autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Hyundai i30 N  (Luettu 15572 kertaa)

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #40 : 14.02.2018 17:32 »
Nyt 7 vuoden takuu ilman km-rajaa!
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa pokkus

Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #41 : 14.02.2018 18:16 »
Nyt 7 vuoden takuu ilman km-rajaa!
Uti
Tuo on kyllä todella kova veto. Koskeeko kaikkia malleja?
           

Poissa Zaasa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5153
  • A3 TFSI BS s tronic fl-17
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #42 : 14.02.2018 18:23 »
Avaa Isomies autollesi autotalli, mukavampi seurata yksityiskohtaisia kokemuksiasi autostasi kuvien kera sieltä.
Jos jokin asia on varma, niin se on aivan varma.

Poissa Velmanteri

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 130
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #43 : 14.02.2018 18:51 »
Tuo on kyllä todella kova veto. Koskeeko kaikkia malleja?
15.2 alkaen koko i30 mallisto 7v takuulla. Muut normi 5v ilman km rajaa.

Poissa Isomies

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 14
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #44 : 14.02.2018 19:47 »
On kyllä kova takuu, jos ja kun myös N-mallit kuuluu sen piiriin! Itse olin jo oikein tyytyväinen viiden vuoden takuuseen. Ja uutta N-mallia on jo putkessa i30 fastbackin muodossa: http://www.caradvice.com.au/621751/2019-hyundai-i30-n-fastback-spied/ 

Pitää tutustua autotallin avaamiseen.

Poissa Isomies

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 14
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #45 : 02.04.2018 16:54 »
Nyt kun on hieman yli 5000km mittarissa, niin voi päivitellä kokemuksia autosta. Edelleen hymy korvilla ja ilo ajaa autolla kuin ensikilometreilläkin. Auton näyttämä keskikulutus koko matkalta on 8,3l. Nyt hieman lämpimämmillä keleillä alin lukema matka-ajossa 150km matkalla on ollut 6,8l. Kylmällä koneella imaisee alussa ainetta kiitettävästi.

Pakoäänet ovat voimistuneet säiden lämmetessä eli putkiston ollessa kunnolla lämmennyt pauke on oikein muhkeaa. Kaupunkiajossa 1. ja 2. vaihteella kun nostaa jalan kaasulta, niin putkistosta tulee mukavat röpötykset ja tätä tulee tehtyä ihan tarkoituksella. Tällä hetkellä alla on vielä nastarenkaat, joten parasta suorituskykyä ei ole päässyt testaamaan. Sen verran voi vain todeta, että ohitukset saa tarvittaessa tehtyä rivakasti  8)

Auton viimeistely ja laatu on yllättänyt positiivisesti. Ylimääräisiä kitinöitä tai resonointia ei ole ilmennyt. Vielä hetken kun malttaa, niin pääsee ottamaan kaiken ilon irti autosta.

Luppis

  • Vieras
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #46 : 02.04.2018 17:12 »
Harva uudempi auto miellyttää silmää mutta i30 miellyttää erittäin paljon.
Pitää käydä koeajamassa jossain välissä.

Poissa tohis

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 427
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #47 : 17.11.2018 13:53 »
Pääsin koeajamaan i30 N:n Auto 2018 -messuilla. Lauantaina puolenpäivän jälkeen koeajoa kysellessäni sen päivän ajat olivat menneet jo kuumille kiville, mutta sunnuntaina ryntäsin kysymään heti ovien auettua ja aika irtosi.

Heti käyntiin laitettuani kuulin ettei kyseessä ole tavallinen malli, ja N-mode muutti tyhjäkäyntiäänenkin vielä hieman möreämmäksi. Kaasun tallaaminen ja sitä seuraava pauke putkessa käänsi tehokkaasti jalankulkijoiden päät liikennevaloissa seistessä   :D ...tosin en itse kyllä viitsisi leimautua joka paikassa lippisjonneksi jos tällaisen omistaisin. Toisin kuin aiemmin testaamani 1.0 kuli, N ei kallistele jokaisesta ratinkäännöstä vaan suunta muuttui eleettömästi, joten tällä kelpaisi ajella. Reilummin kiihdytettäessä ohjaus kyllä veteli selvästi, mutta se nyt on vaan pakollinen paha tehokkaassa etuvetoisessa. Pikku töyssyissä alusta ei tuntunut kivikovalta, vaikkei sitä ihan pehmeäksikään voinut sanoa.

