autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Cupra  (Luettu 3435 kertaa)

Poissa Automaattori

Vs: Cupra
« Vastaus #40 : 08.11.2018 09:38 »
Kai tuo 2. vaihteella tuon satasen kelaa, vai?

Miten tuo virallinen kiihdytystesti tehdään? Kaikki rajoittimet pois ja läpyköistä vaihtamalla saattaa sataseen kelata 2. vaihteella, mutta automaattina omakin RS245 vaihtaa kolmoselle hieman ennen sataa. Vaikka vaihtaisikin käsin, niin laatikko ei päästä liian punaiselle vaan pakkovaihtaa kolmoselle. Ehkä tällaiset välitykset auttaa sitten 80km/h-120km/h ajassa. Minusta parempi näin kuin liian pitkä kakkonen.
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Simply Clever - Think Different

Poissa Automaattori

Vs: Cupra
« Vastaus #41 : 08.11.2018 09:43 »
Renkaat, lämppäri, toimituskulut väri, niin 65k€. Ei kiitos...

Noi mun rastit mukaan niin 70k€. Ei pysty...

Harva pystyy ja jos tuohon pystyy, niin luultavasti pystyy sitten vaikka 100k ekeen ja sitten jo löytyy vahvoja kilpailijoita Cupralle. Paitsi tuo kompakti koko on kyllä täydellinen, ainakin minulle.
Skoda Octavia RS245 DSG LB 2018  ex:7x Skoda, Citroen, Chrysler, 2x Nissan, Seat, 2x Peugeot, Bmw, 7x Honda, 3x Mini, Mitsubishi/Frankia

Simply Clever - Think Different

Poissa infinity

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 58
Vs: Cupra
« Vastaus #42 : 08.11.2018 10:11 »
Nyt on hintoja: https://www.cupraofficial.fi/cars/cupra-ateca/Prices.html

Kuparin väriset vanteet on siis vaan 5k€ (pakko ottaa 3,5k€ brembon jarrut)  ::)

Kiinnostus tosiaan loppui kuin seinään tällä hinnalla (65-70k€)..
« Viimeksi muokattu: 08.11.2018 10:22 kirjoittanut infinity »

Poissa vkarasja

Vs: Cupra
« Vastaus #43 : 08.11.2018 10:11 »
Joku vois pitää hulluna kun sporttiautoon koukkua speksaa, mut mulle se on kyllä ihan no-go jos mokomaa ei oo.

Ihan sama missä autossa se koukku on, kunhan on kääntyvä ja aina piilossa kun ei ole jotain perässä. Omassakin autossa se on susiruma yksinään, mutta en ole kyllä metriäkään ajanut ilman, että ei olisi traileria perässä ja pelkkä koukku näkyvillä.
Audi A7 3.0 BI-TDI 235 kW quattro 2015 ja Audi A3 1.5 TFSI 110 kW S tronic 2016
Ex. Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 155kW quattro S tronic 2012

Poissa TTO

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 947
Vs: Cupra
« Vastaus #44 : 08.11.2018 10:12 »
Miten tuo virallinen kiihdytystesti tehdään? Kaikki rajoittimet pois ja läpyköistä vaihtamalla saattaa sataseen kelata 2. vaihteella, mutta automaattina omakin RS245 vaihtaa kolmoselle hieman ennen sataa. Vaikka vaihtaisikin käsin, niin laatikko ei päästä liian punaiselle vaan pakkovaihtaa kolmoselle. Ehkä tällaiset välitykset auttaa sitten 80km/h-120km/h ajassa. Minusta parempi näin kuin liian pitkä kakkonen.
Olen kuvitellut, että mittaus tehdään launch controllia käyttäen, jos sellainen vain autosta löytyy (Cuprasta löytyy varmasti).

Ateca Cupria näin kaksi viikkoa sitten autonkuljetusauton kyydissä saksalaisella motarilla.

Poissa clima

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 2546
  • Audi A4
Vs: Cupra
« Vastaus #45 : 08.11.2018 13:15 »
Se mitä olen 5s autoja ajanut ja kyydissä ollut niin kyllä 2:lla pitäisi sataseen päästä. Turbovehkeelläkin.
Mutta voi toki olla että jää hippasen vaille ja tuo selittäisi nuo jlindstörmin laittamat arvot.
Musta auto mustilla vanteilla on masentava yhdistelmä. M.O.T.

Poissa ConD

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7476
  • Seat Ateca
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
Vs: Cupra
« Vastaus #46 : 08.11.2018 13:58 »
Se mitä olen 5s autoja ajanut ja kyydissä ollut niin kyllä 2:lla pitäisi sataseen päästä. Turbovehkeelläkin.
Mutta voi toki olla että jää hippasen vaille ja tuo selittäisi nuo jlindstörmin laittamat arvot.

