https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Formula 1

Kuka voittaa maailmanmestaruuden 2024?

  • Guanyu Zhou

    Ääniä: 0 0,0%
  • Pierre Gasly

    Ääniä: 0 0,0%
  • Yuki Tsunoda

    Ääniä: 0 0,0%
  • Fernando Alonso

    Ääniä: 0 0,0%
  • Esteban Ocon

    Ääniä: 0 0,0%
  • Daniel Ricciardo

    Ääniä: 0 0,0%
  • Lance Stroll

    Ääniä: 0 0,0%
  • Carlos Sainz

    Ääniä: 0 0,0%
  • Nico Hulkenberg

    Ääniä: 0 0,0%
  • Kevin Magnussen

    Ääniä: 0 0,0%
  • Oscar Piastri

    Ääniä: 0 0,0%
  • Lando Norris

    Ääniä: 0 0,0%
  • Lewis Hamilton

    Ääniä: 0 0,0%
  • Sergio Perez

    Ääniä: 0 0,0%
  • Logan Sargeant

    Ääniä: 0 0,0%
  • Alex Albon

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    19
  • Äänestys suljettu .
Kyllä on valitettavan tylsäksi mennyt tämä kilvanajo. Ainoat tapahtumat tulevat rengasrikoista joita ei tuolla tasolla pitäisi olla.

Ihme jos Kimi kauan vielä jaksaa matkustella kisapaikoille. Bottas on huippukuski, mutta kun tallikaverina on ehkä kaikkien aikojen paras ja varmin kuski, jolla vielä tuuri seuraa aina mukana niin eipä tuossa sitten mitään...
 
Oli myös arveluja, että Kimin hajonneesta etusiivestä tippuneet sirpaleet ovat voineet olla syynä rengasrikkoihin,
Pirelli tutkii.
 
rka1 sanoi:
Lewis muuten sanoi eräässä haastattelussa, että on pienestä saakka kärsinyt rasismista ja se on jättänyt jälkiä.
Sanoi, että se on ruoskinut F1:ssä repimään kaikki irti, että voi näyttää olevansa jotain.
Tietysti, onhan se huippuajaja, ei siinä pelkkä ruoskiminen auta.

Voi hellanlettas, kun pikkuhämistä on kiusattu koulussa. On se kumma, kun sekin muuttuu rasismiksi, kun on saanut vähän ruskeamman ihonvärin, mutta valkoihoisen pojat tapauksessa pojat nyt vaan vähän kisailee. Jäljen se todella on jättänyt, kun hämpistä on itsestään tullut rasisti.
 
Penguin sanoi:
Voi hellanlettas, kun pikkuhämistä on kiusattu koulussa. On se kumma, kun sekin muuttuu rasismiksi, kun on saanut vähän ruskeamman ihonvärin, mutta valkoihoisen pojat tapauksessa pojat nyt vaan vähän kisailee. Jäljen se todella on jättänyt, kun hämpistä on itsestään tullut rasisti.

Tämä Hämpän politikointi suututtaa minua. No hän ei tietysti minun mielipiteestä ole kiinnostunut mutta pidettäisiin kilvanajo kilvanajona ja politikointi omana asiana. Arvostan suuresti Kimin kieltäymistä polvistumisista vaikka en varsinaista syytä tiedäkään.

Jotenkin tuntuu että Hämppä kokee nousseensa niin suureksi että hän ohjaa koko orkesteria.
 
rka1 sanoi:
Oli myös arveluja, että Kimin hajonneesta etusiivestä tippuneet sirpaleet ovat voineet olla syynä rengasrikkoihin,
Pirelli tutkii.

Vaikea uskoa kun kaikista renkaista petti runko samalla tavalla, hiilikuitusilppu aiheuttaa yleensä hitaan vuodon joka huomataan antureista ennen kuin rengas on täysin tyhjä.
 
Karvis sanoi:
Vaikea uskoa kun kaikista renkaista petti runko samalla tavalla, hiilikuitusilppu aiheuttaa yleensä hitaan vuodon joka huomataan antureista ennen kuin rengas on täysin tyhjä.

Ossi Oikarinen havainnollisti jälkilähetyksessä mielestäni hyvin tuota renkaaseen kohdistuvaa rasitusta. Korkeampi rengas niin siihen kohdistuu sivuttaisvoimaa joka "vääntää" ja rasittaa runkoa jossa teräs/komposiitti -vahvikkeita.
 
Penguin sanoi:
Nyt kun mm on ratkaistu, niin sarjan mielenkiintoisinta antia taitaa olla kuka polvistuu ja kuka ei. Sen vähän mielenkiinnon, jota Mersu ja FIA eivät ole saaneet tapettua, on tappanut tämä sarjan suurin rasisti omalla mesomisellaan.

