autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Yleistä Toyotasta  (Luettu 71458 kertaa)

Poissa Taky

Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #480 : 16.08.2019 11:05 »
Nyt putosin kärryiltä, enhän ole sitä itselleni myymässä.
Vai mitä tarkoitit?

Yllättävää - vaikka inhottavaa - niin itsemme kaltaisia on aika monta (katso vaikka Octavian rekisteröintimääriä, niitä menee monta tunsinaan) = samaan valintaan päätyvät sitten sen auton ostavatkin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa JiiJii71

Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #481 : 16.08.2019 11:07 »
Tämä auto oli ns. uuskorinen eli 50 km range.
Uti

Hmmm, ok. Hämäsi vain tuo vm2016 kun noita 4gen plugareita tuli vasta 2/2017 alkaen markkinoille.
Abrase Dacabrade.

Poissa arska

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 967
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #482 : 16.08.2019 11:09 »
Yllättävää - vaikka inhottavaa - niin itsemme kaltaisia on aika monta (katso vaikka Octavian rekisteröintimääriä, niitä menee monta tunsinaan) = samaan valintaan päätyvät sitten sen auton ostavatkin.

 :)

Poissa Uti

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1100
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #483 : 16.08.2019 11:48 »
Hmmm, ok. Hämäsi vain tuo vm2016 kun noita 4gen plugareita tuli vasta 2/2017 alkaen markkinoille.
Olikin huhtikuussa -17 käyttöönotettu.
Uti

Poissa Peeveli 1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 399
  • Ihminen on äärimmäisen typerä eläinlaji.
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #484 : 16.08.2019 11:52 »
En tiedä RAV4:sta mutta hyvänä verrokkina voi pitää seuraavia: Toyotan Camry hybrid premium varusteisena maksaa 44786 € ja Kia Optima PHEV sedan Luxury varusteisena maksaa 46090 € eli 1309 euroa enemmän..
Moni pitää Kiaa ja Toyotaa yhtä hyvänä joten kyllä Toyotankin pitäisi pystyä tuottamaan samaan hintaan ladattavaa hybridiä kuin Kia.

Tämä on ongelma ainoastaan plugaristeille. Muille ei.
AS: MINÄMINÄ-ihmisten epätoivoinen piikittely- ja pätemispaikka.

Poissa JiiJii71

Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #485 : 16.08.2019 11:57 »
Tämä on ongelma ainoastaan plugaristeille. Muille ei.

Niin, en tiedä millaiseen kategoriaan itseni lasketaan. Omaan arkikäyttööni en osaa enää ajatellakkaan autoa ilman latausmahdollisuutta. Eli en ole Camryä tai Ravia hankkimassa ilman latausmahdollisuutta (plug-in tai EV). Kävin kokeilemassa siis uuttaa Camryä ja totesin koeajolla pikkupruiskan voimalinjan paljon toimivammaksi kuin Camryn itselataavan.
Abrase Dacabrade.

Poissa Auris

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1360
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #486 : 16.08.2019 11:59 »
Niin, en tiedä millaiseen kategoriaan itseni lasketaan. Omaan arkikäyttööni en osaa enää ajatellakkaan autoa ilman latausmahdollisuutta. Eli en ole Camryä tai Ravia hankkimassa ilman latausmahdollisuutta (plug-in tai EV). Kävin kokeilemassa siis uuttaa Camryä ja totesin koeajolla pikkupruiskan voimalinjan paljon toimivammaksi kuin Camryn itselataavan.
Niin koska yritit ajaa väkisin pelkällä sähköllä mihin Camryn voimalinjaa ei ole suunniteltu vaan pitää antaa auton itse päättää.

Poissa Peeveli 1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 399
  • Ihminen on äärimmäisen typerä eläinlaji.
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #487 : 16.08.2019 12:00 »
Niin, en tiedä millaiseen kategoriaan itseni lasketaan. Omaan arkikäyttööni en osaa enää ajatellakkaan autoa ilman latausmahdollisuutta. Eli en ole Camryä tai Ravia hankkimassa ilman latausmahdollisuutta (plug-in tai EV). Kävin kokeilemassa siis uuttaa Camryä ja totesin koeajolla pikkupruiskan voimalinjan paljon toimivammaksi kuin Camryn itselataavan.