Tehoakin tuntui olevan, harmi vaan ettei Hgin kaduilla ole liikaa tilaa enempään kiihdyttelyyn, enkä viitsinyt sikailemaankaan ruveta vaikka mukana ollut ajattaja koitti houkutella tyhjälle bussikaistalle polkemaan. Manuaaliaski tuntui juuri oikealta valinnalta tällaiseen autoon, ja muutenkin oli kiva hieman kepitellä vaihteeksi kun oma kottero on automaatti. Rev matchingia en nähnyt mitenkään huonona asiana, ja senkin saa kai pois päältä jos siitä ei tykkää. Vaihteiden välitykset oli varsin sopivat, eli ei taloudellisuuden nimissä pituudella pilattu.
2017 Toyota Auris Hybrid Touring Sports Active, Barcelona Red
2012 Yamaha FZ1-S

Poissa Kennedy

Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #48 : 04.12.2018 19:04 »
Aika hyvin tulee kehuja laitokselle

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yNy4qD3Qk-U" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=yNy4qD3Qk-U</a>

300ZX kesäleluna

Poissa Kennedy

Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #49 : 29.12.2018 20:26 »
On pari kertaa tässä tullut bongattua tuollainen sininen N hyrylässä. Viimeksi tänään sellaisen edellä ajelin.
Hyvännäköinen laitos ja jos vaan vakio putkisto laitteessa niin erinomaisesti onnistunut on sellainen. Pitää oikein hienoa murinaa kun hieman koskee polkimeen.

300ZX kesäleluna

Poissa Hyndai N

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 7
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #50 : 25.02.2019 23:21 »
Moikka!Tuli tommonen performance tilattua,väri racing blue,Kävin koeajamassa ja yllätyin kyllä autosta positiivisesti,toukokuussa pitäisi tulla!Onko musiikki laitteisto mimmonen kun ei tullu testattua!Onko kukaan viritellyt mitään pieniä kuraläppiä eteen vai meneekö liian matalaksi!Ja laittakaa lisää autosta kokemuksia!

Poissa Isomies

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 14
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #51 : 01.03.2019 12:55 »
Moikka!Tuli tommonen performance tilattua,väri racing blue,Kävin koeajamassa ja yllätyin kyllä autosta positiivisesti,toukokuussa pitäisi tulla!Onko musiikki laitteisto mimmonen kun ei tullu testattua!Onko kukaan viritellyt mitään pieniä kuraläppiä eteen vai meneekö liian matalaksi!Ja laittakaa lisää autosta kokemuksia!

Hieno ja hauska auto on tulossa sinulle! Itse ajoin yhdeksän kuukautta ja 22000km performance ännällä, kunnes jouduin vaihtamaan sen pois. Auton penkki oli yksinkertaisesti pitkälle miehelle hartioiden kohdalta liian kapea ja aiheutti jatkuvan selkäjumin. Keskimittaiselle varmasti oikein passeli ja tukeva penkki.

Äänentoisto on auton heikkous. Siihen ei ole panostettu ja ei taida vieläkään olla tarjolla mitään parempaa settiä. Kyllä sitä kuuntelee, mutta aika ponnettomaksi jää musiikintoisto. Pakoäänet on sen verran mehukkaat, että parempi kuunnella niitä kuin musiikkia. Joitakin resonointeja alkoi ilmetä autossa ajan mittaan, mutta takuuseen hyvin niitä vaimensivat. Auton alusta on pehmeimmällä asetuksellakin niin jämäkkä, että muovit alkaa jossain kohtaa antaa periksi ja nitistä. Jostain olin lukevinani, että tämän vuoden alustaan on tehty pieniä muutoksia ja olisi pykälän pehmeämpi. Kuraläppiä ei tullut asennettua, mutta helmat ja takapuskurin alaosa on mustaa mattamuovia eikä ainakaan siinä ajassa mitä auto oli minulla ottaneet itseensä juurikaan.

Uusia N-malleja tuntuu olevan kehitteillä Konaa ja Tucsonia myöten. Mielenkiinnolla näitä odotan ja luulisi nelivedon tulevan jossakin vaiheessa, jolloin voisin itsekin palata Hyundai kuskiksi penkin ollessa sopiva.

