autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Formula 1  (Luettu 452222 kertaa)

Paikalla rka1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 267
Vs: Formula 1
« Vastaus #7240 : 28.11.2018 16:57 »
Hamilton on kertonut, että kirjoittaa uran jälkeen kirjan ja kertoo mistä siinä oli kyse, kun
vaihtoivat insinöörit joskus heinäkuussa, siis Rosbergin inssit ja Hamiltonin inssit.
Tais olla Hamiltonin inssiryhmä kaiken kaikkiaan etevämpi.
Onko kellään vihiä mikä oli homman nimi?

Paikalla rka1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 267
Vs: Formula 1
« Vastaus #7241 : 28.11.2018 20:29 »
Jospa yrittäisin itse vastata. Saksalainen talli halusi saksalaisen mestarin ja sai sen.
Hamilton ei oikein istu mersun talliin. Sen näkee kehon kielestä, voiton jälkeen ilo voitosta ei ole
tallissa ihan aito, joku muu haluttaisiin, mutta Hamiltonille vaan ei löydy korvaajaa.
Se on kyllä sanottava, että Hamiltonin voitot ovat olleet suht reiluja, ajamalla saatuja,
toisin kuin Schumi aikoinaan, jolloin Ferrari teki kaikki temput, että Schumi saataisiin voittajaksi ja mestariksi.
No joo, tää on tätä.


Poissa TTO

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 982
Vs: Formula 1
« Vastaus #7242 : 07.12.2018 15:27 »
Palomäki pääsi Kimin kyytiin, mutta ei oikein saa mitään kysyttyä kierroksen aikana.
https://www.iltalehti.fi/iltvurheilu/a/f71b4944-c5f7-45c1-9bce-3b624c9c2b1e

Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4849
  • A3 BS stronic FL-17
Vs: Formula 1
« Vastaus #7243 : 08.12.2018 11:16 »

Paikalla rka1

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 267
Vs: Formula 1
« Vastaus #7244 : 08.12.2018 12:10 »
Hyvin palkintogaala Kimille "maistui"  :)

Siis Venäjällähän votka on maailman parasta.

Poissa Kettu

Vs: Formula 1
« Vastaus #7245 : 07.01.2019 14:28 »
Jotta ihan vallankumous. Olikohan veretön?
Ja että Kimiä ei kyykytetty?
No, sanotaan että näen asian toisin.
Kimiä "kyykytettiin" tasan niin kauan, kun Vettelillä oli mahdollisuus mestaruuteen.
Bottaksella oli ajollisesti täysin omissa näpeissään, kunnes omat mahdollisuudet olivat menneet.
Tosin Valtterilla oli rutkasti epäonneakin, kuten myös Kimillä.

https://www.is.fi/formula1/art-2000005957582.html
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa Karvis

Vs: Formula 1
« Vastaus #7246 : 07.01.2019 14:35 »
Ferrarin tuleva kausi taitaa olla melkoista italowesterniä ja tuloksia on turha odottaa, mutta sehän sopiikin hyvin tallin tyyliin.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa Karvis

Vs: Formula 1
« Vastaus #7247 : 07.01.2019 20:23 »
Arrivabenen lähdölle vahvistus, https://www.is.fi/formula1/art-2000005958212.html
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4849
  • A3 BS stronic FL-17
Vs: Formula 1
« Vastaus #7248 : 07.01.2019 20:27 »
Tuulinen on Ferrarin tallipäälikön paikka, vaikea uskoa menestykseen tulevallakaan kaudella.

Poissa Kettu

Vs: Formula 1
« Vastaus #7249 : 08.01.2019 07:52 »
Tuulinen on Ferrarin tallipäälikön paikka, vaikea uskoa menestykseen tulevallakaan kaudella.

Sanotaan näin, että se ei haittaa.   ;)
Kannatan Ferraria, jostain kummasta syystä, mutta talli vaan sortuu kaikkeen turhaan säätämiseen. Tuloksen teko unohtuu.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4849
  • A3 BS stronic FL-17
Vs: Formula 1
« Vastaus #7250 : 09.01.2019 15:36 »
Wihuri vetäytyy Formula 1, ei jatka enää Valtterin tukemista lajin kalleuden vuoksi. Toivottavasti päätöksellä ei ole vaikutusta Valtterin sopimukseen Mersulla, ei ainakaan helpota uuden pahvin saantia.

https://www.is.fi/formula1/art-2000005960195.html

Poissa Karvis

Vs: Formula 1
« Vastaus #7251 : 09.01.2019 16:02 »
Olisiko mersun hintalappu kallistunut vaisujen suoritusten myötä...mahtaneeko ajaa edes tulevaa kautta ::)
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4849
  • A3 BS stronic FL-17
Vs: Formula 1
« Vastaus #7252 : 09.01.2019 16:14 »
Olisiko mersun hintalappu kallistunut vaisujen suoritusten myötä...mahtaneeko ajaa edes tulevaa kautta ::)
Valtterin päätukijan vetäytyessä niin tilanne ei hyvältä näytä tällä hetkellä. Mersun kasvatteja olisi tulossa useita Valtterin paikalle joilla on sponssit kunnossa.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15648
Vs: Formula 1
« Vastaus #7253 : 09.01.2019 20:58 »
https://www.is.fi/formula1/art-2000005960313.html

No ei se ihan niin mennyt pelkästään, että on liian kallista, vaan saatavaan hyötyyn nähden liian kallista. Syyhän tuohon taas on siinä, että menestystä ei tule, joten ei tule tukeakaan. Ilman Wihurin rahoja Bottas on ulkona F1:stä viimeistään ensi kauden jälkeen, hyvä jos ajaa edes koko kautta.

Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4849
  • A3 BS stronic FL-17
Vs: Formula 1
« Vastaus #7254 : 09.01.2019 22:10 »
https://www.is.fi/formula1/art-2000005960313.html

No ei se ihan niin mennyt pelkästään, että on liian kallista, vaan saatavaan hyötyyn nähden liian kallista.

Kiitos täsmennyksestä, ei oltaisi muutoin ymmärrettykään.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 15648
Vs: Formula 1
« Vastaus #7255 : 09.01.2019 22:23 »
Mä en sille voi mitään, mutta maailma ei kyllä menetä yhtään mitään, vaikka Valtteri sais välittömästi kenkää Mersulta. Sellaista perseennuolemisajamista ei kukaan jaksa katsella.

Poissa Karvis

Vs: Formula 1
« Vastaus #7256 : 10.01.2019 00:04 »
https://www.is.fi/formula1/art-2000005960313.html

No ei se ihan niin mennyt pelkästään, että on liian kallista, vaan saatavaan hyötyyn nähden liian kallista. Syyhän tuohon taas on siinä, että menestystä ei tule, joten ei tule tukeakaan. Ilman Wihurin rahoja Bottas on ulkona F1:stä viimeistään ensi kauden jälkeen, hyvä jos ajaa edes koko kautta.


Melkoisen suoraa tekstiä Wihurilta:

– Kaikki kai siihen ovat pettyneitä. Osittain se ei ollut hänen omaa syytään, osa oli tallista ja teknisistä huolista johtuvaa, mutta mielestäni loppukaudella hän ajoi aika heikosti, Aarnio-Wihuri sanoi Ilta-Sanomille.

Bottaksen tallikaveri Lewis Hamilton voitti 11 kilpailua ja vei jälleen maailmanmestaruuden. Wihuri ei jatka Mercedes-tallin eikä Bottaksen tukijana enää tänä vuonna.

– Onhan se vaikea paikka olla Hamiltonin tallikaverina, mutta Valtteri jäi monien muidenkin taakse ja oli vasta viides kokonaispisteissä. Se oli aika heikko tulos.


Samalla myös Niko Karin luottokortti meni kiinni, oli kyllä ihan odotettavissa oleva päätös.

Alemmissa formulasarjoissa Aarnio-Wihurin suojatteja viime kaudella olivat Simo Laaksonen ja Niko Kari.

Laaksonen kilpaili koko kauden GP3-sarjassa. Kari nousi siitä sarjasta syyskuussa F2-sarjaan.

– Laaksosen tukemista jatketaan. Karin kanssa ei jatketa, ja syy siihen on huono menestys, Aarnio-Wihuri paljasti.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Poissa Duke

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 202
Vs: Formula 1
« Vastaus #7257 : 10.01.2019 10:00 »
Kannatettava ajatus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raju-kannanotto-f1-tallipomo-tekisi-ison-muutoksen-lajin-parantamiseksi/7235110

Raju kannanotto: F1-tallipomo tekisi ison muutoksen lajin parantamiseksi

   
F1-sarjan autojen downforce tulisi leikata puoleen nykyisestä, jotta kisojen viihdearvoa saataisiin kohennettua, katsoo Toro Rosson tallipäällikkö Franz Tost.

Ensi kaudella sarjan autot kokevat joukon aerodynaamisia muutoksia, joiden toivotaan kohentavan kuljettajien mahdollisuuksia tehdä ohituksia. Tostin mielestä muutokset olisi kuitenkin syytä kohdistaa auton downforceen.

– Meillä on niin paljon downforcea, mikä tarkoittaa suurempia mutkanopeuksia, kukaan voi seurata toista autoa likaisen ilman vuoksi, eikä meillä ole juurikaan jarrutusalueita, Tost kommentoi motorsport.comille.

– Miten silloin voi ohittaa? Tämä tarkoittaa sitä, että FIA ja FOM – siellä on töissä kokeneita kavereita, kuten Ross Brawn ja Pat Symonds – tietävät tarkalleen, mitä heidän täytyy tehdä: on puututtava downforceen.

– Leikkaisin pois nykyisestä downforcesta ainakin 40-50 prosenttia, jolloin autosta tulisi huomattavasti epävakaampi mutkissa. Sen jälkeen ihmiset näkisivät, että kuljettajan täytyy taistella autonsa kanssa. Tämä sääntö olisi helppo toteuttaa. Heidän täytyy vain haluta sitä, Tost jatkoi.

Tost pelkää ehdotuksensa kaatuvan kuitenkin omia etujaan tiukasti ajavien kärkitallien vastustukseen.

– Ei pidä koskaan kysyä talleilta. Sääntökirjan kirjoittajan täytyisi vain sanoa, että ottakaa tai jättäkää, Tost kiteytti.
Volvo V90 D3 AWD Aut Inscription, VW Golf 1.2 TSI DSG Variant, BMW Z3 1,9 man----Tulossa VW T-Roc 1.5 TSI DSG 4-Motion

Poissa MMV

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 6497
Vs: Formula 1
« Vastaus #7258 : 10.01.2019 10:05 »
Olen tuon ajatuksen esittänyt jo varmaan kymmenen vuotta sitten. Lisää mekaanista pitoa, vähemmän downforcea.

Poissa Zaasa

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4849
  • A3 BS stronic FL-17
Vs: Formula 1
« Vastaus #7259 : eilen kello 17:28 »
Niko Kari=Hannu Hanhi. Ura radalla jatkuu teollisuusneuvos Lesosen rahoilla Wihurin antaessa kenkää Karille.

https://www.moottoriurheilu.tv/formulalupaus-niko-karin-ura-jatkuu-teollisuusneuvos-lesosesta-uusi-paatukija/