autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?  (Luettu 25659 kertaa)

Poissa mtr1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 462
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #340 : 03.10.2018 16:38 »
Vastaanpa tähn jankkaussäikeeseen taas, ja nimenomaan otsikon kyssäriin:

Kyllä ostaa, ja moni ostaakin.
Lähinnä siksi, että se on kilpailukykyinen.
Itse viimeksi autoa hankkiessani kokeilin monia automaattivaihteisia autoja, useimmat mehumaijatekniikalla.
Käytössä oleva budjetti rajasi valikoimaa ja siten esim. BMW 500-sarja tai MB E eivät olleet listalla.
Tässä valikoimassa parhaiten toimi ja vähiten ärsyttäviä piirteitä sisältävä oli DS7:lla varustettu auto. Kyse ei kuitenkaan ollut 1.6 TDI, vaan bensakone.
P*?!n automaatti, jolla olen ajellut on ollut Huyndai I40 Diesel. Ko. automaatti on mehumaijatyyppinen ja ikävä kokemus. Jonkin muun moottorin yhteydessä vaihteisto voi olla toimivakin, mutta tuo yhdistelmä hukkaa kaikki moottorin ominaisuudet ja on hiiiidas.
Rehellisyyden nimissä on todettava, että märkä DSG6+2.0TDI ei myöskään päässyt jatkoon. Sehän on nyttemmin korvattu DSG/:llä (märkä).

Lisätään vielä klausuuli: ylläoleva on subjektiivinen kannanotto.
Muut mielipiteet ovat ihan ok, mutta ei kannata silti yleistää ja olettaa, että oma ärtymys DSG7:aa kohtaan koskisi kaikkia muita käyttäjiä!

Ei ole mehumaijatyyppinen. Vanha i40 oli CVT:llä eli kuminauhalla ja uusi on kaksoiskytkin.

Mehumaija harvemmin on kuminauha jos ei puhuta mistään 10-20 vuotta rällätystä laatikosta.

Poissa loginpass

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 382
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #341 : 03.10.2018 17:18 »
Ei ole mehumaijatyyppinen. Vanha i40 oli CVT:llä eli kuminauhalla ja uusi on kaksoiskytkin.

Mehumaija harvemmin on kuminauha jos ei puhuta mistään 10-20 vuotta rällätystä laatikosta.

Eikös pre-facelift i40 ollut 6-v. mehumaijalla...
Toyota Avensis, 1999.
Toyota Yaris, 1999.
;)

Poissa mtr1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 462
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #342 : 03.10.2018 17:23 »
Ei ole mehumaijatyyppinen. Vanha i40 oli CVT:llä eli kuminauhalla ja uusi on kaksoiskytkin.

Mehumaija harvemmin on kuminauha jos ei puhuta mistään 10-20 vuotta rällätystä laatikosta.

Vedetääs takaisin, nimenomaan se vanha i40 on momentinmuuntimella ja näyttäis siltä että autolehdet on vuonna 2011 aika tasapuolisesti haukkunut sen paskimmaksi mehumaijaksi mitä on hetkeen ajaneet.
Eikös pre-facelift i40 ollut 6-v. mehumaijalla...

Oli.

Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4721
  • A3 BS stronic FL-17
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #343 : 06.10.2018 17:27 »
Nyt taas uskaltaa ostaa DSG7 koska ei ole ollut provoilua aiheeseen pariin päivään  :)

Paikalla -TimoS-

Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #344 : 06.10.2018 21:14 »
 ;D :)

Poissa TuplaVW

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 248
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #345 : 06.10.2018 21:39 »
Nyt taas uskaltaa ostaa DSG7 koska ei ole ollut provoilua aiheeseen pariin päivään  :)
;D ;D Nooh kyllä joku taas polttaa kytkimensä kun on kuullut työkaverin sukulaisen tuttavan Ocusta alkaneen kytkimen täristää ...  :P
Mercedes-Benz  4matic -16
Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex: Passat Variant TSI DSG Highline -11 (I,II,III, ACC,DCC, ym), Golf Variant TSI -10, Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Poissa mtr1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 462
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #346 : 07.10.2018 04:43 »
;D ;D Nooh kyllä joku taas polttaa kytkimensä kun on kuullut työkaverin sukulaisen tuttavan Ocusta alkaneen kytkimen täristää ...  :P

Joo, en ole itsekään kokeillut vielä että miten se kytkin käyttäytyy kun se on oikeasti paskana. Monen monen monta kertaa olen kuitenkin päässyt haistelemaan sitä miltä se haisee.

Saa nähä kauanko kestää, kohta on 100 tkm jo mittarissa niin eikös sen pitäis jo levitä.

