autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )  (Luettu 109689 kertaa)

Poissa Xmasa

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 113
  • Avensis -18
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #800 : 14.03.2019 13:55 »
Kävin vähän tänään tutkimassa uutta Corollan farmaria. Hyvännäköinen paketti sisältä ja ulkoa. Penkki oli oikein hyvä ja säätöjä sopivasti. Sisällä fiilikset oli, että aika sellainen napakan oloinen ja pikkasen kaipaisi väljyyttä. En kuitenkaan usko, että seuraava perhe kulkine tulee olemaan Corolla. Nykyiseen Avensikseen verrattuna, en saa lisää tilaa auton sisälle vaan päin vastoin tuntuu siltä, että joutuu vähän tinkimään sen suhteen. Onneksi jäljelle jää vielä uusi RAV4. 8)
Toyotalla Suomi kuljettaa

Poissa tohis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 427
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #801 : 15.03.2019 14:05 »
Tänään käytin Auriksen huollossa Joensuun OK-Autossa ja sitä odotellessa vilkaisin pikaisesti kahta hallissa olevaa uutta Corollaa, toinen oli sedan ja toinen farkku, molemmat 1.8 Hybrid Stylejä. Enimmäkseen kivalta näytti, vähintäänkin hyvä istuma-asento löytyi, ja farkussa ollut puolivalkoinen sisustus oli suorastaan hieno. Myös kunnollinen uuden auton tuoksu oli havaittavissa; asia joka Auriksissa oli hieman heikolla tolalla ja käyttöönoton jälkeen sekin vähä katosi nopeasti (pikkujuttu mutta sekin vaikuttaa mielikuviin ja ostohaluihin).

Koeajoautoja ei vielä ollut mutta myyjän mukaan niitä on viikon parin sisään tulossa, ja ainakin yksi niistä tulee olemaan jopa 2.0 Hybrid. Ja hyvä niin, että ymmärretään houkutella muitakin kuin tuulipukuisia kaupoille.  :)
2017 Toyota Auris Hybrid Touring Sports Active, Barcelona Red
2012 Yamaha FZ1-S

Poissa CorAveRav

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 464
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #802 : 16.03.2019 12:29 »
Toimitusaika lupailut liikkuu nyt 4 - 20 viikon välillä.

Poissa Ouzi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 118
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #803 : 16.03.2019 20:11 »
Vahvasti näyttää et sotka vaihtuu touring sport 2.0 premium tai style pluspakettiin. 2.0 mitä nyt 2 kertaa ajanut riittävä muttei mitenkään sporttinen. Välillä CVT huutaa. Tekisi mieli vaihtaa merkkiä vaihtelun vuoksi ja hybridi kiinnostaa. Vähän ahtaammalta auto tosin tuntuu kun octavia. Korkea takapenkki akkujen vuoksi ja pää osuu helposti kattoon kun katto kaartuu sivulle. Hyvän näköinen peli on kyllä. Ei jaksa venata Leon, golf tai octaviaa milloin uudet mallit kaupassa. Väri auki vielä. Helmiäis valkoinen olis varma valinta ainakin. Melko kallishan tuo on ottaen huomioon auton pienen veron. Myös multimedia näytössä melko kehno reso. Ja sisä lukuvalot voisivat ledit olla. Mut nehän voi vaihtaa
« Viimeksi muokattu: 16.03.2019 20:15 kirjoittanut Ouzi »
Skoda Octavia Combi 1.4 Tsi Dsg Elegance -14
Tulossa Corolla TS Hybrid Premium Sport Black

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1278
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #804 : 17.03.2019 10:35 »
Carwow:n revikka. Yllätys lopussa.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=Y0tcDV_50hk" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=Y0tcDV_50hk</a>

