autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW X3 (G01) 2018-  (Luettu 21031 kertaa)

Juke

  • Vieras
Vs: BMW X3 (G01) 2018-
« Vastaus #140 : 14.12.2018 20:16 »
Kiitosta vaan, tämä tuntuu edelleen mukavalta peliltä. Takana siis G30 5 -sarja, sitä ennen "voll" F25 X3 vm. 2017, ja sitä ennen melko perus F10 520 xd. Ehkä siis on jotain perstuntumaaa kertynyt näistä uudemmista sinivalkoisista, nyt kaikkiaan 9:s BMW -auto jonka lisäksi alla ovat olleet mopot K1200S ja K1300S (mopoilla kilsoja kertyi yht. yli 60 tkm). Ajo-ominaisuudet on pitkälti maku-, kokemus- ja tottumusasia, mutta tämä kinneri on edelleen varsin mieluisa.

Mutta, ajelin joku päivä sitten pikkasen plussan puolella vähän pidemmän pätkän paljaaksi suolattua "maantietä" vakkarissa 110, ja aika tuulinen keli. Auto jotenkin seilasi, ja sitä ihmettelemään. Tuulta ei tosin yleensäkään kuule sisälle, eli sen mieluummin tuntee kuin kuulee. Jos sivusta tulee niin yleensä korkeassa se tuntuu äkisti.

Renkaisiin, jotka ovat siis uudet HKPL9, oli laitettu myymiössä lähes 3 bar paineet. Laskin nuo 2,4:ään, ja auto tuntui rahoittuvan selvästi, johtuu varmaan paineen laskusta ja nastojen tylsymisestä. Nuo 9:t on ainakin omalla kohdalla olleet melko "jänniä" ajettavia uutena ennenkin.

Paikalla Turbo

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 388
  • Sprinter -19
Vs: BMW X3 (G01) 2018-
« Vastaus #141 : 16.04.2019 22:50 »
BMW X3 xDrive30e.

BMW X3 xDrive30e yhdistää kahden maailman parhaat puolet: sähkömoottorin dynamiikan ja tehokkuuden sekä polttomoottorin toimintamatkan ja mukavuuden. Tämä SUV-mallinen plug-in-hybridi tarjoaa älykkäiden teknologioiden ja dynaamisen kiihtyvyyden ansiosta ketterän ajokokemuksen. Tuotanto alkaa joulukuussa 2019.

https://www.bmw.fi/fi/mallisto/x-mallit/X3/2019/bmw-x3m-tuotetiedot.html#phev



Onko tuolle mitään hinta-arviota ?

Poissa Taky

Vs: BMW X3 (G01) 2018-
« Vastaus #142 : 17.04.2019 09:47 »
sähkömoottorin dynamiikan ja tehokkuuden sekä polttomoottorin toimintamatkan ja mukavuuden.


Miksiköhän mukavuus on polttomoottorin sarakkeessa...
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa jlindstrom

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3307
Vs: BMW X3 (G01) 2018-
« Vastaus #143 : 21.04.2019 13:45 »
Osuipa reissulla vuokra-autoksi lähes iskemätön X3 3.0d M-sport lähes karvalakki varustein. Täysnahkainen sisustus lienee ainoa lisävaruste M-sportin päälle.

Mukavasti ja kevyesti tuntuu liikkuvan. Lisäksi 19” ja 255/50 renkailla Tanskan hyväkuntoisilla teillä auto on todella hiljainen. Tuulen suhina ylittää misukoiden rengasmelun ja moottoria ei kuule.

Tiloiltaan asiallinen laitos, tosin tavaratilan pienuus yllätti.

Poissa Mörkö

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 227
Vs: BMW X3 (G01) 2018-
« Vastaus #144 : 05.11.2019 06:05 »
Viimein tullut hinnasto BMW sivuille X3 3.0 hybridille.