Mutta plugaristien näkemyshän on tullut selväksi, samoin ei-plugaristi-hybridistien. Joku vaihtaa "leiriä", joku taas ei. Ei kai tästä enää kannata tojota-aiheessa vängätä...
AS: MINÄMINÄ-ihmisten epätoivoinen piikittely- ja pätemispaikka.

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1509
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #488 : 16.08.2019 13:01 »
En tiedä RAV4:sta mutta hyvänä verrokkina voi pitää seuraavia: Toyotan Camry hybrid premium varusteisena maksaa 44786 € ja Kia Optima PHEV sedan Luxury varusteisena maksaa 46090 € eli 1309 euroa enemmän.

Minusta Optima PHEV on hyvä esimerkki epäonnistuneesti tehdystä plugarista, siinä tilankäyttö (tavaratila) on uhrattu liian suurelle akulle. Sedania hieman uudempi Optima SW farkku sen sijaan on onnistunut, tavaratilan pohja on aika korkealla, mutta kokonaisuus kuitenkin oikein toimiva.

Sedanina itse ottaisin Camryn, mutta oikeasti ottaisin noista kahdesta mallista Optiman SW:nä.

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 960
  • Subaru Levorg
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #489 : 16.08.2019 14:38 »
Minusta Optima PHEV on hyvä esimerkki epäonnistuneesti tehdystä plugarista, siinä tilankäyttö (tavaratila) on uhrattu liian suurelle akulle.

Tuo on totta sedan Optiman kohdalla mutta ei sentään niin epäonnistunut kuin Mondeon hybrid, akku samankokoinen kuin ”itselataavissa” ja tavaratila yhtä onneton kuin sedan Optimassa joka sentään on ladattavan akun saanut tavaratilaan.
Camryn verrokiksi otin sedanin sen takia kun farkkua ei Camrystä ole saatavilla.

Poissa tohis

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 517
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #490 : 16.08.2019 14:48 »
En ymmärrä, miksei Toyota voi tehdä nykymittapuun mukaan pienellä, mutta perusversioon nähden suurella 5-7kWh akulla varustettuja plugareita.

Ehkä siksi, kun siellä päämarkkina-alueella ei ole riittävästi kysyntää? Joskus tuntuu melkein siltä että T/L on mukana Euroopan markkinoilla kuin vastentahtoisesti pakotettuna. Ensi vuonna niitä plugareita kuitenkin taitaa olla pikkuhiljaa tulossa, ja kiire alkaa ollakin jos Tojo meinaa pysyä hybriditekniikan edelläkävijänä.

Jos vanhalla mantereella haluttaisiin tosissaan myydä autoja muuallakin kuin Suomessa, plugarien lisäksi mm. vetopainot olisi edes sinnepäin kohdallaan jo Corollasta lähtien, infotainment olisi suunniteltu paremmin, Camrya saisi farmarina, Proacea 2.5 hybridinä, ja ehkä jopa takavalotkin saisi palamaan huomiovaloilla!  :P Viimeisin ei kyllä tule tapahtumaan ennenkuin EU pakottaa, ja Proace-hybridin esteenä lienee PSA joka ei ehkä sallisi sitä, ainakaan siten että hybridiä tehtäisiin vain Tojon logolla.
2017 Toyota Auris Hybrid Touring Sports Active, Barcelona Red
2012 Yamaha FZ1-S

Poissa JiiJii71

Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #491 : 16.08.2019 14:51 »
^^ joo, kyllä Toyota on aimo askeleen edellä monia autovalmistajia itselataavien hybridien teossa. Ja voimalinja bensamoottori/akku/sähkömoottori/cvt on kieltämättä pehmeästi toimiva.

Olisin halunnut T/L:lle hiukan aikaisempaa kaapista ulostuloa ladattavien kanssa. Kia/Hyundai on saanut muutaman vuoden etumatkan ”normihintaisten” EV autojen myynnissä.

Tuleva Rav4 plugari antaa hiukan viitteitä tulevasta, toivoisin näkeväni siinä 2,5l atkinson/cvt/14kWh akku yhdistelmän. Ja Rav4 EV:nä kanssa kiitos.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2019 14:54 kirjoittanut JiiJii71 »
Abrase Dacabrade.

