autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: S-MAX kysymyksiä  (Luettu 19499 kertaa)

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #40 : 14.01.2018 10:01 »
Tietokoneen mukaan on huollot tehty joten sinne kolmenkympin hujakoille on ajeltu. Vanhassa mallissa oli kiinteä 20 tkm ja huollattamisen suhteen se oli helpompaa kun ei tarvinnut arpoa etukäteen huoltoaikaa. Uudessa mallissa tulee ilmoitus, että huolto lähestyy mutta tulee sen verran myöhään ettei meinaa saada huoltoa varattua riittävän nopeasti.
Oman remontti on hieman viivästynyt. Vikaa löytyi samasta suuttimesta kuin ensimmäisellä kerralla mutta tatkempien tutkimusten jälkeen huomattiin 4-sylinterin leikanneen kiinni. Osia ei sitten vaihdeta enempää vaan saksasta tulossa uusi kone. Ensi perjantaina pitäisi olla taas liikenteessä.
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 184
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #41 : 14.01.2018 10:14 »
Oho! Oliko sulla joku lisätakuita vai meneekö kokonaan omasta pussista. Tätä vähän pelkäsinkin ettei foordit ole erityisen kestäviä.

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #42 : 14.01.2018 10:33 »
Autohan on vasta 13 kk vanha joten kustannuksia ei omalle kohdalleni tule. Tilalla on maahantuojan maksama (näin lupasivat) Volvo v70 d4. On aikamoisen kinneri ässän jälkeen.
Tämä on ensimmäinen yksilö jossa on tapahtunut jotakin tälläistä ja yhteensä olen galaxy/s-max autoilla (2 kpl kumpaakin) ajanut 1,3 miljoonaa kilometriä. joten saattaa olla huono yksilö. Alunperinkin käyntiääni on ollut tässä autossa karkeampi kuin tuttavani ässässä joten lienee jotakin häikkää ollut jo uudesta asti (?).
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa Taky

Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #43 : 14.01.2018 11:03 »
Tietokoneen mukaan on huollot tehty joten sinne kolmenkympin hujakoille on ajeltu. Vanhassa mallissa oli kiinteä 20 tkm ja huollattamisen suhteen se oli helpompaa kun ei tarvinnut arpoa etukäteen huoltoaikaa.

Onko Fordkin siirtynyt typerään huoltolottoanalysaattoriin BMW:n tavoin?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 184
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #44 : 14.01.2018 12:02 »
Onko sulla sit takuu ilman km rajaa? Eikös noissa ole vakiona se 3 v ja 100 Tkm?

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #45 : 14.01.2018 13:20 »
Saa valita ottaako 2 v ilman km-rajaa vai sitten laajennetun mutta 100 tkm. Minulla kun on tullut se 180 tkm vuodessa niin ei tarvitse edes harkita kilometrirajallista versiota.
Huoltonäytöstä sen verran, että ilmoittaa huollon lähestyvän pian mutta ei näytä paljonko kilometrejä on jäljellä. Tässö vaiheessa kun varaa määräaikaishuollon ehtii tulla ilmoitus, että pitäisi mennä huoltoon heti ja menee kilometrit äkkiä yli 30 tkm huoltovälin. Saisi ilmoitella aikaisemmin kun kilometrejä tulee usein 4000 viikkoon ja yleensä viikon verran saa odotella huoltoaikaa.
Omassa bemarissa lukee ihan selvästi paljonko kilometrejä/aikaa seuraavaan huoltoon.
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa Petri M

Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #46 : 14.01.2018 16:36 »


Saa valita ottaako 2 v ilman km-rajaa vai sitten laajennetun mutta 100 tkm. Minulla kun on tullut se 180 tkm vuodessa niin ei tarvitse edes harkita kilometrirajallista versiota.

On kyllä kohtuullisen hyvä takuu jos taksikäyttöönkin antavat 2v ilman kilometrirajaa. 350-400tkm ajettuna takuu vielä voimassa, ei huono.
Tuleeko uusi kone siis ilman mitään omavastuuosuutta?

VW Passat 2.0 TDI DSG 2012
Renault Traffic Dci 115 2017
VW Golf 1,6 farmari 2001 2kpl

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #47 : 14.01.2018 17:05 »
Tulee. En olisi ollut valmis maksamaan remontista penniäkään. Eurooppalaisissa on yleisesti ottaen kahden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta.
Takuuden kattavuudessa on vain suuria eroja, lähinnä niissä mitä pidetään kuluvina osina. Tässä suhteessa vaggineet ja volvo ovat huonointa kastia. Fordilla takuu kattaa mm. pyöränlaakerit, iskuvaimentimet jne. koko takuuajan kun taas aikaisemmin mainituissa ne on kilometreihin sidottu.
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa völvöxc60

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4716
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #48 : 14.01.2018 18:47 »
Tulee. En olisi ollut valmis maksamaan remontista penniäkään. Eurooppalaisissa on yleisesti ottaen kahden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta.
Takuuden kattavuudessa on vain suuria eroja, lähinnä niissä mitä pidetään kuluvina osina. Tässä suhteessa vaggineet ja volvo ovat huonointa kastia. Fordilla takuu kattaa mm. pyöränlaakerit, iskuvaimentimet jne. koko takuuajan kun taas aikaisemmin mainituissa ne on kilometreihin sidottu.
Miksei S-max sitten tuollaisilla ehdoilla enempää tolpilla ole? Tilojen puitteissa parasta A-luokkaa, ja jos tuollainen takuukin annetaan, niin silkkaa tyhmyyttä muita autoja edes miettiä tolpalle. Vai onko Fordilta ”tyhmyyttä” antaa ammattikäyttöön tuollaisilla ehdoilla ::)

