autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)  (Luettu 38328 kertaa)

Poissa Vempula

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9355
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #80 : 11.12.2018 17:07 »
Kai tuollainen lause lukee ohjekirjassa, ettei saa käyttää muuta kuin valmistajan omia osia.

Pakko olla jotain tällaista. Olisihan tuo sen luokan aivopieru, että ei se vaan voi olla mahdollista.

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2020-)
« Vastaus #81 : 09.01.2019 13:52 »
https://www.caradvice.com.au/702873/2020-mitsubishi-outlander-phev-range/

Tarkoitus tuoda yhteinen platform Nissan-Renault-Mitsubishi ja 80-100 km:n rangella.

Poissa 4veto

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 35
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #82 : 16.01.2019 17:35 »
Phevin varustelistalla on ajoakun lämmitysjärjestelmä instylessä ja instyle sportissa. Muista tuo puuttuu.  Onko kenties erityyppiset akut vai muuteen vaan pihistelty varustelussa? Ja onko tuolla kenties vaikutusta kylmällä kelillä sähköajon matkaan?

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3634
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #83 : 03.02.2019 12:17 »
Phevin varustelistalla on ajoakun lämmitysjärjestelmä instylessä ja instyle sportissa. Muista tuo puuttuu.  Onko kenties erityyppiset akut vai muuteen vaan pihistelty varustelussa? Ja onko tuolla kenties vaikutusta kylmällä kelillä sähköajon matkaan?


Kappas, yllättävä kysymys, ja vastaus kiinnostaisi minuakin, kun Outlander PHEV alkoi muutenkin kiinnostamaan.

Kulutus sinällään ei omalla 8tkm/vuosi ajosuoritteella ole mikään kriteeri, mutta kärytön ja äänetön lipuminen oikeuttaisi nostamaan hankinnan kipukynnystä hieman mukavuusalueelta. Silti lähes 25ke reilusti yli 100tkm ajetusta tuntuu pahalta. Mitä Bytbiliä nopeasti selasin, niin ei nämä Ruotsissakaan mitään ilmaisia ole niin että sieltä tuotattamalla useita tuhansia säästäisi. Vähemmän ajettuja kyllä.

Nuo ajeluni ovat niin nurkissa pyörimistä, että päiväkilometrien puolesta menisi ihan pelkällä sähköllä. Mutta miten talvella, heränneekö polttomootori lämmityksen vuoksi. En ole valmis palelemaan.

Sisätilat pitäisi vielä sovittaa, mittojen perusteella tämä saattaisi olla juuri ja juuri riittävä.

Eilen bongasin yhden kappaleen parkkikselta. Huomiota kiinnitti oikean kyljen alla näkyvä rupuinen pilli. Pakoputki?

Esimerkkikuva:

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #84 : 03.02.2019 13:55 »
Tuollainenhan tuolta tallista löytyy.

Akunlämmityksestä ei itsellä kokemusta ja tuo tulikin näihin uusiin 2019 malleihin. Ymmärtääkseni itse akustossa ei ole eroa, muuta kuin uuteen on tullut muutama Ah lisää.

Tarkemmin:
A 2.4 Atkinson cycle petrol engine replaces the previous regular Otto cycle 2.0 liter. It allows for higher torque, smoother operation, and overall higher efficiency
The generator output is increased by 10%
The rear motor output is increased by 10%
The drive battery capacity is increased by 15% (13.8 kWh instead 12 kWh)
The drive battery output is increased by 10%

Mikäli auto seisoo pihalla, niin lämmityksellä olisi oma vaikutuksensa rangeen ja siihen, että pääsisi myös alta -16 lämmössä sähköllä. Nythän tuo lyö kylmällä aina moottorin käyntiin. Esilämmityksellä ja puhaltimen sammuttamalla pääsee muuten lyhyet ajot sähköllä myös pienillä pakkasilla. 4.4kW:n sähkölämmitin lämmittää sisätilan kuten webasto, mutta äkkiä se viilenee ja lasit huurtuvat ilman puhallusta. Lämpöinen talli on siis iso plussa pheville.

Nettiautossa nyt yli 200 autoa myynnissä ja suurin osa tuontipelejä Ruotsi/Hollanti/Saksa suunnalta ja varusteet kannattaa selvittää, kuten tuon Remote Climate Control löytyminen. Muutenkin kannattaa verrata mitä sisältävät eri varustein eri maista tuotuina.