Poissa Eki79

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 100
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #805 : 17.03.2019 11:08 »
Mikähän yllätys. Ilman ääniä on vaikee arvata.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #806 : 17.03.2019 11:18 »
Corollan ensityypeissä on ollut hajontaa. Jo marraskuussa viime vuonna aussi toimittaja kehui Corolla HB:n ajettavuutta suunnilleen Golfin tasoiseksi. Voi tietysti vaatia toimittajalta vahvaa itsetuntoa väittää ajettavuudeltaan vuosikymmeniä parjatun japanilaisen ajettavuutta hyväksi?
Edelleen näkyy monissa "koeajoissa" marinaa e-cvt:stä ja ohjauksen tunnosta. Itse en ole vielä Corollaa ehtinyt kokeilemaan.
Tämä toimittaja tuntui tykkäävän Corollan ajettavuudesta ja erityisen alhaisesta kulutuksesta.
Uti
« Viimeksi muokattu: 17.03.2019 11:21 kirjoittanut Uti »
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa CorAveRav

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 464
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #807 : 17.03.2019 11:52 »
Mikähän yllätys. Ilman ääniä on vaikee arvata.
Kyllä siinä äänet oli, se päättyi "buy it"...

Poissa mmnnmm

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 110
  • IS300h
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #808 : 17.03.2019 14:48 »
2.0 mitä nyt 2 kertaa ajanut riittävä muttei mitenkään sporttinen.

Tehokkaampaa jo koeajettavissa?

Poissa CorAveRav

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 464
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #809 : 17.03.2019 18:37 »
Eiköhän niitä ole, kun asiakastoimituksia pitäisi olla jo parin viikon sisään nopeimmin ostaneille.
Varmimmin tietysti isommilla myyjillä, esim. Kaivokselan Tsusholle taitaa tulla uutuudet kärkijoukoissa.
Paikallinenkin liike mainosti "miksi odottaa, kun voi ajaa jo nyt"...
« Viimeksi muokattu: 17.03.2019 18:43 kirjoittanut CorAveRav »

Poissa Ouzi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 118
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #810 : 17.03.2019 18:45 »
Tehokkaampaa jo koeajettavissa?
Kaivoksela oli style ja airport premium mitä ajoin 2.0 farkkuja
Skoda Octavia Combi 1.4 Tsi Dsg Elegance -14
Tulossa Corolla TS Hybrid Premium Sport Black

Poissa Antero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 691
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #811 : 17.03.2019 19:13 »
Kyllähän auton varustelutasokin väistämättä vaikuttaa toimittajan fiilikseen autosta. Tuokin carwow:n testissä ollut Corolla eroaa taatusti aikalailla niistä versioista, joita täälläkin pääasiassa myydään. Autotoimittajiakin on kyllä montaa sortia. Toinen kehuu ja toinen haukkuu ohjaustuntumaa, niin ota siitä nyt sitten selvää. Erityisesti suosittelen välttämään brittitoimittajia, niillä kun aina tuntuu olevan mittapuuna ne ainaiset fiastat, focukset ja bemarin kolmosarjat mitä ajettavuuteen tulee.

Poissa JPL

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 939
  • Pakko vilkaista vielä kerran, kun olen pysäköinyt.
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #812 : 17.03.2019 19:51 »
Sedan Corollaa tyylikkäämpi on Mazda3 sedan. Odoteltava vertailua kesään.

Poissa Robi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 118
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #813 : 17.03.2019 21:29 »
Viikonloppu ajettu nyt Corolla Sedanilla (1.8 Active plus-paketilla), n. 300km.

Ensivaikutelma autosta on positiivinen. Sisältä auto on laadukkaan oloinen, hyvät materiaalit ym. Tilaa on hyvin, takapenkille mahtuu hyvin, ei ota pää kattoon ainakaan 179cm pitkällä. Ajettavuus on hyvä, maantiellä menee hyvin suoraan, kaupungissa kevyt pyöritellä. Tehoa tuossa 1.8 hybridissä ei ole liikaa, mutta riittää hyvin minulle.

