- 23.8.2018 klo 16:17 / Fiat Tipo 2017-
Eikös se kaasujalan juttu ole pari vuotta vanha joka julkaistiin uudestaan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Activan?! Tältä foorumilta tutunko?Huikko sanoi:Nyt on kolmenkympin kriisi hoidettu.
Fiat-huolto loppuu Metro-Autolla. Samoin Autokeskus lopettaa.
Siirryn takaisin Jyväs-Caravanin asiakkaaksi.
Tipolla ajettu 9,5kk ja 30 000km.
Muutamia huomioita matkan varrelta:
+ Pieni kulutus. 6.1l/100km koko ajalle lompakolla mitattuna
+ Tilat erinomaiset. Neljä aikuista ja heidän matkatavarat kulkevat mukavasti ja kukaan ei narise, viideskin mahtuu.
+ Mutkapätkillä ja soralla perinteinen Fiat. Moni jää miettimään mikä siitä meni.
+ Tuulilasi halpa 290€, näitä mennyt 3kpl jo
+ Mitään vikoja ei ole ilmennyt
+ Kaksi tehdaskamppista hoidettu Metron puolesta hienosti (Viiksipaketin vaihto ja kuljettajan istuimen vaihto)
Viiksipaketissa ei aina vilkku toiminut ja kuskin penkissä oli havaittu materiaalivirhe rungossa, littyi korkeudensäätövipuun ja se on uudessa vahvistettu.
+ Pitkässä matkassa rento ja miellyttävä kumppani
+ Peruskaiuttimet parempaa perustasoa
+ Navin kartat ja kameratolppadata uusiutuu kiitettävää tahtia (TomTom) ja on ilmainen koko kolmen vuoden takuuajan
+ Rengaskoko maltillinen, hiljainen ja edullinen 195/65R15
+ Lämmin talviauto, vain 200-sarjan Volvo ja 900-sarjan Saab ovat lämmenneet nopeammin
+ Liukkaalla looginen ajettava, helppo saada yliohjaamaan mutkiin. Liikkeellelähtöpito parempi kuin monessa nykyautossa
+ Maavaraa riittävästi
+ Tavaratilan käytettävyyttä ja korkeutta kiittelee viikoittain. Verhon alle mahtuu 65cm korkea laatikko
+ Vaihteiston välitykset sopii suomen maantieliikenteeseen ja moottorin kanssa yksiin
+ Ei lampunpesureita, säästyy nestettä
+ Ei kuluta yhtään öljyä vaihtovälillä (15000km)
+ Ei vuoda mitään, ei rämise, kolise, nitise tai muutenkaan oireile
+ Vanha FIRE-kone tykkää kierroksista ja nopea aski tekee ajamisesta minua miellyttävää
+ Mukitelineitä ja säilytyslokeroita riittävästi
+ Voi vaihtaa 2DIN-radion, lisäpitkätkin sai ihan vanhaan tyyliin ilman CAN-bokseja
+ Tilaa huoltaa ja tupeltaa, vanhan liiton tekniikkaa
+ Ei herätä kateutta asiakkaissa, eikä ole ensimmäinen auto joka varastetaan parkkipaikalta
+ Riittävän hiljainen kaikissa olosuhteissa
- Täydellä kuormalla ei ohitella eikä kisailla (95hv ja 118Nm)
- Lyhyet valot huonohkot
- Tuulilasinpesulaitteisto paska tai hiukan huonompi. Olen oppinut sillä ruiskimaan lasille ja sinnepäin vettä
- Viiksipaketin vaihdon jälkeen tuntuma jopa alkuperäistä kumimaisempi ja halvan oloinen
- Sisustan muoviosat halvinta toosaa, samoin katkaisijat. Kaikki tosin toimii ok.
- Pimeällä ajaessa nyt syksyllä tuntuu välillä, että lähivaloille pitäisi tehdä jotain. LED-lisäpitkät laittelin jo
- Äänieristystä voisi parantaa, vaikka melutaso ei olekaan kova
- Vetokoukun hinta oli aika kova, voi jäädä asentamatta kun koukun hinnalla sain V6 Xantian
- Jälleenmyyntiarvo. Kokeeksi pari vaihtotarjousta kysynyt ja hyvitys alle vuoden vanhasta autosta on 9000-11000€
- Asiaa ei helpota maahatuonnin hyytyminen ja merkkihuolto-organisaation väheneminen lähelle nollaa
Osa negoista on vähän hakemalla haettuja. Tipo STW on kaikinpuolin suositeltava matkakumppani ja todella edullinen tiloihinsa ja matkustusmukavuuteen nähden.
Ajan tällä varmaan toisenkin talven ainakin vielä.
Harmi. Paljon enemmän olet Tiposta löytänyt positiivista kuin negatiivista. Fiatin jatkon kannalta huollon ja myynnin alamäki ei hyvää lupaa.Huikko sanoi:- Asiaa ei helpota maahatuonnin hyytyminen ja merkkihuolto-organisaation väheneminen lähelle nollaa
Pekka T sanoi:^ Varmaankin siistin näköinen?
Velmanteri sanoi:Nyt näyttää saavan tipoa määräerän metro-auton autovuodeksi kampanjassa 199€/kk. Mahtavatko saada "ylivuotiset" varastoautot kaupaksi.