autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)  (Luettu 22612 kertaa)

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 441
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #60 : 24.11.2015 20:06 »
Tuo kulutuslukema on hieno suoritus Mitsu PHEV:iltä ja laatukin on kohdallaan. ;) Sisältyykö tähän yhtään pidempää maantiematkaa?
Kyllä pitemmät matkat on ollut vähissä, oisko muutama noin 100 km rykäisyä. Muuten työpaikan, kodin, kaupan ja harrastusten välisiä ajoja eli muutamia kymmeniä kilometrejä suuntaansa.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa Alltour

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 324
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #61 : 26.11.2015 19:49 »
Kyllä pitemmät matkat on ollut vähissä, oisko muutama noin 100 km rykäisyä. Muuten työpaikan, kodin, kaupan ja harrastusten välisiä ajoja eli muutamia kymmeniä kilometrejä suuntaansa.
Tuollaiseen ajoprofiiliinhan tuo auto erityisen hyvin sopiikin. Hienolta kyllä kuulostaa tuo puolentoista litran keskikulutus. Sehän on talviaikaan suurin piirtein lämmittimen kulutus.
Nykyiset nelipyöräiset: BMW X3 20d xdrive LCI -14, Volvo V40 D4 A -13

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 441
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #62 : 26.11.2015 20:33 »
Jep. Olen kyllä myös hieman positiivisesti yllättynyt miten valmista hybriditekniikkaa Mitsu on pystynyt tarjoamaan. Auton markkinoilletulosta on nyt jo pari vuotta eikä ilmeisesti mikään muu automerkki ole pystynyt tuottamaan saman kokoluokan ladattavaa hybridiä, jolla mennään käytännössä 45 km pelkällä sähköllä. Audin Q7 taitaa lupailla noin 50 km, jos oikein muistan. Pitää käydä testaamassa kunhan saavat autoja tänne koeajoon.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa Urlaub

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #63 : 26.11.2015 20:52 »
Auton markkinoilletulosta on nyt jo pari vuotta eikä ilmeisesti mikään muu automerkki ole pystynyt tuottamaan saman kokoluokan ladattavaa hybridiä, jolla mennään käytännössä 45 km pelkällä sähköllä.

Akun koostahan tuo toimintasäde on kiinni. Cittariin on helpompi asentaa hieman isompi akku, kun painoa ei kerry suhteessa yhtä paljon kuin pienemmissä autoissa tekisi.

Olen kyllä samaa mieltä siinä, että Toyotan haluttomuus PHEV-mallien lisäämiseen ihmetyttää. Tekniikkahan Prius PHEV:stä olisi siirrettävissä useimpiin muihinkin Toyotiin, mutta ei..

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 441
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #64 : 26.11.2015 22:13 »
Akun koostahan tuo toimintasäde on kiinni. Cittariin on helpompi asentaa hieman isompi akku, kun painoa ei kerry suhteessa yhtä paljon kuin pienemmissä autoissa tekisi.

Olen kyllä samaa mieltä siinä, että Toyotan haluttomuus PHEV-mallien lisäämiseen ihmetyttää. Tekniikkahan Prius PHEV:stä olisi siirrettävissä useimpiin muihinkin Toyotiin, mutta ei..

Mua ihmetyttää eniten eurooppalaisten autojättien, Mersun ja BMW:n, kyvyttömyys saada PHEVeihinsä kunnon kokoset akustot. Volvon XC90:n pitäisi sentään päästä yli 40 km pelkällä sähköllä, Mersun ja BMWn isoissa SUVeissa range on noin 30 km. 
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 441
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #65 : 16.04.2016 14:06 »
Laitetaan tänne vielä lopputilanne oman Outlander PHEVin osalta. Autohan meni vaihdossa uuteen Volvo XC90 T8:een ja vein sen eilen liikkeeseen. Ehdin kahdessa ja puolessa vuodessa ajaa vain 26 tkm. Keskikulutus koko ajalta 1.3 litraa/100 km, loput siis sähköllä. Autossa ei ainuttakaan vikaa tai valmistajan takaisinkutsua tms probleemia. Täytyy sanoa, että pikkusen harmitti luopua tästä, mutta ei ollut taloudellisesti mahdollista jättää sitä kakkosautoksi vaan piti laittaa se "lihoiksi".