Oikeastaan vain kaksi negatiivista asiaa olen havainnoinut. Rengasmelu Nokian Hakkapeliitta 9:llä on melko kova, etenkin kaupunkinopeuksissa. Toivotaan että kesärenkailla olisi hiljaisempi (ensiasennusrenkaat Falken Sincera). Toinen negatiivinen juttu on liikennemerkkien tunnistus, joka ei toimi järkevästi. Mittaristossa näkyy joko karttadatassa oleva rajoitus (joka on aina kesärajoitus) tai kameran tunnistama rajoitus. Ongelma on se, että ensisijaisesti näkyy se karttadatan rajoitus, jos kamera lukee rajoituksen, se menee sen karttadatan rajoitusmerkin "taakse", ja sen näkee vain kun selaa ajotietokoneen välilehdelle missä näkyy lisätietoja mm. liikennemerkeistä. Esim. tänään ajoin maantietä jossa kesäisin 100 rajoitus, mutta nyt talvella 80.  Mittaristossa oli koko ajan 100 kyltti, vaikka matkalla oli useita 80 rajoituskylttejä. Mistään asetuksista en löytänyt keinoa muuttaa tuota.
Toyota RAV4 Hybrid AWD-i Active 2019
Toyota Corolla Sedan Hybrid Active 2019

Poissa arska

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 504
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #814 : 18.03.2019 10:33 »
Kyllähän auton varustelutasokin väistämättä vaikuttaa toimittajan fiilikseen autosta. Tuokin carwow:n testissä ollut Corolla eroaa taatusti aikalailla niistä versioista, joita täälläkin pääasiassa myydään. Autotoimittajiakin on kyllä montaa sortia. Toinen kehuu ja toinen haukkuu ohjaustuntumaa, niin ota siitä nyt sitten selvää. Erityisesti suosittelen välttämään brittitoimittajia, niillä kun aina tuntuu olevan mittapuuna ne ainaiset fiastat, focukset ja bemarin kolmosarjat mitä ajettavuuteen tulee.

Varmaan ne on ajettavuudeltaan hyviä, eli niihin kannattaa verrata

Poissa CorAveRav

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 464
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #815 : 18.03.2019 18:45 »
Nyt löytyi 2.0 Hybridin 0-100 km/h testiajo. Tuosta ei näe kuin että aika n. 9s, eikä ajoakun varaustilannetta.
Youtubessa on ollut latauspäiväsuodatus viime aikoina rikki.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=HZPCKaOrd9M" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=HZPCKaOrd9M</a>


Poissa CorAveRav

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 464
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #816 : 18.03.2019 18:48 »
Pitäisikö autojen koeajoihin orientoitua toisella tapaa...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=ebq85dyIVmI" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=ebq85dyIVmI</a>


Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 427
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #817 : 18.03.2019 19:32 »
^Järkyttävää katsottavaa. Siis niinkun autoilumielessä ;D Siinäpä meillä koeajaja. Sitä paitsi tuon naisen puheesta ei paikoin tahdo saada mitään tolkkua. En ainakaan minä. Puhuu jopa irlantilaiseksi - kuulosti siltä - harvinaisen epäselvästi. Pidän siis enempi perinteisistä tekniikkapainotteisista koeajoista.

Paikallisesta Toyota-kaupasta tuli tänään kutsu torstai-illaksi uutta Corollaa ihmettelemään. Täytynee poiketa, jos vaan töiden jälkeen viitsii ja jaksaa lähteä.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa Karvis

Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #818 : 18.03.2019 19:37 »
Nyt löytyi 2.0 Hybridin 0-100 km/h testiajo. Tuosta ei näe kuin että aika n. 9s, eikä ajoakun varaustilannetta.
Youtubessa on ollut latauspäiväsuodatus viime aikoina rikki.

On se vaan karmean kuuloinen laite, miksi ihmeessä nämä pilataan tuolla vieterillä :-X
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5219
Vs: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )
« Vastaus #819 : 18.03.2019 19:40 »
Nyt löytyi 2.0 Hybridin 0-100 km/h testiajo. Tuosta ei näe kuin että aika n. 9s, eikä ajoakun varaustilannetta.
Youtubessa on ollut latauspäiväsuodatus viime aikoina rikki.
https://www.youtube.com/watch?v=HZPCKaOrd9M

Ilmeisesti uutuuden karheutta kyseessä, jos 180 heppainen ei tuon ”parempaan” kiihtyvyyteen päässyt ::)
Lähinnä että tuo 1.8litrainen 122 heppainen ei alle 13s selviä 0-100km/h.
Mitäs tehdas näille lupaa?
« Viimeksi muokattu: 18.03.2019 19:43 kirjoittanut völvöxc60 »