autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Nissan Qashqai 2014-  (Luettu 98229 kertaa)

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1535
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #460 : 03.12.2017 10:41 »
Pahus kun viestejä ei näköjään voikaan muokata kovin pitkään, mutta tässä siis FL vastaan Pre-FL, jossa tuo vilkun kasvaminen FL myötä näkyy selvemmin 8)

Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16 *** Myynnissä ***

Poissa jalkkis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 289
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #461 : 17.12.2017 11:12 »
Onko Kaskain paremmissa varustetasoissa sähkösäätöistä penkkiä erillisellä reisituen säädöllä? Minulla on nyt muutaman päivän verran ollut ajossa (vakuutusyhtiön piikkiin) ihan tuliterä Kaskai 1.2 xtronkkina. Tätä voisi muuten miettiä omaksi kärryksi, jos saisi paremman reisituen. Ja radion. Ainakin tässä yksilössä, jossa on navi mukana, äänenlaatu ja herkkyys ovat surkeita. HKPL8 jollottavat ärsyttävästi mutta autolla on nyt ajettu alle 200km ja nuo varmaan asettuvat jonkin verran. Kitkoillahan tuokin korjaantuisi.

Muutoin ihan soiva peli. Ajettavuus mallia ihan ok, kulkee riittävän vaivattomasti suoraan. Ohjaus on aika tunnoton mutta ainakin tässä yksilössä ohjaus keskittää pienestäkin ohjausliikkeestä nastoillakin mitä sisar-Kadjar ei tehnyt kesärenkaillakaan.

Takakontin tilat 2 lapsen perheelle voi olla kyllä rajoittava tekijä, kun on tottunut Passatin takaloosteriin. Aika harvoin kontti on meillä täyteen pakattu, joten ehkä pärjättäisiin vähän pienemmilläkin.

Edit: sähkösäätöä löytyy paremmista varustetasoista mutta onko etureunan korkeus erikseen säädettävissä?
« Viimeksi muokattu: 17.12.2017 11:21 kirjoittanut jalkkis »

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1535
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #462 : 17.12.2017 20:10 »
sähkösäätöä löytyy paremmista varustetasoista mutta onko etureunan korkeus erikseen säädettävissä?

Kuskin jakkara tosiaan liikkuu sähköllä, mutta minkäänlaista edes kallistussäätöä ei istuinosalle ole, saati erillistä reisitukea tms :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16 *** Myynnissä ***

Poissa jalkkis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 289
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #463 : 17.12.2017 22:27 »
Ok. Täytyy kuitenkin koeistua sähköistetty versio, jos se olisi jollain parempi omalle ruholle.

Seuraava oma auto -kandidaatiksi miinuksia alkaa olla jo turhan monta. Kuskin penkki, ratin etäisyyssäädön rajallisuus (2-3cm puuttuu), takakontti niukan puoleinen, äänentoisto... Ilmastointiautomatiikka ei sekään varsinaisesti vakuuta lämmitettäessä ja kuinkas ne jäähdytysongelmat kesäisin... Onko xtronic-ongelmat selätetty nekään?

Sääli, laatuvaikutelma muutoin on kaikin puolin asiallinen.

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1535
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #464 : 18.12.2017 09:54 »
Ilmastointiautomatiikka ei sekään varsinaisesti vakuuta lämmitettäessä ja kuinkas ne jäähdytysongelmat kesäisin... Onko xtronic-ongelmat selätetty nekään?

No eihän tuo automatiikka mikään huomaamaton, saati edes tasainen ole. Itselläkin on tällä hetkellä pyynti 18 ja tuntuu että se ensin paistaa kuskin pään ja varpaat, ennen kuin tosiaan uskoo että löyly riittää jo lämpötila alkaa vasta sitten laskemaan haluttuun. Pitkässä ajossa taasen sitten mennään ajan kanssa sinne toiseen suuntaan ja tuntuu tulevan jopa vilpakkaa, jolloin tuo 18 täytyy nostaa parilla asteella ennen kuin ollaan yhtä mieltä auton kanssa kabiinin lämpötilasta - ja kesällä sama juttu, mutta toistepäin. Ensin painetaan otsa huuruun ja varpaat kohmeeseen, vaikka lähtötason pyynti onkin tuolloin maltiliset 21 :-\

