autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Nissan Leaf (2018-)  (Luettu 19541 kertaa)

Poissa VILLE66

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2076
Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #100 : 18.03.2018 20:13 »
^
Oli kyllä hyvä diili.


Poissa nokonzok

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1693
Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #101 : 18.03.2018 22:33 »
Autokeskuksen Helppo-paketti on tehnyt paluun.

Tarjolla vain 36 kk paketteja ja Leaf maksaa 539 €/kk + 2499 euroa käsirahana. Tuo pitää jo sisällään valtion 2000 euron hankintatuen, eikä käsirahaa voi siis kuitata sillä..

Melko kallista sano! Minun Leaf irtosi 300 eurolla, eikä mitään käsirahoja makseta.

https://www.autokeskus.fi/nissan/nissan_helppo_sopimuksella/dfd70b5199d9eb98689309d042dc9f03/


Edit: Uudet paketit rahoittaa Santander eli lienee firmakohtaisesti nimetty All in one.

Aiemmat Helpot rahoitti Nordea.


Tuo hinta pitää sisällään huollot, mutta aikalailla tosiaan lässähti tämä Helppo-konsepti.

Poissa Pepeto

Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #102 : 19.03.2018 19:51 »
Santanderin kautta näyttää olevan Allinone-hinta 637,89 euroa kuussa 36 kk / 45 000 km-sopimuksella ilman käsirahaa sisältäen taatun takaisinostohinnan ja huollot ja korjaukset.

Täällä oli puhetta tuosta ajoasennosta, niin kävin itsekin tänään istahtamassa tuommoisessa. Olen 185 cm pitkä ja minun otettua sopivan etäisyyden rattiin ja polkimiin, jäi vielä monta pykälää käyttämättä istuimen säätövaraa. En sen tarkemmin ruvennut hieromaan asentoa kohdalleen, kun myyjä lähestyi ostavan asiakkaan kanssa halliautoa, vaan lähdin suosiolla pois.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Paikalla Urlaub

Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #103 : 19.03.2018 20:19 »
Santanderin kautta näyttää olevan Allinone-hinta 637,89 euroa kuussa 36 kk / 45 000 km-sopimuksella ilman käsirahaa sisältäen taatun takaisinostohinnan ja huollot ja korjaukset.

Mitäs maksullisia korjauksia takuunalaiseen autoon voisi tullakaan? Täytyy selvittää mitä Leafin huollot maksavat.

Kun huomioi käsirahaksi hankintatuen niin kk-erä 568 €.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2018 20:26 kirjoittanut Urlaub »

Poissa nokonzok

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1693
Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #104 : 19.03.2018 20:33 »
Mitäs maksullisia korjauksia takuunalaiseen autoon voisi tullakaan? Täytyy selvittää mitä Leafin huollot maksavat.

Kun huomioi käsirahaksi hankintatuen niin kk-erä 568 €.

Laakkosen Fiksudiilillä (Acenta driver assist pack) saa 36kk / 60tkm diilin hintaan 594 € / kk. Tarina ei kerro onko hankintatuki mukana vai ei. Vastaavilla spekseillä e-Golf maksaa 518 € / kk.

Tässähän joutunee vakavasti harkitsemaan Helppo-Lefan omaksi lunastamista kun kahden vuoden soppari aikanaan päättyy.

Paikalla Urlaub

Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #105 : 19.03.2018 20:38 »
Laakkosen Fiksudiilillä (Acenta driver assist pack) saa 36kk / 60tkm diilin hintaan 594 € / kk. Tarina ei kerro onko hankintatuki mukana vai ei. Vastaavilla spekseillä e-Golf maksaa 518 €

Ei sisällä hankintatukea. Näin ainakin Joensuussa Laakkosen Nisu-kaupassa kertoivat.

Poissa Ilipo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #106 : 19.03.2018 22:33 »
Meidän Leaf otettiin Fiksu-Diilillä. 48kk/60tkm. Ei nuo ihan apteekin hintoja ole, eli kyllä niistä neuvottelemalla jotain aina saa pois...

Poissa Daatta

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 113
Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #107 : 21.03.2018 13:28 »
Kävin ajamassa Leafia itsekin, ensimmäinen sähköauto kokemukseni! Hyndai Ionicin kyydissä istumisen lisäksi.

E-Pedal oli tosiaan hauska kokemus, ensimmäinen pysähtyminen alamäkeen liikennevaloihin vähän jännitti. Mutta parin kilometrin ajon jälkeen siihen tottui. Varsinaista jarrupoljinta en tarvinnut koeajon aikana kertaakaan. Leafissa ei ollut Pro-Pilottia, joten "autonomiset" järjestelmät jäivät kokematta. Kaistavahti varoitti kyllä innokkaasti reunaviivojen ylityksistä, VAG:n Lane Assist:iin tottuneena Leaf vaati aktiivisempaa otetta ohjauspyörästä. Ohjaus sinänsä oli hyvin tehostettu ja melko tunnoton, ihan siedettävä. Suorituskyky oli riittävä, 7.9s 0-100 on lähellä edellisen Leonin lukemia. Voimalinja toimi hienosti, välitön "kaasunvaste" hymyilytti. Päät napsahtivat niskatukeen kun kiihdytin 60 -> 80 nopeuteen. ;D Moottoritiellä suorityskyky vastaa teholukemia, 150 sai tauluun helposti. Melko hiljainen tuo oli (kitkoilla), lähinnä tuulen suhina kuului nopeuden kasvaessa.

