autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Honda CR-V (2018-)  (Luettu 17613 kertaa)

Poissa VirtuaaliVille1999

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 317
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #20 : 02.12.2018 15:22 »
Luin hämmästellen tätä HS:n kirjoitusta, jossa CR-V:n bensanelivedolle kerrotaan hiilidioksidipäästöksi karmivat 196 g/km (WLTP) https://www.hs.fi/autot/art-2000005917239.html?share=8fa203aa37170a55cb3b38b7c6b21d6f

Rupesin ihmettelemään voiko tämä pitää paikkaansa, mutten millään onnistu löytämään muuta lähdettä tuolle arvolle. Vain NEDC-lukemia on tarjolla. Onko kukaan muu onnistunut viisastumaan asiassa WLTP-faktoilla? Edelleen vaikea uskoa, että 10 sekunnissa 0-100 hiipivä uusi henkilöauto voisi kuluttaa noin paljon?

Rav4 pyörii 120-150g väliin? Täytyy kyllä olla pesunkestävä Honda-mies joka tuon takia ostohousut vetää päälle. Tuntuu että ainut oikea kone olisi se dieseli tähän peliin.

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 363
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #21 : 02.12.2018 15:58 »
^ Nykyisen RAV4 hybridin päästöt ovat noin 150 g/km. Sen sijaan nelivetoisen bensa-automaatin lukemat ovat aika lähellä Hondan lukemia. Toyota ilmoittaa RAV4 AWD 2.0 Valvematic Multidrive S:n lukemiksi 8,5-8,7 l / 100 km ja 194–198 g/km (WLTP). Siis käytännössä samat luvut kuin Hondalla. Maasturi nelivedolla, automaatilla ja bensakoneella ei ole yleensä mikään ekoauto.

Täytyy kyllä sanoa, että eipä tunnu Hondalla edes tämä downshiftattu pikkuturbo pelastavan. RAV4:ssä on 2-litrainen vapari, joten kulutuksen ymmärtää. Hondan luulisi menevän vähemmällä. Autot taitavat kuitenkin olla aika lailla samankokoisia ja -painoisia.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa deore

Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #22 : 05.12.2018 13:01 »
Etuvetoisen hybridin CO2-lukemat 156g/kim ja nelivetoisen 166g/km. Lisäksi hybridissä tavaratila leikkaantuu akuston vuoksi 561 -> 497 litraan. Hinnastoa ei ole vielä julkaistu, mutta näistä syistä CR-V ei jatkoon omalta osaltani. Sisustakin IMO hieman "pappatyylinen" ja kovamuovia turhan paljon. Ulkonäöltään enemmänkin facelift kuin kokonaan uusi malli vanhaan verrattuna.

RAV4 nelivetoisena +38hp, päästöt -27g/km ja ja tavaratila +83l vrt. CR-V.

Poissa Paukku

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #23 : 28.12.2018 14:09 »
CR-V 1.5 VTEC turbo 173 hv tai 193 hv (166-201 g/km) vaihteistosta yms. riippuen
CR-V hybrid 184 hv (156-166 g/km) Vetotavasta riippuen
CR-V diesel 1.6 120 hv tai 160 hv (124-139 g/km) Vetotavasta riippuen

RAV4 2.0 valvematic 151 hv (194-199 g/km) vaihteistosta yms. riippuen
RAV4 hybrid 197 hv (143-154 g/km)


CR-V dieseliähän sai vielä kuluvanavuonna ja myös 9 vaihteisena momentinmuunnin automaattina. Hondan dieselithän ovat olleet lujia. Bensakoneissa
selvä tehoero.


Poissa Jysky

Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #24 : 04.01.2019 11:23 »
Caravan-lehdessä oli tämä uusi CRV koeajettu 1750 kg omapainoisen vaunun veturina. Moottorina oli 1.5 bensa, manuaalivaihteilla. Autolle luvataan huikeat 2000 kg vetopaino etuvetoisenakin.
Kovasti mottia kehuttiin- miltei kuulema dieselin veroinen.
Hintaa autolle kyllä kertyy niin paljon (36-51 te; nelivedot yli 40 te) , etten suurta sukseeta tälle povaa- kyllä RAV vetää pidemmän korren. Ulkonäössä minä näen paljonkin yhtäläisyyttä juuri uuteen RAViin.
Ateca TDI 4drive

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12083
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #25 : 04.01.2019 12:20 »
Se pisti silmään, että edelleen automaatti pudottaa koeajetulle versiolle vetomassan 2000kg -> 1500kg.

Tilava ja varmasti käytännöllinen auto, mutta hinta edelleen todella kova. Honda on silti Honda. Hyvässä ja pahassa.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa Bawuka

Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #26 : 04.01.2019 12:49 »
Tuulilasissahan oli varsin asiallinen arvostelu uudesta CR-V:stä. Itsellä silmään pisti nuo suoritusykymittaukset, jotka olivat paljon tehtaan ilmoittamia paremmat. Jotenkin nuo tehtaanluvut tuntuvatkin aika ujoilta verrattuna voimaan. Vaihteistonkin arviot olivat varsin positiivisia moottorin jatkeena.
-18 MB A200 A Progressive

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5016
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #27 : 04.01.2019 13:44 »
Kävin tuollaisen 1.5l turbon koeajamassa marraskuussa Käyttöautossa, kun omaa XC40:stä odottelin. Tilava ja tyylikäs peli, mutta mittaristo graafinen näyttö "vanhanaikainen" ei niin tyylikäs. Kulkupuoli oli ihan ok ja auto oli hiljainen kitkarenkailla. Hintaa taisi olla karvan alle 50k€.
Hinnan puolesta ei tule kyllä suosituksi, kun RAV4 taitaa tuon Hondan hinnallaankin viedä mennen tullen.
Tuossa TM testissä auto hyytyi puoleen väliin mäkeä ja muutaman kerran koittivat, niin 4-veto järjestelmä heitti vikatilaan.

