autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz X-sarja  (Luettu 11476 kertaa)

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10057
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #20 : 31.07.2018 17:04 »
47 tonnia näyttää ainakin minun ruudulta X-sarjan hinnat alkavan Vehossa. Yrittäjä saa siitä alvit pois, joten ei tuo mitenkään erityisen ylihintaiselta vaikuta. Hiluxikin on yllättävän hinnakas.

Eipä silti, en muista yhtään tuollaista vielä nähneen työajossa. Vehon pihassa näitä seisoo.

Alkaen on alkaen, jopa ilman takalukkoa jne. Edes nissanilla ei ole noin huonosti varusteltua alkaen mallia. 47.000€ kannattaa katsoa mikä on vastaava nissan...

Nissanilta jos ottaa kaikilla herkuilla DC mallin jää hinnaksi noin 60 ja mb vastaava 88-90.
Thank you.

Poissa Urlaub

Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #21 : 31.07.2018 17:06 »
Alkaen on alkaen, jopa ilman takalukkoa jne. Edes nissanilla ei ole noin huonosti varusteltua alkaen mallia. 47.000€ kannattaa katsoa mikä on vastaava nissan...

Nissanilta jos ottaa kaikilla herkuilla DC mallin jää hinnaksi noin 60 ja mb vastaava 88-90.

Tottahan Nissanin pitääkin olla halvempi. Ei näitä vaan Nisuinakaan kovin paljoa näe. Budjettiväki ostaa Isuzun ja loput haluaa Hiluxin.

Aika paljon pitää olla ylimääräistä, jos tällaisesta työkalusta maksaa 90 tonnia ja ruksii siihen kaikenmaailman kromiputkia.

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10057
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #22 : 31.07.2018 17:08 »
Tottahan Nissanin pitääkin olla halvempi. Ei näitä vaan Nisuinakaan kovin paljoa näe. Budjettiväki ostaa Isuzun ja loput haluaa Hiluxin.

Aika paljon pitää olla ylimääräistä, jos tällaisesta työkalusta maksaa 90 tonnia ja ruksii siihen kaikenmaailman kromiputkia.

Kyllä näitä espoossa ainakin liikkuu, molempia. Ainakin kolme puolituttua on ostaneet mbx ja kyllä niitä muutenkin tienpäällä liikkuu aika paljon, yllättävän paljon...halutaan tähdestä nissanissa maksaa.
Thank you.

Poissa mtr1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1616
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #23 : 31.07.2018 19:30 »
Tottahan Nissanin pitääkin olla halvempi. Ei näitä vaan Nisuinakaan kovin paljoa näe. Budjettiväki ostaa Isuzun ja loput haluaa Hiluxin.

Aika paljon pitää olla ylimääräistä, jos tällaisesta työkalusta maksaa 90 tonnia ja ruksii siihen kaikenmaailman kromiputkia.

Ei sillä hankintahinnalla loppupeleissä paljon merkitystä ole vaan leasingin kuukausierällä, jollaisella suurin osa työkaluista otetaan.

Meillä kilpailutettiin esim. transporteria ja vitoa, mersu oli marginaalisesti kalliimpi niin ei tarvinnut kauaa miettiä ottaako dsg-rotjakkeen vai mersun aidolla momentinmuuntimella. Toki kaikinpuolin parempi auto ajaa muutenkin.

Poissa nemos

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2532
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #24 : 31.07.2018 19:33 »
Eipä silti, en muista yhtään tuollaista vielä nähneen työajossa. Vehon pihassa näitä seisoo.

Kyllä täällä Pohjanmaalla on yrittäjillä X:iä jo ollut käytössä alkuvuodesta lähtien.

Merkillepantavaa on myös se, että uusia Vitoja tuntuu täällä olevan vain vanhemmilla menestyneillä yrittäjillä, jotka eivät todellisuudessa juuri mitään autollaan kuljeta.

