autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Corolla 12th gen. ( E210, 2018 -> )  (Luettu 69021 kertaa)

Peeveli

  • Vieras
Aloitetaanpa uusi threadi eli kolmos-sukupolven Auris. Esittely Geneven autonäyttelyssä, profiilikuva oheisessa linkissä:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/toyota-esittelee-uuden-auriksen-tiiserikuva-julki

Mielestäni tuo on kuvan perusteella hyvännäköinen hatchback. Jos tuon muotoinen olisi joku euromerkin uusi edustaja, sitä pidettäisiin hyvännäköisenä ja yksilöllisenä, mutta koska se on merkiltään Toyota, niin se on ruma. :) Kuvasta saa äkkiseltään sen kuvan, että mallia saa mustalla katollakin. Hybridissä kone olisi parilitrainen. Myyjä sanoi että sama konekombinaatio tulee myöhemmin tarjolle myös C-HR:ään. Tuohon kun myöhemmin lisätään vielä farkkukori, niin hyvä tulee.

Jos ostelisin matalampaa hätsbäkkiä, niin tuo olisi vahvasti mukana valintana. Jo kakkos-sukupolvi oli hyvä ja mukava ajaa pitkälläkin matkalla, ja hybridinä oli vähäruokainen ja teknisesti ongelmaton.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2018 12:30 kirjoittanut Peeveli »

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #1 : 26.02.2018 12:39 »
Toivottavasti tätä ei kusta maahantuojan toimesta esim. jättämällä tuo tehokkaampi hybridivoimalinja pois ohjelmasta. Mikä ei kyllä yllättäisi. Tuulipuvut kun pärjää 1.8:llakin.

Peeveli

  • Vieras
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #2 : 26.02.2018 12:50 »
Toivottavasti tätä ei kusta maahantuojan toimesta esim. jättämällä tuo tehokkaampi hybridivoimalinja pois ohjelmasta. Mikä ei kyllä yllättäisi. Tuulipuvut kun pärjää 1.8:llakin.

Mistä sen tietää. Virossakin varmaan tulee saataville, meille ehkä ei. Toki myyjä sanoi että tulee saataville mutta uskoo ken tahtoo ennen kuin hinnastot ovat tulleet. Saa nähdä tuleeko uusi mallisto myyntiin meillä ennen kesälomakautta.

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #3 : 26.02.2018 13:03 »
Aloitetaanpa uusi threadi eli kolmos-sukupolven Auris. Esittely Geneven autonäyttelyssä, profiilikuva oheisessa linkissä:

Tuohon kun myöhemmin lisätään vielä farkkukori, niin hyvä tulee.

Ei kai Tojon papat taas iske kirvestä kiveen ja jätä farkkua lanseeramatta heti?

Ykköskopastahan ei farkkua tullut lainkaan ja myyntimäärissä otettiin pahasti turpaan.

Poissa Antero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 678
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #4 : 26.02.2018 13:47 »
Uusi Auris Hybridi kyllä kiinnostaa, mutta valitettavasti tuo tiiserikuva ei muotoilun puolesta lupaa hirveän hyvää. Jos tuohon on kuitenkin otettu vaikutteita CH-R:stä  hivenen rauhallisemmalla takalistolla, niin miksipä ei. Tekniikan puolesta kyllä kelpaisi. Kilpailu on kovaa, mm. uusi Ceed hybridinä tai Mazda 3 uudella Skyactiv x-bensamoottorilla täytyy ainakin odotella.

Poissa Iero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 518
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #5 : 26.02.2018 14:02 »
Uusi Auris Hybridi kyllä kiinnostaa, mutta valitettavasti tuo tiiserikuva ei muotoilun puolesta lupaa hirveän hyvää. Jos tuohon on kuitenkin otettu vaikutteita CH-R:stä  hivenen rauhallisemmalla takalistolla, niin miksipä ei. Tekniikan puolesta kyllä kelpaisi. Kilpailu on kovaa, mm. uusi Ceed hybridinä tai Mazda 3 uudella Skyactiv x-bensamoottorilla täytyy ainakin odotella.
CH-R:n tullessa markkinoille auto vaikutti oikein mielenkiintoiselta kuvista katsellessa. Sitten kun ensimmäinen auto tuli esittelyyn ja pääsi istumaan sisään, niin meikäläiselle tuli ahtaan paikan kammo, ja piti välittömästi siirtyä kokeilemaan Ravia, josko siinä olisi paremmat näkymät.
 
Auriksella en ole koskaan ajanut, vaikka yhteen aikaan olin kovasti kiinnostunut. Vaimolla on Yaris automaatti ja sillä minäkin tykkään ajella kaupungissa ja motarillakin.

