https://tummennuskalvot.fi/

Peräkärryn kytkeminen vetoautoon

Faija oli tuon kytkennän tekijä. Taksikuski ajoi kärryn persiisee. Patentti piti sen verran että sai romut pois tapahtumapaikalta.
 
Okei, no sitten tuon ymmärtää. Tuo mun mainittu sukulainen vaan voisi onnistua tuossa ihan muutenkin, nuu.., ei kun siis tarkka mies rahasta kun on.
 
Mrk sanoi:
Näin kytkemme kärryn koukkuun.

Meitin kärryssä Te-Ho saa kärryn kuulaan niin että kuula menee vetokytkimen takapuolelle ennen aisaa olevaan koloon ja kahva alas aivan kuin kuula olisi vetokytkimessä kunnolla.

Kerran säikähdin kun oli kärry "koukussa", kuului kolahdus jarruttaessa, niin menin katsomaan - kärry oli em tavalla koukussa vain aisapainon varassa.

Onneksi ei lähtenyt liikenteessä omille teilleen sen muutaman sadan metrin matkan jonka oli ehtinyt edetä.
 
dingdongpingpong sanoi:
Navarassa oli 160hv ja 400nm, 2000kg kärry tuli perässä huomaamatta vaikka autolla painoa jo 2200kg. 3500kg kärry ja lavalla 1000kg ei sekään saanut vielä vetokykyä niiaamaan pahasti, kutosta ei enää voinut käyttää cruise päällä kuin pohjanmaalla....

Että jos ei 190/440....ehkä hevosia ja nyyttöneitä on erilaisia ???
Tai ehkä on punnittuja painoja ja arvioituja painoja? Niin kuin on omia kokemuksia ja Esson baari juttuja. Tai mikä tuntuu sopivalta toisesta on liian vähän toisesta.

Mutta en usko että Volvo olisi kehittänyt omanlaisiaan mittasuureita. Mutta varmasti Navara on parempi veturi noissa painoluokissa työkalumaisella olemuksella ja palkkirungolla, vaikka vähän neitimäiset arvot sillä onkin  ;D
 
Sande sanoi:
Tai ehkä on punnittuja painoja ja arvioituja painoja? Niin kuin on omia kokemuksia ja Esson baari juttuja. Tai mikä tuntuu sopivalta toisesta on liian vähän toisesta.

Mutta en usko että Volvo olisi kehittänyt omanlaisiaan mittasuureita. Mutta varmasti Navara on parempi veturi noissa painoluokissa työkalumaisella olemuksella ja palkkirungolla, vaikka vähän neitimäiset arvot sillä onkin  ;D

Jokisessa nyytissä mitä kuljettelen on paino kyljessä merkittynä, siksi että kun näitä laitellaan myös kuljetusliikkeiden autoilla....
 
Pikkareissa ym. muissa työautoissa on paremmin vetokäyttöön sopivat välitykset kuin ha:ssa joissa optimoidaan kulutuksen ehdoilla
 
dingdongpingpong sanoi:
Jokisessa nyytissä mitä kuljettelen on paino kyljessä merkittynä, siksi että kun näitä laitellaan myös kuljetusliikkeiden autoilla....

Tommonen pitäis tänään laittaa lavalle ja viedä aamulla tampesteriin...

 
”...even an idiot could do that...”

Ei ihan peräkärryn kytkemisestä mutta sen kanssa peruuttamisesta... ;D

 
^
Mun mielestä jenkkien pikupeissa oli (ja on) tämä jo 2015-2016 lisävarusteena.