Kyllä se kolmoselle kelaa 0-100 kiihdytyksessä:

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=dSzKK8jpIQI" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=dSzKK8jpIQI</a>


Ykkösellä tuntuu jopa luistavan jossain määrin, eli ehkei niin terävästi loota pelaa kuin saattaisi kuvitella.
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

Poissa ConD

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7476
  • Seat Ateca
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
Vs: Cupra
« Vastaus #47 : 08.11.2018 13:59 »
Ihan sama missä autossa se koukku on, kunhan on kääntyvä ja aina piilossa kun ei ole jotain perässä. Omassakin autossa se on susiruma yksinään, mutta en ole kyllä metriäkään ajanut ilman, että ei olisi traileria perässä ja pelkkä koukku näkyvillä.
Oikeastaan viittasin siihen, että aiempiin Cupra-malleihin (Leonissa siis) ei ole koukkua saanut. Speksattu vetomassa ollut 0kg. Tämä on itselle aikalailla ehdoton no-go. Tiedän kyllä että taittuva koukku on must, sellainen mulla nyt omassakin on. :)
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

Poissa TTO

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 947
Vs: Cupra
« Vastaus #48 : 08.11.2018 14:10 »
Kyllä se kolmoselle kelaa 0-100 kiihdytyksessä:

https://www.youtube.com/watch?v=dSzKK8jpIQI

Ykkösellä tuntuu jopa luistavan jossain määrin, eli ehkei niin terävästi loota pelaa kuin saattaisi kuvitella.

Tarkoitatko vaihetta, jossa nopeus nousee, mutta kierrokset pystyvät vakiona? Tuolla tavalla Launch control noissa toimii eli kytkintä luistatetaan alussa. Jonkun jossain on pakko luistaa (kytkimen tai renkaiden), kun moottoriin laitetaan valmiiksi kierroksia ja lähdetään eikä noilla tehoilla vielä voi nelivedolla kytkintä "nostaa" kerralla ja samalla saada renkaita suttaamaan.

Poissa jlindstrom

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2298
Vs: Cupra
« Vastaus #49 : 08.11.2018 14:27 »
Tuon videon pohjalta näyttää heittävän 3:lle karvan yli 80km/h. Eli tuo alkuvaiheen kiihtyvyys tehdään juurikin lyhyeksi välitetyllä 1-2 vaihteella.

Normiajossa siis monet risteykset ja liikenneympyrät tullaan menemään 3:lla läpi. Vaatii kuskin silmälle vähän tottumista

Itsellä Allroad vetää D-asennossa isommat ympyrät 4:lla. Valitettavasti tuon sitten huomaa, kun lähtee kiihdyttämään ulos ympyrästä... tuon seurauksena vaihdankin useimmiten S:lle risteyksiin ja liikenneympyröihin.

Poissa ConD

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7476
  • Seat Ateca
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
Vs: Cupra
« Vastaus #50 : 08.11.2018 14:36 »
Mun mielestä alimmat vaihteet on lyhyitä jo tossa omassanikin, vaikka pykäliä on yks vähemmän ku tässä Cuprassa. Eli jotain kompromisseja lie on tehty.

Tarkoitatko vaihetta, jossa nopeus nousee, mutta kierrokset pystyvät vakiona? Tuolla tavalla Launch control noissa toimii eli kytkintä luistatetaan alussa. Jonkun jossain on pakko luistaa (kytkimen tai renkaiden), kun moottoriin laitetaan valmiiksi kierroksia ja lähdetään eikä noilla tehoilla vielä voi nelivedolla kytkintä "nostaa" kerralla ja samalla saada renkaita suttaamaan.
Tavallaan tarkoitan joo, mutta tästäkin mielikuva on että voisi olla vähän lyhyempikin tuo LC lähdön luistatusaika, ainakin oma mielikuva on tällainen omasta. No... kaipa ingenjöörit tietää paremmin :D
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

Poissa partasuti

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1168
  • BMW M140i
Vs: Cupra
« Vastaus #51 : 08.11.2018 18:33 »
Jätän tän vaan tähän:

https://www.cupraofficial.fi/

Hintoja ei vielä ole...

Myydäänkö tuota TCR:ää kuluttajille? Tuo olisi aika ripeä paketti.

Poissa Devl

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 88
  • Seat Leon Cupra ST 300 4drive
Vs: Cupra
« Vastaus #52 : 08.11.2018 22:06 »
Myydäänkö tuota TCR:ää kuluttajille? Tuo olisi aika ripeä paketti.
Eiköhän ne sulle tuommosen myy, jos vaan rahaa on. Eriasia saako sitä tieliikenne kelposeksi.

Poissa partasuti

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1168
  • BMW M140i
Vs: Cupra
« Vastaus #53 : 09.11.2018 13:00 »
Jätän tän vaan tähän:

https://www.cupraofficial.fi/

Hintoja ei vielä ole...

Myydäänkö tuota TCR:ää kuluttajille? Tuo olisi aika ripeä paketti.

Eiköhän ne sulle tuommosen myy, jos vaan rahaa on. Eriasia saako sitä tieliikenne kelposeksi.

Mutta en minä sitä siinä tapauksessa voi hankkia.

Poissa ConD

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7476
  • Seat Ateca
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
Vs: Cupra
« Vastaus #54 : 09.11.2018 13:06 »
Tuo TCR on täysiverinen kilpa-autoalusta radalle. Ei sitä missään vaiheessa ole suunniteltu katukäyttöön.

Rahaa vastaan sen kuitenkin voi ostaa talliin. :)
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor: