autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177/V177, 2018-)  (Luettu 44533 kertaa)

Poissa VirtuaaliVille1999

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 405
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #280 : 10.01.2019 10:50 »
Mersu failaa kyllä A:n kohdalla tuon rengasmelun suhteen. Premium-hintalisän pitäisi näkyä juuri tuollaisissa kohdissa, mutta eipä näy vaan päinvastoin häviää tuhansia euroja halvemmille tuossa suhteessa.
E-sarjalainen on nastoillakin miellyttävä matkakumppani. A-sarjalainen on halpuutusmalleja monessa kohtaa laadullisesti. Bemun etuvetoiset kuuluu samaan wanna be premium kastiin.

Poissa lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • BMW 530e
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #281 : 10.01.2019 11:12 »
TM mittasi uuden A-mersun rengasmeluksi nyt syksyllä Suomessa 70 desibeliä karkealla asfaltilla kun vauhtia 100km/h. Vertailun vuoksi E-mersulle TM mittaa samassa nopeudessa 60 desibeliä. On siinä vielä pikkuisen eroa.

Poissa VirtuaaliVille1999

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 405
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #282 : 10.01.2019 11:24 »
TM mittasi uuden A-mersun rengasmeluksi nyt syksyllä Suomessa 70 desibeliä karkealla asfaltilla kun vauhtia 100km/h. Vertailun vuoksi E-mersulle TM mittaa samassa nopeudessa 60 desibeliä. On siinä vielä pikkuisen eroa.
No on todella. Onko 60 desibeliä E Mesestä mitattu vai onko tuo näppivirhe? Tuntuu vaan niin kovalta erolta.

Poissa sojokki

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 55
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #283 : 10.01.2019 11:29 »
Mutta jos pyytäis autoltä nätisti että "pienennä rengasmelua". Eikös tämä ole sellainen "mersu" joka osaa puhua ja tehdä kaikenlaista kivaa kun sille sanoo?

Poissa lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • BMW 530e
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #284 : 10.01.2019 11:35 »
No on todella. Onko 60 desibeliä E Mesestä mitattu vai onko tuo näppivirhe? Tuntuu vaan niin kovalta erolta.


No tässä A-mersun osalta kokototuus. Autossa 205/55R17


 
Tuo E-mersun tulos oli mitä TM havaitsi E 350e mallille. Ei mitenkään suoraan vertailukelpoista tietenkään.

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5323
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #285 : 10.01.2019 11:37 »
Mutta jos pyytäis autoltä nätisti että "pienennä rengasmelua". Eikös tämä ole sellainen "mersu" joka osaa puhua ja tehdä kaikenlaista kivaa kun sille sanoo?
Tarkoitatko että volymea isommalle. Silloin rengasäänet ei häiritse ;D

Paikalla antsu

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1186
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #286 : 10.01.2019 11:37 »
2009 mallin E mitattu 64/65 dB 100 km/h vauhdilla. Karkeaa asfalttia eivät silloin vielä testanneet. Eroa näyttäisi olevan 2 dB eikä 10, joka olisikin ihan eri juttu.

Poissa Basso74

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 16
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #287 : 10.01.2019 12:03 »
Nyt kun täällä pk-seudulla on joinakin päivinä on ollut jopa talviset ajokelit, täytyy sanoa että pidän Mersun ajo-ominaisuuksia talvella hyvinä. Kokeilin pahinpien myräköiden aikana kaistanvaihtoja ja muita "manöövereitä" ja auto tuntui vakaalta ja varmalta. Ei paljon polanteet ja loska menoa hetkauta. Itsellä 16´ Hakkapeliitta 9.

Tämä huomio siksi, että Tuulilasi mainitsi kestotestin väliraportissaan talvirenkaiden (ilm. nastat) pilaavan ajo-ominaisuuksia. Luin vain ohimennen jutun, enkä muista sanamuotoja. Kohtahan ilmeisesti taas ilmestyy Teknarin Talviauto-19 testi, joka erottelee jyvät akanoista. Mielenkiinnolla odotan huomioita Mersun ajo-ominaisuuksista.

Nyt kun kilometrejä on 12500 mittarissa, mennään yhä tuolla 5,5 ltr/100km keskikulutuksella...siis ajotietokoneen mukaan. Liekö kuinka realistinen? Onko kukaan verrannut laskettua todellista vs. ajotietokoneen ilmoittamaa?

Uusina ominaisuuksina ilmenneet seuraavat ihmetyksen aiheet. Kojelaudan uumenista kuuluu räminää kylmänä...ei ollutkaan keskikonsolin roinat. Täytyy reklamoida ensimmäisessä huollossa. Ja öljykorkki tuntuu keräävän ns. kylmälimaa, vaikka ajomatka töihin on n. 110km/pvä ja öljynlämmöt nousevat yli 83c:n, jonka pitäisi olla raja tuon kylmäliman ilmenemisen suhteen. Liekö Renault suunnitellut Mersulle koneen, jonka huohotusjärjestelmö ei toimi?

« Viimeksi muokattu: 10.01.2019 12:07 kirjoittanut Basso74 »

Paikalla antsu

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1186
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #288 : 10.01.2019 12:49 »
Liekö Renault suunnitellut Mersulle koneen, jonka huohotusjärjestelmö ei toimi?