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16044
  • Lakossa
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #25 : 31.07.2018 19:45 »
Eilen aamulla duunari paineli tuollaisella kohti Helsinkiä kolmostiellä.
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

Poissa Urlaub

Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #26 : 31.07.2018 21:55 »
Ei sillä hankintahinnalla loppupeleissä paljon merkitystä ole vaan leasingin kuukausierällä, jollaisella suurin osa työkaluista otetaan.

Meillä kilpailutettiin esim. transporteria ja vitoa, mersu oli marginaalisesti kalliimpi niin ei tarvinnut kauaa miettiä ottaako dsg-rotjakkeen vai mersun aidolla momentinmuuntimella. Toki kaikinpuolin parempi auto ajaa muutenkin.

Onko joku pitänyt Vitoa jotenkin kalliina autona?

Ainakin minulla oli mielukuva sen halpuudesta ja piti oikein kollata hinnastot. Kyllä, Viton hinnat alkaen 32.195 € ja Transporterin 34.395 €.

Viton minäkin noista ottaisin, kunhan ei kovin montaa vuotta tarvitsisi pitää. Vitot näyttävät edelleen ruostuvan todella pahasti yllättävän tuoreena.

Poissa mtr1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1616
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #27 : 31.07.2018 22:47 »
Onko joku pitänyt Vitoa jotenkin kalliina autona?

Ainakin minulla oli mielukuva sen halpuudesta ja piti oikein kollata hinnastot. Kyllä, Viton hinnat alkaen 32.195 € ja Transporterin 34.395 €.

Viton minäkin noista ottaisin, kunhan ei kovin montaa vuotta tarvitsisi pitää. Vitot näyttävät edelleen ruostuvan todella pahasti yllättävän tuoreena.

Mikäs mikämikämaan hinnasto sulla on?

Verolliset alkaen-hinnat:
Transporter 2.0 TDI DSG 39 000 euroa
Transporter 2.0 TDI DSG 4x4 46 000 euroa (ei ole kampanjaa)
Vito 114 CDI A 42 000 euroa
Vito 114 CDI 4x4 A 46 000 euroa

Tässä vertailussa mersut on selvästi alitehoisempia, volkkarin pata 150 hv ja mersun 114 pata on 136 hv. Jos otetaan mersulta 163 hv 116 pata:
Vito 116 CDI A 45 000 euroa
Vito 116 CDI 4x4 A 50 000 euroa

Näköjään hinnastot vähän muuttunut, vielä vuosi sitten oli toi mersun halvin nelikkokin jokusen euron kalliimpi. Varusteita en nyt katsonut, mutta niitäpä ei oikeastaan ruksittukaan paljoa.

Toki jos katsot Mersulta sen kaikista rupuisimman Renaultin paskapadalla olevan karvalakin, niin sitten se on pari tonnia Volkkaria halvempi mutta eipä ne ole vertailukelpoisia keskenään, 1.6 dieseli ja 2.0 dieseli pakettiautossa.

Vähän meni offiksi, mutta kannattaa sitä hinnastoa lukea ihan silleen että ottaa silmän käteen eikä vaan tuijota yhtä saraketta.

Ja TLDR pointti oli se että auto saa olla vaikka minkä hintainen mutta jämäri on se joka määrää että mitä se maksaa. Jossain halppismerkeissä on niin paskat jämärit että maksaa lähes yhtä paljon pitää kun premiumimmat.

Edit: ja mistäs päin noi Vitot nyt ruostuu? 120 tkm 4v vanha (uusi kori) alla ja ei ole ruostunut mistään.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2018 22:53 kirjoittanut mtr1 »

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10057
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #28 : 01.08.2018 05:49 »
Pakuissa en ole tuijottanut hintaa hirveästi, halvimmasta päästä löytyy oikeat työkalut.
Vitot ja transut on työnjohdolle soveltuvia ”etuautoja”, ei niillä oikeen töitä tehdä. Fiat Ducato, Sprintter matala, Iveco jne on pakettiautoja hyvällä voimalinjalla ja toimivilla perätiloilla.

