autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Fiat Tipo 2017-  (Luettu 30599 kertaa)

Poissa Korppi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 99
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #120 : 22.08.2018 21:51 »
Täytyy myöntää, että luen ilmaislehti Kaasujalkaa. Edellisissä lehdissä on ollut Tipo- mainoksia ja olen odottanut lehden Tipo- koeajoa, koska se olisi loogista. Nyt uusimmassa lehdessä se on. Hieno juttu, mutta jokainen lause artikkelista on pelkkää kehua ja kehua, eli vaikutti mainokselta. Artikkeli alkaakin tyyliin, Tipo- mallisto enteilee uutta tulemista Suomessa... Eikös sitä jo yli vuosi ole odotettu  :o. Harmillisen vähän näitä liikenteessä näkee, hyvännäköinen auto. Sama pätee Rellu Megane farkkuun, yksi päivä ohitin metallin punaisen Meganen, oli kyllä hieno.
Volvo V60 -14

Poissa Nestori

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 46
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #121 : 23.08.2018 12:06 »
Lukaisin tuon Kaasujalan jutun ja kuukauden ja 1700km:n jälkeen aikalailla omientuntemusten mukainen tuo juttu oli. Meidän Tipo on 1.4 turbo . tilava auto josta hieman yli 2m nuorimies sanoi että takana on tilaa enemmäm kuin heidän Volvo v70:ssä.


Poissa Vode

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 61
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #122 : 23.08.2018 13:45 »
Artikkeli alkaakin tyyliin, Tipo- mallisto enteilee uutta tulemista Suomessa... Eikös sitä jo yli vuosi ole odotettu  :o.

Ja saadaan odottaa aika pitkään kun ilmoitettiin että Tipon valmistus lopetetaan euroopan markkinoille. Mutta eiköhän nämä mitkä nyt on varastossa riitä vielä aika pitkään  ;D

Poissa Korppi

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 99
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #123 : 23.08.2018 15:50 »
Lukaisin tuon Kaasujalan jutun ja kuukauden ja 1700km:n jälkeen aikalailla omientuntemusten mukainen tuo juttu oli. Meidän Tipo on 1.4 turbo . tilava auto josta hieman yli 2m nuorimies sanoi että takana on tilaa enemmäm kuin heidän Volvo v70:ssä.

Voihan se ollakin sinun kokemusten mukaisesti kirjoitettu. Oma koeajo Tiposta toisaalta ei ihan noin ruusuinen ollut. Lähinnä jos kirjoittaa arvostelun niin pitäisi löytyä jotain negatiivista ja vertailua kilpailijoihin, vaikka kuinka olisi ilmaislehti. Toisaalta kirjoittakin taisi olla joku ulkopuolinen. Nyt artikkeli vaikutti minusta myyjän puheelta, toisinsanoen mainokselta.
Volvo V60 -14

Poissa Nestori

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 46
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #124 : 23.08.2018 15:56 »
Voihan se ollakin sinun kokemusten mukaisesti kirjoitettu. Oma koeajo Tiposta toisaalta ei ihan noin ruusuinen ollut. Lähinnä jos kirjoittaa arvostelun niin pitäisi löytyä jotain negatiivista ja vertailua kilpailijoihin, vaikka kuinka olisi ilmaislehti. Toisaalta kirjoittakin taisi olla joku ulkopuolinen. Nyt artikkeli vaikutti minusta myyjän puheelta, toisinsanoen mainokselta.

Tuossa jutussa mainittiin tuo yksi asia mikä itselläkin vaikutti ostopäätökseen,niiden perinteisten lisäksi ( 0Korko alennus ja vaihtohyvitys vanhasta) oli tuo tuttuus ja käytön helppous. Ei tuo täydellinen ole mutta pääsinpä eroon Diesel Pösöstä.


