autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )  (Luettu 148582 kertaa)

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #20 : 26.02.2018 18:11 »
Sivun
https://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain2018/engine/
mukaan 144hv on pelkän ICE:n teho, hybridijärjestelmän yhteenaskettu teho lienee 170hv nurkilla.
Jos jotain tämmöistä tulee eikä hinta karkaa lähelle 40k:ta niin mulle yks.

Poissa nordman

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #21 : 26.02.2018 18:22 »
Sivun
https://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain2018/engine/
mukaan 144hv on pelkän ICE:n teho, hybridijärjestelmän yhteenaskettu teho lienee 170hv nurkilla.

Minusta tuo sivu puhuu vain bensaversiosta, jonka teho on siis tuo 126 kW (169 hp). Hybridijärjestelmän tehon luulisi olevan matalampi kuin 2-litraisen bensakoneen, joten edelleen olisin sitä mieltä, että 144 hp on oikea luku tulevalle hybridille. Sitä pitää verrata nykyisen TNGA:n 122 hp:n hybriditehoon eikä edellisen Auris-sukupolven 136 heppaan.

Mutta kuinka kalliiksi.tuo mahdetaan hinnoitella, se jää nähtäväksi. Toisaalta, jos päästöt pienenevät nykyiseen hybridiin verrattuna, niin verotus hiukan tasaa hintaeroa.
Toyota Prius Business 2017

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2400
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #22 : 26.02.2018 18:45 »
Sikäli kun en täysin väärin ymmärtänyt tuon linkin takaa löytyviä muita tiedotteita, niin uuden hybridijärjestelmän tehoksi ilmoitetaan 109hp. Tarkoittaako tuo siis pelkän sähkökoneen tehoa? Sen jos yhdistää uuden bensakoneen (Atkinsson) tehoon 144hp, niin yhdistetty teho voisi hyvin olla tuon 170hp luokkaa.

Muuta mielenkiintoista tuolla oli uusi "direct-shift CVT" ja kaksi uutta 4wd järjestelmää joista toinen tarkoitettu hybrideihin. Eli ehkä C-HR:n saa ensi vuonna 170hp(?) 4wd hybridinä...

Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa Juhosson

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 525
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #23 : 26.02.2018 19:21 »
Juuri eilen tuolla toisessa ketjussa spekuloitiin uuden Auriksen julkaisuajankohtaa. Nyt se sitten tulee.

Kasvavat ulkomitat ja 2-litrainen kone tarkoittavat sitä, että sieltä on tulossa (lähes) nyky-Avensiksen kokoinen hybridi. Toivottavasti tulee myös farkkuna. Jos muotoilussa on pysytty asiallisella linjalla eikä lipsahdettu C-HR:n nuorisomuotoiluun, niin uusi Auris saattaa olla seuraava kulkine meikäläiselle. Pian tuo selviää. Geneven autonäyttely alkaa ensi viikolla, jolloin uutuudesta tulee kuvia julki. Saa sitten nähdä, milloin Auris tulee täällä myyntiin ja mille tasolle se hinnoitellaan.

Tehoakin on ihan mukavasti, jos bensakone on 107 kW ja sähkömoottori 80 kW. Siinä päästään varmaan kokonaistehossa 170 hv:n nurkille. Nyky-Auriksessahan luvut ovat 73 kW (bensakone), 60 kW (sähkö) ja hybridijärjestelmän kokonaisteho 100 kw/136 hv.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa Foxit

Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #24 : 27.02.2018 16:16 »
Miten minulle tulee näistä vakoilukuvista mieleen aikaisemmin omistamani Auris, joka kuului 1. sukupolveen (E150; 2006–2012). Esimerkiksi nuo sivuikkunoiden linjat ovat ihan identtiset.

Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Poissa inspired

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #25 : 27.02.2018 19:28 »
Njaahas. Tämähän voi muuttaa omaa autonvaihtopohdintaani. Jos tämä on hiukan isompi ja yhtä hyvä kuin nykyinen Auris niin todennäköisesti jään haaveilemaan käytetystä IS300h:sta ja ostan samalla rahalla tällaisen. Nykyinen Auris on muuten mielestäni hyvä paketti, mutta hiukan saisi olla tilaa meikäläiselle lisää. Onkos kellään infoa tai tietoa, koska tämä uusi Auris saapuisi Suomeen? Tai vertailuksi kauanko edellisen mallin esittelystä kesti siihen, että saatiin Suomeen myyntiin?
Palsta-autoilija vuodesta 2016.

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 836
  • Subaru Levorg
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #26 : 27.02.2018 19:46 »
Tai vertailuksi kauanko edellisen mallin esittelystä kesti siihen, että saatiin Suomeen myyntiin?