Sen verran tosiaan ladattavaan hybridiin ihastuin ja totesin sen soveltuvan omiin ajoihin kuin nenä päähän, joten seuraavakin on ladattava hybridi. Nyt on Volvon vuoro näyttää onko sen hybriditekniikka yhtä vahvaa ja luotettavaa kuin Mitsubishin. Tällä tietoa T8 tulee syyskuussa, siihen asti yritetään tulla toimeen yhdellä autolla.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive


Poissa Ansjelm

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 380
  • Skoda Yeti
  • Yeti ja Kona kyyditsee Moukarimiestä
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #67 : 06.10.2018 12:03 »
MY2019 Instyle versioinen Outlander Phev koeajettu. Onpas viidessä vuodessa parantunut omasta mielestä monin osin viimeistely ja muukin parantunut. Sai kengittää miehekkäästi ja yhdistelmäkulutusta sekä sähkönkulutusta sai pidettyä hallussa. Multimedialaitteiden parantuneet hallittavuudeltaan sekä selkeydeltään. Monta ominaisuutta jäi tunnin ajolenkillä kokeilematta. No jokatapauksessa ihmettelin että olin näköjään ensimmäinen koajaja ko autolle vaikka jo päivän on ensiesittely ollut meneillään. Tarjous otettu plakkariin. Palataan asiaan muissa ketjuissa. Muuten erityiskiitos hyvälle ja asiakaspalvelutaitoiselle neitokaiselle.
Kakkoskulkine Yaris Hybrid vm 2018. ex. Volvo V70 vm 2001, VW Golf Sportsvan 1.4 TSI Bluemotion DSG Highline, Volvo XC60 D3 AWD Aut., Seat Altea XL 2.0 TDI DSG

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 441
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #68 : 06.10.2018 13:12 »
^Ilmeisesti sähköajorange on myös hieman pidentynyt uudessa mallissa, kun ajoakuston kapasiteetti on kasvanut 15 %.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #69 : 06.10.2018 13:31 »
Eipä uskaltanut mennä katsomaan. Noiden koeajo taitaa olla hankalaa samana päivänä, kun yksi koeajaja tyhjentää akun seuraavalta.

Poissa antti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 650
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #70 : 11.10.2018 11:57 »
Lopputalvesta asti on nyt Outlanderista kokemuksia, pääosin hyviä sellaisia. Auto tuli itselle Hollannista jossa se on palvellut alkutaipaleensa liisarina ennen loppusijoitusta autojen hautausmaahan Suomeen.
 
Yleisiä havaintoja:
- keskikulutus kaikista ajoista laskien n. 15tkm matkalta 4.2L / 100 km. Ajoissa mukana jonkin verran mukana moottoritiesuhailua Helsinki-Tampere akselilla ja yksi pidempi reissu etelsätä Oulun korkeudelle.
- normaalipäivinä ajan työmatkaa 50 km suuntaansa ja lataan sekä kotona että töissä, tässä pyörii päivän kulutukset riippuen kiireistä 2-4L / 100 km
- liisariyhtiön asentama hälytin purettiin pois, se kenkkuili muutaman kerran
- uudet takajarrusatulat tehtaan takaisinkutsukamppiksen kautta

Hyviä juttuja:
- toiminut teknisesti erittäin hyvin, toiminallinen laatu hyvää japanilaista tasoa
- tilat
- halvat ylläpitokulut
- varusteet
- erittäin mukava kaupunkipyörittelyssä
- "vaihteisto" kaupunkikäytössä

Huonoja/parannettavaa:
- sähköinen esilämmitys ei lämmitä moottoria
- ohjaus ja ajettavuus euroautoihin verrattuna
- moottoritiellä alkaa luonnolliseti syödä bensaa ihan mukavasti
- voimalinja ei muutenkaan parhaimmillaan moottoritiekäytössä
- piippailut
- pehmeä maalipinta, ottaa kiveniskuja tosi herkän oloisesti
- pitkät ajovalot
+- (japanilaisuus).