Facebookista löytyy mallile hyvä ryhmä, josta saa parhaiten tietoa lisää. Vakiovikoja ovat akun kapasiteetin laskeminen, akkutakuu on 160tkm/8 vuotta 70%:n rajalla. Jokunen on päässyt uusimaan akun takuuseen. Takaisinkutsuja on jonkin verran ja selvästi ne on jätetty Ruotsissa hoitamatta. Takajarrusatulat, tulpat, wifi päivitys, softa ja mitähän tuolla olikaan. Tekevät ne Suomessa kuntoon.

Hintahaitari on suuri, riippuen varusteista ja ajokilometreistä. Omani olisin tuonut pari tonnia halvemmalla itse, vaan oli tuo vaihtoauto harmina.

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3634
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #85 : 03.02.2019 15:33 »
Tack, tuohon preheatingiin en ollut vielä tutustunutkaan. Lämmittää siis akkusähköllä, ja mikäli akun taso laskee tarpeeksi, alkaa myös uudelleenlataamaan sikäli kun töpseli on kiinni (lähde). Selvähän se, ettei töpselistä saa koko 4,4kW:a suoraan. Olisi tämä toki hyödyllinen varuste Webaston nopeuteen ja mukavuuteen tottuneena, mutta saattaisin tulla toimeen ilmankin.

Mukautuva cruise on oikeastaan tärkeämpi. Minun nettiautossa töpselimalleja on vain 84:kpl, ja em. cruisella rajattuna enää 13, joten ei noissa niin valinnanvaraa ole. Pelkällä "Phev" -lisämääreellä löytyy sentään 140, mutta ei niissäkään ole kuin 16 adaptiivisella.

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #86 : 03.02.2019 15:41 »
Hain kaikki Outlander hybridit. En usko myyjien osaavan täyttää varusteita tuonne oikein. Parhaiten tunnistaa adaptiivisen mukana olon ratista, alimpana on etäisyyssäätö. Tuota ilman en myöskään ostaisi ja siksi tuli omakin haettua kauempaa, kun tarjolle tuli sopiva yksilö. Myyjä ei tiennyt autosta mitään.

Esilämmitys on hyvä. On parkkipaikalta kiva lähteä lasit sulana. Tuon saa myös toimimaan kaukosäätimestä, kun lisää puuttuvat kytkimet. Jostain syystä nuo on jätetty pois eli sieltä löytyy lämmitys/ilmastointi ja latausajastimen kytkimille paikat valmiina. Wifi softa on täysi susi ja hidas.

Poissa Marty McFly

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2371
  • I must confess, I was born at a very early age
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #87 : 03.02.2019 19:07 »
Siis mihin noin kytkimet pitää lisätä ja minkälainen homma se mahtaa olla?

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #88 : 03.02.2019 19:23 »
Siis mihin noin kytkimet pitää lisätä ja minkälainen homma se mahtaa olla?
Osuuko kuviin:
http://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=2118&start=70

Tuossa siis laitettu uusi kuori, jossa punainen nappi lisää ja sen alle kytkin piirilevylle.

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3634
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #89 : 03.02.2019 19:47 »
Parhaiten tunnistaa adaptiivisen mukana olon ratista, alimpana on etäisyyssäätö.

Hyvä tieto! Bongasin ko. napin, ja sen olemassaolon pystyy toteamaan melkein jokaisen myynti-ilmoituksen kuvista.

Onko esilämmittimen olemassaololle mitään nopeaa tunnistustapaa? Paikanpäällä sen ilmeisesti saa todettua auton ruudulta ajastustoimintoa etsimällä.

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #90 : 03.02.2019 20:23 »
Onko esilämmittimen olemassaololle mitään nopeaa tunnistustapaa? Paikanpäällä sen ilmeisesti saa todettua auton ruudulta ajastustoimintoa etsimällä.
Ei ole ja on tainnut puuttua noista Hollannin tuonneista. Settings näkymässä pitäisi näkyä Remote Cimate Control valikko.

Noista avain modeista, niin näytti uusimmissa olevan ettei enää toimisikaan.

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #91 : 03.02.2019 21:00 »
Eilen bongasin yhden kappaleen parkkikselta. Huomiota kiinnitti oikean kyljen alla näkyvä rupuinen pilli. Pakoputki?
Pakoputki kiertää akuston ja ei ole paras toteutus. Eturenkaan loska lentää putken päälle ja alkaa käryämään moottorin käynnistyttyä. Palaneen käryä välillä sisälläkin.

