autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Nissan Qashqai 2014-  (Luettu 98392 kertaa)

Poissa jeriko

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 51
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #520 : 03.02.2019 20:15 »
Iellen  vastaan,,,huono valinta nissani .No valinta sun 8)

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1593
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #521 : 03.02.2019 20:57 »
Kyllä tuossa taas tänään ihasteli millaista nautintoa tuolla Nisulla cruisailu onkaan, kun vaan puski paksuun hankeen menox sen kummemmitta mutinoita, toisten kaivautuessa autoillaan tuohon lumipuuroon ja kohta nuo kuskit löysivätkin itsensä lumilapion varresta ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa qashkait

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 2
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #522 : 27.02.2019 10:42 »
Niin, erilaisten vikatapahtumien listaan omakohtainen kokemus : auto Qashqai vm.2015 /8, siis 3,5 v vanha, ajettu n.51 tkm, 1.2 turbo bensa eli se yleisin qashqain moottori. Näissä kokoonpanoissa alkuperäinen käynnistysakku on Fiamm merkkinen, niissä on ollut ongelmia kestävyyden kanssa.Meillä ensioire oli starttausajan pidentyminen, joutui sahaamaan pitempään, käynnistyi kuitenkin joka kerta ensimmäisellä. Nyt alkuvuodesta yritin parantaa tilannetta akun yön yli latauksella, jonkun aikaa olikin parempi käynnistymään mutta se ilo ei kauaa kestänyt. Edellisviikolla sitte jäi marketin parkkipaikalle, siitä  erinäisten operaatioiden jälkeen lähimmälle merkkiliikkeelle, sieltä uusi akku hätäpakko-ostona. Motonetti olis ollut myös lähellä mutta ei ollut varmuutta löytyykö hyllystä. Sen verran on muutosta tapahtunut akkupuoleella että merkkarin uusi akku ei ollut Fiamm vaan Varta, toivottavasti se on pitkäikäisempi kuin alkuperäinen.

Poissa antsu

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1027
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #523 : 27.02.2019 10:52 »
Minulle kävi vuosi sitten oman auton  (ei QQ) kanssa niin, että 5,5 vuotias akku kuoli merkkihuollon pihaan. Oli jo hieman antanut etukäteen oiretta.

Motonetti olisi ollut alle 1 km päässä, mutta taksilla sinne ja takaisin, akun hankinta ja käsien likaaminen olisi tullut 20 € halvemmaksi kuin merkkikorjaamon saman tien paikalleen laittama akku. En säästänyt 8)

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1593
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #524 : 27.02.2019 11:05 »
Itsellä tuosta on jo pari talvea kun oma QQ pimeni totaalisesti kaupan parkkihallissa. Aikani siinä akkuakin nyittyäni sain sen kuitenkin vielä heräämään ja kotona eka hom maolikin vaihtaa tallista uudenkarhea akku tilalle. Tuolla ollaan nyt pari talvea siis menty ongelmitta ja tuo ex. QQ:n akku on nyt yhden kesän palvellut asuntovaunussa ihan kiltisti, me kun ei vaunussa juuri 12V sähköä tartteta muuten kuin jääkaapin elektroniikan hengissä pitämiseen, jotta tuota kaappia voi käyttää kaasulla vaunun ollessa yksinään. Autoon kytkettynä vaunu saa pistokkeesta tuon kaipaamansa virran ja leirintäalueilla ollaan aina maasähkössä kiinni 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa qashkait

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 2
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #525 : 27.02.2019 12:38 »
Niin, siinä akun hyytymis hässäkkä tilanteessa ei hintoja tullut kyseltyä mutta  jälkikäteen huomasin : merkkiliikkeen akku: Varta 160 e ja motonetin Exide 179 e. Ei iso ero mutta tällä kertaa merkkari,  yllätys yllätys, halvempi.

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1593
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #526 : 27.02.2019 13:09 »
Niin, siinä akun hyytymis hässäkkä tilanteessa ei hintoja tullut kyseltyä mutta  jälkikäteen huomasin : merkkiliikkeen akku: Varta 160 e ja motonetin Exide 179 e.

No riippuu ihan minkä patterin sinne nokalle laittaa. Tuo motonetin 179;- on EK700, eli 70Ah AGM-akku, kun itse laitoin tuonne keulalle EA770, eli 77Ah tavallinen akku ja tämä maksaa "vain" 129;- 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16