytännöllinen.
Lokareitten muoveihin ittekin kiinnitin huomiota ja alkuun vähän oudolta ne näyttävät.. mutta sitten kun miettii, että miltä näyttäisi jos muovit ei loppuisi kesken.. tulisiko raskaampi vaikutelma?

Poissa jkvi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 585
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #37 : 28.03.2018 19:43 »
Anteron kirjoituksen alemmassa videossa n. minuutin paikkeilla näkyy hyvin etulokasuojan alareuna ja se kun muovikaari loppuu kesken.

On ihme, jos ei eka mettäsyksyn jälkeen ole pellistä/muovista maali pois. Ja jos oli peltiä niin sen jälkeen ruostetta.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 811
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #38 : 28.03.2018 19:51 »
Anteron kirjoituksen alemmassa videossa n. minuutin paikkeilla näkyy hyvin etulokasuojan alareuna ja se kun muovikaari loppuu kesken.

On ihme, jos ei eka mettäsyksyn jälkeen ole pellistä/muovista maali pois. Ja jos oli peltiä niin sen jälkeen ruostetta.
Tuo lokasuojan muovikaari on kyllä Suomen oloihin huono ratkaisu. Toivotaan, että roiskeläpät suunnitellaan niin, että peittävät nuo maalatut peltipinnat?
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota RAV4 2019
« Vastaus #39 : 28.03.2018 19:51 »
Ei kannata ostaa tätä, jos kaaret häiritsee. Minulle nuokin passaa hyvin ja sopii tyyliin, ne on tarkoituksella muotoiltu noin. Kaipa tuohonkin roiskeläpät saa niin suojaa alaosaa lisää. Minusta malli voisi aivan hyvin olla joku uusi pienemmän koon Jeep Cherokee tms. 

Outoa vaan tämä uuden Ravin ja Auriksen esittelypolitiikka, jos myynti alkaa vasta vuosi ensiestradista. Ja pahoin pelkään, että tulee tänne takahikiälle vasta 2019 keväällä. Katsotaan nyt saako ne hinnoiteltua järkevästi.

PS. se perustojo-LCD-kello kasariluvulta puuttuu jo nyky-Rav4:sta, tässä on mittariston keskiosan infonäytössä volkkarityylinen kello joten täytyy tässä asiassa tuottaa joillekin pettymys.