autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Vippikeskustelu  (Luettu 4197 kertaa)

Poissa yason

• Sisäänajettu
  • *
Vs: Vippikeskustelu
« Vastaus #40 : 06.11.2018 19:06 »
Joskus lainasin markka-aikaan tutulle satasen tai pari, kun sillä oli tiukkaa. Sen jälkeen se pyysi toista vippiä, ennen kuin oli saanut ensimmäistä maksettua. No enpä lainannut, en kysellyt loppujen perään, kun ei omatoimisesti tullut maksamaan takaisin, enkä ole sen jälkeen lainaillut kenellekään ns. tarpeeseen.

Toki joskus "lainaan" käytännön syistä, jos pitää vaikka kavereiden kanssa mökille mennessä ostaa kassillinen ruokaa, niin on helpompaa, että yksi maksaa kassalla ja loput maksaa sitten sille yhdelle myöhemmin. Mutta tätä nyt ei ehkä lasketa vippaamiseksi, kun kyse on käytännöllisyydestä.

Poissa Kale

• Klassikko
« Vastaus #41 : 06.11.2018 19:14 »
...
Toki joskus "lainaan" käytännön syistä, jos pitää vaikka kavereiden kanssa mökille mennessä ostaa kassillinen ruokaa, niin on helpompaa, että yksi maksaa kassalla ja loput maksaa sitten sille yhdelle myöhemmin. Mutta tätä nyt ei ehkä lasketa vippaamiseksi, kun kyse on käytännöllisyydestä.

Nykyisin kun vielä on kaikilla Mobile Pay niin voi lähettää laskun sitä kautta jos ei jo kilisi ennen sitä

Poissa Zaasa

• Klassikko
  • A3 BS stronic FL-17
« Vastaus #42 : 06.11.2018 19:33 »
En vippaa enkä ole koskaan itse pyytänyt vippejä. Vippien pyytäjiä olen vihjannut menemään tekemään oikeita töitä jos on rahaa vailla.

Täytäessäni 18v sukulainen kysyi minua lainan takaajaksi johon ymmärtämättömänä suostuin koska luotin kyseiseen työssäkäyvään pariin, itse olin opiskelija. Pankista otettiin reilun vuoden jälkeen yhteyttä kertoen ettei lainaa korkoineen olla lyhennetty ja laina on kaatumassa maksettavakseni ja toista takaaja ei tavoiteta.

Tämän tapauksen jälkeen kaikille vippaajille ja takauksen pyytäjille JYRKKÄ EI vaikka lopulta en joutunut takaustani maksamaan, muut ihmiset hoiti sen.

Poissa Markku J

« Vastaus #43 : 06.11.2018 20:12 »
Minä en lainaa muille kuin omille lapsilleni. Muutama pyytäjä on elämäni aikana vastaan tullut. Itse en ole vippejä tarvinnut, mutta pankkilainaa toki on ollut asuntoon ja autoon, ja on vieläkin hiukan autolainaa jäljellä.

Velkojen takaaminen oli edeltävällä sukupolvella kai tapana, ja siihen sortui isänikin. Kotipaikkansa pientila meni siinä rytäkässä, ja hänen kuollessaan viime vuoden lopulla näytti perunkirjoitus muutaman tonnin miinusta (hoito- ja hautauskuluja).
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa immonjor

• Sisäänajettu
  • *
  • Seat Ateca FR
« Vastaus #44 : 06.11.2018 20:18 »
Lainasin ekan kertaa miesmuistiin broidilleni parisataa viime perjantaina sattuneesta syystä, kenellekään muulle en lainaisi kuin sukulaisille, tietysti lainattava summakin vaikuttaisi mutta pääsääntoisesti suhtaudun asiaan negatiivisesti.

Poissa -karppa-

• Klassikkoainesta
  • Keski-ikäinen jeesustelija
« Vastaus #45 : 06.11.2018 21:13 »
Itse tullut lainattua kavereille ja se on mennyt sen verran reisille, että ei enää ikinä. Oppirahat juu pari tonttua sinne tänne. Tänä päivänä ohjaan kaikki kaverivippejä kyselevät katsomaan ennemmin kaikki miljoona lainantarjoajaa esimerkiksi täältä https://www.vertaaensin.fi/laina On vähän hankala kerjätä kaverilta rahaa, kun S-pankin Visa ei esim maksa juuri mitään

Mä olen todennut, että jos kaveri lainaa eikä maksa ei hän ole enää kaveri.