autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Citroën Berlingo Multispace (2019 ->)  (Luettu 11047 kertaa)

Poissa Koivari

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 404
Vs: Citroën Berlingo Multispace (2019 ->)
« Vastaus #20 : 12.07.2018 13:50 »
Liekö sitä bensa-automaattia tulossa noihin loppuihinkaan kun ei Opelin hinnastosta löydy?

Muutenkin kummallisia koplauksia, oliko mm. niin että adaptiivisen vakkarin saa vain manuaalin.

Ilmeisesti Berlingoon on tulossa Puretech 130 + 8-vaihteinen automaatti, tosin ei ole tietoa että tuleeko se Suomeen. Toivotaan niin.
-2014 Dacia Duster 1.5dci 4x4

Poissa Koivari

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 404
Vs: Citroën Berlingo Multispace (2019 ->)
« Vastaus #21 : 25.07.2018 17:25 »
Ilmeisesti Berlingoon on tulossa Puretech 130 + 8-vaihteinen automaatti, tosin ei ole tietoa että tuleeko se Suomeen. Toivotaan niin.

Ja tulee, tänään kysyin asiaa myyjältä, samalla kun kävin katsomassa tämmöistä Vantaan Autoverkkokaupassa. Siellä on yksi kappale tämän viikon nähtävillä (lehdistöauto tms.), auto lähtee kuulemma sen jälkeen takaisin Ranskaan. Hinnastoa ei ollut vielä saatavilla. Ihan vaikutti asialliselta härveliltä. Kattokaiteet on hirveän näköiset vänkyrät, muuten kyllä silmä lepää  ;D
-2014 Dacia Duster 1.5dci 4x4

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3362
Vs: Citroën Berlingo Multispace (2019 ->)
« Vastaus #22 : 27.10.2018 19:31 »
Pyörähdin tänään veholassa ajatuksena koeajaa käytetty vanha malli mutta siellähän olikin tämä uusi esillä. Kuulemma tullut tällä viikolla, samoin kuin myyjät olleet koulutuksessa. Koeajamaan pääsisi ensi viikolla (joku diesel). Myyjä jatkoi että hinnasto tulee marraskuun alussa, mutta se bensa-automaatti tulee Suomeen vasta ensi kesäksi.

Demoauto oli tämä lanseeraus- (pahvin?) värinen. Sisällä kojelaudassa ja ovissa tehostevärinä oli tumman vihreä. Pehmeitä muoveja ei tästä autosta kannata etsiskellä, em. vihreä muovi oli sentään pinnoitettu kumimaalilla. Sinällään sisällä ajatukset utilitaarisesta tavara-autosta ovat etäällä. Paljaita peltipintoja ei näy vaan tunnelma on ihan henkilöautomainen. Ajoasento oli yllättävän hyvä, ratti ei ole kuten linja-autossa vaan riittävän henkilöautomaisen pystyssä ja niin lähellä että siihen yltää mainiosti kapteenintuoli-malliselta kyynärnojalta. Infotainmenttia en päässyt räpeltämään kun näytöllä oli tuttu eco-mode. Samoin vakionopeussäätimen viiksi on malliltaan edelleen sama kuin omassa 16 vuotta vanhemmassa Sitikassani  ::)

Youtube-videoissa auto näyttää korkealta kuin oikea pakettiauto. Konehuoneessakin on moottorin päällä tyhjää korkeutta 20cm. Kohdevaloissa luonnossa katseltuna olemus ei ollutkaan niin massiivinen, vaikka korkeutta on kattokaiteineen luokkaa 180+cm. Sisällä korkeus oli kuitenkin hukattu korkealla oleviin istuimiin ja panoraamalasin yhteydessä katossa olevaan surffilautamaiseen hyllyyn. Ihan jees niille jotka noista piirteistä tykkäävät, mutta omien kuljetustarpeiden kohdalla pitäisi mittanauhan kanssa varmistaa korkeuden riittävyys. Takakontin pituus näytti tässä lyhyessä mallissa silmämitalla lyhyemmältä kuin 5008:ssa.

Mitä Berlingon ja sisarusten ulkonäön paremmuusjärjestykseen tulee, niin olen minäkin tässä kuukausien mittaan jo kasvanut pitämään tästä Sitikan versiosta eniten. Keula on tälläiseksi kumma-autoksi juuri sopivan erilainen verrattuna Pösön ja Opelin tavanomaisuuteen. Sen sijaan mustiksi maalatuista A-pilareista en tykkää missään autossa, enkä varsinkaan tässä jossa tuuli- ja sivulasit eivät ole edes samalla korkeudella toisin kuin esim. jossain Minissä.