https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Nissan Qashqai 2014-

völvöxc60 sanoi:
Viimasuojaa mukaan.

Ihan on uusavuton periaatetaistelija lähtenyt taas vääntämään pilkkua. Oma ymmärrykseni ei vaan mitenkään riitä näille kaikenmaailman turhan kitisijöille, ei voi mitään :-\

Noita viimasuojiahan autoissa on talvisin käytetty maailman sivu vaikka ne eivät olisi pakollisiakaan olleet, mutta lisäävät mukavuutta ja yhteen aikaan jopa eco-kortilla perusteltiin moottorin nopeampaa lämpenemistä jne. Ja mm. Citroën on kaikkien malliensa ohjekirjoihinsakin oikein painanut tekstin että viimasuojan käyttö on pakollista ja jokaisen uuden auton mukana tuo suoja tulee automatic jo ties kuinka monen vuoden ajan. Ja nyt sitten tämä ostokrapulainen kitisijä tekee isoa numeroa kun hälle ei mukamas kelpaa moinen "lisähärpäke". Vieläpä kun nuo QQ:n suojat ovat niin helpot kiinnitellä niillä koukuillaan, alimman nyt ainakin laittaa talvirenkaiden kanssa samaan aikaan ja antaa olla siellä paikallaan kesärengaskauden alkuun saakka. Ja kun pakkaset tulee niin sitten se keskimmäinenkin umpeen. Ja jos oikein kylmäksi vetää, niin ne ylimmätkin kiinni. Vaiva ei ole suuren suuri, mutta toki tälläselle periaate-inisijälle kaikki tuollainen on ihan liikaa. Jep jep :rolleyes:

Tästä kuvasta puuttuu vielä nuo Nissan-logon ympäristön tukkivat maskipalaset 3 kpl = yhteensä 5 kpl ja 10 kiinnikettä niin on jo koko keula ummessa ja lämpöä riittää roimasti sisällekin jopa 1.6dCi disussa yli -20 pakkasissa (tuota kylmemmässä en itse ole vielä QQ:llani joutunut ajelemaan) :)
3e2ad23076f2cde45b2bf0fd1d8132b4.jpg
 
völvöxc60 sanoi:
Noita 1.2 turbo-relluja on kuulemma hinattu ekoina talvina urakalla korjaamolle. Selkeä tyyppivika ja surkeaa suunnittelua. Viimasuojalla korjaaminen melko surkea purkkaviritys...

Patonkeihin joutuu varmasti kaikenlaista virittämään, että ne toimii, mutta oikeisiin autoihin moisia virityksiä ei pitäisi joutua tekemään  :rolleyes:
 
Kyllähän tähän täytyisi joku oikea korjaus saada, ja mahdollisesti sellainen sitten jossain vaiheessa tulee jos valmistaja katsoo sen aiheelliseksi. Se on meillä täällä marginaalioloissa vaikeaa kun ei valmistajia tunnu kiinnostavan tehdä kovin mittavia muutoksia/korjauksia näin pienelle myyntialueelle.
Tulee katkerasti mieleen omat muistot Subarun ensimmäisestä dieselistä ensimmäisenä talvena.. Mutta se siitä. Hyvä kun Nissanin ongelma on noussut esiin. Eiköhän se jutun saama negatiivinen julkisuus voi poikia jotain korjaavaa juttua. Ei maskinsuoja mikään ratkaisu ole. Joskus aikanaan eräs itselle niin tärkeä sveduvalmistaja nimenomaan kielsi käyttiksessä asentamasta mitään jäähdyttäjän etupuolelle. Keleistä riippumatta.
 
Niin no rajattakoon ongelmaa nyt kuitenkin sen verran että se koskee vain ja ainoastaan tuota 1.2 bensaa, muissa moottoreissa QQ:n nokalla tuota ongelmaa ei esiinny. Tiedä sitten liekö Kadjar 1.2 myös sama probleemi ja mitenköhän se on siellä tai tullaan siellä ratkaisemaan Renaultin toimesta ???

Ja onhan tuota 1.2 bensaa toki muissakin allianssin autoissa, mutta liekö niissä sitten nuo moottorin imuilmaputket johdotettu toisin tms. kun vain QQ:n kohdalla tuo ongelma on pompannut esiin, kun kysehän on nimenomaan ilmamassa-anturin jäätämisestä, eikä niin klassisesta huohotinongelmsta jota on muissa autoissa esiintynyt useinkin ???
 