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2360
  • MB GLC 350e
Vs: BMW X3 (G01) 2018-
« Vastaus #145 : 08.11.2019 21:14 »
Aika niukasti oli tietoa plug-innistä hinnaston lisäksi tuolla bmw.fi-sivuilla (tai en osannut hakea). Muualta netistä löytyi mainos, jossa on seuraavanlaista dataa:

BMW X3 xDrive30e:

- 2 litran R4 bensamoottori ja 80 kW sähkömoottori, systeemiteho 215 kW
- huippunopeus 210 km/h, kiihtyvyys 0-100 km/h 6,1 s
- akusto litium-ion 12 kWh, josta 10,8 kWh käytössä
- huippunopeus sähköllä hybridimoodissa 110 km/h ja sähkö(Electric)-moodissa 135 km/h
- rangeksi kerrotaan 41 – 46 km (WLTP)
- CO2 päästöt(WLTP) 49 – 64 g/km

Aika normiarvoja uuden sukupolven SUV-plugarille. CO2-päästö 64 g/km ihmetyttää. Hinnastossa ilmoitettu vaihteluväli X3:lle on 49 – 52 g/km rengaskoosta ja varustetasoista riippuen.

Tuosta puuttuu vielä oleellisia tietoja, kuten in-car latausteho ja -järjestelyt, poltto- ja sähkömoottorin vääntöarvot, ym. muutakin mielenkiintoista. Onko kukaan törmännyt tämmöisiin?

===============================

Ensi keväänä saadaan viivalle uudet X3, Q5 ja GLC plugarit kardaaninelivedolla. Toivottavasti useampikin autolehti tekee niistä perusteellisia vertailuja. Ainakin AMSS vertaa sähkörangeja testireitillään, jos se testin suorittaa (verrokkina voisi silloin olla myös terästetty XC60).
« Viimeksi muokattu: 08.11.2019 21:22 kirjoittanut pantero »

Poissa lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • BMW 530e
Vs: BMW X3 (G01) 2018-
« Vastaus #146 : 08.11.2019 21:22 »
Ihan samaa kamaa kuin 330e mutta nelivedolla. Myös samaa kamaa kuin vm 2020 530ex, mutta erona, että siinä ei vain ole virallisesti tuota extra boost -toimintoa.

Poissa Duke

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 545
  • Päästötalkootaksari
Vs: BMW X3 (G01) 2
« Vastaus #147 : 08.11.2019 21:34 »
Ajattelin 530e: n olevan neliveto. Mitä järkeä, ettei ole. Nyt ite ajanut kk: n T8:lla. Lipsutteli perää liukkailla, niin Constant AWD päälle.
Volvo V90 T8, VW T-Roc 1.5 TSI DSG 4-Motion, BMW Z3 1,9

Paikalla Markku J

Vs: BMW X3 (G01) 2
« Vastaus #148 : 08.11.2019 21:40 »
Ajattelin 530e: n olevan neliveto. Mitä järkeä, ettei ole. Nyt ite ajanut kk: n T8:lla. Lipsutteli perää liukkailla, niin Constant AWD päälle.

530e on saatavana takavetoisena tai nelivetona nykyään. Ostajan valinta. Me pärjäsimme oikein hyvin 2,5 v takavetoisella.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa epjbmw

Vs: BMW X3 (G01) 2018-
« Vastaus #149 : 10.11.2019 15:50 »
...
BMW X3 xDrive30e:

- 2 litran R4 bensamoottori ja 80 kW sähkömoottori, systeemiteho 215 kW
- huippunopeus 210 km/h, kiihtyvyys 0-100 km/h 6,1 s
- akusto litium-ion 12 kWh, josta 10,8 kWh käytössä
- huippunopeus sähköllä hybridimoodissa 110 km/h ja sähkö(Electric)-moodissa 135 km/h
- rangeksi kerrotaan 41 – 46 km (WLTP)
- CO2 päästöt(WLTP) 49 – 64 g/km

Aika normiarvoja uuden sukupolven SUV-plugarille...

Vielä kun saisivat tuon saman tekniikan upotettua tuohon G02 X4:sen koppaan, niin sitähän voisi joutua sittenkin vielä sovittelemaan ostohousuja jalkaan.  :P Vaikka, eipä ne tuosta dieselistä taitaisi hyvittää kuin romumetallin hinnan, nykyisten arvioiden valossa.  ;D

Paikalla Pop

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 31
Vs: BMW X3 (G01) 2018-
« Vastaus #150 : 10.11.2019 21:10 »
Mahtaakos tässäkin olla peräkontissa kyhmy? Jos on, niin ei sovellu meidän ajokiksi.