autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Porschen huollattamisesta yleensä  (Luettu 15474 kertaa)

Poissa Skula

Porschen huollattamisesta yleensä
« : 07.02.2014 10:39 »
Jos nyt sattuisi olemaan ihmisillä kokemuksia Porschen huoltamisesta niin niistä voi kertoa täällä..

Itse tässä pähkäilen sellaisen asian kanssa että teettääkö tulevan kesän huolto AutoCarreralla vai Autohuolto Lindqvistillä / Aarnio Racing liikkeessä Mäntsälässä..

Lähinnä tuo että kyseessä on kuitenkin osittainen harrasteauto ja Mäntsäläläisii on kovasti kehuttu ympäri nettiä.. Ja siis onkohan mitään erityistä syytä viettää auto Carreralle?

Jos päädyn Mäntsäläläläläiseen huoltoon on mahdollista (rahatilanteesta riippuen) että teettäisin yhden tai pari lisäoperaatiota autoon.. Joita en teettäisi kyllä Carreralla..

Carrera vai ei?
According to a new poll 91 percent of people are satisfied with their lives.  - The other 9 percent own a Honda.

Poissa Skula

Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #1 : 27.03.2014 08:52 »
Boxster päätyi eilen Autohuolto Lindqvist Oy:n pihaan saamaan huoltokirjasen mukaisen isomman huollon..

Huollon sisällöstä ja muusta lisää myöhemmin auton valmistuttua blogissa.

Sen verran tuli tehtyä taustatyötä huollon tiimoilta että parhaan kokemuksen saan tuolta. Tai siis auto saa. Se saa muutakin kuin peruskohtelun, joka toki esimerkiksi Auto Carreralla on myöskin ainakin kaksi kertaluokkaa parempi kuin mitä koskaan missään muualla olen saanut..

Hinta ratkaisi vähiten, joskin erojakin oli, tärkein pointti oli se tieto mitä netistä olen saanut alan miehiltä, ja tämän ikäisen ja laatuisen Porschen riittävä ja paras anti on yksilöllinen kohtelu, lähtien ihan siitä että kun auto viedään se tarkistetaan yhdessä, keskustellaan mahdollisista tarpeista ja siitä mitä asentaja itse päälisin puolin näkee ja näyttää asiakkkalle..

Tämän lisäksi runsaasti bonustoimintoja huollon aikana ja sen jälkeen..

Hah, jopa kyyti asakkaalle juna/linja-autoasemalle ja nouto asemalta kuuluu automaattisesti diiliin.. Kaiken kaikkiaan erinomaista toimintaa ko.lafkassa, vaikka lafka ei ihan ole sillä "lasipalatsi" tasolla kuin äkkiseltään esim jonkin Audin merkkihuolto on, niin puitteet ovat riittävät ja tilat järkevän siistit..

Lisää näistä sitten kun auto palautuu ja homma klaari.. Mutta erinomaisin mielin auto jäi tuonne:

According to a new poll 91 percent of people are satisfied with their lives.  - The other 9 percent own a Honda.

weasel

  • Vieras
Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #2 : 24.10.2014 15:45 »
Mä en ymmärrä muutenkaan "huollattamista". -Huolto usein sisältää vain öljyjen / suodattimien vaihtoa, miksei tätä voisi tehdä missä hyvänsä asiallisessa korjaamossa / tehdä itse.

Mäntsälä on varmasti asiallinen paikka, veisin myös mieluummin sinne kuin AC:lle. Varmasti myös kokemusta ja tietoakin on enemmän, kun painivat usein ongelmatapaustenkin kanssa. -Joiden kanssa AC:kin usein nostaa kädet pystyyn.. (tai viimeistään asiakas hinta-arvion kuultuaan)

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5708
Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #3 : 24.10.2014 16:15 »
Jokaisessa merkissä on omat konkelonsa ja perushuollot öljynvaihtoineen varmasti onnistuu jokainen tekemään itse, mutta  on noissa laitteissa omituisuuksia niin paljon etten itse siihen lähde. Oma Cayenne on varsin haastava kaikilta huoltoon liittyviltä ominaisuuksiltaan ja pyrkinyt siihen, että jos jotakin tehdään niin tiedetään kuinka se suoritetaan. Jopa tulppien vaihtaminen on hankalaa (mm. imusarja pitää irroittaa) ja akkuakaan ei nämä lähiseudun akkukauppiaat suostu vaihtamaan.
Siinä mielessä olen mennyt Skulaa pidemmälle kalaan, että omani huollatin Tallinnassa. Säästö oli toista tonnia ison huollon kohdalla jos vertaa AC:hen. Takuutakaan ei ole niin sama missä sen teettää. Pääasia, että osaavat tehdä huollon mieluiten huolto-ohjelman mukaan.
Rellu, Voortti ja Volvo.  Kolme volkkaria ja vanha possu.