Mersu meni huoltoon ja Veholle istuimen korjaukseen. Sijaisautoksi annettiin jälleen Qashqai, pre fl-mallia, ajttu kolme tonnia. Moottorina 1.2 turbo, joka tuntuu ihan pirteältä tapaukselta pl alavääntö, jota ei oikeastaan ole.

Mutta onhan tuo ohjaus sysisurkea. Ja sitten vielä, kun auto on alustaltaan varsinainen sikakiikku, niin tuolla ajaminen on varsinaista kärsimystä. Luulin myös, että autoon oli laitettu jo nastarenkaat, mutta Continentalin kesäkumit siellä alla kuitenkin jyrisivät.

Muutenhan auto olisi käyttöpelinä vallan näppärä.
 
HiTec sanoi:
Mistäköhän noita päivävalojen sammuttimia saisi? Parantaisi meinaan aika merkittävästi tuon vilkun näkymistä tuolta DRL:n sisäkulmassa ???

Eikä ole ainut auto missä vilkkua ei meinaa millään huomata... häviää täysin tuonne kirkkaiden ledien taa piiloon kun vähän hölmösti sijoitettu.
 
-sami- sanoi:
Eikä ole ainut auto missä vilkkua ei meinaa millään huomata... häviää täysin tuonne kirkkaiden ledien taa piiloon kun vähän hölmösti sijoitettu.

FL-mallissahan tuokin on jo korjattu :)
 

Liitteet

  • Facelift.jpg
    Facelift.jpg
    26,8 KB · Katsottu: 165
nokonzok sanoi:
Kuvassa LED-valollinen versio. Itsellä faceliftissä halogeenit ja vilkku on siinä päiväajovalon vieressä ihan niin kuin ennenkin.

Kappas! Noissa mainoskuvissa aina kun on näkynyt vain noita viirullisia, niin olen luullut että tuo kuuluu läpi varustelutason, mutta eipä näköjään näin olekaan. Alla olevassa kuvassa FL-mallin NConnect-varustelutason fikkari. Onhan tuossakin toki pientä muutosta edelliseen, mutta muutos on jo huomattavasti pienempi kuin mitä tuossa viirussa, vilkku on nyt myös nuolenkärki entisen pelkän pisteen sijaan 8)

stan5159a.jpg


Aika yllättävä veto Nissanilta että nyt myös varustelutaso näkyy noin selvästi uloskinpäin ja autot on erotettavissa näin jo kaukaakin toisistaan :eek:
 
Pahus kun viestejä ei näköjään voikaan muokata kovin pitkään, mutta tässä siis FL vastaan Pre-FL, jossa tuo vilkun kasvaminen FL myötä näkyy selvemmin 8)

stan5159a.jpg
Nissan-Qashqai-Headlight-design-720x480.jpg
 
Onko Kaskain paremmissa varustetasoissa sähkösäätöistä penkkiä erillisellä reisituen säädöllä? Minulla on nyt muutaman päivän verran ollut ajossa (vakuutusyhtiön piikkiin) ihan tuliterä Kaskai 1.2 xtronkkina. Tätä voisi muuten miettiä omaksi kärryksi, jos saisi paremman reisituen. Ja radion. Ainakin tässä yksilössä, jossa on navi mukana, äänenlaatu ja herkkyys ovat surkeita. HKPL8 jollottavat ärsyttävästi mutta autolla on nyt ajettu alle 200km ja nuo varmaan asettuvat jonkin verran. Kitkoillahan tuokin korjaantuisi.

Muutoin ihan soiva peli. Ajettavuus mallia ihan ok, kulkee riittävän vaivattomasti suoraan. Ohjaus on aika tunnoton mutta ainakin tässä yksilössä ohjaus keskittää pienestäkin ohjausliikkeestä nastoillakin mitä sisar-Kadjar ei tehnyt kesärenkaillakaan.

Takakontin tilat 2 lapsen perheelle voi olla kyllä rajoittava tekijä, kun on tottunut Passatin takaloosteriin. Aika harvoin kontti on meillä täyteen pakattu, joten ehkä pärjättäisiin vähän pienemmilläkin.

Edit: sähkösäätöä löytyy paremmista varustetasoista mutta onko etureunan korkeus erikseen säädettävissä?
 
jalkkis sanoi:
sähkösäätöä löytyy paremmista varustetasoista mutta onko etureunan korkeus erikseen säädettävissä?

Kuskin jakkara tosiaan liikkuu sähköllä, mutta minkäänlaista edes kallistussäätöä ei istuinosalle ole, saati erillistä reisitukea tms :-\
 
Ok. Täytyy kuitenkin koeistua sähköistetty versio, jos se olisi jollain parempi omalle ruholle.