Olen lukenut lehdistöstä, että tuo moottoriyhteistyö koskisi vain alakertaa. Kansi on sen tiedon mukaan Mersulla oma ja Rellu/Nissanilla omansa.

Toivottavasti mitään jäätyviä letkuja ei ole. Saattaa heittää öljyt mittatikun reiästä pihalle. Kokemusta on.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2019 12:51 kirjoittanut antsu »

Poissa Bawuka

Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #289 : 10.01.2019 12:50 »
No tässä A-mersun osalta kokototuus. Autossa 205/55R17


 



Sitten kaikki nyppää sen pään pois p.......ä ja keskitytään vaihteeksi faktoihin. Eehen vertaus on muutenkin todella ontuvaa kokoluokan ja hinnan vuoksi, mutta verrataan Aata luokka isompiin.

TM 21/2014 vertailusta taulukko, mukana S60, A5, 400-grand coupe, Lexus IS, C-mersu. Renagstukset 17-18".



Kaikilla olen ajanut ja Volvo ehdottamasti minusta noista hiljaisin. Audi omaankin korvaan meluisin ja BMW:ssä aina ihmetyttänyt ohiajomeliun suuruus. Omat kokemukset perustuu myös siihen että kaikilla on tullut ajettua. Moni täällä tuntuu huutavan muutenkin mutua faktana. No, se valitettavasti kuuluu tämänkin foorumin piirteisiin, kuten muidenkin.

Oman kokemuksen mukaan uuden Aan melu ei poikkea mitenkään luokkaansa isommistakaan. Ajakaa niitä autoja, huudellaan sitten lisää kun koeajolenkit ajettu ja mielipiteet perustuu faktaan.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2019 12:59 kirjoittanut Bawuka »
-18 MB A200 A Progressive

Paikalla antsu

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1186
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #290 : 10.01.2019 12:56 »
Tuosta puuttuu se karkean asfaltin mittaus. Sen häiritsevyys riippuu melun määrästä sekä taajuudesta, jota ei yleensä noteerata muuten kuin testien selostusosiossa.

Trollsten

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #291 : 10.01.2019 13:10 »
Mittauksilla ole paskankaan väliä vaan sillä miten sen melun kokee. Eräs ilmeisesti luulee, että on ainoa joka on useampaan autoon tätä vertaillut.

Poissa Bawuka

Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #292 : 10.01.2019 13:15 »
Mittauksilla ole paskankaan väliä vaan sillä miten sen melun kokee. Eräs ilmeisesti luulee, että on ainoa joka on useampaan autoon tätä vertaillut.

Jotkut luulee, mä yleinsä tiedän. Ja sähän sen sanoit heti ekassa ja ainoassa järkevässä lauseessasi mitä olet tälle ketjulle antanut. "Se miten sen melun kokee". Mä koen sen edellä mainitusti.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2019 13:19 kirjoittanut Bawuka »
-18 MB A200 A Progressive

Poissa VILLE66

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2550
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #293 : 10.01.2019 13:33 »
Tuosta puuttuu se karkean asfaltin mittaus. Sen häiritsevyys riippuu melun määrästä sekä taajuudesta, jota ei yleensä noteerata muuten kuin testien selostusosiossa.

Eikö nuo kotimaisten julkaisujen mittaukset ole aina mallia karkea kestopäälyste, siis normi pinta.

Poissa kolli

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 459
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #294 : 11.01.2019 19:15 »
Sedanin hinnasto julkaistu. Lisäksi tullut tarjolle 250 4 matic ja pikku AMG 35 n. 60 000 hintaan.

Poissa lnaukkar

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • BMW 530e
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #295 : 11.01.2019 19:17 »
Onko sedan ja CLA eri autot? Tuo uusi CLA on hemmetin makean näköinen. Taitaa olla isompi kuin tämä A-hätsbäkki.

Poissa Cuore Sportivo

Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #296 : 11.01.2019 19:26 »
Onko sedan ja CLA eri autot? Tuo uusi CLA on hemmetin makean näköinen. Taitaa olla isompi kuin tämä A-hätsbäkki.

On

A (sedan ja hatchback)
CLA (sedan coupe -tyylisenä ja varmaan taas farmari aka shooting-brake tulossa)

Poissa Taky

Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #297 : 11.01.2019 20:56 »
Sedanin hinnasto julkaistu. Lisäksi tullut tarjolle 250 4 matic ja pikku AMG 35 n. 60 000 hintaan.

Yksi diesel koko listalla...
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Matle

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 305
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #298 : 13.01.2019 10:29 »
Tuosta tarraa takalasiin  ;D  Se.Varma.Kotimainen.

Opel Astra Innovation+ 1.4TA

Poissa Ritzenhoff

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 13
Vs: Mercedes-Benz, Uusi A-sarja (W177, 2018-)
« Vastaus #299 : 03.03.2019 07:48 »
Itselläni on vähän ongelmia löytää uudesta A:sta teknisiä tietoja. Mersun omilla sivuilla ei ole mitään.. Eniten kiinnostaisi tuo maavara. Auto-data.netin mukaan se olis 104mm vakiona mukana tulevalla 15mm madalletulla sport comfort-alustalla. Voiko se tosiaan olla noin vähän? En oikein luota tuohon sivustoon.