XTronic on saanut erilaista softapäivitystä jo useammankin kierroksen verran, mutta uskalla tuosta sanoa ovatko ongelmat kuitenkaan tyystin poistuneet, mutt akaiketi sen kanssa voi jo sentään elää. Itsellä on man.askinen ihan vain noiden vetopainojen takia, nyt saan repiä nelikollani 1800kg nyyttiä ja kun vaununkin kok.masa on 1700kg, niin aika bueno yhdistelmä on siis kyseessä 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16 *** Myynnissä ***

Poissa TON-III

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5769
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #465 : 13.06.2018 07:25 »
On näissä kait jotain hyvää kun naapurini osti jo kolmannen kaskain peräjälkeen, en tiedä mikä versio tämä uusi sininen eilen katokseen ilmestynyt versio on mutta aiemmat ovat olleet aika kuleja etuvetomanuskoja, olin katsovinani että tämä olisi ollut automaatti.

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1535
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #466 : 13.06.2018 13:45 »
en tiedä mikä versio tämä uusi sininen eilen katokseen ilmestynyt versio on


No noin ulkoisesti nopsalla vilkaisulla tässä uusimmassa 2018 korimallissa:
- Visia City on se kuli-malli
- Visiassa tulee lisää parkkitutkat molempiin päihin
- Acentassa tulee sumarit
- N-Connectissa hainevä antenni
- Business/Tekna kattokaiteet
- huipulla Tekna+ kromiset peilikuoret

Toki noissa on paljon muutakin sisällä ja listasinkin tuohon vain sellaisen nopsan, helpon auton ulkokuoresta bongattavan yksityiskohdan. Toki vastaan tulevassa autossa Business-tasolla tulee LED-ajovalot, joissa on myös ne uudet päivävaloviirut sen pelkän väkäsen lisäksi, joka väkänen on yhä halogen-lamppuisissa varustetasoissa. Mutta esim. 4wd-merkintää noista on ihan turha yrittää bongata, vaikkakin toki auton alle kurkistettaessa sen helposti huomaakin. Kontissa ainoastaan 1.5dCi on se eco-tarra oik.puolella, mutta muuten tuo puoli on täysin tyhjä ja esim. moottorin kokomerkintä auton perässä ei siis ole lainkaan 8)

Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16 *** Myynnissä ***

Poissa RoccoScientist

Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #467 : 12.09.2018 10:25 »
Tuli eilen oltua ensimmäistä kertaa Qashqain kyydissä. Kovin syvällisiä huomiota ei lyhyen kokemuksen perusteella voi tehdä, mutta alustan pintakovuuden pistin merkille. Vaikka kokonaisuutena alusta olikin pehmeämpi kuin omassa Mégane GT:ssä, tuntui se välittävän tienpinnan pienet epätasaisuudet melkein yhtä selvästi takapuoleen. Vannekoko oli 17" ja rengaspaineista ei ole tietoa. En kokenut alustaa epämukavaksi, mutta jotenkin olisin odottanut menon olevan vähän pehmeämpää. Yleisvaikutelma muuten oli ihan hyvä. Ajomelua oli, mutta about sen verran kuin sopi odottaakin ja penkit olivat ihan kelvot, joskin yllättävän napakasti verhoillut. Tilat ja ohjaamon yleisilme eivät antaneet aihetta harmistukseen.

Paikalla PeltiSeppo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 29
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #468 : 12.09.2018 14:44 »
Onko joku asentanut lisävaloja tuollaiseen facelift - malliin? Autossa halogeenivalot ja ilmeisesti niidenkin kanssa on on / off tyyppinen kaukovaloavustin. Sen verran tutkailin sähköjä että jälkiasenteiseen polttoainelämmittimeen oli joko ryöstetty päävirta siististi akulta (ei johtoa roikkumass navan kiristysmutterista lähtien) tai sitten jossain on olemassa virtakisko sulakkeiden takana. Canm8 tms purkki lie ainakin osaa tuon avustimen kanssa toimia mikäli siitä nyt oikeasti mitään hyötyä on lisävalojen kanssa.  Merkin takana on ilmeisesti jokin tunnistin kaistavahtiin vai mihin lie liittyen ja sitten toki edessä oli ko autossa parkkitutkan sensorit myös sen näköisesti että saattaa valo / valot tulla herkästikin aiheuttamaan häiriötä.


