autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Honda CR-V (2018-)  (Luettu 13446 kertaa)

Poissa Herr K

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 66
Honda CR-V (2018-)
« : 28.02.2018 19:56 »
Aiemmin jo Jenkeissä esitelty uusi CR-V on nyt tulossa Eurooppaankin:

https://www.motor1.com/news/234460/euro-honda-cr-v-unveiled/

Dieseliä ei enää ilmeisesti ole tulossa, mutta alkuun on tarjolla 1.5-litrainen bensaturbo sekä 2.0-litraista bensakonetta hyödyntävä hybridi. Ulkonäkö ei keulassa ole hirveästi muuttunut edeltäjästä, mutta perän osalta on enemmänkin uutta. Ainakin omaan silmään varsin hyvännäköinen.
VW Passat 1.4 TSI DSG

Poissa BarrelNut

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 591
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #1 : 28.02.2018 20:20 »
Uskoisin tästä tulevan suosittu meilläkin. Bensamalli pikkuturbokoneella ja CVT-vaihteistolla on luokkansa polttoainetaloudellisimpien joukossa rapakon takana. Hybridimallikin tästä on tulossa vuoden päästä.

Ameriikassa tätä myytiin yli 370k kappaletta viime vuonna.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=ZEciu_A-1fw" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=ZEciu_A-1fw</a>

Poissa Sande

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1501
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #2 : 17.05.2018 21:51 »
Tänään tuli koeajaettua pikaisesti tämä malli. Auto oli 1,6 l dieselkoneella. Se ja omanlaisensa automaattivaihteen valitsin, joka on keskellä kojelautaa paikassa jossa pitäisi olla normaalisti navigaattori, ei kyllä herättänyt mitään omistamisen halua. Varmaan tuollakin ehtisi, mutta kaasupolkimen pohjaan painalluksesta on melkoinen viive ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Ulkoa päin Honda on minusta ihan tyylikkään näköinen, mutta kojetaulu ja mittaristo ei ole samassa linjassa ulkoisen olemuksen kanssa.
Kia Sorento 2,2 CRDi AWD Platinum A/T 5P -17

Poissa Panda

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 490
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #3 : 18.05.2018 15:55 »
Tänään tuli koeajaettua pikaisesti tämä malli. Auto oli 1,6 l dieselkoneella. Se ja omanlaisensa automaattivaihteen valitsin, joka on keskellä kojelautaa paikassa jossa pitäisi olla normaalisti navigaattori, ei kyllä herättänyt mitään omistamisen halua. Varmaan tuollakin ehtisi, mutta kaasupolkimen pohjaan painalluksesta on melkoinen viive ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Ulkoa päin Honda on minusta ihan tyylikkään näköinen, mutta kojetaulu ja mittaristo ei ole samassa linjassa ulkoisen olemuksen kanssa.

Missä olet tähän uuteen CR-V:n törmännyt? Tietojen mukaan pitäisi olla suomessa vasta syksyllä ja pelkästään bensa ja hybridiversiona. http://teknavi.fi/autot/uusi-honda-cr-v-esiteltiin-genevessa-diesel-pois-hybridi-tilalle
Mazda 323, 1,3 -93

Poissa Sande

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1501
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #4 : 18.05.2018 20:21 »
Missä olet tähän uuteen CR-V:n törmännyt? Tietojen mukaan pitäisi olla suomessa vasta syksyllä ja pelkästään bensa ja hybridiversiona. http://teknavi.fi/autot/uusi-honda-cr-v-esiteltiin-genevessa-diesel-pois-hybridi-tilalle


Se taisikin olla vanhempi (nykyinen) malli. Mutta esittelyauton hintalapussa luki MY 2018. Otsikon autot ovat ilmeisesti MY 2019?
Kia Sorento 2,2 CRDi AWD Platinum A/T 5P -17

Poissa iltanen

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 51
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #5 : 07.06.2018 10:41 »
Kuulostaa jopa hyvältä tämä uusi CR-V. Tuo nykyinen/vanhempi malli ei oikein iske ja hinnoittelu/varustelu ei ehkä osu juuri omaan tarpeeseen. 1.5 Vtec ja etuveto, mutta olisiko hybridistä mihinkään, nouseeko hinta liikaa? Periaatteessa päästöjen lasku voisi tarkoittaa veron rajua laskua.

Poissa deore

Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #6 : 24.09.2018 11:19 »
Autonvaihto edessä ensi keväänä ja kun vaatimuslistalla on nelivetoinen SUV hybriditekniikalla ja hinta ei paljon päälle 50.000€, niin näyttäisi että uuden Toyota RAV4:n lisäksi tämä CR-V voisi olla mahdollinen. Kuvien perusteella ei ole niin "mielenkiintoinen" kuin RAV4, mutta vaihtoehto kuitenkin. CR-V:n uutuusarvoa vähän laskee että korimalli on jo pari vuotta vanha, vaikkakaan ei ole Euroopassa vielä myyty.

Siitä ei taida vielä olla tietoa mikä tulee olemaan hybridivoimalinjan kokonaisteho, vetomassat, hinta tai myynnin alkaminen Suomessa?


Poissa JWM

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 838
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #8 : 27.09.2018 20:13 »
Näyttää aivan Ford Edgeltä.

Poissa skt1

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1941
  • Kia Optima
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #9 : 27.09.2018 20:34 »
Tuli tänään bongattua kehä 3:lla uusi musta CR V, näytti kyllä omaan silmään oikein tyylikkäältä  :)

Poissa Herr K

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 66
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #10 : 28.09.2018 18:04 »
Euroopan hybridi-malli esitellään Pariisin autonäyttelyssä ensi kuun alussa, mutta speksit on jo julkaistu:

https://www.motor1.com/news/267569/honda-cr-v-hybrid-revealed/

Aika lupaavat kulutuslukemat eli etuvedolla 5,3 l/100 km ja nelivedolla 5,5 l/100 km. Ovat tosin vanhan normin mukaan mitattu eli käytäntö saattaa tietysti olla jotain ihan muuta
VW Passat 1.4 TSI DSG

Poissa arska

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #11 : 29.09.2018 10:44 »
Euroopan hybridi-malli esitellään Pariisin autonäyttelyssä ensi kuun alussa, mutta speksit on jo julkaistu:

https://www.motor1.com/news/267569/honda-cr-v-hybrid-revealed/

Aika lupaavat kulutuslukemat eli etuvedolla 5,3 l/100 km ja nelivedolla 5,5 l/100 km. Ovat tosin vanhan normin mukaan mitattu eli käytäntö saattaa tietysti olla jotain ihan muuta


Voi mennä alle kahdeksaan litraan uudella systeemillä. Miksi muuten näitä vanhoja lukuja vielä ilmoitetaan, eikö uusissa malleissa ole pitänyt olla uuden mukaiset arvot tiedossa jo hyvän aikaa?

Poissa deore

Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #12 : 30.09.2018 18:44 »
Eli 126g/km AWD-versiolle, NEDC. WLTP:nä tarkoittanee jotain +20% eli ~150g/km? Eihän tuo mahdoton. Nykymallin RAV4 AWD:n WLTP-päästö on 152g/km. 2019-mallista ei ole vielä tietoa, varmaan menee hieman alle 150g.

Poissa VirtuaaliVille1999

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #13 : 30.11.2018 17:46 »

Poissa antsu

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 270
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #14 : 30.11.2018 18:03 »
No siinä on neljä (4) vetävää pyörää 8)

Ei markkinoille pääsemiseen ole mitään pääsykokeita. Kuka tahansa voi valmistaa ja myydä mitä haluaa ja ostaja päättää syntyykö kaupat vai ei.

Poissa nemos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2325
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #15 : 30.11.2018 18:49 »
Mielenkiintoista, kun edellisen mallin nelivetoa ankarasti kritisoinut Teknikens Värld päätyi juuri päinvastaiseen lausuntoon kuin TM. Eli TV:n mukaan nyt CR-V:ssä on toimiva neliveto. Kuvasta päätellen ainakin rullakokeita oli suoritettu.

Poissa VirtuaaliVille1999

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #16 : 30.11.2018 20:05 »
No siinä on neljä (4) vetävää pyörää 8)

Ei markkinoille pääsemiseen ole mitään pääsykokeita. Kuka tahansa voi valmistaa ja myydä mitä haluaa ja ostaja päättää syntyykö kaupat vai ei.
Ohjelmointi vaan jäänyt puolitiehen.

Poissa RoccoScientist

Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #17 : 30.11.2018 21:40 »
Pikkujuttuja, mutta nettisivujen hehkutustekstit särähtävät useammassa kohdassa kielikorvaan tai muuten vain tuntuvat huvittavilta.

"Tuulilasinäyttö (HUB) näyttää keskeiset tiedot tuulilasilla, ilman että kuljettajan täytyy kohottaa katseensa tiestä."

"Jotta mikään ei häiritsisi ajamista, voit yksinkertaisesti vain rullaa näytöllä ja valita se tieto mitä kulloinkin tarvitset, irroittamatta otetta ratista."

'Uudessa CR-V:ssä on edelleen vaivaton "yhden käden" toiminto, jolla takapenkki kaadetaan helposti.'

'Monivärinen TFT -näyttö antaa kuljettajalle kaiken tarvittavan tiedon suoraan eteesi. Me annoimme sille nimen "kuljettajan monitoiminäyttö", eli näyttö, josta kuljettaja näkee helposti keskeiset tiedot.'

Poissa tunnelma

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 96
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #18 : 02.12.2018 14:51 »
Luin hämmästellen tätä HS:n kirjoitusta, jossa CR-V:n bensanelivedolle kerrotaan hiilidioksidipäästöksi karmivat 196 g/km (WLTP) https://www.hs.fi/autot/art-2000005917239.html?share=8fa203aa37170a55cb3b38b7c6b21d6f

Rupesin ihmettelemään voiko tämä pitää paikkaansa, mutten millään onnistu löytämään muuta lähdettä tuolle arvolle. Vain NEDC-lukemia on tarjolla. Onko kukaan muu onnistunut viisastumaan asiassa WLTP-faktoilla? Edelleen vaikea uskoa, että 10 sekunnissa 0-100 hiipivä uusi henkilöauto voisi kuluttaa noin paljon?

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 255
Vs: Honda CR-V (2018-)
« Vastaus #19 : 02.12.2018 15:16 »
^Kyllä Hondan nettisivuilta löytyy CR-V:n esite, jossa on ilmoitettu tuon nelivetoisen CVT-automaatin WLTP-lukemiksi 8.7 L/100km ja 196 g/km.

Tuossa linkki: https://ipaper.ipapercms.dk/NicChristiansenGruppen/honda/fi/brochurer/CR-V-2018/#/. Päästö- ja kulutustiedot ovat esitteen sivulla 41.

Eikä tuollainen lukema CR-V:n kokoiselle bensa-neliveto-automaatti-maasturille minusta mitenkään hirmuinen ole.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18