https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Formula 1

Kuka voittaa maailmanmestaruuden 2024?

  • Guanyu Zhou

    Ääniä: 0 0,0%
  • Pierre Gasly

    Ääniä: 0 0,0%
  • Yuki Tsunoda

    Ääniä: 0 0,0%
  • Fernando Alonso

    Ääniä: 0 0,0%
  • Esteban Ocon

    Ääniä: 0 0,0%
  • Daniel Ricciardo

    Ääniä: 0 0,0%
  • Lance Stroll

    Ääniä: 0 0,0%
  • Carlos Sainz

    Ääniä: 0 0,0%
  • Nico Hulkenberg

    Ääniä: 0 0,0%
  • Kevin Magnussen

    Ääniä: 0 0,0%
  • Oscar Piastri

    Ääniä: 0 0,0%
  • Lando Norris

    Ääniä: 0 0,0%
  • Lewis Hamilton

    Ääniä: 0 0,0%
  • Sergio Perez

    Ääniä: 0 0,0%
  • Logan Sargeant

    Ääniä: 0 0,0%
  • Alex Albon

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    19
  • Äänestys suljettu .
Mun käsitys on, että ei voi. On kyseessä ”uusi” talli. Mielestäni osallistuminen on kuitenkin sillä selvä, kunhan hoitaa kaikki muodollisuudet.
 
rka1 sanoi:
Mut jos talli myydään, niin voi kai jatkaa mersun sopimuksella, omistaja vain muuttuu?
Todennäköisesti näin on. Renaultin katoamista F1 pidän nopeampana, etenkin Mäkin siirtyessä Renun moottoreista Mersun moottoreihin 2021 kaudella.
 
Aika odotettu, jos pitää paikkansa:

Ranskalaislehti Auto Hebdo uutisoi lauantaina, että Alonso olisi jo solminut esisopimuksen F1-talli Renault’n kanssa.

Alonson, 38, osalta ison uutisen julkistamista saadaan odottaa kuitenkin kesään.

AS:n uutisen mukaan Alonso haluaa siirtää julkistusta sen vuoksi, että hän pystyy keskittymään täysillä Indy 500-kisaan.
 
Olishan tuo loogista, Bottas on nähty mihin pystyy, Russell taas voi olla tulevaisuuden kuski Hämiksen jälkeen:

YLE:

Motorsport: Bottas ei ole saamassa jatkoa Mercedeksellä – Russell nousemassa korvaajaksi
Russell on Mercedeksen kuljettaja-akatemian kasvatti. Häntä pidetään todella lupaavana nuorena kuljettajana. Ennen siirtymistään F1-ympyröihin Russell voitti F2-sarjan mestaruuden vuonna 2018.
 
Useamman vuoden ajan on huhuiltu Valtterin menettävän paikkansana milloin kullekkin Mersulla. Ocon, Vettel, viimeksi Russel, varmaan muitakin on. Tuskin on Russel joka yhden kauden kokemuksella F1 Williamsilla Valtterin paikan Mersulla veisi. Aikansa kun veikkaillan Valttrin lähtöä Mersulta niin joskus se kohdalleen osuu.
 
Bottas tuli viimekaudella toiseksi. Voittaa ois pitäny. Vaan oisko ollut edes teoriassa mahdollista kun Ham on ykköskuski? Kuka tahansa siihen talliin menee, on ikuinen kakkonen niin kauan kun Ham ajaa...
 
