autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )  (Luettu 149605 kertaa)

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1900 : 14.07.2019 21:23 »
Sain ensikosketuksen uuteen Corollaan vasta nyt perjantaina.

Onhan se tehnyt todellisen loikan edellisistä Auris sukupolvista. Ohjaamon fiiliksessä on paljon kaikuja pienistä Lexuksista ja hyvä niin!

Koeajossa oli se paras malli ja myyjä aloitti jo avaimia antaessaan pahoittelut, sanojensa mukaan, kuminriekaleista vanteiden ympärillä. Ehätti sanomaan, että on aivan väärä valinta ainakin siinä maalaispitäjässä ja sen asiakaskunnalle. Tulee ilmeisesti sen verran kovaa palautetta, että kertoi sen jo ennakkoon.

Kysyin, että saako hierottua kauppaan järkevämmät pyörät johonkin hintaan, mutta siihen ei oikein vastausta saanut. Jotain mutinaa tyyppihyväksynnästä ja päästöistä. Niin se kai upouuden auton kanssa periaatteessa onkin, mutta heti kun auto on luovutettu asiakkaalle saa hän varaosatiskiltä ottaa oem-pyörät toisessa koossa, eikä viranomaisilla ole siihen sanottavaa. En tiedä onnistuuko, jos tiukasti neuvottelisi kauppaa.

Ongelma kuitenkin on, ettei neuvotella..

Tehtiin se virhe, että koeajettiin oikein urakalla talon esittelyautoja ja kyllähän hinnat päättyen mallin vertaaminen hinnat alkaen versioihin, siis saman hintaisiin, on melkolailla hasardia touhua.

Jos rahalle hakee vastinetta niin 38 tonnia Corollasta on erittäin huono kauppa. Ei vaan riitä auton tilat ja ominaisuudet saman hintaisia Rav4:sta ja Camryä vastaan. Nämä muut herättivät välittömästi omistamisen halua, mutta niiden jälkeen Corollasta ei tullut fiiliksiä.

Ei pidä kuitenkaan väärin käsittää vaan Corolla on aidosti hyvä tuote jossakin 25 tonnin hintaluokassa ja voisin hyvin kuvitella sellaisen Yariksen jälkeen vuodeksi ottavani.

Paikalla Juhosson

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1901 : 14.07.2019 21:40 »
Tämän Corollan adaptiivisen vakionopeussäätimen kehitystyö on jäänyt vissiin vähän kesken. Normivakkari toimii ainakin vielä Auriksessa melko hillitysti ja pehmeästi.

...
Tavallinen vakkari on kilsan väleillä, mutta se on sitten vähän hankala jos pitää nostaa 20 kilsaa nopeutta.. volkkarilla oli sentään sekä +10 että +1 vaihtoehdot, se oli näppärämpi.
...
Eikö se nosta nopeutta tasaisesti, jos pitää +-nappia pohjassa. Ainakin Auriksen viiksi toimii niin, että nopeus muuttuu viikseä nostettaessa 1,6 km/h (1 mph) pykälin ja jos viikseä pitää yläasennossa, auto kiihdyttää kunnes viiksen päästää takaisin keskiasentoon. Tuollaiset 20 km/h nopeudenmuutokset (esim 80->100) menevät aika sulavasti vakkarillakin.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa Ouzi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 137
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1902 : 14.07.2019 21:45 »
Moottoritietä kokomatka ja 120-135 välillä cruisella ja ilman.
Corolla TS Hybrid Premium Sport Black
Ex. Skoda Octavia Combi 1.4 Tsi Dsg Elegance

Poissa Ouzi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 137
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1903 : 14.07.2019 21:49 »
Sain ensikosketuksen uuteen Corollaan vasta nyt perjantaina.

Onhan se tehnyt todellisen loikan edellisistä Auris sukupolvista. Ohjaamon fiiliksessä on paljon kaikuja pienistä Lexuksista ja hyvä niin!

Koeajossa oli se paras malli ja myyjä aloitti jo avaimia antaessaan pahoittelut, sanojensa mukaan, kuminriekaleista vanteiden ympärillä. Ehätti sanomaan, että on aivan väärä valinta ainakin siinä maalaispitäjässä ja sen asiakaskunnalle. Tulee ilmeisesti sen verran kovaa palautetta, että kertoi sen jo ennakkoon.

