autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Nissan Qashqai 2014-  (Luettu 91026 kertaa)

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1357
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #460 : 03.12.2017 10:41 »
Pahus kun viestejä ei näköjään voikaan muokata kovin pitkään, mutta tässä siis FL vastaan Pre-FL, jossa tuo vilkun kasvaminen FL myötä näkyy selvemmin 8)

Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16 *** Myynnissä ***

Poissa jalkkis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 260
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #461 : 17.12.2017 11:12 »
Onko Kaskain paremmissa varustetasoissa sähkösäätöistä penkkiä erillisellä reisituen säädöllä? Minulla on nyt muutaman päivän verran ollut ajossa (vakuutusyhtiön piikkiin) ihan tuliterä Kaskai 1.2 xtronkkina. Tätä voisi muuten miettiä omaksi kärryksi, jos saisi paremman reisituen. Ja radion. Ainakin tässä yksilössä, jossa on navi mukana, äänenlaatu ja herkkyys ovat surkeita. HKPL8 jollottavat ärsyttävästi mutta autolla on nyt ajettu alle 200km ja nuo varmaan asettuvat jonkin verran. Kitkoillahan tuokin korjaantuisi.

Muutoin ihan soiva peli. Ajettavuus mallia ihan ok, kulkee riittävän vaivattomasti suoraan. Ohjaus on aika tunnoton mutta ainakin tässä yksilössä ohjaus keskittää pienestäkin ohjausliikkeestä nastoillakin mitä sisar-Kadjar ei tehnyt kesärenkaillakaan.

Takakontin tilat 2 lapsen perheelle voi olla kyllä rajoittava tekijä, kun on tottunut Passatin takaloosteriin. Aika harvoin kontti on meillä täyteen pakattu, joten ehkä pärjättäisiin vähän pienemmilläkin.

Edit: sähkösäätöä löytyy paremmista varustetasoista mutta onko etureunan korkeus erikseen säädettävissä?
« Viimeksi muokattu: 17.12.2017 11:21 kirjoittanut jalkkis »

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1357
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #462 : 17.12.2017 20:10 »
sähkösäätöä löytyy paremmista varustetasoista mutta onko etureunan korkeus erikseen säädettävissä?

Kuskin jakkara tosiaan liikkuu sähköllä, mutta minkäänlaista edes kallistussäätöä ei istuinosalle ole, saati erillistä reisitukea tms :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16 *** Myynnissä ***

Poissa jalkkis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 260
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #463 : 17.12.2017 22:27 »
Ok. Täytyy kuitenkin koeistua sähköistetty versio, jos se olisi jollain parempi omalle ruholle.

Seuraava oma auto -kandidaatiksi miinuksia alkaa olla jo turhan monta. Kuskin penkki, ratin etäisyyssäädön rajallisuus (2-3cm puuttuu), takakontti niukan puoleinen, äänentoisto... Ilmastointiautomatiikka ei sekään varsinaisesti vakuuta lämmitettäessä ja kuinkas ne jäähdytysongelmat kesäisin... Onko xtronic-ongelmat selätetty nekään?

Sääli, laatuvaikutelma muutoin on kaikin puolin asiallinen.

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1357
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #464 : 18.12.2017 09:54 »
Ilmastointiautomatiikka ei sekään varsinaisesti vakuuta lämmitettäessä ja kuinkas ne jäähdytysongelmat kesäisin... Onko xtronic-ongelmat selätetty nekään?

No eihän tuo automatiikka mikään huomaamaton, saati edes tasainen ole. Itselläkin on tällä hetkellä pyynti 18 ja tuntuu että se ensin paistaa kuskin pään ja varpaat, ennen kuin tosiaan uskoo että löyly riittää jo lämpötila alkaa vasta sitten laskemaan haluttuun. Pitkässä ajossa taasen sitten mennään ajan kanssa sinne toiseen suuntaan ja tuntuu tulevan jopa vilpakkaa, jolloin tuo 18 täytyy nostaa parilla asteella ennen kuin ollaan yhtä mieltä auton kanssa kabiinin lämpötilasta - ja kesällä sama juttu, mutta toistepäin. Ensin painetaan otsa huuruun ja varpaat kohmeeseen, vaikka lähtötason pyynti onkin tuolloin maltiliset 21 :-\

