autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Audi e-tron  (Luettu 10715 kertaa)

Poissa nemos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2340
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #40 : 21.11.2018 06:45 »
Pitäisi tietenkin olla muodossa ...Uutta Q7 e-tronia ei tällä hetkellä saa ostettua...

Enemmän kuin uudet "sekavat" moottorimerkinnät, minua häiritsee sanan e-tron käyttö yhden mallisarjan nimenä ja muissa mallisarjoissa sähköversion tunnuksena. Jatkossa tulee varmaan lisää erilaisia e-tron -mallisarjoja, joissa on jokin lisämerkintä sanan e-tron lisäksi. Tietty analogia toki siihen, että Quattro oli alkuaan yhden mallisarjan nimi.

Poissa jlindstrom

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2409
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #41 : 21.11.2018 08:19 »
Aika samanlaisia pohdintoja Tero on käynyt kuin itsekkin. Harmitti, kun en maanantaina ehtinyt paikalliselle AC:lle autoon tutustumaan.

Q7 e-tron on monella mittapuulla se oikea verrokki. Samalla se on myös filosofialtaan sopiva mittapuu, etenkin paljon ajaville.

Se mitä itse seuraavaksi kaipaisin, olisi kunnollinen Suomen talvessa tehty koeajo/testi autolehdiltä. Saataisiin käsitystä, mikä se todellinen range Suomessa tulee olemaan.

Tuo tieto tulee olemaan siinäkin mielessä merkittävä, että voisi kesäisen moottoritieajon kuvitella kuluttavan samaa luokkaa kuin napsun hitaampi ajo talvipakkasilla. Toivottavasti testikelit sitten aikanaan olisivat sen 15-20c pakkasella...

Monessa mielessä hyvin mielenkiintoinen auto. Onneksi itsellä autokuume vasta siinä vaiheessa, että vastaan tuleva vaihto on tiedostettu, mutta valikoima on haulikolla ammuttu ympäri mallikarttoja

Poissa lnaukkar

Vs: Audi e-tron
« Vastaus #42 : 21.11.2018 08:29 »
Q7 e-tron on monella mittapuulla se oikea verrokki. Samalla se on myös filosofialtaan sopiva mittapuu, etenkin paljon ajaville.

Mä olen vieläkin sitä mieltä, että A6 allroad on kaikkein lähimpänä tuota. Varsinkin kun arvailen, että miltä tuota matalan painopisteen pikkaisen korotettua autoa tuntuu ajaa. No se tietysti paljastuu sitten kun ajoon tuollaisen saa. Mutta jos tuo yhtä suurelta tuntuu ajaa kuin Q7 niin olen järkyttynyt.

Auto kyllä sopisi meidänkin päivittäisen tarpeeseen loistavasti, kaikin puolin... mutta ei herätä fiiliksiä. Meinasin tänään käydä katsomassa, mutta aamulla totesin, että saa jäädä väliin. Täytyy aikanaan koeajaa tietysti.


Poissa jlindstrom

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2409
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #43 : 21.11.2018 08:55 »
Siinä tapauksessa auto olisi hyvinkin tavallisen henkilöauton oloinen ajossa, mikä olisi itselle ehkä enemmänkin yllättävää.

Kohta 40tkm A6 Allroadilla ajaneena sanoisin sen olemuksen riippuvan merkittävästi ilmajousituksen asennosta. Ollessaan ”tontissa” se on lähes mahdoton erottaa normi A6:sta eikä ns. normaaliasennossakaan (=auto) juurikaan normikorkuisesta eroa. Kun alustan sitten laittaa Allroad-asentoon alkaa eroa syntyä ja silloin korkeuden oikeasti huomaa.

Q7 en ole ajanut, Q5 kyllä ja tuo vastaa suunnilleen tuntumaltaan tuota Allroad-asetusta.

Jotenkin olen ajatellut tuon olevan jokseenkin se tuntuma, mihin e-tron asettuu.

Mutta nämä ovat ja pysyvät spekulaatioina, kunnes autoa oikeasti pääsee ajamaan.

Poissa zoned

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 329
  • XC60 T8 R-Design
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #44 : 21.11.2018 19:03 »
Oli varsin kiehtova tuote ja mukava tilaisuus kaikin puolin. Olen tähän mennessä ohittanut tämän varsin sujuvasti koska olen ajatellut tämän olevan ns. liian kalliin. Hinnat eivät vielä ole vahvistuneet koska autolla ei ole vielä tyyppihyväksyntää, mutta maahantuonnista kerrottiin (hyvin varustellun) lähtömallin hinnan olevan alle 90.000 euroa. Varusteista yms. ei vielä puhuttu sen tarkemmin mutta olettaisin esim. navigoinnin kuuluvan varustukseen automaattisesti jotta auto osaa kertoa kuljettajalle esim. seuraavan latauspisteen sijainnin.