Range on vähintään riittävä, 200-300km riittäisi talouden kaikkiin ajoihin. Pari kertaa vuodessa tarvittaisiin polttomoottoriautoa tai vaihtoehtoisesti yksi pysähdys latauspisteelle. Omakotitalon lämmin autotalli voimavirtapistokkeella on kuin tehty sähköautolle. Ajatus auton tankkaamisesta kotona houkuttelee, kieltämättä.

Mutta se ohjaamoergonomia... Emännällä on Almera N16, sen ajoasentoa ei voi kehua koska säätöjä on niin vähän. Leafissa oli vähän viitteitä. Kangaspenkki oli epämääräisen pehmeä, sivuttaistukea ei juuri ole mikä lienee normaalia "perheautossa". Sen kanssa kuitenkin voisi elää, mutta ratin puuttuva syvyyssäätö on aikamoinen show stopper. Nissan kuulemma otti ohjauspylvään sellaisenaan MK1 Leafista, hieno veto koska kaikki tulevat kaipaamaan sitä puuttuvaa syvyyssäätöä.  :o Itse olen 175cm pitkä joten mistään jättiläisestä ei voida puhua. Ajoasennon sai siedettäväksi hilaamalla penkin lähelle, mikä aiheutti autosta noustessa yllätyksen kun polvi otti kiinni ohjauspylvääseen. Lisäksi käsille ei ollut tukea missään, oven käsinoja oli liian alhaalla ja keskikyynärnojan naurettava nysä painoi koko ajan kyynärpäähän. Penkki oli ala-asennossa mutta silti melko korkealla. Sanoinkin myyjälle, että miksei Nissan voi kopioida asioita Audilta, niin muutkin tekevät.  ???

Sitten on vielä tuo hintapuoli. Leaf maksaa Cupran verran, mikä ei sinänsä Toyotan hydrideihin verrattuna ole paljon. Yksityisleasing olisi (ainoa?) vaihtoehto, mutta vajaa 600€ kuukaudessa on liikaa. Ainakin emännälle ja tässä kohtaa varmasti itsellekin. Cuprasta en ole ihan vielä valmis luopumaan... Puolella tuosta, pienillä kilometreillä Leafin voisi ottaa 2. autoksi.
Leon Cupra ST 300 4drive -18, ex. Leon Cupra 265 MY15

Poissa Pepeto

Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #108 : 31.03.2018 12:02 »
Suositeltava maksimiajomatka päivässä 40 kwh-versiolle on 400-500 km ja silloinkin pitää välttää nopeita kiihdytyksiä ja pitää vauhtina korkeintaan 92-93 km/h ja pyrkiä pitämään akun lataus välillä 15-75%. Muuten akusto kuumenee liikaa ja latausaika tuplaantuu, jos pikalatauksia tehdään enemmän kuin 2 peräkkäin. Tästä on ollut maailmalla juttua ja nyt norjalainen Bjørn Nyland on tutkinut asiaa ajamalla 1000 km Leafilla.


<a href="https://www.youtube.com/watch?v=QycmLQriePU" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=QycmLQriePU</a>
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Poissa tlindstr

  • Yhdistyksen jäsen
  • Sisäänajettu
  • *****
  • Viestejä: 233
  • Nissan Leaf
  • VAG ei petä
Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #109 : 26.04.2018 18:10 »
Tänään oli oman Leiffin luovutus. Varustelutasona N-connecta ja lisänä Pearl white metalliväri. En ollut aiemmin ajanut moisella, mutta 40km ajon perusteella pitkälle semmoinen puikula kuin kuvittelinkin Meille tuli ns. kakkosautoksi niin ajanee siinä hyvin asiansa. Päivittäinen siirtymä on maksimissaan 40km suuntaansa, jonka jälkeen pääsee tarvittaessa lataukseen.

Koitan avata viikonloppuna oman tallin niin saa sit sinne raapustella tarkempia kokemuksia.
Elämä on Leiffii

Paikalla Urlaub

Vs: Nissan Leaf (2018-)
« Vastaus #110 : 02.05.2018 10:48 »
Nissan Leaf sai ensimmäisenä täydet viisi tähteä tiukennetusta euroNCAP -testistä.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nissan-leaf-menestyi-historian-kovimmassa-euro-ncap-testissa