Toivottavasti uuteen Aurikseen tulee aktiivivakkari jo perusversioon - tärkein ajomukavuutta lisäävä lisävaruste.
RAV4H AWD Premium -17 ja Yaris Hybrid Style 2018
ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG -15, Honda CR-V Exec. -07, Honda CR-V -05

Trollsten

  • Vieras
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #6 : 26.02.2018 14:04 »
Toivottavasti uuteen Aurikseen tulee aktiivivakkari jo perusversioon - tärkein ajomukavuutta lisäävä lisävaruste.
Ja oikein toteutettuna kuten RAVissa ja CH-R:ssä eli saa tarvittaessa perinteiseen moodiin toisin kuin eräässä konsernissa.

Poissa Vode

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 60
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #7 : 26.02.2018 14:45 »
Eikös vanhassakin Auriksessa ollut aktiivivakkari vähän aikaa mutta tipahti öö olikohan jossain MY16 tienoilla pois? En kyllä käsitä kun itelläkin on MY18ssa kaikki komponentit olemassa eli kamera, tutkat ja vakkari niin ainoa mitä puuttuu on softaa.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 805
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #8 : 26.02.2018 15:07 »
Netin syövereistä löytyi infoa(?) Auriksen uudesta 2.0 l hybridistä. Tehoa 169 hv, vääntöä 205 Nm.

Eli jos tieto on oikea, hyvä on voimanlähde Aurikseen!

https://www.motor1.com/news/234121/2019-toyota-auris-teased/


Uti
« Viimeksi muokattu: 26.02.2018 15:09 kirjoittanut Uti »
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Urlaub

Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #9 : 26.02.2018 15:14 »
Olisiko aika kypsä kahdelle eri hybridille eli perusmalli halvemmalla ja kireämmästä lisähintaa?

Poissa TTO

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1029
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #10 : 26.02.2018 15:15 »
Netin syövereistä löytyi infoa(?) Auriksen uudesta 2.0 l hybridistä. Tehoa 169 hv, vääntöä 205 Nm.

Eli jos tieto on oikea, hyvä on voimanlähde Aurikseen!

https://www.motor1.com/news/234121/2019-toyota-auris-teased/


Uti

Lainaus
Output stands at 169 horsepower (126 kilowatts) at 6,600 rpm and 205 Newton-meters (151 pound-feet) of torque from 4,800 rpm in cars powered exclusively by the gasoline engine whereas in hybrids output is rated at 144 hp (107 kW) at 6,000 rpm and 180 Nm (133 lb-ft) at 4,400 rpm.

Ymmärtäisin nuo luvut pelkän bensiinimoottoriversion arvoiksi. Hybridissä bensiinimoottori on matalaviritteisempi.
Onko tuo vapari? Arvojen perusteella ainakin näyttäisi vahvasti siltä.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 805
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #11 : 26.02.2018 15:19 »
Ymmärtäisin nuo luvut pelkän bensiinimoottoriversion arvoiksi. Hybridissä bensiinimoottori on matalaviritteisempi.
Onko tuo vapari? Arvojen perusteella ainakin näyttäisi vahvasti siltä.
Oikeassa olet.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa nordman

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 137
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #12 : 26.02.2018 15:21 »
Ymmärtäisin nuo luvut pelkän bensiinimoottoriversion arvoiksi. Hybridissä bensiinimoottori on matalaviritteisempi.
Onko tuo vapari? Arvojen perusteella ainakin näyttäisi vahvasti siltä.

Niinhän tuossa sanotaan, että
"..whereas in hybrids output is rated at 144 hp (107 kW) at 6,000 rpm and 180 Nm (133 lb-ft) at 4,400 rpm."
Hybridissä 2-litraisen polttomoottorin (ICE) teho olisi Toyotan mukaan 109 hp (80kw).
Mutta kyllähän tuossa selvästi tulee lisää tehoa verrattuna nykyiseen hybridijärjestelmään.
Toyota Prius Business 2017

Poissa nordman

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 137
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #13 : 26.02.2018 15:51 »
Niinhän tuossa sanotaan, että
"..whereas in hybrids output is rated at 144 hp (107 kW) at 6,000 rpm and 180 Nm (133 lb-ft) at 4,400 rpm."

Toyotan mainosmateriaalin mukaan tuolla 2-litraisella hybridijärjestelmällä kiihtyvyys paranee 18% ja taloudellisuus 9% verrattuna nykyiseen (2ZR-FE + CVT) 1,8-litraiseen hybridijärjestelmään 8)
Toyota Prius Business 2017

Poissa nackerton

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 736
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #14 : 26.02.2018 15:56 »
Kävisi järkeen, että atkinson leikkaisi tehoa 126 kW -> 107 kW.