Paikalla PeltiSeppo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 29
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #469 : 03.01.2019 22:47 »
Vastataan itselle kyselyyn. Virta myös eberille oli otettu akun navalta, siististi piuhat vedetty niin ei täsmännyt yleiseen jälkiasennuslaatuun.. Sieltä siis lisävaloille virtaa ja heräte pitkien piuhasta ihan entisaikojen tapaan, ainakin periaatteessa siis. Jatkojohtoja H9 kantaan on saatavilla niin sellainen polttimon ja auton johdon väliin ja huolella suojattu liitos virtajohdosta releelle.  En muista että miten kuskin raportti tuosta kaukovaloavustimen toiminnasta lisävalon kanssa meni mutta se ainakin jäi mieleen että aika huono toiminnaltaan ilman lisävaloakin. Luminalights ranger tuli laitettua kilven yläpuolelle kilpitelineellä ja ulkonäöllisesti että valokuvion kannalta etenkin hintaansa nähden hyvä kombo. Kilven alapuolella tuo paneeli aiheutti hämminkiä parkkitutkille. Ehkä muulla kiinnityksellä tuon saisi paremmin upotettua niin että tutkatkin toimisi, tai sitten joku lyhyempi paneeli vaihtoehdoksi.

Poissa Sande

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1792
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #470 : 12.01.2019 12:42 »
Vaimo kun teloi oman Notensa, niin sai korjaamolta koeajoon uuden karhean Qashqain. Kun mökille oltiin lähdössä, niin päätettiin jättää Sorento huilaamaan kotiin ja lähteä koeajo mielessä tehdä mökkireissu 2 WD Qashqailla, kun lunta ei viime vkl:n jälkeen ole satanut kuin 5 cm.

Autohan on mukava ajaa kaupungissa ja maantiellä, kaikin puolin, mutta manuaalina sitä saa kepittää isompiin ylämäkiin. Mökkitien ensimmäisessä mäessä alkoi vähän tuntua, että tulikohan tehtyä väärä valinta auton suhteen kun ESP alkoi leikata tehoja ja kesn mäkeä joutui vaihtamaan vauhdin hyytyessä ykköselle. Nippa nappa päästiin kuitenkin 5 cm hangessa mäki ylös  ;) Varsinainen show stopperi tuli sitten seuraavassa pidemmässä ja kaartuvassa mäessä, johon meno sitten hyytyi totaalisesti. Mistään ei löytynyt ESP:n painonappia ja vasta 10 min ohjekirjan läträämisen jälkeen kävi ilmi, että ajotietokoneen asetuksista sen saa pois päältä. Juu, ei löytynyt ohjekirjan hakemostosta kohdasta ESP...

Noh, täällä mökillä nyt kuitenkin ollaan. Vähän jännittää onko seuraava ohjekirjasta etsittävä kohta "kuinka kiinnitän hinaussilmukan etupuskuriin" ::)
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech
Ex-Kia Sorento 2,2 CRDi AWD Platinum A/T 5P -17
"Rohkeasti vaan. Elämä on liian lyhyt käytettäväksi sellaisen auton kanssa jolla ajaminen vituttaa"

Paikalla antsu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 866
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #471 : 12.01.2019 12:51 »
ESP lienee taas päällä sammutuksen jälkeen?


Poissa Lukkomutter1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1085
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #472 : 12.01.2019 12:57 »
^^ Onko se millä motilla? Ja onko tosiaan niin, ettei esp:lle oo nappia? Melkonen aivopieru Nissanilta, jos näin on.

Paikalla antsu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 866
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #473 : 12.01.2019 12:59 »
Uudessa bensa-Qashqaissa on 1,33 litrainen. Manuaalissa 140 hv, automaatissa 160 hv.

Poissa Sande

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1792
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #474 : 12.01.2019 13:36 »
Ihan toi on 1,2 l koneella. Taitaa olla 115 hv. ESP:n tilan näkee huomenna käynnistäessä..

Jotenkin vähän huvittaa, kun maavaraa näyttäis olevan enemmän kuin Sorennossa, mutta Sorennolla on kahlattu tuo tie pariin otteeseen 15-20 cm lumessa  8)
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech
Ex-Kia Sorento 2,2 CRDi AWD Platinum A/T 5P -17
"Rohkeasti vaan. Elämä on liian lyhyt käytettäväksi sellaisen auton kanssa jolla ajaminen vituttaa"

Trollsten

  • Vieras
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #475 : 12.01.2019 13:41 »
Olisihan se vähän huvittavaa, että puolet halvempi Kumqvatti selviäisi tuosta paremmin kuin Sorento.