XTronic on saanut erilaista softapäivitystä jo useammankin kierroksen verran, mutta uskalla tuosta sanoa ovatko ongelmat kuitenkaan tyystin poistuneet, mutt akaiketi sen kanssa voi jo sentään elää. Itsellä on man.askinen ihan vain noiden vetopainojen takia, nyt saan repiä nelikollani 1800kg nyyttiä ja kun vaununkin kok.masa on 1700kg, niin aika bueno yhdistelmä on siis kyseessä 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16 *** Myynnissä ***

Poissa TON-III

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5564
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #465 : 13.06.2018 07:25 »
On näissä kait jotain hyvää kun naapurini osti jo kolmannen kaskain peräjälkeen, en tiedä mikä versio tämä uusi sininen eilen katokseen ilmestynyt versio on mutta aiemmat ovat olleet aika kuleja etuvetomanuskoja, olin katsovinani että tämä olisi ollut automaatti.

Poissa HiTec

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1357
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #466 : 13.06.2018 13:45 »
en tiedä mikä versio tämä uusi sininen eilen katokseen ilmestynyt versio on


No noin ulkoisesti nopsalla vilkaisulla tässä uusimmassa 2018 korimallissa:
- Visia City on se kuli-malli
- Visiassa tulee lisää parkkitutkat molempiin päihin
- Acentassa tulee sumarit
- N-Connectissa hainevä antenni
- Business/Tekna kattokaiteet
- huipulla Tekna+ kromiset peilikuoret

Toki noissa on paljon muutakin sisällä ja listasinkin tuohon vain sellaisen nopsan, helpon auton ulkokuoresta bongattavan yksityiskohdan. Toki vastaan tulevassa autossa Business-tasolla tulee LED-ajovalot, joissa on myös ne uudet päivävaloviirut sen pelkän väkäsen lisäksi, joka väkänen on yhä halogen-lamppuisissa varustetasoissa. Mutta esim. 4wd-merkintää noista on ihan turha yrittää bongata, vaikkakin toki auton alle kurkistettaessa sen helposti huomaakin. Kontissa ainoastaan 1.5dCi on se eco-tarra oik.puolella, mutta muuten tuo puoli on täysin tyhjä ja esim. moottorin kokomerkintä auton perässä ei siis ole lainkaan 8)

Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16 *** Myynnissä ***

Poissa RoccoScientist

Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #467 : 12.09.2018 10:25 »
Tuli eilen oltua ensimmäistä kertaa Qashqain kyydissä. Kovin syvällisiä huomiota ei lyhyen kokemuksen perusteella voi tehdä, mutta alustan pintakovuuden pistin merkille. Vaikka kokonaisuutena alusta olikin pehmeämpi kuin omassa Mégane GT:ssä, tuntui se välittävän tienpinnan pienet epätasaisuudet melkein yhtä selvästi takapuoleen. Vannekoko oli 17" ja rengaspaineista ei ole tietoa. En kokenut alustaa epämukavaksi, mutta jotenkin olisin odottanut menon olevan vähän pehmeämpää. Yleisvaikutelma muuten oli ihan hyvä. Ajomelua oli, mutta about sen verran kuin sopi odottaakin ja penkit olivat ihan kelvot, joskin yllättävän napakasti verhoillut. Tilat ja ohjaamon yleisilme eivät antaneet aihetta harmistukseen.

Paikalla PeltiSeppo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: Nissan Qashqai 2014-
« Vastaus #468 : 12.09.2018 14:44 »
Onko joku asentanut lisävaloja tuollaiseen facelift - malliin? Autossa halogeenivalot ja ilmeisesti niidenkin kanssa on on / off tyyppinen kaukovaloavustin. Sen verran tutkailin sähköjä että jälkiasenteiseen polttoainelämmittimeen oli joko ryöstetty päävirta siististi akulta (ei johtoa roikkumass navan kiristysmutterista lähtien) tai sitten jossain on olemassa virtakisko sulakkeiden takana. Canm8 tms purkki lie ainakin osaa tuon avustimen kanssa toimia mikäli siitä nyt oikeasti mitään hyötyä on lisävalojen kanssa.  Merkin takana on ilmeisesti jokin tunnistin kaistavahtiin vai mihin lie liittyen ja sitten toki edessä oli ko autossa parkkitutkan sensorit myös sen näköisesti että saattaa valo / valot tulla herkästikin aiheuttamaan häiriötä.