Poissa Paukku

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #28 : 09.01.2019 11:54 »
Näkyy listahinnat olevan melkolailla samaa tasoa RAV4:n ja CR-V:n välillä.

Toyota: 32500 - 53900

Honda: 33700 - 49500

Hondalla ei vielä Hybridin hintoja tarjolla. Halvimmat nelivedot Tojotalla 38000 ja Hondalla 40000. Sinällään ihmettelen tuota hintapäivittelyä täällä, kun Foresterinkin hinnat 37000 ylöspäin.

Poissa Panda

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 526
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #29 : 10.01.2019 18:45 »
Mazda 323, 1,3 -93

Poissa kardaani

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 89
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #30 : 10.01.2019 19:12 »
Mielenkiinnosta vertailin edullisimmin version AWD hybrid hintoja CRV vs RAV4.

Honda Elegance, päästöt g/km 166 Co2
39060 + vero 10340 = 49400 €

Toyota Active, päästöt g/km 129 Co2
39700 + vero 5020 = 44720 €

Eroa veroissa 5 tonnia! Veikkaan että Tojon myynti sujuu hieman eri tahtiin kun Hondan.

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5016
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #31 : 10.01.2019 20:44 »
Mielenkiinnosta vertailin edullisimmin version AWD hybrid hintoja CRV vs RAV4.

Honda Elegance, päästöt g/km 166 Co2
39060 + vero 10340 = 49400 €

Toyota Active, päästöt g/km 129 Co2
39700 + vero 5020 = 44720 €

Eroa veroissa 5 tonnia! Veikkaan että Tojon myynti sujuu hieman eri tahtiin kun Hondan.
Veroton hinta Hondassa halvempi. Päästöt nostavat Hondan hinnan sellaiselle tasolle, että harva maksaa 5000€ Honda lisää  :-\

Poissa Paukku

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #32 : 10.01.2019 22:22 »
CR-V 1.5 VTEC turbo 173 hv tai 193 hv (166-201 g/km) vaihteistosta yms. riippuen
CR-V hybrid 184 hv (156-166 g/km) Vetotavasta riippuen
CR-V diesel 1.6 120 hv tai 160 hv (124-139 g/km) Vetotavasta riippuen

RAV4 2.0 valvematic 151 hv (194-199 g/km) vaihteistosta yms. riippuen
RAV4 hybrid 197 hv (143-154 g/km)


CR-V dieseliähän sai vielä kuluvanavuonna ja myös 9 vaihteisena momentinmuunnin automaattina. Hondan dieselithän ovat olleet lujia. Bensakoneissa
selvä tehoero.


RAV4 2.0 valvematic 173 hv (159-166 g/km) vaihteistosta yms. riippuen
RAV4 hybrid 176 hv (126-? g/km)

Jännä, että kukaan ei puuttunut vaikka RAV4:n luvut oli väärin.

En tiedä varusteista yms. mutta seuraavat varustelutasot RAV4:lla samoissa hinnoissa hybrideissä. Toki tehoerotkin tekevät omansa hintoihin.


« Viimeksi muokattu: 10.01.2019 22:24 kirjoittanut Paukku »

Poissa Antsah

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #33 : 14.01.2019 00:48 »

RAV4 2.0 valvematic 173 hv (159-166 g/km) vaihteistosta yms. riippuen
RAV4 hybrid 176 hv (126-? g/km)

Jännä, että kukaan ei puuttunut vaikka RAV4:n luvut oli väärin.

En tiedä varusteista yms. mutta seuraavat varustelutasot RAV4:lla samoissa hinnoissa hybrideissä. Toki tehoerotkin tekevät omansa hintoihin.

Viime vuoden puolella vielä oli nuo 194-199g/km luvut kun itsekin noita katsoin. Onko Toyota päivittänyt tuota 2.0 konetta?

Poissa Antsah

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #34 : 14.01.2019 01:25 »
Mielenkiinnosta vertailin edullisimmin version AWD hybrid hintoja CRV vs RAV4.

Honda Elegance, päästöt g/km 166 Co2
39060 + vero 10340 = 49400 €

Toyota Active, päästöt g/km 129 Co2
39700 + vero 5020 = 44720 €

Eroa veroissa 5 tonnia! Veikkaan että Tojon myynti sujuu hieman eri tahtiin kun Hondan.

Tuo Hondan elegance on hieman paremmin varusteltu kuin tuo Toyotan active varustelu. Toyotan style on sitten saman hintainen kuin tuo cr-v elegance.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2019 01:28 kirjoittanut Antsah »

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5016
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #35 : 30.01.2019 07:40 »
Etuvetoisena Lifestyle Hybridin saa 46 683 eurolla ja nelivetoisena 51 599 eurolla.

Mallisarjan huipulla on vain nelivetoisena saatava Executive, jossa on edellisten lisäksi vielä avattava lasikatto, tuulilasinäyttö, sähkötoiminen takaluukku ja sähkösäätöinen kuljettajan istuin avainkohtaisella muistitoiminnolla.

Huippumallin hinta on 56 003 euroa.

https://autotoday.fi/uusi-honda-cr-v-hybrid-on-nyt-suomessa-halvin-versio-maksaa-runsaat-40-000-e/