autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Yleistä Toyotasta  (Luettu 49184 kertaa)

Poissa Iero

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 561
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #300 : 10.11.2018 00:01 »
Tässä se juttu onkin, kyllähän se toimii mutta, juuri se mutta, kun toisissa on tarjolla niitä ylimääräisiä säätösenttejä niin miksei niitä saa Tojoihin. On sitä itsekin tullut Toyota omistettua, kolme jos tarkkoja ollaan.
Olen 179 cm pituinen. Just ja just ratin säätövara riittää. Pitemmille on ehkä ongelma esim. Ravissa, mutta Yariksessa meikäläisellä on penkki ylä- ja taka-asennossa, jotta yli 179 henkilöllä luultavasti kädet yltävät ratille, mutta jalat jäävät koukkuun. Säädän penkin autossa aina ylimpään asentoon, koska meikäläisen selkä tykkää siitä.
RAV4H AWD Premium -17 ja Yaris Hybrid Style 2018
ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG -15, Honda CR-V Exec. -07, Honda CR-V -05

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16044
  • Lakossa
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #301 : 10.11.2018 00:09 »
Olen paljon ajanut Avensiksella ilman suuria ongelmia. Olen 187 cm ja lantionluun yläreuna on 107 cm lattian yläpuolella. Kädetkään eivät yllä lähellekään polvia :D En leiki Räikköstä vaan ajan ilman ongelmia istuvassa asennossa 8)

Ei ratin suurempi säätövara haittaisi, mutta kyllä nykyinenkin toimii.

Meitä on niin monenlaisilla mitoilla. Itselläni pituutta 180 cm ja lantionluun yläreuna 110 cm lattian yläpuolella ja aika moni auto tuntuu persjalkaisille tehdyltä, ei rattia saa tarpeeksi lähelle. Rehellisesti sanoen, en ole vielä koskaan istunut autossa, jossa ratin saisi liian kauan taakse ja aina se pitää vetää niin taakse kuin saa. Monessa autossa se silti jää niin kauas eteen, ettei tunnu hyvältä. Penkin selkänoja on itselläni hyvinkin pystyssä ja istuva asento, ei todellakaan mikään formulakuskien ajoasento.
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Poissa TA-K

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 13
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #302 : 16.11.2018 11:59 »
Sama ongelma täälläkin, ei millään onnistu karttapäivityksen lataaminen, maavalintaa ei saa tehtyä.

Nyt näytti karttojen lataus toimivan, ilmeisesti jotain on fiksattu MyToyota-palvelussa.

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3576
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #303 : 16.11.2018 12:19 »
perus 170 cm patukka persjalkoineen ja apinan käsivarsineen.

Minäkin menen tuohon kuvaukseen, ja silti monessa autossa ratti jää liian kauas eteen. Nyt poistuvassa Auriksessa se oli kutakuinkin kunnossa, mutta sen sijaan kyynärnojaksi nimitetty tavaralokeron kansi jää lähinnä takapenkkiläisten iloksi. Ei siltä kyynärvarsi ratille yllä. Sinällään toki tulkintakysymys onko kansi liian takana vai ratti liian edessä.

Joskus olen epäillyt, että jätetäänkö ratin säätövara törmäystestisyistä liian etäälle?

Poissa Xmasa

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 115
  • Avensis -18
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #304 : 16.11.2018 14:52 »
Pitääkin kokeilla tuota karttojen päivitystä. Jokunen kuukausi sitten yritin pariin kertaan ja oli pakko luovuttaa. MyToyotan kautta yritin laittaa ostoskoriin uusinta karttapakettia, mutta aina se herjasi ja valitti jotain. Englanninkielisen karttapaketin se olisi suostunut laittamaan, mutta suomenkielinen versio kaatui aina jo alkuvaiheessa. Onkohan niissä oikeasti paljonkin eroja? Ajattelin jo jossain vaihessa, että antaa huollon päivittää kartat.
Toyotalla Suomi kuljettaa

Poissa ansku

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 46
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #305 : 17.11.2018 18:26 »
Minäkin menen tuohon kuvaukseen, ja silti monessa autossa ratti jää liian kauas eteen. Nyt poistuvassa Auriksessa se oli kutakuinkin kunnossa, mutta sen sijaan kyynärnojaksi nimitetty tavaralokeron kansi jää lähinnä takapenkkiläisten iloksi. Ei siltä kyynärvarsi ratille yllä. Sinällään toki tulkintakysymys onko kansi liian takana vai ratti liian edessä.

