autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)  (Luettu 35607 kertaa)

Poissa antti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 656
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #100 : 26.02.2019 09:17 »
Sunnuntaina tuli laskettua keskikulutus omasta Outlanderista omistusajalta eli alkaen viime maaliskuusta.

Ajettu tällä välin 24tkm joka pääsääntöisesti koostuu 100km päivittäisestä työmatkasta 80 rajoitettua kantatietä pitkin. Satunnaisesti pöräytän motaria satasen ja joskus vedän vähän kärryä. Auton lataan mennen tullen, kotona ja töissä. Asioidessa lataan jos ilman isompaa sähellystä saa töpseliin. 95e:tä kulunut tällä välin 1168 litraa ja keskikulutus 4,9 L/100km. Pienin kulutus on ollut 2,5 L/100km ja isoin 7,9 L/100km. Hankkiessa laskeskelin olevani tyytyväinen jos kutoseen pääsen mutta nyt on kyllä sellanen bensan pihistely kärpänen purrut että nettiauton täyssähköt tulee kurkattua melkein päivittäin  ;D

Ajoneuvoa pidemmät matkat liikutaan ajoneuvolla
Exiä Bemarista Seattiin ja Voortista Nissaniin.
Outlander PHEV, KTM 990Adv, KTM 660Rally

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 515
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #101 : 26.02.2019 10:37 »
^ Kunnioitettavia lukemia, ottaen huomioon ajoprofiilisi, joka ei ihan optimaalinen ladattavalle plugarille ole.
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa juissi.2

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #102 : 28.02.2019 07:10 »
4.4kW sähkölämmitin toimii kuin Webasto. Niissä missä on remote ohjaus, niin löytyy ajastuskin.
Onko tuo ajastettavissa auton näytöllä vai muulla systeemillä. Kuulemma androit systeemillä ei kunnolla toimi remote?

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #103 : 28.02.2019 11:21 »
Tuolla on videoita paljonkin:
<a href="https://youtu.be/6SrPXtRh8T0" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/6SrPXtRh8T0</a>


Toiminta vaan on tahmeaa ja noita videolla näkyviä kaken nappeja ei ole vakiona, vaan niitä moni laittaa jälkikäteen juurikin appin hitaan toimivuuden takia. Android 9:llä ollut eniten ongelmia. Wifi kantavuus on huono.

Poissa mol

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 190
  • C 220d T 4-Matic
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #104 : 02.03.2019 12:18 »
Pari kysymystä heräsi kun huomasin että näitähän alkaa olemaan saatavilla jo kakkosella alkavilla hinnoilla. Mikä on akuston arvioitu käyttöikä ja sen jälkeen tulevat vaihtokustannukset? Millaisessa kunnossa -14 tai -15 mallisessa, noin satkun ajetussa, mahtaa akusto olla? Lataus onnistunee ihan normaalista töpselistä? Samasta mistä lohkolämmitinkin virtansa ottaa? Täyteen lataus kestää 4-5 tuntia?
Lähetetty minun laitteestani, käyttäen nettiselainta.

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #105 : 02.03.2019 13:57 »
Taitaa Hollanti-Belgia löytyä jo alle 15k€ autoja ja näitä sitten tuodaankin Suomeen.

Akuston ikähän vaihtelee yksilöittäin, etenkin jos toisia on roikotettu aina pikalaturissa ja toiset ovat kotilatauksessa ja joku ei ole lataillut laisinkaan. Akuston vaihtohinta pyöri jossain 8k€ paikkeilla minun muistaakseni, mutta itse lulisin akkumarkkinoiden vielä muuttuvan ja onpa näkynyt oleva puhetta, että vaihdetaan vain niitä yksittäisiä huonoja kennoja, eikä koko akustoa. Akusto heikkenee itsellä noin 0.1Ah per 1500km. Wathdogilla on käyttäjien käyrät nähtävillä. Aluksi kapasiteetti laskee nopeasti kunnes tasaantuu. Yli 80% kapasiteetti on hyvä -14 malleilla. Omalla laturilla latautuu täyteen noin 4,5h. Toiset sitten ostavat nopeamman 16A laturin ja toiset 6A laturin hitaampaa latausta varten.

