https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi A6 2019

Kolme litraisen hinnat lähtevät n.62.000€. Kuulin pari viikkoa sitten, että kaksilitrainenkin on jo hinnoiteltu ja tieto on kerrottu myyjille tuotekoulutuksessa. Hinnat alken malli menee juuri 50 alle, ihan odotusten mukaan. Ekat Avantit ovat tulossa lokakuussa.
 
Vesil sanoi:
Kolme litraisen hinnat lähtevät n.62.000€. Kuulin pari viikkoa sitten, että kaksilitrainenkin on jo hinnoiteltu ja tieto on kerrottu myyjille tuotekoulutuksessa. Hinnat alken malli menee juuri 50 alle, ihan odotusten mukaan. Ekat Avantit ovat tulossa lokakuussa.

Tämä kuulostaa kohtuulliselta. Tulevan plug-in hybridin hinta jäänee 10ke alle Volvon T8:n.
 
Corvike sanoi:
Tämä kuulostaa kohtuulliselta. Tulevan plug-in hybridin hinta jäänee 10ke alle Volvon T8:n.
Millainen plug-in hybrid A6:sta on Eurooppaan tulossa ja milloin? Koetin googletella, ja löysin äkkiseltään vain jostain Kiina-versiosta tietoa.
 
AnttiH sanoi:
Millainen plug-in hybrid A6:sta on Eurooppaan tulossa ja milloin? Koetin googletella, ja löysin äkkiseltään vain jostain Kiina-versiosta tietoa.

Huhujen mukaan julkistus pitäisi olla ”hetikohta BMW x3 plug-in hybridin julkistuksen jälkeen loppuvuonna 2018”. Aika hyvin on tosin huhut pysyneet kurissa myös tuosta X3:sta ja epävarmaahan tämä on. Avant/sedan spekulaatioita en ole nähnyt. Huhujen mukaan Audin plugari olisi ikävä kyllä samantyyppinen kuin T8:ssa, eli asiallista nelivetoa ei nähtäne (sähkö takarenkaille, polttomoottori eturenkaille). Odotellaan.
 
Mrk sanoi:
Sitten kun 2.0TDI quattro tulee hinnastoon, nouseen Launchin hinta "normaalille" tasolle.

Eikös tälle 2.0 TDI quattrolle ollut jo hinnat, 2 versiota:
163 hv: 49 300 euroa
204 hv: 54 990 euroa
 
Voi kun eivät olisi adaptiivisilla tutkilla maskia pilanneet tuossa autossa.

Tosin hinnaston tullessa voi viimeistään unohtaa tämänvaihtoehdon, kun pyydetään varmaan 4000€ navigoinnista etc..

 
Minä en tiennytkään että näitä saa myös analogisilla mittareilla. Kaveri oli moisen nähnyt Kalajoella golf-kentällä esittelyssä. En onnistunut mistään edes kuvaa löytämään.
 
Näinhän se on nytkin esim. tuossa minun Q5:ssa. Analoginen mittari paitsi jos otat sen 4 tonnin navipaketin. En nyt puolen vuoden kokemuksella suurta etua näe virtual cockpitistä.
 
Tulipa tuokin ihme kokeiltua. Verrokkina siis g30 bmw. Hiukan hiljaisemmalta vaikutti rengasääniltä ja tuuliääniltä. Audissa tosin norminakit. Audissa oli lisäksi laminoidut sivulasit. Audi on kasattu millintarkasti ja varsinaisia hälyääniä ei kuulunut. Mielestäni auto ei ollut ajoltaan niin kiva kuin bemmi. Tänään tuuli kovasti ja audissa tuuli tuntu enemmän ratissa. Eli tuntu jotenkin levottomalle vrt bmw. Toinen ärsyttävä juttu oli alustan kolahdukset tienpoikkisaumojen ylityksissä. Bemmi menee huomattavasti pehmeämmin. Audissa oli sähköisesti säädettävä iskunvaimennus. Oisko ilmalla sit parempi? Vaihelaatikko oli omituinen. Jos polkasi kaasua vähän niin vaihelaatikko empi turhan pitkään ja nykäsi ärsyttävästi kun veto alkoi.  Varmaan hyvä auto mut pitäs varmaan ajaa pitempään et ihastuisi autoon.
 
Varmaan sitten uudessa A6:ssa ohjaus pilattu, jos se on huonompi kuin G30/31 Bemarissa, jossa ohjaus on valitettavasti aika tylsä, jopa tunnoton.
 
Varmaan vaan tottumus kysymys. Bemmillä tottunut ajamaan niin muut tuntuu hutjakoilta. Tosin uusi cls tuntu sit jo eriluokan peliltä. Siinä oli mielestäni kaikki paremmin kuin bemmissä. Siinä ois tavotetta kerrakseen.
 
Oulun Pörhöllä oli myös tuollainen perinteisellä mittaristolla varustettu yksilö. Aika jännä että että mittarit on siirretty suoraan edellisestä mallista. Olisi siihen ehkä tuoreempi ote tehnyt terää.
Muutenhan tuo ei periaudimaiseen tyyliin herätä tuntoja oikein mihinkään suuntaan. Ulkoapäin jotenkin tuntuu että keula ja perä ovat eri paria, perässä on pyöreyttä ja keula terävästi muotoiltu.

 
Konffailin uuden A6 Avant 45 TDI:n ja hinta minun minimivarustein valkoisena 79 tonnia. Ainakin kymppitonni liikaa...
 
Aivan järkyttävä lisävarustelista tolkuttomilla hinnoilla. Kävin ruksimassa tarpeellisia asioita ja varsin nopeasti loppuhinta nousee lähinnä hulvattomaksi omaan bemariin verrattuna. Kyseessä on kuitenkin vain 230 heppainen diiseli ja silti hintalappu nousee helposti yli 90 000 euron. Yllättävää on se, että kattavia paketteja ei ole tarjolla.
 
Minäkin innostuin aluksi tuon miedomman dieselin hinnoittelusta ja katselin sitten varustehinnastoa. Hinnat ovat kyllä niin järkyttävät, että ei meille taida tulla uutta A6:sta. Eikä ole mitään järkeä vaihtaa hienosti toimivaa, hyvin varusteltua 530e:tä dieseliin noilla hinnoilla, kun vastaavasti varusteltu 45 TDI maksaisi 90 th. Kahden litran dieseliäkään en A6:een halua.
 
Tuli käytyä kokeilemassa toista yksilöä. Ihan samat havainnot kuin ekassakin. Vaihteistossa viivettä liikaa tässäkin yksilössä. Ajossa ei tullut junamaista fiilistä. Hiljainen ajossa. Paikallaan ollessa koneäänet tulevat mielestäni turhan kovana sisään. Tuolle moottorin sammumiselle ajossa en oikein lämmennyt. Kun kone lähtee käyntiin niin autossa tuntui selvä nykäisy. Vaihtaisin bemmini tähän mutta välirahat ja varustehinnat on hirveitä joten joutuu vielä tovin tällä entisellä ajelemaan.