Tilasin ensimmäisen Auris hybridin heinäkuussa -10 ja sain sen syyskuun lopulla, seuraavan farkku Auris hybridin esittely oli syyskuussa -12 jonka laitoin tilaukseen heti helmikuussa -13 kun se tuli mahdolliseksi ja sain sen heinäkuussa, eli siinä kesti kaikkiaan 10 kk siitä kun se esiteltiin ja kun se oli lopulta maassa...heinäkuussa -13 tuli ensimmäiset esittelyautotkin vasta liikkeisiin.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2018 19:50 kirjoittanut ihaa »

Poissa Juhosson

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 525
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #27 : 06.03.2018 08:08 »
Näkyy Car Magazinen sivuilla olevan tietoa Auriksen uusista moottoreista:

"As Toyota slowly but surely turns its back on diesel, it confirmed the following engines for the new 2019 Auris:
  - 1.2-litre turbo 114bhp four-cylinder, direct-injection turbocharged petrol
  - 1.8-litre HEV 121bhp fourth-generation hybrid, as seen in Toyota Prius and C-HR
  - 2.0-litre HEV A new, more powerful hybrid with 178bhp"

Aika hulppea olisi tuo 2-litrainen hybridi Aurikseen. Eri asia on sitten se, saako sitä vain johonkin GTI-versioon, kuten on arveltu.

Mutta eipä tässä kauaa tarvitse arvailla. Toyotan lehdistötilaisuus Genevessä alkaa klo 9:45 sikäläistä aikaa.


Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa Antero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 704
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #28 : 06.03.2018 08:57 »


Hieno on tämäkin, hyvä Toyota!

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #29 : 06.03.2018 09:50 »
Nykyajan muotoiluaikakautena perusmenevälinjaista ok-näköistä muotoilua äkkiseltään. Erivärisen katonkin saanee, hyvä. Noista etusivulasin etuosan pystypilarilla erotetuista pikkuruuduista en tykkää, mutta tätä on ollut useilla automerkeillä.

Veikkaan että myy jatkossakin hyvin. Tehokkaampi hybridi on tervetullut lisä, toivottavasti tuovat sitä suljettuun kansandemokratiaamme eivätkä hinnoittele pilalle.

Poissa Taky

Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #30 : 06.03.2018 09:56 »
Hieno on tämäkin, hyvä Toyota!

Jeesus minkä näköinen keula - monni tms merielävä tulee mieleen -  karsea!
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Antero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 704
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #31 : 06.03.2018 10:02 »
Jeesus minkä näköinen keula - monni tms merielävä tulee mieleen -  karsea!

Nyt kun sanoit, niin monnia toki muistuttaa! :D Minusta tuo on kuitenkin selvä parannus edelliseen.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #32 : 06.03.2018 10:03 »
Tulihan se sieltä, mutta foorumilla on onneksi mielipiteen vapaus  ::)

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #33 : 06.03.2018 10:12 »
Jeesus minkä näköinen keula - monni tms merielävä tulee mieleen -  karsea!

Minä voin sanoa samaa uuden XC40:n peräosasta kun katsoo suoraan takaa, että karsea on. Kaikki ei vaan miellytä kaikkia.

Poissa ini

Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #34 : 06.03.2018 10:13 »
Ihan hyvän näköinen, tosin niin oli aikaisempikin malli.

Jostakin syystä vastaava muotoilu ei toimi Avensiksessa, johon se on tuotu viimeisessä (en muista oliko jo kolmas vai monesko) faceliftissä.
Škoda Superb 2016

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 925
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #35 : 06.03.2018 10:16 »
Hieno keula ja tukee Toyotan jo olevaa muotoilutyyliä.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2297
  • MB GLC 350e
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #36 : 06.03.2018 10:26 »
Uuhhuh, juuri (kun tuli Bitcoineja hiukan opiskeltua) oivalsin, että mielipiteiden määrä on maapallolla vakio (7,5 mrd); tässä on kerrottu Auris III:n ulkonäöstä niistä muutama... :D

Paljon mielenkiintoisempaa on kurkata tuon konepellin sisäpuolelle.

Poissa nordman

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #37 : 06.03.2018 10:28 »
On sukunäköä, ja se on hyvä juttu :) Uudeksi Toyotaksi kyllä tunnistaa. Ja erottuu edellisestä mallista.

Ja toden totta, 2-litraisen hybridijärjestelmän yhteisteho on huima 178 hp :o
Nyt on mielenkiintoista nähdä, jääkö sen CO2-lukemat jopa pienemmäksi kuin perushybridimallilla, niin kuin ovat vihjailleet.
Toyota Prius Business 2017

Poissa Juhosson

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 525
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #38 : 06.03.2018 10:39 »
Makuja on monenlaisia mutta minä tykkään tuosta keulasta. Nykyinen facelift on minusta mitäänsanomaton mutta tässä on asennetta Lexuksen tyyliin. Tämä kun tulee (toivottavasti) farkkuna, niin menee ostolistalle.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa inspired

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #39 : 06.03.2018 10:41 »
Tuosta katsomaan livestriimia julkistuksesta, alkaa 10.45 suomen aikaa: https://livestream.com/Toyota/Geneva2018

On kyllä hieno, 5/5 ulkonäöstä.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2018 10:53 kirjoittanut inspired »
Palsta-autoilija vuodesta 2016.