Seuraava oma auto -kandidaatiksi miinuksia alkaa olla jo turhan monta. Kuskin penkki, ratin etäisyyssäädön rajallisuus (2-3cm puuttuu), takakontti niukan puoleinen, äänentoisto... Ilmastointiautomatiikka ei sekään varsinaisesti vakuuta lämmitettäessä ja kuinkas ne jäähdytysongelmat kesäisin... Onko xtronic-ongelmat selätetty nekään?

Sääli, laatuvaikutelma muutoin on kaikin puolin asiallinen.
 
jalkkis sanoi:
Ilmastointiautomatiikka ei sekään varsinaisesti vakuuta lämmitettäessä ja kuinkas ne jäähdytysongelmat kesäisin... Onko xtronic-ongelmat selätetty nekään?

No eihän tuo automatiikka mikään huomaamaton, saati edes tasainen ole. Itselläkin on tällä hetkellä pyynti 18 ja tuntuu että se ensin paistaa kuskin pään ja varpaat, ennen kuin tosiaan uskoo että löyly riittää jo lämpötila alkaa vasta sitten laskemaan haluttuun. Pitkässä ajossa taasen sitten mennään ajan kanssa sinne toiseen suuntaan ja tuntuu tulevan jopa vilpakkaa, jolloin tuo 18 täytyy nostaa parilla asteella ennen kuin ollaan yhtä mieltä auton kanssa kabiinin lämpötilasta - ja kesällä sama juttu, mutta toistepäin. Ensin painetaan otsa huuruun ja varpaat kohmeeseen, vaikka lähtötason pyynti onkin tuolloin maltiliset 21 :-\

XTronic on saanut erilaista softapäivitystä jo useammankin kierroksen verran, mutta uskalla tuosta sanoa ovatko ongelmat kuitenkaan tyystin poistuneet, mutt akaiketi sen kanssa voi jo sentään elää. Itsellä on man.askinen ihan vain noiden vetopainojen takia, nyt saan repiä nelikollani 1800kg nyyttiä ja kun vaununkin kok.masa on 1700kg, niin aika bueno yhdistelmä on siis kyseessä 8)
 
On näissä kait jotain hyvää kun naapurini osti jo kolmannen kaskain peräjälkeen, en tiedä mikä versio tämä uusi sininen eilen katokseen ilmestynyt versio on mutta aiemmat ovat olleet aika kuleja etuvetomanuskoja, olin katsovinani että tämä olisi ollut automaatti.
 
TON-III sanoi:
en tiedä mikä versio tämä uusi sininen eilen katokseen ilmestynyt versio on

No noin ulkoisesti nopsalla vilkaisulla tässä uusimmassa 2018 korimallissa:
- Visia City on se kuli-malli
- Visiassa tulee lisää parkkitutkat molempiin päihin
- Acentassa tulee sumarit
- N-Connectissa hainevä antenni
- Business/Tekna kattokaiteet
- huipulla Tekna+ kromiset peilikuoret

Toki noissa on paljon muutakin sisällä ja listasinkin tuohon vain sellaisen nopsan, helpon auton ulkokuoresta bongattavan yksityiskohdan. Toki vastaan tulevassa autossa Business-tasolla tulee LED-ajovalot, joissa on myös ne uudet päivävaloviirut sen pelkän väkäsen lisäksi, joka väkänen on yhä halogen-lamppuisissa varustetasoissa. Mutta esim. 4wd-merkintää noista on ihan turha yrittää bongata, vaikkakin toki auton alle kurkistettaessa sen helposti huomaakin. Kontissa ainoastaan 1.5dCi on se eco-tarra oik.puolella, mutta muuten tuo puoli on täysin tyhjä ja esim. moottorin kokomerkintä auton perässä ei siis ole lainkaan 8)

2018-Nissan-Qashqai-10.jpg
 
Tuli eilen oltua ensimmäistä kertaa Qashqain kyydissä. Kovin syvällisiä huomiota ei lyhyen kokemuksen perusteella voi tehdä, mutta alustan pintakovuuden pistin merkille. Vaikka kokonaisuutena alusta olikin pehmeämpi kuin omassa Mégane GT:ssä, tuntui se välittävän tienpinnan pienet epätasaisuudet melkein yhtä selvästi takapuoleen. Vannekoko oli 17" ja rengaspaineista ei ole tietoa. En kokenut alustaa epämukavaksi, mutta jotenkin olisin odottanut menon olevan vähän pehmeämpää. Yleisvaikutelma muuten oli ihan hyvä. Ajomelua oli, mutta about sen verran kuin sopi odottaakin ja penkit olivat ihan kelvot, joskin yllättävän napakasti verhoillut. Tilat ja ohjaamon yleisilme eivät antaneet aihetta harmistukseen.
 