Joskus olen epäillyt, että jätetäänkö ratin säätövara törmäystestisyistä liian etäälle?

Mulla Auriksessa (2017) ainakin toi kyynärnojaksi nimetty tavaralokeron kansi liikkuu eteenpäin noin 10-15cm siitä takaasennosta. Muistaakseni myös vanhassa Avensiksessa ja Corollassa liikkui myös eteenpäin suunnilleen samanverran.

Poissa Urlaub

Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #306 : 04.12.2018 21:08 »
Toyota lähtenyt kimppaan PSA:n upouuteen pikkupaku/tila-autoon.

Kolmikko Citroën Berlingo - Opel Combo - Peugeot Rifter saavat vuoden 2019 lopussa neljänneksi jäseneksi Toyotan.

https://www.koneviesti.fi/uutiset/artikkeli-1.342384

Poissa tai

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3576
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #307 : 13.12.2018 19:53 »
Mulla Auriksessa (2017) ainakin toi kyynärnojaksi nimetty tavaralokeron kansi liikkuu eteenpäin noin 10-15cm siitä takaasennosta.

Tarkistin ajamani 2016:n ohjekirjasta, että kyllä siinäkin oli tuollainen toiminto. Nyt en millään pysty muistamaan, että huomasinko hyödyntää sitä. 15cm säätövara kuulostaisi kerrassaan ruhtinaalliselta.

Poissa ePa

Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #308 : 31.12.2018 19:56 »
Päivähoitopotilaaksi olisi tulossa Auris ja siihen kuulemma pitäisi asentaa sisätilalämmittimelle pistoke.

Löytyyköhän läpivienti kabiiniin kuinka helposti vai pitääkö kaivaa poranterä esille?
Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa Apok

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 13
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #309 : 31.12.2018 22:55 »
Päivähoitopotilaaksi olisi tulossa Auris ja siihen kuulemma pitäisi asentaa sisätilalämmittimelle pistoke.

Löytyyköhän läpivienti kabiiniin kuinka helposti vai pitääkö kaivaa poranterä esille?
2008 Corollassa on läpivientikumi valmiina etumatkustajan jalkatilassa.


Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla


Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 896
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #310 : 07.01.2019 20:27 »
Ystävälläni on Toyota Corolla Verso 1.8 bensa manuaali vm. 2004, made in Turkey. Autolla on nyt ajettu hieman yli 300 000 km. Autoon on vaihdettu auton historian aikana laturi, startti, ilmastoinnin kompressori, radio sekä muutama vuosi sitten bensatankki takuuseen, kun oli pintaruosteessa, ei vuotanut. Auton alkuperäinen akku vaihtui muutama viikko sitten uuteen kun omistajaa rupesi akun ikä pakkasten tullen epäilyttämään. Muita korjauksia ei ole tehty. Autossa ei ole näkyviä ruostevaurioita, autoa ei myöskään ole erikseen ruostesuojattu. Mm. iskarit ja jarrulevyt ovat alkuperäiset. Ja kaikki auton toiminnot jotka siinä olivat uutena, toimivat edelleen.
Täytyy vain ihmetellä Toyotan laatua, ainakin silloista.

Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Zaasa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5203
  • A3 TFSI BS s tronic fl-17
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #311 : 07.01.2019 20:36 »
Hiukan ihmetyttää pintaruosteessa olevan bensatankin vaihtaminen takuuna "muutama vuosi sitten" 2004 Toyotaan.
Ettei olisi lapin lisää kertojalla  ::)

Yleensä korin ulkopuolelta alkaneet ruostevauriot eivät kuulu takuun hoidettavaksi vaikka ruostuisi puhki.
Jos jokin asia on varma, niin se on aivan varma.

Poissa VW:t

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #312 : 07.01.2019 20:39 »
^ Vähän erikoista, että 2004 vuosimallin autossa on peltitankki. Esim. VW:llä alkoi olemaan muovitankkeja jo 90-luvun alkupuolella.