Poissa Huikko

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 889
  • Acute Fiat Poisoning
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #125 : 23.08.2018 16:17 »
Eikös se kaasujalan juttu ole pari vuotta vanha joka julkaistiin uudestaan!
Fiat 124 Spider 2018, Fiat Tipo STW 2018
Volvo 66 GL 1975, Mercedes-Benz 190E 2.0 1992, Citroen C5 Berline SX 2.0 16v 2004

Poissa Pirhonen

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 419
  • OcuIII
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #126 : 23.08.2018 16:22 »
Itsekin aina nappaan Kaasujalan mukaan, eikä siinä ole mitenkään tavatonta että esim. kuvatekstiksi on unohtunut joku edellisessä numerossa olleen koeajon teksti.

Hyvää viihdettähän se lehti on, autojuttujen lisäksi aina lounasravintoloiden arvostelut. "Tässä paikassa eivät metroseksuaalit account managerit viihdy, vaan tämä on suunnattu kunnon äijille"  ;D

Poissa Huikko

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 889
  • Acute Fiat Poisoning
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #127 : 19.09.2018 01:58 »
Tipovarastoja tyhjennetty ihan kivasti hinnalla. Kahden keskisissä myyntitapahtumissa hinnat selvästi alle mainoshintojen.

Näitä näkyy liikenteessäkin jo siellä täällä. Tampereella yksi vaparibensa taksina. Hattu pois päältä yrittäjälle.
Fiat 124 Spider 2018, Fiat Tipo STW 2018
Volvo 66 GL 1975, Mercedes-Benz 190E 2.0 1992, Citroen C5 Berline SX 2.0 16v 2004

Poissa Huikko

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 889
  • Acute Fiat Poisoning
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #128 : 16.10.2018 18:38 »
Tipossa 25000km rikki tänään. Kaikki toimii.
Fiat 124 Spider 2018, Fiat Tipo STW 2018
Volvo 66 GL 1975, Mercedes-Benz 190E 2.0 1992, Citroen C5 Berline SX 2.0 16v 2004

Poissa Huikko

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 889
  • Acute Fiat Poisoning
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #129 : 08.11.2018 22:07 »
30000km huolto ois ensi viikolla. 260€. Pidin kalliina.
Fiat 124 Spider 2018, Fiat Tipo STW 2018
Volvo 66 GL 1975, Mercedes-Benz 190E 2.0 1992, Citroen C5 Berline SX 2.0 16v 2004

Poissa Huikko

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 889
  • Acute Fiat Poisoning
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #130 : 17.11.2018 00:56 »
Nyt on kolmenkympin kriisi hoidettu.

Fiat-huolto loppuu Metro-Autolla. Samoin Autokeskus lopettaa.
Siirryn takaisin Jyväs-Caravanin asiakkaaksi.

Tipolla ajettu 9,5kk ja 30 000km.
Muutamia huomioita matkan varrelta:

