autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)  (Luettu 42506 kertaa)

Poissa antti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #100 : 26.02.2019 09:17 »
Sunnuntaina tuli laskettua keskikulutus omasta Outlanderista omistusajalta eli alkaen viime maaliskuusta.

Ajettu tällä välin 24tkm joka pääsääntöisesti koostuu 100km päivittäisestä työmatkasta 80 rajoitettua kantatietä pitkin. Satunnaisesti pöräytän motaria satasen ja joskus vedän vähän kärryä. Auton lataan mennen tullen, kotona ja töissä. Asioidessa lataan jos ilman isompaa sähellystä saa töpseliin. 95e:tä kulunut tällä välin 1168 litraa ja keskikulutus 4,9 L/100km. Pienin kulutus on ollut 2,5 L/100km ja isoin 7,9 L/100km. Hankkiessa laskeskelin olevani tyytyväinen jos kutoseen pääsen mutta nyt on kyllä sellanen bensan pihistely kärpänen purrut että nettiauton täyssähköt tulee kurkattua melkein päivittäin  ;D

Ajoneuvoa pidemmät matkat liikutaan ajoneuvolla
Exiä Bemarista Seattiin ja Voortista Nissaniin.
Prius gen4, KTM 1190Adv R, KTM 640E, KTM 660Rally

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 534
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #101 : 26.02.2019 10:37 »
^ Kunnioitettavia lukemia, ottaen huomioon ajoprofiilisi, joka ei ihan optimaalinen ladattavalle plugarille ole.
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG 2019, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa juissi.2

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 3
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #102 : 28.02.2019 07:10 »
4.4kW sähkölämmitin toimii kuin Webasto. Niissä missä on remote ohjaus, niin löytyy ajastuskin.
Onko tuo ajastettavissa auton näytöllä vai muulla systeemillä. Kuulemma androit systeemillä ei kunnolla toimi remote?

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #103 : 28.02.2019 11:21 »
Tuolla on videoita paljonkin:
<a href="https://youtu.be/6SrPXtRh8T0" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/6SrPXtRh8T0</a>


Toiminta vaan on tahmeaa ja noita videolla näkyviä kaken nappeja ei ole vakiona, vaan niitä moni laittaa jälkikäteen juurikin appin hitaan toimivuuden takia. Android 9:llä ollut eniten ongelmia. Wifi kantavuus on huono.

Poissa mol

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 197
  • C 220d T 4-Matic
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #104 : 02.03.2019 12:18 »
Pari kysymystä heräsi kun huomasin että näitähän alkaa olemaan saatavilla jo kakkosella alkavilla hinnoilla. Mikä on akuston arvioitu käyttöikä ja sen jälkeen tulevat vaihtokustannukset? Millaisessa kunnossa -14 tai -15 mallisessa, noin satkun ajetussa, mahtaa akusto olla? Lataus onnistunee ihan normaalista töpselistä? Samasta mistä lohkolämmitinkin virtansa ottaa? Täyteen lataus kestää 4-5 tuntia?
Lähetetty minun laitteestani, käyttäen nettiselainta.

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #105 : 02.03.2019 13:57 »
Taitaa Hollanti-Belgia löytyä jo alle 15k€ autoja ja näitä sitten tuodaankin Suomeen.

Akuston ikähän vaihtelee yksilöittäin, etenkin jos toisia on roikotettu aina pikalaturissa ja toiset ovat kotilatauksessa ja joku ei ole lataillut laisinkaan. Akuston vaihtohinta pyöri jossain 8k€ paikkeilla minun muistaakseni, mutta itse lulisin akkumarkkinoiden vielä muuttuvan ja onpa näkynyt oleva puhetta, että vaihdetaan vain niitä yksittäisiä huonoja kennoja, eikä koko akustoa. Akusto heikkenee itsellä noin 0.1Ah per 1500km. Wathdogilla on käyttäjien käyrät nähtävillä. Aluksi kapasiteetti laskee nopeasti kunnes tasaantuu. Yli 80% kapasiteetti on hyvä -14 malleilla. Omalla laturilla latautuu täyteen noin 4,5h. Toiset sitten ostavat nopeamman 16A laturin ja toiset 6A laturin hitaampaa latausta varten.

Poissa mol

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 197
  • C 220d T 4-Matic
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #106 : 09.04.2019 16:33 »
Mitsubishikerhon sivuilta olen näistä lueskellut ja siellä ollaan etupäässä tyytyväisiä tähän olleet. Mitenkäs talvella pärjää? Vähän semmoistakin lueskelin että viileää kyytiä saattaa olla ja bensakoneen varassa mennään aika pitkälti.
Lähetetty minun laitteestani, käyttäen nettiselainta.