Mielenkiintoinen tieto. Mitä tuo "hyvin varusteltu" sitten tosiaan tarkoittaa.. Jaguarin I-Pacessakin perusmallin hinta on n. 84t€ ja siinä on ihan kohtuulliset vakiovarusteet mutta sitten kun raksii tarpeelliset lisävarusteet niin hinta nousee helposti sataseen. Tartteeko niitä kaikkia sitten ruksia, no tarvitsee.  ;D Mutta satku ylittää kyllä ainakin meikäläisen budjetin jo aika reilusti, joten jos ja kun Audin hinta kuitenkin pyörii käytännössä noissa summissa niin käytettyjä pitää jäädä odottamaan.

Sähköauto sopisi meillekin 90% kaikkeen ajoon, mutta ne 10% vielä aiheuttavat päänvaivaa. Toistaiseksi kun tehokkaan latauksen verkosto on mitä on, niin sähköautolla esim. työpäivän aikana edestakainen reissu vaikka jonnekin Keski-Suomen korkeuksille saakka PK-seudulta käsin käy hankalaksi toteuttaa.

Poissa Urlaub

Vs: Audi e-tron
« Vastaus #45 : 21.11.2018 20:17 »
Sähköauto sopisi meillekin 90% kaikkeen ajoon, mutta ne 10% vielä aiheuttavat päänvaivaa. Toistaiseksi kun tehokkaan latauksen verkosto on mitä on, niin sähköautolla esim. työpäivän aikana edestakainen reissu vaikka jonnekin Keski-Suomen korkeuksille saakka PK-seudulta käsin käy hankalaksi toteuttaa.

Nelostien tilannetta en tarkalleen tunne, mutta jos ajatellaan vaikka Helsinki - Tampere - Jyväskylä reittiä niin äkkiseltään laskettuna sillä välillä on yhdeksän (9) pikalaturia. Aika vaikea nähdä miten paljon niitä pitäisi olla jos tuolla määrällä ja e-tronin rangella ei pärjää.

E-tron on kieltämättä mielenkiintoinen peli, mutta oma henkinen raja kulkee parikymmentä tonnia alempana.

Poissa zoned

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 329
  • XC60 T8 R-Design
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #46 : 21.11.2018 22:14 »
Nelostien tilannetta en tarkalleen tunne, mutta jos ajatellaan vaikka Helsinki - Tampere - Jyväskylä reittiä niin äkkiseltään laskettuna sillä välillä on yhdeksän (9) pikalaturia. Aika vaikea nähdä miten paljon niitä pitäisi olla jos tuolla määrällä ja e-tronin rangella ei pärjää.

E-tron on kieltämättä mielenkiintoinen peli, mutta oma henkinen raja kulkee parikymmentä tonnia alempana.

No samaa luokkaa näyttää 50kw latauspisteiden määrä olevan nelostiellä kun kävin latauskartta.fi-sivulta katselemassa.

Varmasti tämä on myös tottumis- ja asennekysymys, siinä missä nyt vetää vaikka Helsinki-Jyväskylä-Helsinki-reitin ajot ilman stoppeja, niin sähköauton kanssa pitäisi varautua pitämään jossain ainakin se puolen tunnin pysähdys (todennäköisesti määränpäässä ei latauspistettä ole käytössä). Ja toivoa, että sopiva latauspiste on vapaana ja toimii. Varattuihin ja/tai rikkinäisiin latureihin on hybridin kanssakin törmännyt, mutta ne eivät sillä tavalla ressaa kun on se polttomoottori varmistamassa perille pääsyä. Sähköautolla voisi pänniä enemmänkin jos on enää vähän rangea jäljellä ja seuraava latauspiste kantaman ulkopuolella.

Poissa GTA1

Vs: Audi e-tron
« Vastaus #47 : 29.11.2018 17:50 »
Nyt voi sanoa että on näyttävän näköinen GT.👍
GT
3Gt xDrive / A1 duattro😉

Poissa Markku J

Vs: Audi e-tron
« Vastaus #48 : 29.11.2018 19:51 »
Nyt voi sanoa että on näyttävän näköinen GT.👍
GT


Audilla on todella osaava muotoilutiimi. Jo A5 Coupe ja SB olivat ensiesittelyhetkellään muotoilun helmiä, joista on vaikea isosti parantaa. Samalla perimällä tämäkin upea uutuus vielä jatkaa ja on tosi upean näköinen.
Autostadium ry:n puheenjohtaja.