Itse olen tykännyt muutaman pikku puutteen hyväksyen autosta tosi paljon, passaa hyvin omiin arkiajoihini.
Tämä on kyllä herättänyt kipinän sähköiseen autoiluun ja näillä näkymin seuraavakin on vähintään plugari mutta mieluummin täyssähkö. Vetokoukkua tarvitsen sillon tällöin joten se on ratkaistava asia. Ja neliveto toki mukava kun siihen on tottunut jo useamman auton aikana.
Ajoneuvoa pidemmät matkat liikutaan ajoneuvolla
Exiä Bemarista Seattiin ja Voortista Nissaniin.
Outlander PHEV, KTM 990Adv, KTM 660Rally

Poissa TeroPee

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 371
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #71 : 11.10.2018 12:07 »
Varmaan jostain löytyy tieto mutta kysyn silti täältä. Paljonko tällaisessa Outlanderissa on jarrullisen kärrin vetomassat? Saako hinattua 2500kg?

Poissa ConD

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7476
  • Seat Ateca
  • Seat Ateca 1.4TSI DSG 4Drive Xcellence
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #72 : 11.10.2018 12:14 »
Varmaan jostain löytyy tieto mutta kysyn silti täältä. Paljonko tällaisessa Outlanderissa on jarrullisen kärrin vetomassat? Saako hinattua 2500kg?
1500-1600kg, eli ei saa vetää 2,5t punttia...
VCDS@Oulu, PM/@

Ateca@Spritmonitor:

Poissa antti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 650
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #73 : 11.10.2018 12:20 »
Muistasin että on just ton 1500kg.
Ajoneuvoa pidemmät matkat liikutaan ajoneuvolla
Exiä Bemarista Seattiin ja Voortista Nissaniin.
Outlander PHEV, KTM 990Adv, KTM 660Rally

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #74 : 11.10.2018 12:36 »
Max 1500 kg. Jossain väitettiin myös, että tuokin on vain tiettyyn %-mäkeen asti luvattu, mutta en ole tuollaista löytänyt. Tuolla tein lyhyen kokeilun 1350kg Hobbyn kanssa omassa tallissa. Ensi kesänä lisää jatkoa.

Antin listan myös allekirjoitan monelta osin. Yllättävin oli Delta-Auton 120tkm:n huoltohinta. Lähti 560€:Sta ja putosi 450€. Vakuutushinta on myös aika korkea. Onneksi tuli kaskotarjous ostaessa.

Poissa Jysky

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #75 : 12.10.2018 08:53 »
Lahden Rintajoupilla kurkistin tällasen sisään, kun aina ollut jotenkin itseä kiinnostava malli- ihan dieselinäkin jo vuosia sitten ja nyt hybridinä eniten omaksi hankinnaksi soveltuva vaihtoehto. Nyt tosin uuden vaunun hankinnan jälkeen tuo 1500 kg vetopaino on hiukan nafti, eli tuskin löytyy koskaan mun tallista.
Joupilla näitä tuntuu nyt löytyvän useampikin pitkin Suomea ihan suht vähillä kilometreillä.

Kun ASXää pohtinut hieman kakkosautoksi törmään kummassakin samaan ongelmaan- paremmin varustelluissa tulee aina nahkat ja tässä merkissä muovisuuden oloisuudesta huolimatta taitavat olla oikeaa nahkaa- haju on jotenkin navettamainen ollut kaikissa autoissa joista olen oven avannut.
Ateca TDI 4drive

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #76 : 12.10.2018 09:49 »
Omani kun ostin kuukausi sitten, niin oli myynnissä jotain 60 kpl nettiautossa. Nyt on jo 102 kpl. Suuri on tuontitahti tällä hetkellä ja käy ehkä kaupaksikin. Ymmärsin, että näitä tuo yksi liike ja jakelee muualle autoliikkeille myyntiin. Kamux ehkä tuo omansa. Tuossa taitaa tehdä parasta katetta tällä hetkellä, koska Ruotsistakin näitä saa alle 20k€ ja verot ovat 1400-2k€ välillä. Myyntihinnat pyörii kuitenkin yli 25k€ enimmäkseen. Eräs osti Berliinistä alle 14k€ ja veroja 1400€, oli kylläkin jo yli 200 tkm ajettu.

Eilen sain omaan toimimaan PHEV Watchdogin ja Vgate iCAr Pro BLE4.0 bluetooth palikalla. Tulee dataa autosta ihan kivasti. Myös PHEV Box on nyt kokeilussa pienten omien kaapelikorjausten jälkeen. Vielä ei ole sen hyöty selvinnyt.