Poissa Hesusnis

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 683
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #492 : 16.08.2019 14:51 »
Kyllä yritykset toimii niin, että jos on tuote jolle on kysyntää tarpeeksi ja on kannattavaa valmistaa, niin kyllä sitä silloin tehdään.
S212 220 Bluetec -15 9G, 944S -88

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 960
  • Subaru Levorg
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #493 : 16.08.2019 15:16 »
.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2019 15:20 kirjoittanut ihaa »

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 960
  • Subaru Levorg
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #494 : 16.08.2019 15:20 »
Tuleva Rav4 plugari antaa hiukan viitteitä tulevasta, toivoisin näkeväni siinä 2,5l atkinson/cvt/14kWh akku yhdistelmän. Ja Rav4 EV:nä kanssa kiitos.

Vajaan 50 km:n range on jälkeenjäänyttä tekniikkaa kun ja jos RAV4 plugari tulee sellaisenaan myyntiin.  Mutta niin se vaan Toyotakin saa jotain aikaiseksi plugari rintamalla kun kilpailijat näyttää mitä kansa kaipaa.

Poissa Auris

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1360
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #495 : 16.08.2019 15:23 »
Miten tämä kansan kaipuu näkyy? Ei ainakaan myyntiluvuissa...

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 960
  • Subaru Levorg
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #496 : 16.08.2019 15:30 »
Ihmisethän ovat kuin laumaeläimiä, totta kai rahastaan tarkka ja huolehtiva ostaa sitä missä on raha parhaiten ”tallessa”. Harva ottaa riskiä.

Pointti on vaan siinä että kunhan Toyota saa plugari Corollan ja RAV4:sen tehtyä niin sitten kaikki kehuu sitä plugaria, nyt ei kun Toyotalla ei ole sellaista lukuunottamatta Priusta joka ei monelle sovellu.

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1509
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #497 : 16.08.2019 15:31 »
Vajaan 50 km:n range on jälkeenjäänyttä tekniikkaa kun ja jos RAV4 plugari tulee sellaisenaan myyntiin.  Mutta niin se vaan Toyotakin saa jotain aikaiseksi plugari rintamalla kun kilpailijat näyttää mitä kansa kaipaa.

Olen toista mieltä. Jos haluaa ajaa pitkää matkaa sähköllä, niin kannattaa ostaa sähköauto. Ei sitä isoa 2,5l ICEä kannata mukana roikottaa. Plugarissa akun pitää olla kohtuuhintainen ja se ei saa viedä paljoa tilaa, muuten isosta autosta tulee pikkuauto. Jo akku on iso ja hinta on iso sekä tilat huonot, niin ei sitä kannata enää ostaa, sähkis on järkevämpi.

Poissa Auris

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1360
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #498 : 16.08.2019 15:39 »
Ihmisethän ovat kuin laumaeläimiä, totta kai rahastaan tarkka ja huolehtiva ostaa sitä missä on raha parhaiten ”tallessa”. Harva ottaa riskiä.

Pointti on vaan siinä että kunhan Toyota saa plugari Corollan ja RAV4:sen tehtyä niin sitten kaikki kehuu sitä plugaria, nyt ei kun Toyotalla ei ole sellaista lukuunottamatta Priusta joka ei monelle sovellu.
No vastaa nyt miten kilpailijat on pakottaneet Toyotan tekemään sen plugarin? Ei nyt ainakaan perinteisten itselataavien menekki ole sitä tehnyt, kun esim. hybridi-Ravin kysyntä on yllättänyt Toyotan itsensäkin ja kohta saa varmaan vuoden moista jonottaa. Luulisi, että se pakotus tulee sen kautta, että kilpailjat myy paremmin, mutta eipä nuo Optima plugaritkaan myyntitilastoissa taida paljon juhlia.

Poissa ihaa

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 960
  • Subaru Levorg
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #499 : 16.08.2019 15:56 »
Eurooppa haluaa plugaria kun niissä on pienet päästöt ja pitäähän Toyotan tapaisella automerkillä olla plugari kun kaikilla muillakin on ja se vety-Mirai ei ainakaan Euroopassa tule myymään käytännössä mitään.

Ja kuten olen jo moneen kertaan jankannut, kunhan Toyotalla on plugari niin kaikki haluavat sellaisen, se nyt vaan on suomalaisten ja eurooppalaisten mieleen.
Optima farkun myynti ei taida vetää sen takia kun se on perinteinen farkku, sehän ei ole muotia nyt. Itse en ainakaan näe muuta syytä sen vaatimattomaan myyntiin, sillä hinnallahan (46-49k€) kun saa katumaasturin.