autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Vippikeskustelu  (Luettu 4198 kertaa)

Paikalla JiiJii71

Vippikeskustelu
« : 11.03.2018 19:17 »
Vippailetko?

Kuinka moni lainailee rahoja?

Siis ihan vastaanottavana tai antavana osapuolena. Ite en lainaile lyhytaikaisia vippejä kavereille tai kellekään muillekaan. Muutenkin käyttövarat huutaa hoosiannaa jatkuvasti tällein lapsiperheessä. Vuokralaisille annan toki maksuaikaa, jos nämä tajuavat kysäistä. Kysäisen itse puuttuvaa vuokraa, jos seuraavaan kuuhun mennessä ei tuota kuulu. Ihan tarpeeksi stressaamista, että itse kykenen makselemaan lainat ja lyhennykset pankeille yms. Mutta jyrkkä no-no henkilökohtaisille pikkuvipeille.

Samoista asioista johtuen en itsekään ”pyytele vippejä”, puren itse vaikka kynsiä, toki perhe pysyy ravittuna.
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa Trollsten

• Legenda
Vs: Vippikeskustelu
« Vastaus #1 : 11.03.2018 19:18 »
En.

Poissa Ile

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #2 : 11.03.2018 19:23 »
Ei täällä köyhät ja kituvat kirjoittele....lukkoon..kaikilla on uudet velattomat autot...

Yv, jos joku tarttee massia lainaan....

Keke78

• Vieras
« Vastaus #3 : 11.03.2018 19:28 »
Eukko on mulle 1500 velkaa tällä hetkellä.

Todennäköisyys että saan nuo rahat joskus konkreettisesti käteen on 0% :-)

Eipä ole tullut lainailtua muille tai itse lainailtua. Tosin luottokorttivelkaa on tällä hetkellä 3 tonnia mutta näin se pakkaa aina menemään että alkuvuodesta ollaan aina persauki.

Poissa Quality

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • Volvo XC60
« Vastaus #4 : 11.03.2018 19:34 »
Ei meillä ole tapana vippailla enempää perheen sisällä kuin ulkopuolellakaan. Vaimon kanssa kulut hoidetaan niin, että se, jolla on parempi rahatilanne, hoitaa maksupuolen. Mitään "velkoja" ei meidän välillä ole.

Pojille on voitu joskus jotain pientä "lainata", jos on ollut tiukka paikka.

Silloin, kun rahaa oikeasti tarvitaan, mennään neuvottelemaan laina pankista. Ja se on taatusti edullisempaa kuin mistään vippilainaamosta. Ja jos vakuudet eivät riitä, ei voi lainata. Lyhennysvapaita kuukausia käytetään harkiten.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa Markku J

« Vastaus #5 : 11.03.2018 19:42 »
Minulta on lähivuosina vain kerran yksi kaveri vippiä kysellyt, ja vastasin ei. En lainaa muille kuin omille lapsille. En ole pikavippejä koskaan tarvinnut, kun töissä olen ollut koulusta valmistumisesta saakka (pl. puoli vuotta työttömänä) ja luottokortilla on hoitunut satunnaiset "kulutuspiikit". Näin jälkeenpäin ajatellen olen kuluttanut turhankin avokätisesti, ja eläkepäivien lähestyessä olisi kiva hiukan säästöjä olla.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa -karppa-

• Klassikkoainesta
  • Keski-ikäinen jeesustelija
« Vastaus #6 : 11.03.2018 19:46 »
Minä en vippaile ja oppinut vuosien varrella, että raha ja kaverisuhteet ovat symbioosissa toisiin. Muutama kaveri ei ole enää kaveri, kun jätti velkansa maksamatta ja olen tuosta suoraan maininnut. Kyse ei kumminkaan ole ollut suurista summista kyse. Luotettavat kaverit ovatkin todenneet, että mulle ei kannata jättää velkoja maksamatta  ;D.

Ja helpompaa olla velkaa jollekkin ulkopuoliselle, kuin tutulle jos tuollainen tarve tulisi. Tänä päivänä, kun kohtuu helposti sen 0-50.000 euroa saa ihan hyvillä lainaehdoilla parissa päivässä, jos on vakuuksia.

« Viimeksi muokattu: 11.03.2018 19:48 kirjoittanut -karppa- »

Poissa Ile

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #7 : 11.03.2018 19:49 »
Minulta on lähivuosina vain kerran yksi kaveri vippiä kysellyt, ja vastasin ei. En lainaa muille kuin omille lapsille. En ole pikavippejä koskaan tarvinnut, kun töissä olen ollut koulusta valmistumisesta saakka (pl. puoli vuotta työttömänä) ja luottokortilla on hoitunut satunnaiset "kulutuspiikit". Näin jälkeenpäin ajatellen olen kuluttanut turhankin avokätisesti, ja eläkepäivien lähestyessä olisi kiva hiukan säästöjä olla.

Voitko valoittaa tavan tallaajalle, että miten autokaupoilla pärjää?

