https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua Skodasta

Tuon aiemman Skodan huoltohinnoista keskustelun innoittamana katselin mitä maksaa omaani seuraava huolto, eli 120tkm huolto joka tulee talvella huoltonäytön mukaan vaikka kilsat ei ihan tuolla asti vielä olekaan. Metroauton hinnasto näytti yli 550e hinnaksi ja Veholta laskeskelin ~saman verran, kohtuu kallista tämmöisen perus kansanauton huollattaminenkin. Öljyhuolto ja sytytystulpat, jarrunesteet, raitisilmansuodatin ym. kuuluu tuohon.

Täytyy varmaan viedä auto johonkin ei-merkkihuoltoon tai sitten alkaa itsekin harrastamaan tuota että vie omat öljyt ja tulpat ym.
 
Pirhonen sanoi:
Täytyy varmaan viedä auto johonkin ei-merkkihuoltoon tai sitten alkaa itsekin harrastamaan tuota että vie omat öljyt ja tulpat ym.
Satasen - kahden sijoituksella saat tuosta kaksi-kolmesataa hinnasta pois.

Esimerkiksi öljyt maksaa sen 20-30€/l merkkarilla ja saat joskus jopa kolmenkympin sijoituksella laadukasta öljyä puuilosta, motonetistä tai vastaavasta kaupasta. Itse olen Castrolit vienyt ja neljä-viiskymppiä siinä menee rahaa mutta säästö tosiaan toisen mokoman.

Raitisilmasuodattimessa säästät helpohkosti parikymppiä, tulpissa myös.

Se missä EN säästäisi on pientarvikkeet, öljynsuodatin, jarrunesteet, mahdollinen ilmastointihuolto ym.
 
^
En nyt tiedä missäpäin sitä huoltoa kaivataan, mutta näin pk-seudulta on ihan kilpailukykyistä tehdä reissu Viroon.
Itsellä on ainakin hyviä kokemuksia naapurin merkkihuolloista, mitä olen tehnyt "miinoja" niin
pääsääntöisesti ovat ne huomanneet. Jos on ollut ohjelman mukaan jonkun osan vaihto ja silmämääräisellä tarkastelulla ja järjen käytöllä vaihdolle ei ole ollut syytä, ovat asiasta soittaneet, toimineet asiakkaan toiveen mukaan ja tietysti vähentäneet sen ennalta sovitusta hinnasta. Kokemukset eivät tosin ole stuugasta, mutta varmaan pätevät kaikkiin merkkeihin.
 
Työautona nyt tuollainen RS Octavia. Tapana ollut kuunnella Podcasteja IPhonesta Apple CarPlayn kautta. Nyt yht'äkkiä se ei onnistukaan vaikka alkuviikosta toimi. Nytlee joku teksti USB ei toimi tms. Onko vinkkiä mikä vialla?

Langaton CarPlay ei toimi mutta se voi olla lisähintainen palvelu mikä kollegalta on jäänyt ruksimatta? Auto siis "perintönä" tullut käyttöön...
 
Automaattori sanoi:
Ens yönä Skoda Connect päivittyy.

Hetkonen, mihin Skodaan saa ruksittua täysdigimittariston? Kodiaqiin?

Edit: ei kyllä ainakaan Suomen rakentelusivustolla... Melko perseestä jos muualla maailmassa on tarjolla mutta täällä ei.
 
Automaattori sanoi:
Konfiguraattorit on sekaisin päästömittausten takia. Hinnastoista löytyy lisävarustehinnastot ja siellä on kyllä Kodiaqiinkin digimittaristo.

http://web.skoda.fi/lataukset/kodiaq/kodiaq/SKODA-Kodiaq-tehdastilauslisavarustehinnasto.pdf?time=1534707488

Ok. Oon noin 2 vuotta ruksinut Skodillaceja satunnaisesti ja IKINÄ ei ole ollut rakentelusivulla tarjolla digimittaristoa, volkkariin on ollut.