Kysyin, että saako hierottua kauppaan järkevämmät pyörät johonkin hintaan, mutta siihen ei oikein vastausta saanut. Jotain mutinaa tyyppihyväksynnästä ja päästöistä. Niin se kai upouuden auton kanssa periaatteessa onkin, mutta heti kun auto on luovutettu asiakkaalle saa hän varaosatiskiltä ottaa oem-pyörät toisessa koossa, eikä viranomaisilla ole siihen sanottavaa. En tiedä onnistuuko, jos tiukasti neuvottelisi kauppaa.

Ongelma kuitenkin on, ettei neuvotella..

Tehtiin se virhe, että koeajettiin oikein urakalla talon esittelyautoja ja kyllähän hinnat päättyen mallin vertaaminen hinnat alkaen versioihin, siis saman hintaisiin, on melkolailla hasardia touhua.

Jos rahalle hakee vastinetta niin 38 tonnia Corollasta on erittäin huono kauppa. Ei vaan riitä auton tilat ja ominaisuudet saman hintaisia Rav4:sta ja Camryä vastaan. Nämä muut herättivät välittömästi omistamisen halua, mutta niiden jälkeen Corollasta ei tullut fiiliksiä.

Ei pidä kuitenkaan väärin käsittää vaan Corolla on aidosti hyvä tuote jossakin 25 tonnin hintaluokassa ja voisin hyvin kuvitella sellaisen Yariksen jälkeen vuodeksi ottavani.
Itsekin miettinyt et camry aika lähellä hintaa mut ei vaan iske sedan tai citttari rav4 muhun. Jos SUV haluaa on mielestäni paremman näköisiä olemassa kun ravi.
Corolla TS Hybrid Premium Sport Black
Ex. Skoda Octavia Combi 1.4 Tsi Dsg Elegance

Paikalla Juhosson

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1904 : 14.07.2019 21:52 »
...
Koeajossa oli se paras malli ja myyjä aloitti jo avaimia antaessaan pahoittelut, sanojensa mukaan, kuminriekaleista vanteiden ympärillä. Ehätti sanomaan, että on aivan väärä valinta ainakin siinä maalaispitäjässä ja sen asiakaskunnalle. Tulee ilmeisesti sen verran kovaa palautetta, että kertoi sen jo ennakkoon.

Kysyin, että saako hierottua kauppaan järkevämmät pyörät johonkin hintaan, mutta siihen ei oikein vastausta saanut. Jotain mutinaa tyyppihyväksynnästä ja päästöistä. Niin se kai upouuden auton kanssa periaatteessa onkin, mutta heti kun auto on luovutettu asiakkaalle saa hän varaosatiskiltä ottaa oem-pyörät toisessa koossa, eikä viranomaisilla ole siihen sanottavaa. En tiedä onnistuuko, jos tiukasti neuvottelisi kauppaa.

Ongelma kuitenkin on, ettei neuvotella..
Hyvä että ovat saaneet palautetta ja ottavat siitä toivottavasti onkeensa. Briteissä paras varustetaso myydään 17-tuumaisilla ja on sekin jo pieni parannus 18-tuumaisiin 40-sarjalaisiin verrattuna. Miksei myös Suomessa. Mutinat tyyppihyväksynnästä ja päästöistä taitavat olla höpö höpöä. Palautetta on tainnut tulla niin paljon, että Premiumiin saa kohta renkaatkin niiden suojakumeilla varustettujen vanteiden sijasta.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa Ouzi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 137
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1905 : 14.07.2019 21:56 »
Kyllä täytyy sanoa et huonolla pinnalla vois olla peltorit päässä. Sitten kun hyvä pinta niin menettelee. Ex. Octavia oli 17 pyörillä ja hyvä ja huono asfaltti huomasi erot. Mut Corolla huomaa kyllä monia eri tienpinta laatuja. Tosi tarkka pinnasta. Tulee vielä äänet korin mukana ripustuksesta. Ei pelkkä eristys auta veikkaisin.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2019 22:01 kirjoittanut Ouzi »
Corolla TS Hybrid Premium Sport Black
Ex. Skoda Octavia Combi 1.4 Tsi Dsg Elegance

Poissa Ouzi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 137
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1906 : 15.07.2019 07:36 »
Juuri odotan autoani kun roiskeläpät asennetaan. Kävin myymälässä katsomassa ja huomasin ettei liikkeen Corolloissa takaovet rämähdä kun oven  sulkee :( pitääkin huoltoon sanoa.
Corolla TS Hybrid Premium Sport Black
Ex. Skoda Octavia Combi 1.4 Tsi Dsg Elegance

