autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mitsubishi Outlander III 2012-  (Luettu 10282 kertaa)

Poissa Hansson

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 8
Mitsubishi Outlander III 2012-
« : 19.02.2018 20:23 »
Löytyisikö kokemuksia Mitsubishi Outlander III 2012-. Ko. automallia en ole koskaan ajanut, koska jälleenmyyjää ei täällä päin ole. Ulkoa päin nykyinen facelift Outlander näyttää varsin OK:lta citymaasturiksi. Sisältä autoahan on moitittu melko muoviseksi ja meluisaksi. Miten lienee todellisuus, jos vertaa esim. Subaru Foresteriin.  Hinta, varusteet ja tietenkin 5 vuoden takuu olisi ko. mallissa kohdallaan.

Poissa antti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 649
Vs: Mitsubishi Outlander III 2012-
« Vastaus #1 : 30.03.2018 12:03 »
Harvassa taitaa tällä palstalla olla Outlanderit..

Itselle kuitenkin tuli moinen ’14 vuotinen PHEV:inä ajoon reilu viikko sitten. Auto on juuri tuotu Hollannista kuten suurin osa meillä myynnissä olevista. Muutamaa ykailöä kävin ajamassa ja tähän päädyin varusteiden ja täyden huoltokirjan takia. En tiedä onko totta vai puppua myyjien tarina että kaikista leasing-autpina olleista ei huoltokirjaa saa mukaan. No tämä on ollut liisarina ja huoltokirja mukana, samassa liikkeessä lyöty kaikki leimat.

Tuontiautosta kannattaa tarkastaa että löytyy 5kW ajastettava lämmitin ja wifiverkon tunnukset. Ne saa myös merkkiliikkeestä mutta maksaa jonkun viiskymppiä kuitenkin.

Auto ei ole sisustukseltaan ehkä maailman laadukkain mutta ”ihan perus japsi” samoin kuin alustaltaan. Yli tehostettu ohjaus ja jarrut. Ajoasennon saa mieleiseksi ja on lleppoisa etenijä maantiellä mutta ”vaihteiston” ansiosta erityisesti kaupungissa. Neliveto ei mikään Pajero luokkalainen ole mutta näillä liukkailla on kaikkiin paikkoihin päässyt sutimatta ja pientä ristiriipuntaakin yrittelin kokeilla. Alustassa on pljon suojamattomia juttuja niin senkään puolesta ei kannata urheilla liikaa. Tilat autossa on hyvät ja kun katsoo varustelun kohdalleen niin uskoisin niidenkin riittävän. Pikku miinus xenoneista joissa on pitkät hlogrenilla.

Viikon aikana on tonni kasassa ajoa ja keskikulutus tankkauksesta laskien reilu kutonen jota pidän näillä keleillä hyvänä suorituksena.

Suosittelen kokeilemaan, itse puntaroin kovasti tämän ja dsl ravin tai hondan välillä.
Ajoneuvoa pidemmät matkat liikutaan ajoneuvolla
Exiä Bemarista Seattiin ja Voortista Nissaniin.
Outlander PHEV, KTM 990Adv, KTM 660Rally

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 431
Vs: Mitsubishi Outlander III 2012-
« Vastaus #2 : 30.03.2018 12:28 »
Joo, eipä täällä Autostadiumin puolella hirveästi ole Outlandereista tai muista mitsuista keskusteltu.

Omat kokemukset löytyvät Outlander PHEV-threadin alta:

https://www.autostadium.fi/index.php?topic=540.0

Tykkäsin kovasti autosta. Sisätilat eivät tosiaan designiltaan eurooppalaisille pärjää, mutta hyvä näkyvyys, ketteryys kokoisekseen ja laatu (ainakin exässäni) oli kohdallaan. Ja hybriditekniikan suhteen autohan on edelleen hyvin edistyksellinen. Omasta puolestani voisin ainakin suositella.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa Arimo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 81
Vs: Mitsubishi Outlander III 2012-
« Vastaus #3 : 30.03.2018 12:41 »
Kovasti kiinnostaisi minuakin tuollainen phev mutta asiaa hankaloittaa lähimpien myynnissä olevien phevien sijainti, joka tällä hetkellä n.220km. Ei pelkän koeajon vuoksi aivan viitsisi lähteä suhailemaan niin kauas  :P Olen kahlaillut blockettia ja autoscouttia ja hyviä ehdokkaita löytyykin tämän tästä. Aika usein ruotsissa myynnissä oleva hyvin varustettu mitsu löytyykin hetken päästä saka:n tai kamuxin listoilta  :D yleensä hinta pomppaakin siinä vaiheessa sen 4-6000€

https://m.nettiauto.com/mitsubishi/outlander/9513816?vifAdCount=22

Esim. tämä auto oli vastikään ruotsissa myynnissä ja pyynti oli muistaakseni 189000kr. Siihen kun lisätään tuontikistannukset ja verot, ollaan n.20 000€

Poissa antti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 649
Vs: Mitsubishi Outlander III 2012-
« Vastaus #4 : 30.03.2018 13:06 »
Saksa-Hollanti suunnalta itsekkin kattelin näitä aikani, hakua olisi helpottanut se että sisko muutti Luxiin asumaan niin sieltä käsin olisi hakureissun voinut tehdä ja vähän olisi rahaa voinut säästyä. Mutta vie sekin oman aikansa ja täältä ostettuna sai myyjän kuluille uudet talvirenkaat, uudet kesätassut ja seuraava täysihuolto. Renkaat 225/55 18 koossa maksaa yllättävän paljon. Lisäksi tulee tietenkin vanhan auton hävittäminen. Tämän kokonaisuuden voi toki laskella vaikka miten monella tavalla :)

Itse päädyin nyt kokeilemaan plugaria, työmatka joka on varmaan 90% autoiluani on 50km suuntaansa kantatietä ja saan ladattua auton molemmissa päissä. Viisitoista vuotta vuotuista dieselveroa vai mikä käyttövoimamaksu onkaan nimeltään on tulossa täyteen niin ajattelin nyt tällaista vaihtoehtoa kokeilla. Jos ohjelmassa olisi yhä enemmän pitkiä ajoja työmaille ympäri Suomea olisi diesel vielä valinta. Tai bensa-auto kaasusarjalla.

Tässä on muuten sellainen hyvä ominaisuus että maks kärryn massa on 1500kg jarruin ja 750kg ilman. Ärsyttävä on piipittely mutä ihmeellisemmistä asioista mutta se on hoidettavissa.
Ajoneuvoa pidemmät matkat liikutaan ajoneuvolla
Exiä Bemarista Seattiin ja Voortista Nissaniin.
Outlander PHEV, KTM 990Adv, KTM 660Rally