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #49 : 14.01.2018 22:01 »
Hyvä kysymys. Toisaalta ässä varusteilla maksaa sen mitä pisneskuli e-mersu. Mersulla/volvolla on vain niin vahva aaema. Arvonalenema on kuitenkin ässässä suurempi.
Minä vaan tarvitsen lisäpenkillistä niin vaihtoehdot  aika vähissä.
Ehkä voorttikin alkaisi huonontaa takuuehtoja siinä vaiheessa kun autoja myytäisiin runsain mitoin taksiin ?
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa völvöxc60

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4716
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #50 : 15.01.2018 07:53 »
Hyvä kysymys. Toisaalta ässä varusteilla maksaa sen mitä pisneskuli e-mersu. Mersulla/volvolla on vain niin vahva aaema. Arvonalenema on kuitenkin ässässä suurempi.
Minä vaan tarvitsen lisäpenkillistä niin vaihtoehdot  aika vähissä.
Ehkä voorttikin alkaisi huonontaa takuuehtoja siinä vaiheessa kun autoja myytäisiin runsain mitoin taksiin ?
Kyllä taksissa mukavuus ja tilat on tärkeintä ja S-MAX sen kyllä pystyy tarjoamaan koko rahan edestä myös kuskille.
Vanhempien asiakkaiden on varmasti mukavampi nousta  penkille, kuin laskeutua jonkun V90:sen penkille ja helvetin muotoilulle sellaiselle ;D
Itsellä yksi S-Max ollut 7-paikkaisena. Tiloiltaan ja ajoltaa oli lähes parasta A-luokkaa, mutta talviautona lämmityslaitteisto suorastaan surkea tuon kokoiseen autoon. Lisänä omassa oli tuo lasikatto, niin johan oli kylmä tapaus. Ovet jäätyivät herkästi ja huollossa huomasivat, että ulommaisessa ja sisimmäisessä vetarissa on välystä. Autolla oli siinä vaiheessa ajettu alle 25tkm, mutta takuu oli mennyt 2kk sitten umpeen. Totesin, ettei tuollaisia vikoja vielä pitäisi noilla km tulla. Loppu peleissä jouduin maksamaan 1/3 tuosta remontista.

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #51 : 15.01.2018 10:25 »
Minun autostani on vaihdettu muistaakseni toinen vetarin suojakumi. Lämpöä on riitänyt hyvin diesel+webasto kabiiniin. Lasikattojakin on ollut pari ja ainoa ongelma omalla kohdalla on ollut talviaikaan pakkasella lumisateessa tuleva narina kun vesi sulaa ja jäätyy lasikaton vieressä olevaan saumaan. Sama vaiva oli sharanissakin. Vanhempi malli oli äänekäs mutta uudessa tämäkin asia on paremmalla mallilla.
Tilaahan ässässä on ja itsekin tykkään kun kuskin paikalle ja pois pääsee helposti eikä tarvitse könytä.
Perjantaina pitäisi saada takaisin.
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 184
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #52 : 27.01.2018 18:29 »
Saitko autosi jo ajoon? Tuliko vielä soiva peli :)

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #53 : 28.01.2018 02:19 »
Maanantaina sain. Syylärissä havaittiin pientä vuotoa joten sekin menee vielä vaihtoon. Jospa näiden pienten remonttien jälkeen tulisi huoleton loppuvuosi.
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa Bemmisti

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 184
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #54 : 24.02.2018 20:09 »
Vielä pari viikko vaihtoon. Saas nähdä miten Fordin kanssa lähtee yhteinen taival sujumaan. Kuis Jakella uusi motti on toiminut?

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #55 : 25.02.2018 00:29 »
Hyvinhän se on toiminut. Käyntiäänikin aivan erilainen kuin alkuperäisessä.  On varmaan ollut viallinen uudesta asti. Kulutus on laskenut litran verran /100 km.
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa traktori

Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #56 : 10.03.2018 13:37 »
Saakohan S-Max Dieseliin (tai Mondeossakin on varmaan samat kalut) Remucin ilman kelloa/kakea? Kallistun tehdastilaukseen, ja mietin onko toi webaston kello/kake pakko ottaa, kun aion kuitenkin laittaa Remucin?

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #57 : 10.03.2018 14:02 »
Onhan se Webasto siellä olemassa käsittääkseni aina.
Bmw, Ooppeli ja Voortti

Poissa traktori

Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #58 : 10.03.2018 14:06 »
Onhan se Webasto siellä olemassa käsittääkseni aina.
Sorry kysymys oli vähän epäselvä. Joo on webasto vakiona. Mutta onko siinä joku ohjainlaite vakiona, johon remucin saa kiinni, vai tuleeko ohjainlaite vasta tuon kellon/kaken myötä? Tuossa säästäisi melkein remucin hinnan, jos ei tarvitse ottaa tuota kellovarustetta, ja remucilla saisi saman ja paremman käytettävyyden.

Poissa JakeS

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4818
Vs: S-MAX kysymyksiä
« Vastaus #59 : 10.03.2018 14:27 »
Tuohon en osaa vastata. Itse olen aina ottanut kellon ja kaken pakettiin mukaan. Mitäs etua remucista saa ? Puhelimella voi aktivoida tms.?
Bmw, Ooppeli ja Voortti