Onko joku asentanut lisävaloja tuollaiseen facelift - malliin? Autossa halogeenivalot ja ilmeisesti niidenkin kanssa on on / off tyyppinen kaukovaloavustin. Sen verran tutkailin sähköjä että jälkiasenteiseen polttoainelämmittimeen oli joko ryöstetty päävirta siististi akulta (ei johtoa roikkumass navan kiristysmutterista lähtien) tai sitten jossain on olemassa virtakisko sulakkeiden takana. Canm8 tms purkki lie ainakin osaa tuon avustimen kanssa toimia mikäli siitä nyt oikeasti mitään hyötyä on lisävalojen kanssa.  Merkin takana on ilmeisesti jokin tunnistin kaistavahtiin vai mihin lie liittyen ja sitten toki edessä oli ko autossa parkkitutkan sensorit myös sen näköisesti että saattaa valo / valot tulla herkästikin aiheuttamaan häiriötä.

 
Vastataan itselle kyselyyn. Virta myös eberille oli otettu akun navalta, siististi piuhat vedetty niin ei täsmännyt yleiseen jälkiasennuslaatuun.. Sieltä siis lisävaloille virtaa ja heräte pitkien piuhasta ihan entisaikojen tapaan, ainakin periaatteessa siis. Jatkojohtoja H9 kantaan on saatavilla niin sellainen polttimon ja auton johdon väliin ja huolella suojattu liitos virtajohdosta releelle.  En muista että miten kuskin raportti tuosta kaukovaloavustimen toiminnasta lisävalon kanssa meni mutta se ainakin jäi mieleen että aika huono toiminnaltaan ilman lisävaloakin. Luminalights ranger tuli laitettua kilven yläpuolelle kilpitelineellä ja ulkonäöllisesti että valokuvion kannalta etenkin hintaansa nähden hyvä kombo. Kilven alapuolella tuo paneeli aiheutti hämminkiä parkkitutkille. Ehkä muulla kiinnityksellä tuon saisi paremmin upotettua niin että tutkatkin toimisi, tai sitten joku lyhyempi paneeli vaihtoehdoksi.
 
Vaimo kun teloi oman Notensa, niin sai korjaamolta koeajoon uuden karhean Qashqain. Kun mökille oltiin lähdössä, niin päätettiin jättää Sorento huilaamaan kotiin ja lähteä koeajo mielessä tehdä mökkireissu 2 WD Qashqailla, kun lunta ei viime vkl:n jälkeen ole satanut kuin 5 cm.

Autohan on mukava ajaa kaupungissa ja maantiellä, kaikin puolin, mutta manuaalina sitä saa kepittää isompiin ylämäkiin. Mökkitien ensimmäisessä mäessä alkoi vähän tuntua, että tulikohan tehtyä väärä valinta auton suhteen kun ESP alkoi leikata tehoja ja kesn mäkeä joutui vaihtamaan vauhdin hyytyessä ykköselle. Nippa nappa päästiin kuitenkin 5 cm hangessa mäki ylös  ;) Varsinainen show stopperi tuli sitten seuraavassa pidemmässä ja kaartuvassa mäessä, johon meno sitten hyytyi totaalisesti. Mistään ei löytynyt ESP:n painonappia ja vasta 10 min ohjekirjan läträämisen jälkeen kävi ilmi, että ajotietokoneen asetuksista sen saa pois päältä. Juu, ei löytynyt ohjekirjan hakemostosta kohdasta ESP...

Noh, täällä mökillä nyt kuitenkin ollaan. Vähän jännittää onko seuraava ohjekirjasta etsittävä kohta "kuinka kiinnitän hinaussilmukan etupuskuriin" :rolleyes:
 
^^ Onko se millä motilla? Ja onko tosiaan niin, ettei esp:lle oo nappia? Melkonen aivopieru Nissanilta, jos näin on.
 
Uudessa bensa-Qashqaissa on 1,33 litrainen. Manuaalissa 140 hv, automaatissa 160 hv.
 
Ihan toi on 1,2 l koneella. Taitaa olla 115 hv. ESP:n tilan näkee huomenna käynnistäessä..

Jotenkin vähän huvittaa, kun maavaraa näyttäis olevan enemmän kuin Sorennossa, mutta Sorennolla on kahlattu tuo tie pariin otteeseen 15-20 cm lumessa  8)