Poissa Hyndai N

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 7
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #52 : 02.03.2019 19:33 »
Kyselisin vielä miten N Lukko pelaa talvella ja onko ollut hankaluuksia kun on aika matala,entä lämpeneekö hyvin,onkohan lämmitin mikä tulee talvipaketissa vesi vai lämpövastus öljypohjassa!

Poissa Isomies

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 14
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #53 : 10.03.2019 18:02 »
Kyselisin vielä miten N Lukko pelaa talvella ja onko ollut hankaluuksia kun on aika matala,entä lämpeneekö hyvin,onkohan lämmitin mikä tulee talvipaketissa vesi vai lämpövastus öljypohjassa!
Auto lämpeni mielestäni nopeasti maantieajossa. Myös ratinlämmitin sekä penkinlämmittimet toimivat nopeasti. En tuosta talvipaketista tiedä, kun sillä nimellä ei omassa autossa ollut varustepakettia. Defan säteilylämmitin asennettiin myyjäliikkeessä. Lukko oli itsellä talvella löysimmällä asetuksella. Muuten tuntui, että liikenneympyrässä auto puskee ihan tolkuttomasti. Autossahan on muutenkin todella iso kääntösäde lukosta johtuen ja välillä sai veivata auto edes takaisin pienessä tilassa. Muuten ajo lumisella pinnalla oli yllättävänkin nautittavaa, jos ei ota huomioon pahimpia polannekelejä, jolloin jäykkä alusta aiheuttaa pientä tuskaa. Kesällä lukko toimii todella mallikkaasti. Mataluus tietty on otettava huomioon parkkeeratessa ettei etupuskuri karahda reunakiviin ja talvella saa väistellä lumimöykkyjä, mutta niinhän se on kaikissa matalissa autoissa.

Poissa Hyndai N

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 7
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #54 : 18.03.2019 14:51 »
Tänää ilmoittivat että saankin uuden N jo huhtikuun alussa!2019 mallissa onkin jo wltp päästöarvo 188..no kaikissa uusissahan se nousee!varmaan tulevaisuudessa siitä vähän kärsii..vaikka enemmin kyllä tämmöisessä vaikuttaa jos autovero poistuu..No sitten kyllä olisi tippunut vanhankin hinta reilusti...no aika näyttää!Ja nyt näyttävät rokottavan myös sähköautoja käyttöverolla..

Poissa Hyndai N

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 7
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #55 : 16.04.2019 22:38 »
Nyt N ajeltu muutama päivä!Hyvältähän se tuntuu,Ainut mikä ihmetytti pyöränkoteloissa kovaa muovia mikä ropisee jos soralla joutuu ajelemaan!Ekat öljyt tekisi mieli vaihtaa 1500km..Mutta tiedä häntä onko enää ollu käytäntö.Ja joku kovapinnotus maalille,pikkuläppiä en vielä keksinyt,jos helmat pysyisi vähän siistimmältä!

Poissa Lukkomutter1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1101
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #56 : 21.05.2019 12:04 »
Tätä saa näköjään myös Fastback-mallina, joka näyttää ainakin omaan silmään paremmalta kuin pystyperä. Harmi, kun eivät tuota kabiinin laatua viiti päivittää. Onhan sitä kovaa muovia toki monessa muussakin autossa eikä asia varmastikaan kaikkia häiritse, mutta kyllä nyt 40k€ autossa pitäs pehmosta pintaa olla.

Poissa Uti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 879
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #57 : 21.05.2019 12:09 »
40 t€ - alv - autovero = auton hinta.
Uti
Mercedes-Benz C200 4Matic A Edition Avantgarde MY2018
Yamaha SR400 EFI MY2015

Poissa RoccoScientist

Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #58 : 21.05.2019 12:34 »
Näissä automallien tehoversioissa pitää aina muistaa sen pohjalla olevan mallin lähtöhinta, joka tässä tapauksessa on n. 20 000 e. Toki tuossa N-mallin ohjaamossa voisi hitusen enemmän yritystä olla ja toisaalta tuo i30 ei perusmalleja vertailtaessakaan mielestäni ihan yllä kilpailijoiden (esim. Renault) tasolle.

Poissa Hyndai N

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 7
Vs: Hyundai i30 N
« Vastaus #59 : eilen kello 11:20 »
Minulla oli edellinen uusi mb gla 250 4wd hinta 55t.Eikä mielestäni ollut sisämateriaalin osalta juurikaan parempi kuin N!