Kiva tietää että sen saa jos oikeasti haluaa. On meinaan ollut aina vähän semmonen dealbreaker kun on kerran saanut tota volkkarin digimittaristoa kokeilla.
 
jols sanoi:
Työautona nyt tuollainen RS Octavia. Tapana ollut kuunnella Podcasteja IPhonesta Apple CarPlayn kautta. Nyt yht'äkkiä se ei onnistukaan vaikka alkuviikosta toimi. Nytlee joku teksti USB ei toimi tms. Onko vinkkiä mikä vialla?

Langaton CarPlay ei toimi mutta se voi olla lisähintainen palvelu mikä kollegalta on jäänyt ruksimatta? Auto siis "perintönä" tullut käyttöön...
Tällä hetkellä auton valmistajat ei tue vielä langatonta CarPlayta muutamaa merkkiä lukuunottamatta.
 
jols sanoi:
Työautona nyt tuollainen RS Octavia. Tapana ollut kuunnella Podcasteja IPhonesta Apple CarPlayn kautta. Nyt yht'äkkiä se ei onnistukaan vaikka alkuviikosta toimi. Nyt tulee joku teksti USB ei toimi tms. Onko vinkkiä mikä vialla?

Tämä selvisi, olin siis käyttänyt samaa kaapelia muutaman kuukauden minkä auto minulla ollut, yllättäen toiminta loppui. Otin toisen lyhyen kaapelin, ei toimi. Otin uuden käyttämättömän kaapelin, hieno paksuhko punainen punos, ei toimi. Olen noita kaapeleita AliExpressistä tilaillut niin että joka autossa, huoneessa ja salkussa noita löytyy tarpeen vaatiessa kun hintaa ei ole kuin euro/pari.

No täälläkin vinkattiin viallista kaapelia, kokeilin vielä aidolla IPhonen kaapelilla ja niinpä toimii. Sitten kokeilin noita "toimimattomia" kaapeleita lataukseen verkkovirralla, toimii!


Eli halpiskaapeleiden syöttö ei riittäne tuohon tarvitsemaani käyttöön. Mystistä tässä on se että samaa kaapelia ehdin käyttää muutaman kuukauden mutta siten ei enää toiminut. Mystisiä ovat nämä elektroniikkajutut….
 
Ihan sama havainto, että alkuperäinen kaapeli pitää olla, että Carplay toimii kunnolla.
 
Skodalla saa tällä hetkellä digimittariston Octaviaan, Superbiin, Karoqiin ja Kodiaqiin.

mtr1 sanoi:
Ok. Oon noin 2 vuotta ruksinut Skodillaceja satunnaisesti ja IKINÄ ei ole ollut rakentelusivulla tarjolla digimittaristoa, volkkariin on ollut.

Kiva tietää että sen saa jos oikeasti haluaa. On meinaan ollut aina vähän semmonen dealbreaker kun on kerran saanut tota volkkarin digimittaristoa kokeilla.
 
Siinä taitaa olla seuraavan Octavian muodot (vrt. Vision D - III sukupolvi).

180830_%C5%A0KODA-VISION-RS-reveals-design-for-next-RS-generation-and-a-future-compact-car-front-1440x1018.jpg
 
Rapidina parantas mallia kummasti- Octaviassa mielestäni olisi hukattu auton omaperäisyys täysin. Nyky Rapidissa ei oikein oo mitään hukattavaa joka harmittais- sorryy....
 
Jysky sanoi:
Rapidina parantas mallia kummasti- Octaviassa mielestäni olisi hukattu auton omaperäisyys täysin. Nyky Rapidissa ei oikein oo mitään hukattavaa joka harmittais- sorryy....

Voisivat harkita Rapidin nimen uusimista. Tulisi sitten kerralla uusi malli.
 
Olin alunperin niin jyrkästi Rapid nimeä vastaan, eikä auttanut mitään  :mad:  Sehän asemoitiin selvästi Octavian alapuolelle ja mahdollisimman halavalla valmistettavaksi. Näin ainakin eräs silloinen Skodamyyjä tarinoi, ennen auton markkinoille tuloa. Minusta toimisi hyvin Octavian hatchbackinä, edelleen Fabian ja Octavian välissä  :)