-sami- sanoi:
Bottas tuli viimekaudella toiseksi. Voittaa ois pitäny. Vaan oisko ollut edes teoriassa mahdollista kun Ham on ykköskuski? Kuka tahansa siihen talliin menee, on ikuinen kakkonen niin kauan kun Ham ajaa...
Noinhan se on, mutta jossain vaiheessa on katsottava nuorempia kuskeja ja yritettävä saada uusi Hämis.
Kyllä Bottas on tallissa kakkonen, niin kauan kuin hämis ajaa ja varmaan moni muukin kuka siihen sitten nimetäänkin.
Ja Lauda junaili Hamiltonin mersulle:

Hamilton muisteli Autosportille ensitapaamisiaan Laudan kanssa vuonna 2012 ennen hyppäämistään saksalaistalliin. Brittikuskin lämpimimmät muistot Laudasta ovat puhelinkeskusteluista, joiden aikana F1-legenda yritti houkutella Hamiltonia Mersulle.

– Oli siistiä saada puheluja Nikin kaltaiselta ikonilta ja maailmanmestarilta, Hamilton kertoi.

– Ajattelin, ettei hän välttämättä arvostanut minua kuljettajana, mutta olin väärässä. Myöhemmin istahdimme juttelemaan Singaporessa, ja hän tuli huoneeseeni. Meillä oli hyvä keskustelu. Se taisi olla kerta, jolloin Niki sanoi: ”Herranjumala, sinähän olet ihan kuin minä monella tapaa.” Meillä oli paljon enemmän yhteistä, kun olin olettanut.

Viikko Singaporen keskustelun jälkeen Hamiltonin sopimus Merdekselle julkaistiin. Sittemmin brittitähti on voittanut Mercedeksellä viisi maailmanmestaruutta ja noussut kaikkien aikojen mestaruustilastossa toiseksi Michael Schumacherin taakse.

Hamiltonilla mestaruuksia on yhteensä kuusi, ”Schumilla” yksi enemmän.
 
-sami- sanoi:
Bottas tuli viimekaudella toiseksi. Voittaa ois pitäny. Vaan oisko ollut edes teoriassa mahdollista kun Ham on ykköskuski? Kuka tahansa siihen talliin menee, on ikuinen kakkonen niin kauan kun Ham ajaa...

Niin, voittaa olis pitänyt, olisiko sitten Hamiltonin jakkara kallellaan kun jäi toiseksi? Jos sarjan parasta kuskia vastaan ajaa toiseksi niin onhan se nyt hemmetin hyvä suoritus, jos olisi ollut vaikka neljäs niin ymmärtäisin puheet kuskin vaihdosta.
 
Karvis sanoi:
Niin, voittaa olis pitänyt, olisiko sitten Hamiltonin jakkara kallellaan kun jäi toiseksi? Jos sarjan parasta kuskia vastaan ajaa toiseksi niin onhan se nyt hemmetin hyvä suoritus, jos olisi ollut vaikka neljäs niin ymmärtäisin puheet kuskin vaihdosta.

Samaa mieltä Karviksen kanssa.

Ikävä asia tässä kaudessa on, ettei Valtteri pääse näyttämään "kynsiään" ja parantamaan suoritustaan, ehkä jopa Hamiltonin kukistamiseen. Koska kaudesta taitaa tulla pannukakku koronan takia. Valtterin jatko Mercedeksellä on hyvin epävarmaa ensikaudeksi.
Peukku kuitenkin Suomi pojalle, jotta saisi allekirjoittaa jatkopahvin vuodelle 2021.

Erkki
 
Kettu sanoi:
Ihan vaan kysymys. Kuka on se neljäs suomalainen? Nico nyt ainakin ajoi saksalaisella lisenssillä, joten en laske suomalaiseksi.

https://www.is.fi/formula1/art-2000006516774.html

Eikö se Suomen kansalainen silti ole? Mutta vaikkei Nicoa laskettaisikaan suomalaiseksi, neljä suomalaista on saanut saanut F1 ”pääpalkinnon” (millä nimellä se nyt virallisesti kulkeekaan).