Poissa Petri M

« Vastaus #8 : 11.03.2018 19:51 »
Paljon reissuhommissa niin joskus jollain työkaverilla voi olla vaikka lompakko hotellilla tms. Silloin toki vipataan lounas tai tupakkarahaa. Muuten ei ole kyllä lainailtu puolin eikä toisin.
VW Passat 2.0 TDI DSG 2012
Renault Traffic Dci 115 2017
VW Golf 1,6 farmari 2001 2kpl

Poissa Markku J

« Vastaus #9 : 11.03.2018 19:54 »
Voitko valoittaa tavan tallaajalle, että miten autokaupoilla pärjää?

Mitä tarkoitat? Ei niillä pärjää, ja näin jälkeenpäin ajatellen olisin voinut muutaman kaupan jättää tekemättäkin, niin olisi joku euro tilillä eläkepäiviksi.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa MMV

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #10 : 11.03.2018 19:56 »
Olen vipannut tasan yhden kerran kun kuvittelin kaverilla olevan poikkeuksellinen hätä. Ilmeisesti tilanne oli kuitenkin se, että se rahapula on syystä tai toisesta jatkuva, enkä katso olevani mikään kuukausittainen pikavippilaitos.

Poissa Zaasa

• Klassikko
  • A3 BS stronic FL-17
« Vastaus #11 : 11.03.2018 19:56 »
AS jäsen kysyi 50€ vippiä viikoksi, lupauduin auttamaan kotiuduttani junnujen reissusta.

Poissa skt1

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • Kia Optima
« Vastaus #12 : 11.03.2018 19:58 »
Muutamalle hyvälle kaverille lainaan, jos sellaiseen tarvetta joskus on ollut.
Ainakin tähän saakka ovat myös takaisin makseneet.

Paikalla JiiJii71

« Vastaus #13 : 11.03.2018 19:59 »
Paljon reissuhommissa niin joskus jollain työkaverilla voi olla vaikka lompakko hotellilla tms. Silloin toki vipataan lounas tai tupakkarahaa. Muuten ei ole kyllä lainailtu puolin eikä toisin.

Duunin Eurocard pyörähtää kuukausitasolla helposti nelinumeroisiin lukemiin, usein laskut näyttävät alkavan kakkosella... ::)
Kyll on lust ku tulitta.

Poissa -sami-

• Klassikkoainesta
  • 520dA xDrive - 325iA - PappaTunturi
« Vastaus #14 : 11.03.2018 20:01 »
Vaimon siskontytölle olen lainaillut aina silloin tällöin loppukuusta pyytää sen 20-40€ bensaan ja tupakkaan. Toistaiseksi maksanut ajallaan takaisin.

Poissa Quality

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • Volvo XC60
« Vastaus #15 : 11.03.2018 20:03 »
Duunin Eurocard pyörähtää kuukausitasolla helposti nelinumeroisiin lukemiin, usein laskut näyttävät alkavan kakkosella... ::)

Tilanne on jo hälyttävä, jos joskus poikkeustapauksessa olen joutunut kortin credit-puolta käyttämään. Noiden luottojen korko on niin pöyristyttävä, että olen koettanut niistä pysytellä kaukana.
Opi eilisestä, luota huomiseen, mutta elä tänään.

Poissa MMV

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #16 : 11.03.2018 20:06 »
Varmaan valtaosa käyttää Visaa/Masteria jne. maksuaikakorttina, jolloin luottokorkoa ei synny. Itsekin käytän luottokorttia kaikessa verkkomaksuissa joko suoraan tai PayPalin kautta.

Näin ollen suosittelisin vipin pyytäjille vaikka ilmaista S-pankin Visaa.

Poissa focceristi

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #17 : 11.03.2018 20:13 »
Yleensäkin en ole koskaan vippaillut tai pyytänytkään vippiä.
Poikkeus oli viime keväänä kun vippasin velipojalle tonnin.
Eipä ole kuulunut tai näkynyt noita rahoja tilille tai muutenkaan.
Kysellyt olen muutamaan kertaan mutta luulen etten koskaan näekään lateja.
Rahapulassa kuulemma...kuitenkin faceen tulee jatkuvasti päivityksiä milloin ollaan reissulla tai syömässä hyvässä raflassa.
Tuohon rahaan saa raataa kolmatta viikkoa että sen nettoaisi..
Jos tarvin ylimääräistä niin otan sen ulkopuoliselta taholta. Olkoonkin korko mikä on.
Persaukinen duunari nimimerkillä.
Harmaja-06 Trend Sportback Montikka.

Poissa Wekotin

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #18 : 11.03.2018 20:14 »

Siis firman menoja vai miten?

Paikalla JiiJii71

« Vastaus #19 : 11.03.2018 20:19 »
Siis firman menoja vai miten?

Joo; hotellit, matkaliput, neuvottelukulut 14% sekä edustuskulut.

Muoks, postikulut ja tarvikkeet unohtuivat. Ja pysäköinti.
Kyll on lust ku tulitta.