autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)  (Luettu 42507 kertaa)

Paikalla Urlaub

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #40 : 25.06.2014 08:15 »
Tämmöinen Outlander voisi olla oikein oiva peli meidänkin perheelle Suomessa. Suurin osa ajosta onnistuisi melkein kokonaan sähköllä. Silti uutena hintaero "vastaavaan" ei-hybridiin taitaa olla sen verran iso, ettei meidän kilsoilla taida saada kuoletetuksi suurempaa hankintahintaa.

Paljonkos hintaero tarkalleen ottaen on? Meinaan vaan, että jos tarvitsee nelivetoa, niin hinnat alkaen bensa-Outlander on vajaavetoinen.

PHEV:n jälleenmyyntiarvo säilynee parempana, joten sitäkin kautta saa osan rahoista takaisin.

Poissa Karvis

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #41 : 25.06.2014 08:38 »
Paljonkos hintaero tarkalleen ottaen on? Meinaan vaan, että jos tarvitsee nelivetoa, niin hinnat alkaen bensa-Outlander on vajaavetoinen.

PHEV:n jälleenmyyntiarvo säilynee parempana, joten sitäkin kautta saa osan rahoista takaisin.

Pikaisesti katsottuna hintaero on 17k€, halvin nelikko automaatti/PHEV huomioimatta varuste-eroja.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3803
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #42 : 25.06.2014 09:16 »
Ne yleisessä käytössä olevat parkkihallien pikalatausasemathan sisältävät myös kaapelin, joka kytketään tuohon toiseen auton pistokkeista.

Tämä kuulostaa järkevältä. Vaan ne parkkihallien latauspaikat mitä olen nähnyt, ovat olleet pelkkä pistorasia seinässä ja kyltti "sähköauton latauspiste".

jf

  • Vieras
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #43 : 25.06.2014 11:34 »
Tämä kuulostaa järkevältä. Vaan ne parkkihallien latauspaikat mitä olen nähnyt, ovat olleet pelkkä pistorasia seinässä ja kyltti "sähköauton latauspiste".
Ja valitettavasti pistoke ratkaisut eivät käyneet Leafille tai Priukselle... Meillä oli inan hauskaa kun itse olisin halunnut Priukseen virtaa ja Leafkuski omaansa eikä kummallakaan homma onnistunut, hänellä onneksi oli virtaa vielä duuniin asti. Ehkäpä Amperalla tai Outlanderilla olisi ollut parempi flaksi?

Paikalla Urlaub

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #44 : 25.06.2014 12:08 »
Lahdessa Kivimaan ABC:llä ainakin näyttää olevan latauskaapeli talon puolesta. Peukalonvahvuista jöötiä ja näyttää sopivan Leafiin.



http://www.hs.fi/kotimaa/a1357969762070


Mahtaako nämä karttapalvelun pisteet olla käytettävissä kaikille sähköautoille vai onko piuhoissa edelleen jotain kilpailevia standardeja?

http://sahkoinenliikenne.fi/latauspisteet/

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 534
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG 2019, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 534
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG 2019, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13353
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #47 : 15.10.2014 21:11 »
Kappas! Keulaha meni totaalisen uusiksi. Hieno mun silmään. Harmi kun tuo energiatuki ei koske yksityisautoilua. Muuten ois kyllä tiukka paikka.
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2634
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #48 : 15.10.2014 21:18 »
Nyt näyttää siltä, että muotoilija on päässyt työhön, jos edellinen versio oli syntynyt insinöörien välityönä

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16043
  • Lakossa
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #49 : 15.10.2014 21:49 »
Edestä taattu japanilainen, sivuprofiilissa viitteita Range Rover Sportista ja takaa tuli mieleen joku Hondan jenkkipainos. Hyvä kuitenkin että muotoilija on uskaltanut tehdä jotain erilaista kuin saksalaiset ja muut, jotka taas näitä kopioivat.
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 534
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #50 : 23.11.2014 13:04 »
Pistetäänpä taas päivitystä Outlanderin PHEVin osalta.