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 927
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1907 : 15.07.2019 08:01 »
Hyvä että ovat saaneet palautetta ja ottavat siitä toivottavasti onkeensa. Briteissä paras varustetaso myydään 17-tuumaisilla ja on sekin jo pieni parannus 18-tuumaisiin 40-sarjalaisiin verrattuna. Miksei myös Suomessa. Mutinat tyyppihyväksynnästä ja päästöistä taitavat olla höpö höpöä. Palautetta on tainnut tulla niin paljon, että Premiumiin saa kohta renkaatkin niiden suojakumeilla varustettujen vanteiden sijasta.
Omalla koeajollani 18-tuumaisilla Premium TS oli ehkä vähiten meluisa rengasääniltään kun valittuna Comfort-asetus, pienellä marginaalilla. Koeajot peräkkäisinä 25 km:n jaksoina eri Corolla-malleilla. Joka tapauksessa 225/45/17 vs. 225/40/18-kokojen meluerot ovat pienet. Silti olen sitä mieltä, että Premium TS on ylirengastettu. 18-tuumaiset Premium-vanteet ovat silti mukavan näköiset ja sopivat TS:n ulkonäköön hienosti.
Mutta olisi mukava kuulla Corollan omistajilta enemmän muitakin kommentteja autoon liityen. Rengasmelusta on jo infoa merkittävästi.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Taky

Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1908 : 15.07.2019 08:04 »
Kyllä *maantiellä* on vielä hieman hyötyä hybridistä, mutta ei paljon.

Minusta JiiJii71:n kokemukset Toyota Prius PHV Active:lla antaa kyllä singaalia että kyllä maanteilläkin hybridillä on paikkansa.
Ainakin minut se yllätti positiivisesti kun aikaisempi oma ajatusmalli että juuri maantie ei ole hybridille mitenkään suosiollinen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Paikalla repomies

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 595
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1909 : 15.07.2019 08:16 »
Eikö se nosta nopeutta tasaisesti, jos pitää +-nappia pohjassa. Ainakin Auriksen viiksi toimii niin, että nopeus muuttuu viikseä nostettaessa 1,6 km/h (1 mph) pykälin ja jos viikseä pitää yläasennossa, auto kiihdyttää kunnes viiksen päästää takaisin keskiasentoon. Tuollaiset 20 km/h nopeudenmuutokset (esim 80->100) menevät aika sulavasti vakkarillakin.

(Puhe normivakkarista, ei adaptiivisesta)

Nostaa joo tasaisesti, mutta sitä plussaa saa painaa ikuisuuden. Verrattuna siihen että pasaatin vakkarin viiksestä näpäytti 2x ylöspäin (+20) niin on tuo kälyisempi. Kuitenkin vaggine salli myös +1 ja -1 kilsan säädöt. Se oli ihan hyvä toteutus, toimii pehmeästi myös adaptiivisena.

Adaptiivisella toyotan 80->100 on suht pehmeä hakkaamalla 4x +5, ainakin ajotilan ollessa ecomoodilla. 100->80 jarruttaa turhan voimalla, joten paras vaihtoehto on cancel ja set, ja siinäkin on vähän sanomista. +1 ja -1 puuttuu. Ehkä tuo +5 ja -5 on paremmat kuin +10 ja -10 mutta silti pitäisi olla myös +1 ja -1 jotenkin. Vaikka niissä turhissa ratin takana olevissa läpsyissä.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 927
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1910 : 15.07.2019 08:21 »
Minusta JiiJii71:n kokemukset Toyota Prius PHV Active:lla antaa kyllä singaalia että kyllä maanteilläkin hybridillä on paikkansa.
Ainakin minut se yllätti positiivisesti kun aikaisempi oma ajatusmalli että juuri maantie ei ole hybridille mitenkään suosiollinen.
Ohessa Tuulilasi-lehden 8/19-koeajoraportista Corolla TS Premium hybrid. Tuo 74 km/h-keskinopeus kertoo maantieajosta jossa rajoitus pääosin lienee max. 100 km/h kuten 99% Suomen maanteistä edustaa.
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Paikalla repomies

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 595
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1911 : 15.07.2019 09:29 »
Minulle kulutus on noilla pidemmillä reissuilla ok (päälle viiden, alle kuuden) mutta näyttää lyhyemmät työmatkat menevän aika roisilla menoveden hörppimisellä. Matkaa on rontti 10 kilsaa ja näytti 7.5 sadalle nyt kun ajelin töihin.. tuossa on pätkä satasen tietä ja loput taajamaa. Ei tämä kylmällä koneella lyhyttä pätkää ajaen ole mikään erityisen säästeliäs. Jos pyörittelee koko päivän lämpimällä koneella kaupungissa (=taksi tai muu työkalu) niin sitten säästää hyvin.