Poissa jtp_fi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 534
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #107 : 09.04.2019 16:51 »
^ Outlanderin PHEV-facebookryhmästä löytyy varmaan parhaiten kokemuksia:

Mitsubishi Outlander PHEV -autoilijat
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC Style BusinessLine DSG 2019, Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #108 : 09.04.2019 20:27 »
Mitsubishikerhon sivuilta olen näistä lueskellut ja siellä ollaan etupäässä tyytyväisiä tähän olleet. Mitenkäs talvella pärjää? Vähän semmoistakin lueskelin että viileää kyytiä saattaa olla ja bensakoneen varassa mennään aika pitkälti.
Sisälämpöä kun mittaa, eikä käytä sähkövastusta, niin väkisin on käytettävä polttista lämmitykseen, kuten hybridit tekee. On ihan ominaisuus. Lyhyillä matkoilla voi pärjätä riittävällä esilämmityksellä. Ei tuottanut itsellä ongelmia talvella, kun hyväksyy, että bensaa/etanolia palaa ettei tarvi palella. Niin sitä palaisi kalliin webaston avullakin ja monessa disussa se onkin vakiona.

Poissa akir0

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 180
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #109 : 09.04.2019 22:27 »
Tänään vaihtui Prius phev -12 Outlander phev -14 malliin. Kulkupuolta on reilusti enemmän, Priukseen verrattuna täyskaasulla jopa ripeä. Hollannistahan tämä omakin on uitettu, kaikki muut varusteet näyttää olevan, paitsi adaptiivinen vakkari.

Priuksella sain jo melkein kaikki ajettua sähköllä, poislukien kovat pakkaskelit, eiköhän tällä päästä vielä enemmän pelkällä sähköllä.

Poissa kahe

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #110 : 17.05.2019 12:56 »
2/2014 vanhempiin tullut takaisinkutsu ilmamäärätunnistimen korjaukseen/vaihtoon. Hyvin hoitaa Mitsu että maahantuoja myös tuontipelien korjaukset, kun kirje oli postilaatikossa. Toisin on ollut joillakin merkeillä aikoinaan. No haastetta on selvittää näidenkin tuontipelien tilanteen, kun huollossa joutuvat niitä selvittämään. Aika monesta Ruotsin tuonnista on tehty vain puolittain korjaukset ja mitään ei ole kirjattuna huoltokirjaan, mikä vaan hankaloittaa selvittelyä. No nämä ovatkin itse huoltojen hölmöilyjä.

Poissa tuRboman

  • Moderaattori
  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 13353
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #111 : 17.05.2019 16:59 »
2/2014 vanhempiin tullut takaisinkutsu ilmamäärätunnistimen korjaukseen/vaihtoon. Hyvin hoitaa Mitsu että maahantuoja myös tuontipelien korjaukset, kun kirje oli postilaatikossa. Toisin on ollut joillakin merkeillä aikoinaan. No haastetta on selvittää näidenkin tuontipelien tilanteen, kun huollossa joutuvat niitä selvittämään. Aika monesta Ruotsin tuonnista on tehty vain puolittain korjaukset ja mitään ei ole kirjattuna huoltokirjaan, mikä vaan hankaloittaa selvittelyä. No nämä ovatkin itse huoltojen hölmöilyjä.


Vielä kun huomioi, että meikäläisittäin aika marginaalimerkistä on kyse, on toiminta kyllä kunnioitusta herättävää. Hienoa Mitsubishi!!
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa jala

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #112 : 15.08.2019 22:31 »
Hybrid Auris vaihtui kolme päivää sitten -14 Outlanderiin, nyt on menty kolme päivää pelkällä sähköllä eikä ole vielä lähelläkään ollut akun loppuminen arkiajossa, osuu siis ajoprofiiliin hyvin. Katsotaan miten muuttuu kun kelit kylmenevät.
Outlander PHEV

Poissa jala

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #113 : 28.08.2019 07:59 »
Hybrid Auris vaihtui kolme päivää sitten -14 Outlanderiin, nyt on menty kolme päivää pelkällä sähköllä eikä ole vielä lähelläkään ollut akun loppuminen arkiajossa, osuu siis ajoprofiiliin hyvin. Katsotaan miten muuttuu kun kelit kylmenevät.

Pari viikkoa takana, arkiajot sähköllä, pitkät reissut bensalla eli ei yllätyksiä. Se on yllättänyt että tämä ei ärsytä ihmisiä niin paljon kuin Hybrid Auris, samoilla reiteillä samoilla nopeuksilla ei ole puskurissa roikkujia. Ehkä PHEV teksti ei avaudu kaikille mutta Hybrid kyllä tunnistettiin...
Outlander PHEV