Poissa Skula

Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #4 : 24.10.2014 18:33 »
Kyl mäkin Cayennen käyttäisin Virossa huollossa, ihan perushuollossakin, siihen mahtuu viinakiin mukaan, omiin tarpeisiin, toisin kuin Boxsterissa ;D

Tietysti jos tiedossa olis joku älykallis remontti, luokkaa tonneja, niin sitten pitäis varmaan tehdä vaimon kanssa pieni sightseeing Viroon kesäautolla  ;D

Asiaan liittyen, kun en nyt muista olenko maininnut mutta tiedän että AC on eräänkin Cayennen sähkövian kohdalla nostanut kädet ylös ja suositellut juurikin tätä Mäntsälän Lindqvistiä, ja siellä auto on sitten tullut kuntoon... Oma suora kokemus on kun silloin pari vuotta sitten olin rakastunut Cayenneen tuossa jossain Hyvinkään liepeillä olevassa putiikissa, niin koeajolle ei meinannu päästä kun virta ei riittänyt käynnistämiseen, ja siitä auto sitten koeajon jälkeen lähtikin kierrokselle, jolla se päätyi myös tuonne Lidqvistille, jossa se sitten saatiin kuntoon... Itseltä oli tässä välissä kuitenkin mennyt pupu pöksyyn ja auto jäi ostamatta...
According to a new poll 91 percent of people are satisfied with their lives.  - The other 9 percent own a Honda.

Poissa Arcca

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2568
  • Audi A4 B9 2.0TFSI 140 Stron, Subaru XV 2.0 CVT
Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #5 : 24.10.2014 20:18 »
Porschen ohella tuo Lindqvist muuten huoltaa myös Audeja ja VW:tä nykyään. Tuli jo käytettyäkin iskarienvaihdossa omaa pasuuna CC:tä siellä.
Ystävällinen palvelu, ja paikalla olleista useista Porscheista tarttui muutama atomikin omaan autoon, koska se on tuoksunut paremmalle tuon jälkeen. :D
"It is what it is."

Poissa E38

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #6 : 01.01.2015 18:04 »
Meillä oli 4 vuotta vm04 Cayenne S jossa oli koko omistuksen ajan voimassa Porsche Approved -takuu. Huollatimme autoa HKI:n AutoCarreralla ja olin erittäin tyytyväinen huoltoon. Palveluasenne ja työn laatu oli viimeisen päälle. Jos menin paikalle varaamaan aikaa niin korjaaja tuli pyytämään avaimia tiskiltä, että voisi katsoa autoa samantien. Muutenkin huoltoon pääsi aina 3-7 päivän sisällä.

Ainoa AC:n huolloissa on huomauttamisen arvoista oli maksuttoman sijaisauton puute (mikä on esim. Lexuksella) ja huoltoverkoston rajallinen määrä. Keski-suomessa auto pitäisi viedä pitkien matkojen päähän takuukorjauksiin ja se voisi korpea / tehdä omistamisen vaikeaksi. Espooseen oli kuulemma sunnitteillla toinen piste (?) ja Turkuun on avattu = tilanne paranee.

Luovuimme autosta kun ikää tuli 10v ja takuuta (lue henkivakuutusta  :) ) ei saanut enään uusittua. Auto toimi koko 4 vuoden ajan kuin junan vessa, vaikka sai talvisin ihan asiallista rääkkiä.
Now: -07 Lexus GS300, -96 Mercedes-Benz SL320, -66 Cadillac Coupe De Ville, -79 Wartburg 353W Tourist
Past: -04 Porsche Cayenne S, - 02 BMW 735i jne..

Poissa billy.gif

Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #7 : 10.03.2017 18:39 »
Mulla on edessä ns. "iso huolto" 997 -koodiseen 911:een ja olen vakavissani ajatellut käyttää autoa Tallinnan Porsche Centerissä. Syystä että Viikin Center arvioi hinnaksi +1400e eikä Linqvistillä touhu ollut kovinkaan paljoa edullisempi. Bonarina tosiaan Virosta saa auton täyteen tuliaisia joita btw. mahtuu 911:kin yllättävän paljon.

Suurin syy miksei Linqvist napostele on se, että juuri ostamaani autoon teetettiin siellä ns. "PPI":n mukaisia korjauksia (sovittu yhdessä myyjäliikkeen kanssa) ja ko. liike laskutti myyjäliikettä olemattomista töistä: Aurauskulmia ei voitu säätää, koska autoa ei voinut sen mataluuden vuoksi ajaa Mäntsäläläisen Vianorin nosturille??