Poissa Anzander

Vs: Audi e-tron
« Vastaus #49 : 29.11.2018 20:45 »
Olenko ainoa jonka mielestä Audilla on näihin tunnetuimpiin kilpailijoihin verrattuna jotenkin linja hukassa? Meinaan että tuntuu jotenkin että em. A-viitosten ja led-nauha-päivävalojen keksimisen jälkeen ei oikein enää tiedetä mitä tehdä paremmin. Tuloksena sitten keula ja maski jossa linjaa ja särmää vähän joka suuntaan, samoin valodesignissa ei oikein enää tiedetä mikä se merkin oma juttu olisi. Ohjaamossakin ulkokuoren tavoin jotenkin levoton fiilis. Tässä suhteessa Mercedes-BMW-Volvo-Jaguar miellyttää ainakin allekirjoittanutta enemmän.

Upea auto siis, mutta omaan makuun tämäkin Audi on tätä nykyä jotenkin vähän itseään etsivä ja levoton kokonaisuus.
Tulossa kesä/syksy 2019:
Volvo V60 T8 AWD R-Design

Poissa nemos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2340
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #50 : 29.11.2018 20:55 »
Olenko ainoa jonka mielestä Audilla on näihin tunnetuimpiin kilpailijoihin verrattuna jotenkin linja hukassa?

Sisustan osalta Audit ovat edelleen parhaimmistoa. Ulkokuori on näissä molemmissa e-troneissa parasta, mitä Audi on viime aikoina esittänyt. Q-sarjan mallien ulkonäöstä en pidä lainkaan ja A4...A8 ovat liian samanlaisia edeltäjiensä kanssa.

Poissa lortti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 564
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #51 : 29.11.2018 23:24 »
Todella hienon näköinen peli, Audilla muotoilu todellakin osataan.

Mutta. Pelkkä paperijulkaisu taasen. Eli autoja saa oikeasti tilattua joskus 2020 ja toimitukset 2021. Ja siihen voi laskea vielä pari vuotta lisää että käytettyjen hinnat laskevat sille tasolle että mullakin olisi rahaa ostaa. Eli ei tule heilauttamaan Tesla Model S asemaa mihinkään vielä pitkään aikaan.


Poissa jlindstrom

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2409
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #52 : 04.12.2018 10:29 »
Uusi Audi e-tron GT konsepti, mikä juuri julkaistiin, osuu ainakin itsellä oikeaan kohtaan. Todella makean näköinen konsepti!

Sääli, että tätäkin saadaan odottaa käytännössä 3 vuotta ennen saatavuutta...

Täytyypi miettiä menisikö välivaihdolla halvempaa vai ajaisiko Allroadiin sen 250tkm tauluun ja vaihtaisi siitä sitten aikanaan.

Ehkä tuo Allroadin pitäminen siihen saakka olisi fiksuinta, mutta itseni tuntien ei hirveän todennäköistä.

Nyt Audi sitä kanisteria myyntiin ja pronto!

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 454
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #53 : 04.12.2018 10:40 »
Erityisesti tuon e-tron GT:n esiintyöntyvä lintulauta oli hieno  ::)
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa jlindstrom

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2409
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #54 : 10.12.2018 23:53 »
Oli toisaalla tieto, että Suomessa e-tronin vahvistettu ovh vakiovarustein olisi 87500€.

Lisäksi löytyi linkki viralliseen vakiovarustelistaan:
http://www1.vv-auto.fi/uutiskirjeet/Audi_e-tron_vakiovarusteet.pdf

Poissa Turbodog

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1513
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #55 : 11.12.2018 00:49 »
Oli toisaalla tieto, että Suomessa e-tronin vahvistettu ovh vakiovarustein olisi 87500€.

Lisäksi löytyi linkki viralliseen vakiovarustelistaan:
http://www1.vv-auto.fi/uutiskirjeet/Audi_e-tron_vakiovarusteet.pdf
"vakioistuimet kangasverhoilulla" ;D
Audi A6 2.0TDI Q S-line
Ex: Audi Q5 2.0TDI, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC

Poissa Corvike

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 215
Vs: Audi e-tron
« Vastaus #56 : 11.12.2018 08:32 »
Olenko ainoa jonka mielestä Audilla on näihin tunnetuimpiin kilpailijoihin verrattuna jotenkin linja hukassa? Meinaan että tuntuu jotenkin että em. A-viitosten ja led-nauha-päivävalojen keksimisen jälkeen ei oikein enää tiedetä mitä tehdä paremmin. Tuloksena sitten keula ja maski jossa linjaa ja särmää vähän joka suuntaan, samoin valodesignissa ei oikein enää tiedetä mikä se merkin oma juttu olisi. Ohjaamossakin ulkokuoren tavoin jotenkin levoton fiilis. Tässä suhteessa Mercedes-BMW-Volvo-Jaguar miellyttää ainakin allekirjoittanutta enemmän.

Upea auto siis, mutta omaan makuun tämäkin Audi on tätä nykyä jotenkin vähän itseään etsivä ja levoton kokonaisuus.

Et ole ainoa. Kaikki mallit samannäköisiä, eikä edellinenkään malli juuri eroa.