Poissa jala

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #114 : 23.10.2019 09:59 »
Viimeksi kävin tankilla syyskuun alussa, edelleen puoli tankillista jäljellä. Vaikka kelit ovat viilentyneet sähköllä pääsee työmatkat halutessaan, esilämmitystä sopvasti ja pieni pyynti lämmitykseen tai puhallin pois päältä. Uskoisin että niin puristi sähköajelija en ole että vielä pakkasella ajelen karvahattu päässä lasit huurussa ilman kunnollista lämmitystä.
Latauskulut n.14€/kk auton oman seurannan mukaan, 12 senttiä/kWh naputtelin hinnaksi, tässä otettu huomioon sähkön kk maksut ym. Laskentaa sotkee muutama ilmaisella yleisellä latauspaikalla tehty lataus.
Pidemmillä matkoilla kulutus n.6l/100km, silloin ei hirveästi pysty kulutukseen vaikuttamaan ja oikeastaan ei jaksa sitä sen kummemin stressata, vakkari päälle ja auto hoitaa loput. Tosin mäkisessä maastossa voi hieman chargen kanssa optimoida rullauksia mutta yleensä ei vaan jaksa.
Yksi vika tullut vastaan, ilmeisesti aika yleinenkin, lämmityslaite puhalsi vain viileää. Syyksi paljastui sisäkennolle menevässä putkessa olevan suodattimen tukkeutuminen. Huollossa poistivat suodattimen, nyt tulee lämmintä. Tukkeutumisen syy on jäähdytysnesteen kalkkeutuminen suodattimeen, en tiedä kalkeiutuuko nyt sisäkenno mutta onpahan merkkihuollon siunaus tälle toteutukselle.
Outlander PHEV

Poissa Foxit

Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #115 : 23.10.2019 10:30 »
Yksi vika tullut vastaan, ilmeisesti aika yleinenkin, lämmityslaite puhalsi vain viileää. Syyksi paljastui sisäkennolle menevässä putkessa olevan suodattimen tukkeutuminen. Huollossa poistivat suodattimen, nyt tulee lämmintä. Tukkeutumisen syy on jäähdytysnesteen kalkkeutuminen suodattimeen, en tiedä kalkeiutuuko nyt sisäkenno mutta onpahan merkkihuollon siunaus tälle toteutukselle.
Onko tuo suodatin helposti vaihdettavissa? Luulisi että olisi halvempaa ja helpompaa vaihtaa kalkkeutunut suodatin kuin kalkkeutunut sisäkenno  :o. Onkohan tuo nyt ihan tehtaalta tullut pysyvä ohjeistus vai huollon oma väliaikaisratkaisu kun sopivaa suodatinta ei ole löytynyt suoraan hyllystä?
Toyota Prius (2016) Active
ex: Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol,
      Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Poissa jala

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #116 : 23.10.2019 10:47 »
Onko tuo suodatin helposti vaihdettavissa? Luulisi että olisi halvempaa ja helpompaa vaihtaa kalkkeutunut suodatin kuin kalkkeutunut sisäkenno  :o. Onkohan tuo nyt ihan tehtaalta tullut pysyvä ohjeistus vai huollon oma väliaikaisratkaisu kun sopivaa suodatinta ei ole löytynyt suoraan hyllystä?

Vaikea sanoa miten virallista on, maahantuoja ainakin tästä ominaisuudesta on tietoinen. Jostain syystä tämä kalkin kerääntyminen suodattimeen on "ominaisuus" jäähdytysnesteessä jota Mitsuissa käytetään. En tiedä onko vastaavia suodattimia miten muilla merkeillä käytössä, suljettu systeemihän jäähdytyskierto on. Sitten jos tulee esim. kansivika niin nesteen sekaan pääsee muutakin.
Outlander PHEV

Poissa Arimo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 87
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #117 : 23.10.2019 13:38 »
Oletettu suodattimen tukkeutuminen itselläkin. Ei tule enää lämmintä vaikka pyynnit olis mitä. Suodattimen tilasinki jo kohta pariviikkoa sitten. Ei tietoa koska tulee. Auto menossa muutenkin huoltoon perjantaina niin taidanpa pyytää ottamaan tuon suodattimen pois. Onkohan suodatin muuten niin kertakäyttöinen, ettei sitä voisi vaikka puhdistaa?

Poissa Arimo

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 87
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #118 : 25.10.2019 17:06 »
Itse itselleni vastaten. Suodatin on melko kertakäyttöinen eikä korjaajakaan suositellut vanhan uudelleen käyttöä. Noh, suodatin jätettiinnkin pois ja nyt auto alkoikin lämpeämään. Omassani suodin tukkeutui km lukemassa 162tkm.

Poissa jala

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
Vs: Mitsubishi Outlander (PHEV, 2013-)
« Vastaus #119 : 26.10.2019 19:59 »
Itse itselleni vastaten. Suodatin on melko kertakäyttöinen eikä korjaajakaan suositellut vanhan uudelleen käyttöä. Noh, suodatin jätettiinnkin pois ja nyt auto alkoikin lämpeämään. Omassani suodin tukkeutui km lukemassa 162tkm.

Mulla 77tkm kun asian huomasin. Saisi kuulua huolto-ohjelmaan tai sitten kampanjana poistavat kaikista jos tuolla ei ole sen kummempaa virkaa.
Outlander PHEV