Olen nyt ajanut autolla vuoden. Kilometrejä on tullut 12500 eli ajot ovat painottuneet vahvasti kodin ja työpaikan välille (21 km suuntaansa) + nurkkapyöritystä kauppaan ja harrastuksiin. Muutama reissu luokkaa 200-500 km on tullut myös tehtyä.

Keskikulutus koko ajalta on 1.5 litraa/100 km. Paremmin siis kuin mitä odotin ja mitä auton viralliset kulutuslukemat ovat. Kertoo siitä, miten suuri vaikutus on sillä miten paljon pystyy pelkällä sähköllä ajamaan.

Eka vuosi on sujunut täysin ongelmitta. Ainut korjaustoimenpide on takaikkunan pissapojan letkun kiinnitys, oli tehtaalta tullessa ollut irti. Hybridijärjestelmä on toiminut moitteetta eli ainakin vielä usko Mitsubishin laatuun on vahva. Tästä on hyvä jatkaa.
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG 2019, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa Marko_K

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #51 : 23.11.2014 16:55 »
Keskikulutus koko ajalta on 1.5 litraa/100 km. Paremmin siis kuin mitä odotin ja mitä auton viralliset kulutuslukemat ovat. Kertoo siitä, miten suuri vaikutus on sillä miten paljon pystyy pelkällä sähköllä ajamaan.

Ei paha. Onko sinulla mitään seurantaa sähkönkulutukselle? Olisi mielenkiintoista tietää, montako kilowattituntia per 100 km sitä on kulunut.
Moottorilla: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8 -18 | Peugeot Speedfight3 -12

Ilman: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig -14 | 2 x Scott Peak -90 | Trek Procaliber 6 -19

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 534
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #52 : 23.11.2014 18:54 »
Ei paha. Onko sinulla mitään seurantaa sähkönkulutukselle? Olisi mielenkiintoista tietää, montako kilowattituntia per 100 km sitä on kulunut.

En ole mitannut sähkönkulutusta, mulla on itse asiassa kotona kiinteä Enston laturi, mihin ei oikein kulutusmittaria pysty liittämään (tai vaatisi varmaan sähkömiehen paikalle).  Noin kolmannes latauksista tulee tehtyä työpaikalla, ilmaiseksi.. Toki työnantajan luvalla. Tuossa edellisellä sivulla yritin hieman laskea kokonaiskustannuksia:

Ajoakuston kapasiteetti on 12 kWh. Auto ei koskaan tyhjennä akustoa kokonaan eli olisiko lataustarve "tyhjästä" akusta täyteen noin 10 kWh? Latauksessa hyötysuhde ei ole ihan 100 % eli olisiko sähkön tarve per lataus noin 11 kWh. Meillä sähkön hinta veroineen ja perusmaksuineen on hieman alle 6 senttiä ja siirto veroineen ja perusmaksuineen hieman yli 5 senttiä per kWh eli yhteensä noin 11 senttiä /kWh. Tällöin latauksen hinnaksi tulisi 1.21 euroa kerta. Jos yhdellä latauksella pääsee noin 45 km tarvitaan 100 km kohti latauksia 2.22. Tällöin sähköllä ajon hinta per 100 km olisi 2.7 euroa? Pyöristetään se 3 euroon. Tähän lisäksi kulutus 2 litraa bensaa á 1.60 niin kustannukset yhteensä 6.20€.
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG 2019, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 534
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #53 : 05.09.2015 21:00 »
Espanjassa lehdistölle esitetyt päivitetyt Outlanderit tulevat nyt syksyllä myös Suomeen, aluksi vain bensa- ja dieselversioina. Uusikoppaisia PHEVejä pitää odottaa vuodenvaihteeseen saakka.

Ei paskemman näköinen mustana..
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG 2019, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2634
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #54 : 05.09.2015 21:16 »
Espanjassa lehdistölle esitetyt päivitetyt Outlanderit tulevat nyt syksyllä myös Suomeen, aluksi vain bensa- ja dieselversioina. Uusikoppaisia PHEVejä pitää odottaa vuodenvaihteeseen saakka.