X mb olen itse odotellut V6 koneista koska siinä on 4-Matic ja Mb vaihteisto joka varmasti kestää kärryn vetoa, valitettavasti nismon (renöö) automaagiin en luota 3500kg kärryn ja 6000kg kokonaispainon kanssa. Saa nähdä millainen uusi V6x on, luulen että ihan toista maata kuin nyt markkinoilla olevat 220 ja 250 mallit jotka ovat vain ylihinnoiteltuja nissaneita.
Thank you.

Paikalla Taky

Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #29 : 01.08.2018 07:55 »
Ainakin minulla oli mielukuva sen halpuudesta ja piti oikein kollata hinnastot. Kyllä, Viton hinnat alkaen 32.195 € ja Transporterin 34.395 €.

Parin vuotta taakse kun 4x4 pakua duuniin hankittiin Vito oli Transportteria edullisempi ja Vito vielä automaattina(ei saa(nut) manuaalina 4x4), VW manuaalina.

Porukka tuntuu tykkäävän Vitosta - jos vain se on vapaan Transportterit jää talliin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10057
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #30 : 01.08.2018 09:03 »
Porukka tuntuu tykkäävän Vitosta - jos vain se on vapaan Transportterit jää talliin.

Luulen että ajoasento on syynä, vitossa istuu luonnollisesti lähes henkilöautomaisesti kun transussa on polvet kojelaudassa. Tämä siis jos kuski on vähänkään normaalin savolaisen puukkojunkkarin kokoinen eli 100kg+
Thank you.

Poissa mtr1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1616
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #31 : 01.08.2018 19:30 »
Pakuissa en ole tuijottanut hintaa hirveästi, halvimmasta päästä löytyy oikeat työkalut.
Vitot ja transut on työnjohdolle soveltuvia ”etuautoja”, ei niillä oikeen töitä tehdä. Fiat Ducato, Sprintter matala, Iveco jne on pakettiautoja hyvällä voimalinjalla ja toimivilla perätiloilla.

X mb olen itse odotellut V6 koneista koska siinä on 4-Matic ja Mb vaihteisto joka varmasti kestää kärryn vetoa, valitettavasti nismon (renöö) automaagiin en luota 3500kg kärryn ja 6000kg kokonaispainon kanssa. Saa nähdä millainen uusi V6x on, luulen että ihan toista maata kuin nyt markkinoilla olevat 220 ja 250 mallit jotka ovat vain ylihinnoiteltuja nissaneita.

Mikä vika Mersun voimalinjassa on?

Se voimalinja onkin ainoa mikä noissa Fiudeissa ja Nissaneissa kestää.

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 10057
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #32 : 01.08.2018 19:33 »
Mikä vika Mersun voimalinjassa on?

Se voimalinja onkin ainoa mikä noissa Fiudeissa ja Nissaneissa kestää.

Tarkoitatko x vai vitoa ?
Vitossa ei mitään mutta 220x ja 250x on nissanin voimalinjalla, manuaali-voimalinja on ihan ok mutta automaatti-voimalinjassa heikko lenkki saattaa olla automaattivaihteisto. Tulevassa 350x on mb tekniikkaa kaikki ja jatkuva 4-matic neliveto.
Thank you.

Poissa mtr1

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1616
Vs: Mercedes-Benz X-sarja
« Vastaus #33 : 01.08.2018 19:52 »
Tarkoitatko x vai vitoa ?
Vitossa ei mitään mutta 220x ja 250x on nissanin voimalinjalla, manuaali-voimalinja on ihan ok mutta automaatti-voimalinjassa heikko lenkki saattaa olla automaattivaihteisto. Tulevassa 350x on mb tekniikkaa kaikki ja jatkuva 4-matic neliveto.

Mjaa, eli paljon melua tyhjästä. Selvä.