+ Pieni kulutus. 6.1l/100km koko ajalle lompakolla mitattuna
+ Tilat erinomaiset. Neljä aikuista ja heidän matkatavarat kulkevat mukavasti ja kukaan ei narise, viideskin mahtuu.
+ Mutkapätkillä ja soralla perinteinen Fiat. Moni jää miettimään mikä siitä meni.
+ Tuulilasi halpa 290€, näitä mennyt 3kpl jo
+ Mitään vikoja ei ole ilmennyt
+ Kaksi tehdaskamppista hoidettu Metron puolesta hienosti (Viiksipaketin vaihto ja kuljettajan istuimen vaihto)
Viiksipaketissa ei aina vilkku toiminut ja kuskin penkissä oli havaittu materiaalivirhe rungossa, littyi korkeudensäätövipuun ja se on uudessa vahvistettu.
+ Pitkässä matkassa rento ja miellyttävä kumppani
+ Peruskaiuttimet parempaa perustasoa
+ Navin kartat ja kameratolppadata uusiutuu kiitettävää tahtia (TomTom) ja on ilmainen koko kolmen vuoden takuuajan
+ Rengaskoko maltillinen, hiljainen ja edullinen 195/65R15
+ Lämmin talviauto, vain 200-sarjan Volvo ja 900-sarjan Saab ovat lämmenneet nopeammin
+ Liukkaalla looginen ajettava, helppo saada yliohjaamaan mutkiin. Liikkeellelähtöpito parempi kuin monessa nykyautossa
+ Maavaraa riittävästi
+ Tavaratilan käytettävyyttä ja korkeutta kiittelee viikoittain. Verhon alle mahtuu 65cm korkea laatikko
+ Vaihteiston välitykset sopii suomen maantieliikenteeseen ja moottorin kanssa yksiin 
+ Ei lampunpesureita, säästyy nestettä
+ Ei kuluta yhtään öljyä vaihtovälillä (15000km)
+ Ei vuoda mitään, ei rämise, kolise, nitise tai muutenkaan oireile
+ Vanha FIRE-kone tykkää kierroksista ja nopea aski tekee ajamisesta minua miellyttävää
+ Mukitelineitä ja säilytyslokeroita riittävästi
+ Voi vaihtaa 2DIN-radion, lisäpitkätkin sai ihan vanhaan tyyliin ilman CAN-bokseja
+ Tilaa huoltaa ja tupeltaa, vanhan liiton tekniikkaa
+ Ei herätä kateutta asiakkaissa, eikä ole ensimmäinen auto joka varastetaan parkkipaikalta
+ Riittävän hiljainen kaikissa olosuhteissa

- Täydellä kuormalla ei ohitella eikä kisailla (95hv ja 118Nm)
- Lyhyet valot huonohkot
- Tuulilasinpesulaitteisto paska tai hiukan huonompi. Olen oppinut sillä ruiskimaan lasille ja sinnepäin vettä :)
- Viiksipaketin vaihdon jälkeen tuntuma jopa alkuperäistä kumimaisempi ja halvan oloinen
- Sisustan muoviosat halvinta toosaa, samoin katkaisijat. Kaikki tosin toimii ok.
- Pimeällä ajaessa nyt syksyllä tuntuu välillä, että lähivaloille pitäisi tehdä jotain. LED-lisäpitkät laittelin jo
- Äänieristystä voisi parantaa, vaikka melutaso ei olekaan kova
- Vetokoukun hinta oli aika kova, voi jäädä asentamatta kun koukun hinnalla sain V6 Xantian
- Jälleenmyyntiarvo. Kokeeksi pari vaihtotarjousta kysynyt ja hyvitys alle vuoden vanhasta autosta on 9000-11000€
- Asiaa ei helpota maahatuonnin hyytyminen ja merkkihuolto-organisaation väheneminen lähelle nollaa

Osa negoista on vähän hakemalla haettuja. Tipo STW on kaikinpuolin suositeltava matkakumppani ja todella edullinen tiloihinsa ja matkustusmukavuuteen nähden.

Ajan tällä varmaan toisenkin talven ainakin vielä.
Fiat 124 Spider 2018, Fiat Tipo STW 2018
Volvo 66 GL 1975, Mercedes-Benz 190E 2.0 1992, Citroen C5 Berline SX 2.0 16v 2004

Poissa PgPete

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1062
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #131 : 17.11.2018 01:10 »
Nyt on kolmenkympin kriisi hoidettu.

Fiat-huolto loppuu Metro-Autolla. Samoin Autokeskus lopettaa.
Siirryn takaisin Jyväs-Caravanin asiakkaaksi.