Vein auton itse jälkikäteen aurauskulmien säätöön ja kappas, lankunpätkillä se saatiin ihan loistavasti Suutarilan Vianorin nosturille (jonne SUURET kiitokset asiakaspalvelusta!). Moisia lankunpätkiä ei vissiin Mäntsälästäpäin löydy, tai toista rengasliikettä jonne auto toimittaa jos ensimmäisessä ei palvelu pelaa?? Tämä kaikki oli kuitenkin laskutettu myyjäliikkeeltä kun asiaa heiltä tiedustelin, epic epic.

Auto luovutettiin minulle paskaisin näpein, rasvaisia sormejälkiä oli avaimessa, ovenkahvassa, hallintalaitteissa ym. ja kaiken kukkuraksi auto oli ajettu niin pieneen rakoon parkkiin ettei edes kaltaiseni hoikka poika mahtunut sisään ilman kynnyskoteloiden päältä väkisin änkeämistä.

Fiilis oli aikalailla 0/5p huolimatta varsinaisen tuntiveloituksen edullisuudesta.
BMW 318is '97
Ferrari 360 Modena F1 '01

Poissa clima

Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #8 : 10.03.2017 19:21 »
^ Onkohan Lindvistilläkin laatu huonontunut, yleensä olen siitä lukenut positiivista?
Mutta onhan tuo Tallinna varmasti hyvä vaihtoehto, varsinkin jos pääkaupunkiseudulla asustelee. Kerro sitten miten sujui.
Ja tervetuloa foorumille. Pistä toki speksejä possustasi, näistä on aina kiva lukea.

Itse olen erittäin tyytyväinen paikallisen Porsche Centerin toimintaan, tänäänkin soittelivat huollon valmistuttua että haluanko että tuovat auton töihin. Valitsin kuitenkin kävelyn suhmuraisessa kevätkelissä, tekee sisätyöläiselle ihan hyvää.  :)

Paikalla ePa

Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #9 : 10.03.2017 20:37 »
Huonoja uutisia olen kuullut molemmista osoitteista, mutta omakohtaisia kokemuksia ei kummastakaan.

Mutta varmasti molemmissa on enemmän onnistumisia kuin pieleen menneitä tapauksia.

Jos itselle kävi edellä mainitusti, niin se olisi samalla reissulla sitten tehty kaksi reissua. Ensimmäinen ja viimeinen samaan kohteeseen.

Tallinnaa olen itsekin miettinyt, mutta täältä perifieriasta joutuu jo vähän suunnittelemaan reissua...
Samassa pihassa: VW Touareg, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa billy.gif

Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #10 : 11.03.2017 16:54 »
Ja itseasiassa unohtui ylemmästä vielä seuraavanlainen asia:

Eli etuvetareiden stefat oli vaihdettu lupaa kysymättä sen puoleen erikseen sovittujen kohteiden korjaamisen maksavalta osapuolelta (autoliike) kuin minultakaan, "...koska ne hikoili selvästi". Ei varmaan olisi fiksua soittaa tälläisissä tapauksissa asiakkaalle, eihän? Linqvistillä oli mun yhteystiedot (vein ja noudin auton sieltä) sekä autoliikkeen pomon yhteystiedot (joka siis sopi huollosta Linqvistin kanssa). Niitä stefoja ei siis oltu missään vaiheessa sovittu vaihdettavaksi, Linqvistille oli toimitettu sähköpostilla kuvankaappaus Turun Porsche Centerin ns.Pre Purchase Inspectionin loppuraportista ja siihen oli erikseen merkitty (sekä puhelimitse varmistettu) mitkä asiat korjataan.

Lopulta etuvetareiden stefojen reilun 300 euron vaihtohomma kaatui mun niskaan. En alkanut valittamaan asiasta, KOSKA pk-seudulla / fiksun ajomatkan päässä täältä ei ole kovinkaan montaa Porscheihin erikoistunutta pajaa. Sen vuoksi en halunnut heti kättelyssä otsaani ns. "hankalan asiakkaan leimaa", koska nämä piirit ovat suht pienet. Ihmettelin vain ääneen miten asiakkaan autoon voidaan vaihdella osia siitä ensin neuvottelematta...

Tästä asiasta johtuen ajoin myöhemmin viime vuonna pk-seudulta mielummin Tampereelle saakka asennuttamaan ns. "mölyputkistoa" autooni kuin että olisin ajanut n.60km Linqvistille. Ja sama homma pätee tulevaan isoon huoltoon.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2017 17:00 kirjoittanut billy.gif »
BMW 318is '97
Ferrari 360 Modena F1 '01

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5708
Vs: Porschen huollattamisesta yleensä
« Vastaus #11 : 11.03.2017 22:41 »
http://www.carmus.ee/

Tuolla teetin ison huollon ex-cayenneeni. Palvelu loistavaa ja ac:n kaksi päivää kestävän huollon tekivät kahteen ukkoon päivässä. Lisäksi pieni lisähomma. Säästöä pelkästä huollosta pitkälle toista tonnia.
Rellu, Voortti ja Volvo.  Kolme volkkaria ja vanha possu.