Poissa mol

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 190
  • C 220d T 4-Matic
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #106 : 09.04.2019 16:33 »
Mitsubishikerhon sivuilta olen näistä lueskellut ja siellä ollaan etupäässä tyytyväisiä tähän olleet. Mitenkäs talvella pärjää? Vähän semmoistakin lueskelin että viileää kyytiä saattaa olla ja bensakoneen varassa mennään aika pitkälti.
Lähetetty minun laitteestani, käyttäen nettiselainta.

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 515
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #107 : 09.04.2019 16:51 »
^ Outlanderin PHEV-facebookryhmästä löytyy varmaan parhaiten kokemuksia:

Mitsubishi Outlander PHEV -autoilijat
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #108 : 09.04.2019 20:27 »
Mitsubishikerhon sivuilta olen näistä lueskellut ja siellä ollaan etupäässä tyytyväisiä tähän olleet. Mitenkäs talvella pärjää? Vähän semmoistakin lueskelin että viileää kyytiä saattaa olla ja bensakoneen varassa mennään aika pitkälti.
Sisälämpöä kun mittaa, eikä käytä sähkövastusta, niin väkisin on käytettävä polttista lämmitykseen, kuten hybridit tekee. On ihan ominaisuus. Lyhyillä matkoilla voi pärjätä riittävällä esilämmityksellä. Ei tuottanut itsellä ongelmia talvella, kun hyväksyy, että bensaa/etanolia palaa ettei tarvi palella. Niin sitä palaisi kalliin webaston avullakin ja monessa disussa se onkin vakiona.

Poissa akir0

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 157
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #109 : 09.04.2019 22:27 »
Tänään vaihtui Prius phev -12 Outlander phev -14 malliin. Kulkupuolta on reilusti enemmän, Priukseen verrattuna täyskaasulla jopa ripeä. Hollannistahan tämä omakin on uitettu, kaikki muut varusteet näyttää olevan, paitsi adaptiivinen vakkari.

Priuksella sain jo melkein kaikki ajettua sähköllä, poislukien kovat pakkaskelit, eiköhän tällä päästä vielä enemmän pelkällä sähköllä.

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #110 : 17.05.2019 12:56 »
2/2014 vanhempiin tullut takaisinkutsu ilmamäärätunnistimen korjaukseen/vaihtoon. Hyvin hoitaa Mitsu että maahantuoja myös tuontipelien korjaukset, kun kirje oli postilaatikossa. Toisin on ollut joillakin merkeillä aikoinaan. No haastetta on selvittää näidenkin tuontipelien tilanteen, kun huollossa joutuvat niitä selvittämään. Aika monesta Ruotsin tuonnista on tehty vain puolittain korjaukset ja mitään ei ole kirjattuna huoltokirjaan, mikä vaan hankaloittaa selvittelyä. No nämä ovatkin itse huoltojen hölmöilyjä.

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 12330
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #111 : 17.05.2019 16:59 »
2/2014 vanhempiin tullut takaisinkutsu ilmamäärätunnistimen korjaukseen/vaihtoon. Hyvin hoitaa Mitsu että maahantuoja myös tuontipelien korjaukset, kun kirje oli postilaatikossa. Toisin on ollut joillakin merkeillä aikoinaan. No haastetta on selvittää näidenkin tuontipelien tilanteen, kun huollossa joutuvat niitä selvittämään. Aika monesta Ruotsin tuonnista on tehty vain puolittain korjaukset ja mitään ei ole kirjattuna huoltokirjaan, mikä vaan hankaloittaa selvittelyä. No nämä ovatkin itse huoltojen hölmöilyjä.


Vielä kun huomioi, että meikäläisittäin aika marginaalimerkistä on kyse, on toiminta kyllä kunnioitusta herättävää. Hienoa Mitsubishi!!
"The journey of a thousand miles begins with one step"