autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)  (Luettu 33361 kertaa)

Poissa antti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 656
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #100 : 26.02.2019 09:17 »
Sunnuntaina tuli laskettua keskikulutus omasta Outlanderista omistusajalta eli alkaen viime maaliskuusta.

Ajettu tällä välin 24tkm joka pääsääntöisesti koostuu 100km päivittäisestä työmatkasta 80 rajoitettua kantatietä pitkin. Satunnaisesti pöräytän motaria satasen ja joskus vedän vähän kärryä. Auton lataan mennen tullen, kotona ja töissä. Asioidessa lataan jos ilman isompaa sähellystä saa töpseliin. 95e:tä kulunut tällä välin 1168 litraa ja keskikulutus 4,9 L/100km. Pienin kulutus on ollut 2,5 L/100km ja isoin 7,9 L/100km. Hankkiessa laskeskelin olevani tyytyväinen jos kutoseen pääsen mutta nyt on kyllä sellanen bensan pihistely kärpänen purrut että nettiauton täyssähköt tulee kurkattua melkein päivittäin  ;D

Ajoneuvoa pidemmät matkat liikutaan ajoneuvolla
Exiä Bemarista Seattiin ja Voortista Nissaniin.
Outlander PHEV, KTM 990Adv, KTM 660Rally

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 502
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #101 : 26.02.2019 10:37 »
^ Kunnioitettavia lukemia, ottaen huomioon ajoprofiilisi, joka ei ihan optimaalinen ladattavalle plugarille ole.
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa juissi.2

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #102 : 28.02.2019 07:10 »
4.4kW sähkölämmitin toimii kuin Webasto. Niissä missä on remote ohjaus, niin löytyy ajastuskin.
Onko tuo ajastettavissa auton näytöllä vai muulla systeemillä. Kuulemma androit systeemillä ei kunnolla toimi remote?

Paikalla kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #103 : 28.02.2019 11:21 »
Tuolla on videoita paljonkin:
<a href="https://youtu.be/6SrPXtRh8T0" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/6SrPXtRh8T0</a>


Toiminta vaan on tahmeaa ja noita videolla näkyviä kaken nappeja ei ole vakiona, vaan niitä moni laittaa jälkikäteen juurikin appin hitaan toimivuuden takia. Android 9:llä ollut eniten ongelmia. Wifi kantavuus on huono.

Poissa mol

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 187
  • C 300CDI T 4-Matic
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #104 : 02.03.2019 12:18 »
Pari kysymystä heräsi kun huomasin että näitähän alkaa olemaan saatavilla jo kakkosella alkavilla hinnoilla. Mikä on akuston arvioitu käyttöikä ja sen jälkeen tulevat vaihtokustannukset? Millaisessa kunnossa -14 tai -15 mallisessa, noin satkun ajetussa, mahtaa akusto olla? Lataus onnistunee ihan normaalista töpselistä? Samasta mistä lohkolämmitinkin virtansa ottaa? Täyteen lataus kestää 4-5 tuntia?
Lähetetty minun laitteestani, käyttäen nettiselainta.

Paikalla kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #105 : 02.03.2019 13:57 »
Taitaa Hollanti-Belgia löytyä jo alle 15k€ autoja ja näitä sitten tuodaankin Suomeen.

Akuston ikähän vaihtelee yksilöittäin, etenkin jos toisia on roikotettu aina pikalaturissa ja toiset ovat kotilatauksessa ja joku ei ole lataillut laisinkaan. Akuston vaihtohinta pyöri jossain 8k€ paikkeilla minun muistaakseni, mutta itse lulisin akkumarkkinoiden vielä muuttuvan ja onpa näkynyt oleva puhetta, että vaihdetaan vain niitä yksittäisiä huonoja kennoja, eikä koko akustoa. Akusto heikkenee itsellä noin 0.1Ah per 1500km. Wathdogilla on käyttäjien käyrät nähtävillä. Aluksi kapasiteetti laskee nopeasti kunnes tasaantuu. Yli 80% kapasiteetti on hyvä -14 malleilla. Omalla laturilla latautuu täyteen noin 4,5h. Toiset sitten ostavat nopeamman 16A laturin ja toiset 6A laturin hitaampaa latausta varten.