Paikalla Tipi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 4
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1912 : 15.07.2019 09:35 »
Juuri odotan autoani kun roiskeläpät asennetaan. Kävin myymälässä katsomassa ja huomasin ettei liikkeen Corolloissa takaovet rämähdä kun oven  sulkee :( pitääkin huoltoon sanoa.

Kaikki tuota kommentoineet ovat tainneet sanoa, että rämähtää. Niin myös minulla. Mielenkiintoista kuulla miten suhtautuvat huollossa.

Paikalla repomies

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 595
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1913 : 15.07.2019 09:45 »
Kaikki tuota kommentoineet ovat tainneet sanoa, että rämähtää. Niin myös minulla. Mielenkiintoista kuulla miten suhtautuvat huollossa.

Pitäisi suhtautua positiivisesti, kun korjaus on kuitenkin aika helppo. Pikkuisen butyylimattoa ulkopeltiin (etuovissa on jo, joten toyotalta löytyy hyllystä) ja verhoilun ja sisäpellin väliin merkittävästi enemmän pehmyttä fylliä kuin se nyt siellä oleva avatun nenäliinan kokoinen huono vitsi. Sisäpellissä oleva höyrynsulkumuovi menee tietysti uusiksi kun ulkopeltiin laitetaan butyyliä. Melun kannalta olisi parempi korvata höyrynsulkumuovi isolla palalla butyylimattoa.

Paikalla arska

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 562
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1914 : 15.07.2019 10:09 »
Moottoritietä kokomatka ja 120-135 välillä cruisella ja ilman.

Tuskin kovin moni bensa-auto tuota vauhtia pienemmällä kulutuksella menee. Eli uskon hybridistä olevan hyötyä maantielläkin

Poissa tohis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 448
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1915 : 15.07.2019 10:28 »
^ Erityisesti mäkisellä maantiellä hybridi erottuu edukseen, kun alamäessä voi kerätä hieman energiaa sähköjarrulla, ja uusin sukupolvi vielä tehokkaammin kun polttomoottorin voi sammuttaa isommillakin nopeuksilla.

Vielä jos navigaattorin karttadata sisältäisi korkeustiedot, ja kuljettaja syöttäisi sille ajettavan reitin, sähkön käyttöä hybridissä voisi optimoida myös mäet huomioon ottaen. Liekö missään autossa vielä tuollaista?
2017 Toyota Auris Hybrid Touring Sports Active, Barcelona Red
2012 Yamaha FZ1-S

Paikalla Tipi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 4
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1916 : 15.07.2019 10:43 »
Pitäisi suhtautua positiivisesti, kun korjaus on kuitenkin aika helppo. Pikkuisen butyylimattoa ulkopeltiin (etuovissa on jo, joten toyotalta löytyy hyllystä) ja verhoilun ja sisäpellin väliin merkittävästi enemmän pehmyttä fylliä kuin se nyt siellä oleva avatun nenäliinan kokoinen huono vitsi. Sisäpellissä oleva höyrynsulkumuovi menee tietysti uusiksi kun ulkopeltiin laitetaan butyyliä. Melun kannalta olisi parempi korvata höyrynsulkumuovi isolla palalla butyylimattoa.

Ok. Onneksi tuo rämähdys on lähinnä kauneusvirhe ja muuten melutaso on ihan siedettävä. Seurailen kuitenkin mielenkiinnolla vaimennusprojektiasi.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2019 10:47 kirjoittanut Tipi »

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 927
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1917 : 15.07.2019 13:11 »
Ei ole talvirengasosio mutta hyvä vaihtoehto Corollan talvirenkaan kooksi on 205/50/17 jos haluaa ulkonäköä talvella vaalia. Minulla oli Audi A3:ssa aikoinaan tuo koko kun vanne oli 17".
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Paikalla repomies

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 595
  • "premium" Corolla 2.0 TS
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1918 : 15.07.2019 13:19 »
Normaali 17" koko taitaa olla 225/45. Mitenhän lie leveä on tuo OEM-vanne, 205 voi olla vähän kapoinen sille. Sinänsä 205/50 lienee fiksumpi noin muuten.

Poissa JiiJii71

Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #1919 : 15.07.2019 13:24 »
^ ot, mutta tuon Priuksen rengastin tarvikevanteilla (17” x 7,5”, ET38). Ainakin noille 205/50/17 istuu ihan nätisti.