Poissa Pekki

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 51
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #347 : 27.10.2018 15:28 »
Kyllä näitä uusissa volkkareissa myydään, lähes pelkästään. Vaikka tulisi yksityisomistukseen. Kävin testaamassa ihan uutta 15km ajetussa Golffissa, ja siinä toimi ilman muiden koeajajien sekoittamista aivan täydellisesti. Jopa pakki kytkeytyi ja auto lähti taaksepäin SAMANTIEN kun vivun pisti pakille, ilman viivettä. Muistelen, että tästä oli kovat väännöt jossain keskustelussa... Liikkeellelähdöt oli pehmeitä, ja vaihdot järkeviä, eikä laatikko millään tavalla tehnyt itsestään numeroa. Tuntui oikein toimivalta.

Epäilen, että se omaan ajoon tottumalla ja moottorin yms vetristyessä muuttuisi vielä paremmaksi.
Kestosta tosin en pysty sanomaan mitään, mutta on massapyöriä, kytkimiä ja ihan laatikoitakin mennyt uusista manuaalivaihteisistakin, että...

Poissa Kale

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2488
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #348 : 27.10.2018 20:13 »
Ensimmäinen DSG ja kaikenlisäksi seiska pistetty tilaukseen. Saas nähdä miten käy.

Poissa OranssiKuolema

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 1
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #349 : 19.11.2018 01:47 »
Terve vaan kaikille, uusi tulokas paikalla.

Pitkän miettimisen ja jahkaamisen jälkeen päädyin hakemaan 2016 vuoden, 90k ajetun 1.2 TSI 81kw 110hp Skoda Fabian combin tällä seiskalovisella DSGllä (liekkö muulla koneella ollutkaan saatavilla DSGtä fabiassa).

Kaikki puhe tuosta DSGn ongelmallisuudesta toki laittoi harkitsemaan kahdesti mutta tähän on nyt päädytty. Tämän threadin olen lukenut pariin kertaan mutta "juupas eipäs" keskustelu ilman minkäänlaista konsensusta oikein mistään sai omalta osaltaan myös uteliaaksi ja aion päivitellä omia kokemuksiani tuon auton ja vaihdelaatikon kanssa vaikka tänne.

 Auto ollut alla vasta muutaman päivän mutta laatikon tuntuma on hyvin sulava. En osaa verrata momentinmuuntimeen tai muihin automaattilaatikoihin koska niiden kanssa ei ole kovin ajokokemusta. Manuaalilla on ajettu 10v ja lähipiirissä on 2018 Audi A6 jossa DSG, en tosin tiedä mitä tyyppiä.

Auto-hold(?)ia käyttäessä testasin tätä auton nykäystä/hyökkäystä eteenpäin ja se ainakin on olemassa, eli jos työnnän jalan kaasulle välittömästi jarrulta, ennenkuin moottori on käynnistynyt uudelleen, on erittäin kova nytkähdys huomattavissa. Tämä kuitenkin tulee vain silloin kuin erityisesti yritän saada sen aikaiseksi, normaalisti en niin nopeaa ala painaa kaasua.

Toinen asia minkä huomaan on ryömiminen. Jalka pois jarrulta -> auto lähtee tyhjäkäynnillä liikkeelle erittäin hitaasti. En osaa sanoa onko 1 vaihde silmässä vai luistattaako, mutta muistelen että täällä tai muualla olisi ollut puhetta että DSG ei ryömisi, ja jopa että kytkin olisi irti siihen asti että kaasupoljinta painetaan? Voin muistaa väärinkin, mutta tässä tapauksessa auto liikkuu.

Minulla ei ole minkäänlaisia merkkiuskollisuuksia tai muuta puolueellisuutta, lähinnä "tieteen vuoksi" nyt katson miten tuo laatikko toimii. Saa kysellä jos on joitakin tiettyjä ominaisuuksia joista haluaa subjektiivista arvioita, ja saa vinkata jos on jotakin jota kannattaa seurata laatikon toiminnassa.

Poissa juupeli

  • Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10209
Vs: VW ja DSG7, ostaako niitä kukaan?
« Vastaus #350 : 19.11.2018 03:29 »
Terve vaan kaikille, uusi tulokas paikalla.
--- Tämän threadin olen lukenut pariin kertaan mutta "juupas eipäs" keskustelu ilman minkäänlaista konsensusta oikein mistään sai omalta osaltaan myös uteliaaksi ja aion päivitellä omia kokemuksiani tuon auton ja vaihdelaatikon kanssa vaikka tänne. ---

Tervetuloa joukkoon OK  ;D  Konsensus taitaa olla niiin kaukana tästäkin säikeestä että suosittelen sen sijaan tallin avaamista autollesi. Siellä voit kertoilla laajemmin autoosi ja autoiluusi liittyviä juttuja ja muut pääsevät kommentoimaan kokemuksiasi  :)