https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Opel Grandland X

Lakeside sanoi:
En ole PSA:n moottoreita seurannut, mutta olisiko sieltä tulossa joku suurempi bensakone, jonka kylkeen vasta saa tuon uuden vaihteiston?

Tuskin. Ainakin 308:n hinnastosta löytyy 1.2 Puretech EAT8 Euro 6.2, joten eiköhän se sieltä kohta päivity SUVeihinkin.
 
miten muilla grandlandin kuljettajilla kuuluu radio?
melko herkästi tulee häiriötä kuuluvuuteen. maantielle kun lähtee, niin ei sitä rätinää jaksa kuunnella.
kännykän kautta pitää radio yhdistää, jos ei rätinöistä tykkää.
 
Viime viikonloppuna tuli ajeltua Hki-Lappeenranta-Hki ja en tuolla reissulla kiinnittänyt huomiota radion häiriöihin eli kaiketi meillä radio toimii normaalisti (itse ajelen ooppelilla harvakseltaan).
 
otj sanoi:
Aivan totta,.epäinnistuneesti on nimetty nämä Crossland ja Grandland. Mieleen tulee joku Landwind. Mihin jäi Opelin perinne A:han päättyvistä nimistä? X viittaa crossoveriin, nelivetoa näihin ei edes taida saada.

Perinne jäi varmaan Kadettiin ja Senatoriin, jos kasarille jaksaa muistella?

Kävinpä eilen lomapäivän kunniaksi kopaisemassa topicin auton; voimalinjasta en hirveästi uskalla lausua, kun ”myyjältä” kysyin onko bensa vai diesel, kertoi että bensa, mutta tulpanjohdot hakkasivat yhteen sen verran railakkaasti että havaitsin kyseessä olevan tupaöljykäyttöisen rakkineen.

Interiööri oli melkolailla hyväksyttävä, iloinen ullatus kesäpäivänä oli tuuletetut istuimet (joiden teho toki oli maksimissaan auttava). Infotainment taasen oli aivan naurettava; toimintalogiikkaa ei insinöörin papereilla pystynyt omaksumaan. Jos kosketusnäyttö oli, se ei toiminut. Ja mistään ei löytynyt korvaajaa tuolle puutteelle. Ei jatkoon.

Mutta ajolleen... kohtalaisen hiljainen värkki, kylmänä automaattiloota yskäisi yhtä rumasti kuin oman mesen laatikko, mutta vauhdissa meni ihan ok. Adaptiivinen vakkari (kun sen ajastaan löysi toimintaan) toimi aika jees. Sivutiellä auto jopa houkutti ajamaan, tosin kaksiveto nyt on maksimissaan kaksiveto.

Tiloiltaan tylsä keskitien kulkija, positiivista se että takaluukku menee kakesta kiinni ilman koodailuja. Kenties yksi syy kuitenkin kokeilla 3008, joka on ulkonäöllisesti aivan eri planeetalta tämän vekottimen kanssa. Supersurkea Opelkaan ei ole, mutta ei niin hyväkään, että oitis rakastuisin. Mutta yllätyin - positiivisesti!
 
enkero sanoi:
kysyin onko bensa vai diesel, kertoi että bensa, mutta tulpanjohdot hakkasivat yhteen sen verran railakkaasti että havaitsin kyseessä olevan tupaöljykäyttöisen rakkineen.

Diesel ja tulpanjohdot? Hmmm.... [emoji6]
 
Grandlandeja on alkanut näkyä liikenteessä ihan kiitettävästi.

Yllättävän suuren eron sai AMS vertailussa Grandlandin ja 3008:n välille. Grandlandissa suuremmat sisätilat, suurempi tavaratila, paremmat hallintalaitteet, parempi jousitusmukavuus ja suurella piste-erolla parempi ohjaus ja ajettavuus. 3008:ssa parempi laatuvaikutelma ja turvavarustelu.
 
Liekö bensakoneen yhteyteen tulossa myös tuo uusi 8-vaihteinen automaatti? Autonvaihtoa ajatellen täytyy käydä ainakin yksi SUV-vaihtoehtokin testaamassa ja tämä voisi olla hintansa puolesta mahdollinen, tilatkin yhden lapsen kanssa riittävät.
 
Näköjään. Opelin nettisivut ovat toki asiasta autuaan tietämättömiä, siellä mainostetaan edelleen 6-pykäläistä mottia.
 
Antero sanoi:
Näköjään. Opelin nettisivut ovat toki asiasta autuaan tietämättömiä, siellä mainostetaan edelleen 6-pykäläistä mottia.
Ei kyllä minun silmiin osunut missään A6-laatikkoa. Kahdeksanpykäläinen oli niin hinnastossa kuin esitteissä. Näyttää esim. bensakoneisen automaatin hinta nousseen melkein 2,5 tuhatta markkinoille tulosta  :(
 
Lakeside sanoi:
Ei kyllä minun silmiin osunut missään A6-laatikkoa. Kahdeksanpykäläinen oli niin hinnastossa kuin esitteissä. Näyttää esim. bensakoneisen automaatin hinta nousseen melkein 2,5 tuhatta markkinoille tulosta  :(

Tuossa esittelysivussa on edelleenkin vanha automaatti:https://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/autot/grandland-x/index.html

 
Minä en edelleenkään ymmärrä tätä eurovalmistajien villitystä tehdä hybrideistä huipputehokkaita ja sitten nyhtää niistä tehoja vastaavaa hintaa. Enpä usko, että tämäkään kaupasta irtoaa alle 50 tonnin.
 
Hybridivoimalinja on kallis akkuineen. Lisähinta on helpompi perustella kuluttajalle kun tehoa on reilusti.
 
Sisko ostamassa Grandlandia- auto pitäs saada hetikohta alle eli puhutaan maassa olevista autoista ja nyt ois mielenkiintoisempi auto, josta kuitenkin puuttuu AFL ledit. Onko kenelläkään kokemusta noista halogeeneista?
 
Jysky sanoi:
Sisko ostamassa Grandlandia- auto pitäs saada hetikohta alle eli puhutaan maassa olevista autoista ja nyt ois mielenkiintoisempi auto, josta kuitenkin puuttuu AFL ledit. Onko kenelläkään kokemusta noista halogeeneista?
viime talvelta sijaisautosta on hieman kokemusta halogeeneista, ledeihin tottuneena ne jäisivät kauppaan.
ainakin, jos pitää maantiellä ajella.
 
Mikähän mahtaa olla akun takuu?  Uushankintahinta kuitenkin jossain 10-20ke välissä.

Hieno auto. Varusteluun menee tietysti jonkin verran (ACC, audio, koukku, talvipyörät jne..) mutta noin 10ke halvempi kuin V60 ja reilusti enemmän halvempikuin XC60 joka on lähin verrokki (3008 ohella).

Volvoon vetojärjestelmä on kalliimpi ja kehittyneempi, sähkömoottori kun löytyy molemmista päistä.
 
Kelpaisi tuo hydridi, kaikki mitä voi kuvitella 50k€. Montako 300 heppasta nelikkoa saa uutena noilla varusteilla 50 k€? Lisäksi pääsee nauttimaan plugarin veroeduista käytön aikana ja haluttavuus vaan nousee, kun päästöihin perustuvat ruuhkamaksut tulevat Suomeen nykyisen hallituksen aikana.
 
Opelista as seuraava jumala-auto aikoihin eletty... Odotan peevelin ja muiden tilauksia  ;D