Ei paskemman näköinen mustana..

Johan nuo ovat nyt viikonloppunäyttelyssä. Selkeästi muuttunut keulan muotoilu edukseen.

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 534
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #55 : 05.09.2015 22:16 »
Johan nuo ovat nyt viikonloppunäyttelyssä.

Kappas vaan, on mennyt täysin ohi tämä tieto. Eipä ainakaan tän päivän Hesarissa ollut mitään ilmoitusta.
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG 2019, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa Karvis

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #56 : 05.09.2015 22:19 »
Kappas vaan, on mennyt täysin ohi tämä tieto. Eipä ainakaan tän päivän Hesarissa ollut mitään ilmoitusta.

Mitsun nettisivuilla on isolla heti etusivulla, toki kunnon lehtimainoksella saisi enemmän näkyvyyttä.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson   Smart For4

Poissa Alltour

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 422
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #57 : 11.09.2015 10:56 »
Espanjassa lehdistölle esitetyt päivitetyt Outlanderit tulevat nyt syksyllä myös Suomeen, aluksi vain bensa- ja dieselversioina. Uusikoppaisia PHEVejä pitää odottaa vuodenvaihteeseen saakka.

Ei paskemman näköinen mustana..
Jotenkin kun tuota vilkaisee nopeasti syntyy vaikutelma kanootista. Etu- ja takaylitykset on jotenkin viistetty voimaakkaasti, mikä on tietysti hyvä asia kohtaus- ja jättökulmien kannalta. Mitsulla on minusta välillä onnistuttu muotoiluasioissa kyllä paremminkin. Tuossa on nyt liikaa jotain "Subarumaista käytännöllisyyttä". Toki nämä ovat puhtaasti makuasioita.
Nykyiset nelipyöräiset: BMW X3 20d xdrive A LCI -14, Volvo V40 D4 A -13

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 534
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #58 : 24.11.2015 19:32 »
Pistetäänpä taas päivitystä Outlanderin PHEVin osalta.

Olen nyt ajanut autolla vuoden. Kilometrejä on tullut 12500 eli ajot ovat painottuneet vahvasti kodin ja työpaikan välille (21 km suuntaansa) + nurkkapyöritystä kauppaan ja harrastuksiin. Muutama reissu luokkaa 200-500 km on tullut myös tehtyä.

Keskikulutus koko ajalta on 1.5 litraa/100 km. Paremmin siis kuin mitä odotin ja mitä auton viralliset kulutuslukemat ovat. Kertoo siitä, miten suuri vaikutus on sillä miten paljon pystyy pelkällä sähköllä ajamaan.

Eka vuosi on sujunut täysin ongelmitta. Ainut korjaustoimenpide on takaikkunan pissapojan letkun kiinnitys, oli tehtaalta tullessa ollut irti. Hybridijärjestelmä on toiminut moitteetta eli ainakin vielä usko Mitsubishin laatuun on vahva. Tästä on hyvä jatkaa.

Vuosi on taas kulunut eli päivityksen paikka.. PHEVillä on nyt ajettu toinen vuosi, yhteensä kilometrejä hieman vajaa 23 000. Keskikulutus koko matkalta on 1.2 litraa/100 km eli vähällä on menty. Lauhat talvet ovat suosineet hybridiautoilua. Auto on pelannut kaikilta osin täysin moitteetta, ei mitään korjaustoimenpiteitä tai takaisinkutsuja. Ainoastaan ulkopuolinen latausjohto meni vaihtoon kun alkuperäisessä alkoi esiintyä kosketushäiriöitä. Uusi johto meni takuuseen ilman mitään mutinoita. Toivotaan, että matka jatkuu yhtä suotuisissa merkeissä.

 
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG 2019, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2364
  • MB GLC 350e
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #59 : 24.11.2015 19:50 »
Tuo kulutuslukema on hieno suoritus Mitsu PHEV:iltä ja laatukin on kohdallaan. ;) Sisältyykö tähän yhtään pidempää maantiematkaa?