Edit: neljä eri suomalaista
 
Zasa sanoi:
^Ehkä tarkoitti neljää mestaruutta, Häkkinen kahdesti mestari.

https://www.is.fi/formula1/art-2000006479380.html

Voihan tuo olla noinkin olla. Tai jos tarkoitti neljättä suomalaista voittajaa? Ei. Ei sekään istu. Kimi oli kolmas siinäkin, Heikki neljäs, Valtteri viides. Ja oisi hyvinkin voinut olla vielä pari suomalaista voittajaa lisää, jos JJ:n Onyx ei olisi sipannut kesken kisan ja jos Salon olisi annettu voittaa Hockenheimissa. Ymmärrettävää kyllä, että ei annettu.
 
Onhan tuo /ceestä jos pahimmat skenariot käy toteen ja 2021 ei ole Kimiä tai Waltteria  kisaamassa!
Liekö enää koskaan suomalaisia tulee F1iin?
Mutta vahvimmilla lie Kimi vielä vuoden?
Maailma muuttuu mutta ei tarvitsisi noin paljon..
 
Kimillä oma julkisuusarvonsa.
Ja persoonansa mitä nykykuskeista saa etsimällä etsiä.
Mutta sinivalkoinen tulevaisuus lie Kimin harteilla?
vuosi, pari...
Ehkäpä oma mielenkiinto siiryy ralliin..onhan siellä Kalle.
 
En nyt näe mitään järkevää syytä miksi Waltteri ei jatkaisi Mersulla.
Kaikin puolin hyvä kuski, erinomaisen hyvin tulee toimeen kaikkien kanssa, mikä tärkeintä niin talli kaverin kanssa.
Nopeudessakaan ei ilmeisesti parempaa löydy nykytilanteessa.
 
focceristi sanoi:
Liekö enää koskaan suomalaisia tulee F1iin?
Maailma muuttuu mutta ei tarvitsisi noin paljon..

Muuttuu muuttuu ja pitääkin, F1 polttiksilla taantuvaa maailmaa, palikat kohti sähköisiä voimanlähteitä niin kyllä se siitä.
 
Taky sanoi:
Muuttuu muuttuu ja pitääkin, F1 polttiksilla taantuvaa maailmaa, palikat kohti sähköisiä voimanlähteitä niin kyllä se siitä.
E-sarja on varmaan vaimolle mieleen - aina huomauttamassa liian kovalla äänellä F1-kisojen seurannasta ;D Voihan se silti olla, että polttomoottoreilla mennään vielä seuraavalle "vuosituhannelle"...
 
Taky sanoi:
Muuttuu muuttuu ja pitääkin, F1 polttiksilla taantuvaa maailmaa, palikat kohti sähköisiä voimanlähteitä niin kyllä se siitä.

Tietää kuolemaa lajille, sitä sähkövatkaimen ikinää ei vain jaksa kukaan kuunnella.
 
Karvis sanoi:
Tietää kuolemaa lajille, sitä sähkövatkaimen ikinää ei vain jaksa kukaan kuunnella.

Tämähän nyt ei pidä paikkaansa, vaan tasaisesti nostanut suosiotaan kokoajan. Ylipäänsä jos äänet on moottoriurheilussa se tärkein asia, niin voinee kai rauhassa katsella 90-luvun kisojen uusintoja. Kisatapahtumathan ei silloin ole niin justiinsa.  ;)
 
Toki eFormulat ovat nostaneet suosiota siitä lähes nollasta jo joidenkin tietoisuuteen. Kuitenkin kyseessä on melkoisen hitaat autot verrattuna F1:iin ja kisat lyhyitä. Onneksi ei enää ole sitä pösilöä auton vaihtoa kesken kisan kun akku oli kaput puolivälissä matkaa. Vaikka olen itsekin siviilissä siirtymässä enenevässä määrin sähköiseen autoiluun, niin kilpa-ajo on niin täysin eri maailma, etten minäkään niitä kaipaa. Sitten kun maailman viherpiiperöt ovat saaneet moottoriurheilun niin kyykkyyn, ettei muulla kin sähköllä voi ajaa kilpaa, niin sitten katsellaan niitä (ja vanhoja videoita).