Poissa Sande

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1792
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #476 : 12.01.2019 13:57 »
Olisihan se vähän huvittavaa, että puolet halvempi Kumqvatti selviäisi tuosta paremmin kuin Sorento.
Toki nuo on täysin eri sarjoissa. Ulkonäkö vaan antaa kykenevän vaikutelman. Mutta korkea maavara on varmasti hyvä sulan maan aikaan monella mökkitiellä ihan 2 vetoisena. Meidän mökkitiehen ei ole hirveesti panostettu ja vieraat joskus napisee että kivet kopisee pohjaan. Että siinä mielessä ymmärrän että kauppa käy. Helppo vanhemmankin ihmisen (pääsääntöisesti) mennä autoon ja menee huonommillakin teillä kuin ihan sedan mallit.

Tuo korkeampi auto ei kuitenkaan aina automaattisesti ole helpompi vanhoille ihmisille. Äitini, joka on n. 158 cm pitkä joutuu kiipeämään ylöspäin päästäkseen Sorennossa vänkärin penkille istumaan ::)
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech
Ex-Kia Sorento 2,2 CRDi AWD Platinum A/T 5P -17
"Rohkeasti vaan. Elämä on liian lyhyt käytettäväksi sellaisen auton kanssa jolla ajaminen vituttaa"

Poissa Koivari

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 457
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #477 : 12.01.2019 14:56 »
Jos haluaa halvalla hinnalla vähän kykenevämmän pelin, niin sitten "samasta konsernista" tämmöinen Duster ajoon ja pääsee paremmin sinne lumisen polun päähän  ;D
-2014 Dacia Duster 1.5dci 4x4

Poissa AHJ313

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 47
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #478 : 12.01.2019 16:34 »
Ilmeisesti Qashqai on ottanut melkoisia kehityaskelia viimeaikoina? Varsinkin tuota uutta moottori+DCT yhdistelmää on kovasti kehuttu.

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1535
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #479 : 12.01.2019 18:54 »
Mistään ei löytynyt ESP:n painonappia ja vasta 10 min ohjekirjan läträämisen jälkeen kävi ilmi, että ajotietokoneen asetuksista sen saa pois päältä.
Ratin vas.puolella, konsolin alaosassa on ESP OFF -nappula. Sen saa toki pois myös ajotietokonene valikoiden kautta, mutta tuo nappi lienee silti se helpompi ;D

ESP lienee taas päällä sammutuksen jälkeen?
Kyllä vain. Ja esim. takatutkat on pois päältä (esim. peräkärryn kanssa) vain sen ajan kun pakki on päällä. Venkslaat pätkän eteen ja taas pakkia, niin siellähän ne takatutkat on jälleen pelissä mukana. Tosin jos tutkat poistaa ajotietokoneen kautta, niin silloin ne myös pysyy pois, mutta tuo kojelaudan nappi on tässä(kin) kohtaa "kertakäyttöinen" ::)

Ihan toi on 1,2 l koneella. Taitaa olla 115 hv.
Ei taida olla sitten ihan uusinta sukupolvea kuitenkaan, vaikka FL-malli voikin toki jo olla, mutta tuo 1.2DIG-T mopokone poistui tosiaan tässä vuodenvaihteen yhteydessä pois valikoimasta 8)

Jos haluaa halvalla hinnalla vähän kykenevämmän pelin, niin sitten "samasta konsernista" tämmöinen Duster ajoon ja pääsee paremmin sinne lumisen polun päähän  ;D
Vaan jos haluaa varusteita ja muutakin kuin kovamuovisen sisustuksen, niin ei taida Dusterista olla kisaan enää mukaan. Myös vaadittava vetomassa voi pudottaa Dusterin pois, sillä tuohon 1800kg ei Duster kykene, mitä tuo omakin Qashqai 1.6dCi 130 4WD jarrullista nyppii 8)

Ja tänään viimeksi tuli myös tuota 4WD kahlausominaisuutta jälleen kokeiltua ihan käytännössäkin kun oli kadun varressa ainut vapaa paikka n. 30cm paksussa hangessa. Napista 4WD Lock päälle ja Qashqai ei kakistellut pätkääkään tuonne taskuparkkiin mönkiessään, eikä poislähteminenkään tuottanut mitään tuskaa :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16 *** Myynnissä ***