Poissa Marty McFly

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2371
  • I must confess, I was born at a very early age
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #92 : 03.02.2019 22:54 »
Osuuko kuviin:
http://www.myoutlandernphev.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=2118&start=70

Tuossa siis laitettu uusi kuori, jossa punainen nappi lisää ja sen alle kytkin piirilevylle.

Ok, got it, kiitos! Luin tuon ketjun ja kuten sanoitkin jo niin ei näyttäisi toimiva uusissa. Itse pähkäilen liisariksi ihan uutta PHEV Instyleä ja kävin tätä eilen koeajamassa, ja jo ennakoiden mietin miten tuo toimii kun automyyjän mukaan se korvaa käytännössä Webaston (tosin vain sisätilan lämmittäjänä). Myyjä ei kuitenkaan osannut vastata saako sen toimimaan ns. etänä, eli joko kaukosäätimellä tai mobiilisovelluksella. Ilmeisesti sovellus on olemassa, mutta tuon samaisen ketjun mukaan se toimii huonosti.

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #93 : 04.02.2019 09:53 »
Oliko noissa uusissakin riisuttu jotain lämmitykseen liittyviä varusteita pois ja vain parhaimmissa varustetasoissa olisi etäohjaus mukana? Muistelisin jostain lukeneeni näin. Ei toiminut mitsun sivut, niin ei päässyt tarkistamaan. Kannattaa nuo varmistaa osaavalta myyjältä tai kyselemään FB ryhmässä tai tuolta:
http://mitsubishiclubfinland.com/bbs/index.php?forums/yleinen-sähkö-ja-hybridiautot.74/

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3634
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #94 : 04.02.2019 11:58 »
Miten vanhemmissa on tuulilasin- ja ratinlämmittimiä? Tuota lämmitystoimintoa googlatessani päädyin sivulle jossa noitakin mukavia talvivarusteita esiteltiin.

Onko Mitsulle samanlaista tukisivustoa kuin esim. Psa:lla Service, eli josta irtoaisi valmistenumerolla kaikki autoyksilön varuste- ja muut speksit?

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #95 : 04.02.2019 13:58 »
Miten vanhemmissa on tuulilasin- ja ratinlämmittimiä? Tuota lämmitystoimintoa googlatessani päädyin sivulle jossa noitakin mukavia talvivarusteita esiteltiin.

Onko Mitsulle samanlaista tukisivustoa kuin esim. Psa:lla Service, eli josta irtoaisi valmistenumerolla kaikki autoyksilön varuste- ja muut speksit?
Omassakin on tuulilasin alareunan lämmitys automaattisesti. Ratinlämmitin on tullut jossain uudemmissa myöskin mukaan, arvelisin 2015/2016 faceliftin myötä, pelkkä arvaus siis. Tuollaista serviceä ei ole tullut vielä eteen eikä nuo rekisterinumerolla toimivat varaosamyynnit löydä rekkariakaan, mitä olen kokeillut.

Poissa juissi.2

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #96 : 24.02.2019 08:11 »
Onkos tuosta tulossa  2020 uusi malli? Mimittäin ois ostohousut jalassa ;D

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 526
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #97 : 24.02.2019 09:23 »
Tämän artikkelin mukaan 2020/2021 tulisi merkittävä update nimenomaan ajoakuston rangeen, mutta mikä on sitten totuus..

https://www.caradvice.com.au/702873/2020-mitsubishi-outlander-phev-range/

Geneven autonäyttely alkaa 7.3, siellä Mitsu on luvannut julkistaa ainakin jotain uusia malleja/päivityksiä.
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, tulossa Skoda Octavia Combi 1,5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG Autom., ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa juissi.2

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #98 : 26.02.2019 06:48 »
Mites talvikäyttö,lähinnä esilämmitys ohjaamoo?  Kuis hyvin lämmittää? Toimiiko muutenkin kuis latauksessa ja saakos ohjelmoitua vai webasto parempi?

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #99 : 26.02.2019 09:07 »
Onko Mitsulle samanlaista tukisivustoa kuin esim. Psa:lla Service, eli josta irtoaisi valmistenumerolla kaikki autoyksilön varuste- ja muut speksit?
Tuolla saa jotain irti:
https://www.youcanic.com/guide/mitsubishi-vin-decoder

Mites talvikäyttö,lähinnä esilämmitys ohjaamoo?  Kuis hyvin lämmittää? Toimiiko muutenkin kuis latauksessa ja saakos ohjelmoitua vai webasto parempi?
4.4kW sähkölämmitin toimii kuin Webasto. Niissä missä on remote ohjaus, niin löytyy ajastuskin.