Poissa tohis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 391
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #15 : 26.02.2018 17:09 »
Niinhän tuossa sanotaan, että
"..whereas in hybrids output is rated at 144 hp (107 kW) at 6,000 rpm and 180 Nm (133 lb-ft) at 4,400 rpm."
Hybridissä 2-litraisen polttomoottorin (ICE) teho olisi Toyotan mukaan 109 hp (80kw).
Mutta kyllähän tuossa selvästi tulee lisää tehoa verrattuna nykyiseen hybridijärjestelmään.

Ero ei kuitenkaan ole suuren suuri jos tuo 144 hp on yhteisteho, kun kakkoskopan 1.8:n yhteistehoksikin ilmoitetaan 136 hp. Tuulipukukansalle tärkeämpi uudistus olisi vähintään 750 kg vetopaino, joka mahdollistaisi jo veneiden ja polttopuukuormien kuskaamisen. Huonona puolena lienee sitten hinnan pomppaaminen, varsinkin jos ulkomitatkin kasvaa lähelle Avensiksen mittoja.
2017 Toyota Auris Hybrid Touring Sports Active, Barcelona Red
2012 Yamaha FZ1-S

Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4978
  • A3 BS stronic FL-17
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #16 : 26.02.2018 17:11 »
Mielenkiinnolla odotan uutta Aurista, voisin hyvinkin harkita seuraavaksi gigottimeksi muutaman muun merkin ohella ellei näytä avaruussukkulalta. Saatavilla pitää myös olla hyvällä voimalinjalla varustettu automaatti.

Paikallisessa huollossa asiointi pelottaisi jo etukäteen, kahdesti ovat kolhineet kahta lähes uutta Toyotaani huollon yhteydessä :(
Jos jokin asia on varma, niin se on aivan varma.

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 647
  • Subaru Levorg
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #17 : 26.02.2018 17:18 »
...kahdesti ovat kolhineet kahta lähes uutta Toyotaani huollon yhteydessä :(

Oho, kuinka asia on hoidettu kun eihän tuollaisessa tarvitse hyväksyä vain sitä että kolhu tai naarmu korjataan.  :-\

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1212
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #18 : 26.02.2018 17:48 »
Ero ei kuitenkaan ole suuren suuri jos tuo 144 hp on yhteisteho, kun kakkoskopan 1.8:n yhteistehoksikin ilmoitetaan 136 hp.


Sivun
https://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain2018/engine/
mukaan 144hv on pelkän ICE:n teho, hybridijärjestelmän yhteenaskettu teho lienee 170hv nurkilla.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2018 17:54 kirjoittanut tmr97 »

Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4978
  • A3 BS stronic FL-17
Vs: Toyota Auris III (2018 -->)
« Vastaus #19 : 26.02.2018 18:09 »
Oho, kuinka asia on hoidettu kun eihän tuollaisessa tarvitse hyväksyä vain sitä että kolhu tai naarmu korjataan.  :-\
Sen verran vihreä autonostaja olin tuolloin etten osannut pyytää hyvitystä, ei sitä tarjottukaan. Ajovaloumpioiden yhteydessä naarmittiin puskuri kummaltakin puolen, asentaja kiisti aiheuttaneensa tuoreet naarmut mutta puskuri maalattiin hyvää hyvyttään firman piikkiin.

Toisella kerralla apparin penkki piti irroittaa syystä jota en muista, isokoinen asentaja raapi penkillä kojelaudan ja oviverhoilun, tätä ei kiistetty. Uudet osat tilattiin mukisematta. Samana päivänä olimme lähdössä reissuun, avokki etsi mihin kiinnittää turvavyön. Penkin asennuksessa oli jäänyt turvavyön lukitsin asentamatta, ei kun takaisin OK autoon ja penkki uudestaan irti jotta saa lukitsimen asennettua joka löytyi asentajan työpöydällä.
Uudet Toyotat kyseisestä puljusta ostin -03, 05 ja 07. Viimeisimmän -07 jälkeen sanoin huoltoneuvojalle etten koskaan enää astu liikkeene kynnyksen yli, lupaus on pitänyt yli kymmenen vuotta tähän saakka.

Meni OT, takaisin Auris 2018
« Viimeksi muokattu: 26.02.2018 18:12 kirjoittanut Zaasa »
Jos jokin asia on varma, niin se on aivan varma.