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 896
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #313 : 07.01.2019 20:46 »
Hiukan ihmetyttää pintaruosteessa olevan bensatankin vaihtaminen takuuna "muutama vuosi sitten" 2004 Toyotaan.
Ettei olisi lapin lisää kertojalla  ::)

Yleensä korin ulkopuolelta alkaneet ruostevauriot eivät kuulu takuun hoidettavaksi vaikka ruostuisi puhki.
Sitä voi ihmetellä mutta on ehdottomasti faktaa. Olin henkilökohtaisesti paikalla kun merkkihuollon korjaamopäällikkö tarkisti tankin ja haki maahantuojalta takuupäätöksen tankin vaihdolle. Tankin ruostumisella on erilainen turvallisuusvaikutus kuin koripelleillä, joiden takuu menee kuten "Zaasa" kirjoittaa.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5321
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #314 : 07.01.2019 21:13 »
Sitä voi ihmetellä mutta on ehdottomasti faktaa. Olin henkilökohtaisesti paikalla kun merkkihuollon korjaamopäällikkö tarkisti tankin ja haki maahantuojalta takuupäätöksen tankin vaihdolle. Tankin ruostumisella on erilainen turvallisuusvaikutus kuin koripelleillä, joiden takuu menee kuten "Zaasa" kirjoittaa.
Uti
Reilu 700€ 4xlevyt+palat asennettuna Toyota Tammerautossa. 2005vm Versoon 1.6 bensalla. Pikkasen alle 270km ajettu.
Viikko sitten oli juttua, kun poikaporukalla saunottiin 8)
Kyseiseen autoon on kanssa tuo laturi ja startti vaihdettu. Onko heikko kohta?

Paikalla Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 896
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #315 : 07.01.2019 21:18 »
Ystävälläni on Toyota Corolla Verso 1.8 bensa manuaali vm. 2004, made in Turkey. Autolla on nyt ajettu hieman yli 300 000 km. Autoon on vaihdettu auton historian aikana laturi, startti, ilmastoinnin kompressori, radio sekä muutama vuosi sitten bensatankki takuuseen, kun oli pintaruosteessa, ei vuotanut. Auton alkuperäinen akku vaihtui muutama viikko sitten uuteen kun omistajaa rupesi akun ikä pakkasten tullen epäilyttämään. Muita korjauksia ei ole tehty. Autossa ei ole näkyviä ruostevaurioita, autoa ei myöskään ole erikseen ruostesuojattu. Mm. iskarit ja jarrulevyt ovat alkuperäiset. Ja kaikki auton toiminnot jotka siinä olivat uutena, toimivat edelleen.
Täytyy vain ihmetellä Toyotan laatua, ainakin silloista.

Uti
Korjataanpa siltä osin että väittämääni ilmastoinnin kompressorin vaihtoa ei ole tapahtunut, ainoastaan ilmastoinnin kompressorin hihnapyörän laakerin vaihto on tehty.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa Eki79

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 107
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #316 : 07.01.2019 21:26 »
Itseä kyllä ihmetyttää 300tkm ajetut jarrulevyt. Keskimääräinen käyttöikä noilla on 100-150tkm. On sit varmaan ajoprofiili sellainen ettei jarruun tartte koskea. Pelkkää maantieajoa.

Paikalla jkvi

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 686
Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #317 : 07.01.2019 22:11 »
Itseä kyllä ihmetyttää 300tkm ajetut jarrulevyt. Keskimääräinen käyttöikä noilla on 100-150tkm. On sit varmaan ajoprofiili sellainen ettei jarruun tartte koskea. Pelkkää maantieajoa.
Meillä Sorennossa tulee juuri 200tkm täyteen. En taida vielä vaihtaa levyjä. Emännällä Focuksessa hiukan yli 220tkm. Saattaa olla, että ens kesänä vaihtelen. Toki tuosta ei ole tietoa, jos ennen 90tkm  olisi vaihdettu.


Nuo kilsat on täällä palojen vaihtomatkoja.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2019 22:13 kirjoittanut jkvi »

Poissa Karvis

Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #318 : 07.01.2019 22:18 »
Serkkupoika ajoi aikoinaan TDI Toledolla 180tkm, jarrupalat oli edelleen kuin uudet mutta levyt aivan finaalissa ??? Oli varmaan tehtaalla sattunu jotkut epäkurantit palat paikoilleen..
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa Taky

Vs: Yleistä Toyotasta
« Vastaus #319 : 08.01.2019 08:35 »
sitten bensatankki takuuseen, kun oli pintaruosteessa, ei vuotanut.

2004 vielä peltitankki.... luulin että jo -90 luvulla ne olisi muovisia.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005