Tää on kyllä erikoinen näkökulma, useammankin suusta kuultuna. Miten ketään voi haitata, polvistuu tai ei? Oheistoimintaa ei ole pakko seurata ja katsoa, jos siellä esiintyy aika ajoin jotain itselleen vastenmielistä, kuten rasisminvastaisia t-paitoja.

Kiminkin totesi että tukee täysin hommaa ja polvistuminen on ihan ok, mutta itse jättää tuon alttarille ja sillä sipuli. Kannattaiskohan palstalaistenkin kokeilla vastaavaa? Jos tuon olisi aloittanut joku muu kuin Hamilton, saisi se tuskin aikaan moista uhriutumista ja herneenpalkojen jumiutumista nenäonteloon.

Karvis sanoi:
Vaikea uskoa kun kaikista renkaista petti runko samalla tavalla, hiilikuitusilppu aiheuttaa yleensä hitaan vuodon joka huomataan antureista ennen kuin rengas on täysin tyhjä.

Tämäpä juuri, tuommoinen sivuvallin ja kulutuspinnan sauman hajoaminen suht hitaasti ilman näyttävämpää puhkeamista on vähän omituinen selittää muulla, kuin rakennevialla. Silverstonesta löytyy toki monta mutkayhdistelmää, jotka ovat todella rankkoja renkaille juurikin noilta yllämainituilta osilta kuten tosiaan Oikarinen tiivisti.
 
Taavetson sanoi:
Tää on kyllä erikoinen näkökulma, useammankin suusta kuultuna.

Eikö mielipidettään saa kirjoittaa? Sitä varten nämä voorumit kai on?
Minua tuo myös häiritsee, nuo voisi mielestäni jättää radan ulkopuolelle, mutta käännän yleensä hetkeksi toiselle kanavalle.
Homma sillä selvä.





 
Kettu sanoi:
Eikö mielipidettään saa kirjoittaa? Sitä varten nämä voorumit kai on?
Minua tuo myös häiritsee, nuo voisi mielestäni jättää radan ulkopuolelle, mutta käännän yleensä hetkeksi toiselle kanavalle.
Homma sillä selvä.

Toki saa, niinhän minäkin ilmaisin ihmetykseni asiasta noussutta porua kohtaan. Näistä saisi sen käsityksen, että Hämiksen touhuja ja hieman tekopyhää jeesustelua aiheen jos toisenkin tiimoilta olisi jotenkin pakko katsoa. En vain ymmärrä miten tuo vaikuttaa ratatapahtumien mielenkiintoon (tai niiden puutteeseen) millään tavalla.

E: tarkennetaan nyt, että toki rasisminvastaisen taistelunsa esiintuominen Hamiltonilta tapahtuu melko kärkevästi ja siitä saa olla mitä mieltä tahtoo, etenkin jos ei jaa Hamiltonin näkemystä tasa-arvon toteutumisesta. Kun taas se, että tuo vaikuttaisi jotenkin itse lajin seuraamiseen vaikuttaa enemmän asenneongelmalta.
 
Ilmeisesti vaikeuksia ymmärtää lukemaansa. Minä kirjoitin nimenomaan, että ainoa mielenkiintoinen asia on enää kuka polvistuu ja kuka ei. Hämiksen mesomista on vaikea välttää, kun se tapahtuu ihan muualla kuin F1-lähetyksissä ja hyppää esille eri uutismedioissa lähes päivittäin.
 
Joo, se on kuitenkin osa sitä tapahtumaa. Onneksi ei tarvitse katsoa, mitä ei halua. Mutta olihan todella tylsä kisa, kunnes aivan viime metreillä alkoi tapahtumaan.
 
Kettu sanoi:
Joo, se on kuitenkin osa sitä tapahtumaa. Onneksi ei tarvitse katsoa, mitä ei halua. Mutta olihan todella tylsä kisa, kunnes aivan viime metreillä alkoi tapahtumaan.

Näinpä juuri. Kauden muut kisat olleet kuitenkin suhteellisen hyviä ja viihdyttäviä, mutta nyt oli kyllä melkonen snorefest. Ja lopun häppeninkikin jätti lähinnä huonon maun.  :D

Penguin sanoi:
Ilmeisesti vaikeuksia ymmärtää lukemaansa. Minä kirjoitin nimenomaan, että ainoa mielenkiintoinen asia on enää kuka polvistuu ja kuka ei. Hämiksen mesomista on vaikea välttää, kun se tapahtuu ihan muualla kuin F1-lähetyksissä ja hyppää esille eri uutismedioissa lähes päivittäin.

Juu, toki se on luetun ymmärtämisestä kiinni. Hellanlettas.
 
Aika-ajot käynnissä, saako joku kuvan näkyviin, mulla musta ruutu Erkan antamalla linkillä, ennen aina toiminut.