Tipolla ajettu 9,5kk ja 30 000km.
Muutamia huomioita matkan varrelta:

+ Pieni kulutus. 6.1l/100km koko ajalle lompakolla mitattuna
+ Tilat erinomaiset. Neljä aikuista ja heidän matkatavarat kulkevat mukavasti ja kukaan ei narise, viideskin mahtuu.
+ Mutkapätkillä ja soralla perinteinen Fiat. Moni jää miettimään mikä siitä meni.
+ Tuulilasi halpa 290€, näitä mennyt 3kpl jo
+ Mitään vikoja ei ole ilmennyt
+ Kaksi tehdaskamppista hoidettu Metron puolesta hienosti (Viiksipaketin vaihto ja kuljettajan istuimen vaihto)
Viiksipaketissa ei aina vilkku toiminut ja kuskin penkissä oli havaittu materiaalivirhe rungossa, littyi korkeudensäätövipuun ja se on uudessa vahvistettu.
+ Pitkässä matkassa rento ja miellyttävä kumppani
+ Peruskaiuttimet parempaa perustasoa
+ Navin kartat ja kameratolppadata uusiutuu kiitettävää tahtia (TomTom) ja on ilmainen koko kolmen vuoden takuuajan
+ Rengaskoko maltillinen, hiljainen ja edullinen 195/65R15
+ Lämmin talviauto, vain 200-sarjan Volvo ja 900-sarjan Saab ovat lämmenneet nopeammin
+ Liukkaalla looginen ajettava, helppo saada yliohjaamaan mutkiin. Liikkeellelähtöpito parempi kuin monessa nykyautossa
+ Maavaraa riittävästi
+ Tavaratilan käytettävyyttä ja korkeutta kiittelee viikoittain. Verhon alle mahtuu 65cm korkea laatikko
+ Vaihteiston välitykset sopii suomen maantieliikenteeseen ja moottorin kanssa yksiin 
+ Ei lampunpesureita, säästyy nestettä
+ Ei kuluta yhtään öljyä vaihtovälillä (15000km)
+ Ei vuoda mitään, ei rämise, kolise, nitise tai muutenkaan oireile
+ Vanha FIRE-kone tykkää kierroksista ja nopea aski tekee ajamisesta minua miellyttävää
+ Mukitelineitä ja säilytyslokeroita riittävästi
+ Voi vaihtaa 2DIN-radion, lisäpitkätkin sai ihan vanhaan tyyliin ilman CAN-bokseja
+ Tilaa huoltaa ja tupeltaa, vanhan liiton tekniikkaa
+ Ei herätä kateutta asiakkaissa, eikä ole ensimmäinen auto joka varastetaan parkkipaikalta
+ Riittävän hiljainen kaikissa olosuhteissa

- Täydellä kuormalla ei ohitella eikä kisailla (95hv ja 118Nm)
- Lyhyet valot huonohkot
- Tuulilasinpesulaitteisto paska tai hiukan huonompi. Olen oppinut sillä ruiskimaan lasille ja sinnepäin vettä :)
- Viiksipaketin vaihdon jälkeen tuntuma jopa alkuperäistä kumimaisempi ja halvan oloinen
- Sisustan muoviosat halvinta toosaa, samoin katkaisijat. Kaikki tosin toimii ok.
- Pimeällä ajaessa nyt syksyllä tuntuu välillä, että lähivaloille pitäisi tehdä jotain. LED-lisäpitkät laittelin jo
- Äänieristystä voisi parantaa, vaikka melutaso ei olekaan kova
- Vetokoukun hinta oli aika kova, voi jäädä asentamatta kun koukun hinnalla sain V6 Xantian
- Jälleenmyyntiarvo. Kokeeksi pari vaihtotarjousta kysynyt ja hyvitys alle vuoden vanhasta autosta on 9000-11000€
- Asiaa ei helpota maahatuonnin hyytyminen ja merkkihuolto-organisaation väheneminen lähelle nollaa

Osa negoista on vähän hakemalla haettuja. Tipo STW on kaikinpuolin suositeltava matkakumppani ja todella edullinen tiloihinsa ja matkustusmukavuuteen nähden.

Ajan tällä varmaan toisenkin talven ainakin vielä.
Activan?! Tältä foorumilta tutunko?

Poissa Huikko

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 889
  • Acute Fiat Poisoning
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #132 : 17.11.2018 01:17 »
Igor myi Activansa kai jo loppukäsestä? Ihan farkkuxantia kyseessä ja automaattilaatikolla.
Fiat 124 Spider 2018, Fiat Tipo STW 2018
Volvo 66 GL 1975, Mercedes-Benz 190E 2.0 1992, Citroen C5 Berline SX 2.0 16v 2004

Vaarivanhus

  • Vieras
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #133 : 17.11.2018 09:16 »
- Asiaa ei helpota maahatuonnin hyytyminen ja merkkihuolto-organisaation väheneminen lähelle nollaa
Harmi. Paljon enemmän olet Tiposta löytänyt positiivista kuin negatiivista. Fiatin jatkon kannalta huollon ja myynnin alamäki ei hyvää lupaa.

1984-1990 tuli ostettua peräjälkeen 5 kpl uusia Fiateja, aivan puhtaasti työkaluiksi. Noin 70-80 tkm ajon jälkeen tuli aina vaihdeltua. Oli autona tarpeisiini soveltuva ja kokonaistaloudellinen kulkuneuvo. Ei mikään pröystäilevä tai pramea, sillä kehtasi ajaa kalupakkeineen ja muine kilkkeineen vaatimattomammankin firman pihalle. Voisi hyvin sanoa, kokonaisuutena "mekko menoa myöten". Ongelmatonta matkantekoa pikku puutteineen. Toki siihen aikaan autot olivat vielä autoja eivätkä mitään pyörillä varustettuja tietokoneita kuten nykyisin.  :) 

Poissa Huikko

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 889
  • Acute Fiat Poisoning
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #134 : 18.11.2018 00:13 »
Tämä onkin vielä vanhan liiton auto. On tietokoneita, mutta muuten perusauto on hyvin konstailematon.
Fiat 124 Spider 2018, Fiat Tipo STW 2018
Volvo 66 GL 1975, Mercedes-Benz 190E 2.0 1992, Citroen C5 Berline SX 2.0 16v 2004

Poissa Jalmari

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 8
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #135 : 03.01.2019 19:14 »
Miten Huikon Tipon taival on edennyt? Uusia edullisia autoja olen viime aikoina koeajanut, mutta harmittavasti lähin Tipo on parinsadan kilometrin päässä. Kiinnostavalta se kuitenkin vaikuttaa.

Poissa Huikko

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 889
  • Acute Fiat Poisoning
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #136 : 06.01.2019 13:06 »
Hyvinhän tuo. Tästä autosta ei kannata luopua. Halpaa ja hyvää kyytiä. Tipo on nyt tallissa kun yritän tappaa itseäni Kalinan jarruilla.
Olikohan siellä 37000km mittarissa. Juuri ennen joulua piipahdin sillä Rovaniemellä.
Fiat 124 Spider 2018, Fiat Tipo STW 2018
Volvo 66 GL 1975, Mercedes-Benz 190E 2.0 1992, Citroen C5 Berline SX 2.0 16v 2004

Poissa Huikko

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 889
  • Acute Fiat Poisoning
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #137 : 10.02.2019 02:34 »
41000km mittarissa. Kovin pakkaslukema mitä sain auton tietokoneen näyttöön oli -41. Todellista oli aika lähellä varmaan, tuo oli yöllä Muonion kohdilla noin kuukausi sitten. Kytkinpoljin palautti hitaasti ekan pari kilometriä, mutta lämmityslaitteen teho riitti asiallisesti. Ihan järjetön pito contin kitkoilla lumisella tiellä tuollaisella pakkasella.

Takaikkunat sivulla veti jäähän ja juomapullo jäätyi takaluukussa vaikka laitoin sen sinne sulana kun lähdin Oulusta.
Hurjia kelejä, sano...
Fiat 124 Spider 2018, Fiat Tipo STW 2018
Volvo 66 GL 1975, Mercedes-Benz 190E 2.0 1992, Citroen C5 Berline SX 2.0 16v 2004

Poissa PgPete

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1062
Vs: Fiat Tipo 2017-
« Vastaus #138 : 10.02.2019 07:46 »
Aika testiä...

Paikalla Taky

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005