https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Fiat Tipo 2017-

Itsekin aina nappaan Kaasujalan mukaan, eikä siinä ole mitenkään tavatonta että esim. kuvatekstiksi on unohtunut joku edellisessä numerossa olleen koeajon teksti.

Hyvää viihdettähän se lehti on, autojuttujen lisäksi aina lounasravintoloiden arvostelut. "Tässä paikassa eivät metroseksuaalit account managerit viihdy, vaan tämä on suunnattu kunnon äijille"  ;D
 
Tipovarastoja tyhjennetty ihan kivasti hinnalla. Kahden keskisissä myyntitapahtumissa hinnat selvästi alle mainoshintojen.

Näitä näkyy liikenteessäkin jo siellä täällä. Tampereella yksi vaparibensa taksina. Hattu pois päältä yrittäjälle.
 
Nyt on kolmenkympin kriisi hoidettu.

Fiat-huolto loppuu Metro-Autolla. Samoin Autokeskus lopettaa.
Siirryn takaisin Jyväs-Caravanin asiakkaaksi.

Tipolla ajettu 9,5kk ja 30 000km.
Muutamia huomioita matkan varrelta:

+ Pieni kulutus. 6.1l/100km koko ajalle lompakolla mitattuna
+ Tilat erinomaiset. Neljä aikuista ja heidän matkatavarat kulkevat mukavasti ja kukaan ei narise, viideskin mahtuu.
+ Mutkapätkillä ja soralla perinteinen Fiat. Moni jää miettimään mikä siitä meni.
+ Tuulilasi halpa 290€, näitä mennyt 3kpl jo
+ Mitään vikoja ei ole ilmennyt
+ Kaksi tehdaskamppista hoidettu Metron puolesta hienosti (Viiksipaketin vaihto ja kuljettajan istuimen vaihto)
Viiksipaketissa ei aina vilkku toiminut ja kuskin penkissä oli havaittu materiaalivirhe rungossa, littyi korkeudensäätövipuun ja se on uudessa vahvistettu.
+ Pitkässä matkassa rento ja miellyttävä kumppani
+ Peruskaiuttimet parempaa perustasoa
+ Navin kartat ja kameratolppadata uusiutuu kiitettävää tahtia (TomTom) ja on ilmainen koko kolmen vuoden takuuajan
+ Rengaskoko maltillinen, hiljainen ja edullinen 195/65R15
+ Lämmin talviauto, vain 200-sarjan Volvo ja 900-sarjan Saab ovat lämmenneet nopeammin
+ Liukkaalla looginen ajettava, helppo saada yliohjaamaan mutkiin. Liikkeellelähtöpito parempi kuin monessa nykyautossa
+ Maavaraa riittävästi
+ Tavaratilan käytettävyyttä ja korkeutta kiittelee viikoittain. Verhon alle mahtuu 65cm korkea laatikko
+ Vaihteiston välitykset sopii suomen maantieliikenteeseen ja moottorin kanssa yksiin 
+ Ei lampunpesureita, säästyy nestettä
+ Ei kuluta yhtään öljyä vaihtovälillä (15000km)
+ Ei vuoda mitään, ei rämise, kolise, nitise tai muutenkaan oireile
+ Vanha FIRE-kone tykkää kierroksista ja nopea aski tekee ajamisesta minua miellyttävää
+ Mukitelineitä ja säilytyslokeroita riittävästi
+ Voi vaihtaa 2DIN-radion, lisäpitkätkin sai ihan vanhaan tyyliin ilman CAN-bokseja
+ Tilaa huoltaa ja tupeltaa, vanhan liiton tekniikkaa
+ Ei herätä kateutta asiakkaissa, eikä ole ensimmäinen auto joka varastetaan parkkipaikalta
+ Riittävän hiljainen kaikissa olosuhteissa

- Täydellä kuormalla ei ohitella eikä kisailla (95hv ja 118Nm)
- Lyhyet valot huonohkot
- Tuulilasinpesulaitteisto paska tai hiukan huonompi. Olen oppinut sillä ruiskimaan lasille ja sinnepäin vettä :)
- Viiksipaketin vaihdon jälkeen tuntuma jopa alkuperäistä kumimaisempi ja halvan oloinen
- Sisustan muoviosat halvinta toosaa, samoin katkaisijat. Kaikki tosin toimii ok.
- Pimeällä ajaessa nyt syksyllä tuntuu välillä, että lähivaloille pitäisi tehdä jotain. LED-lisäpitkät laittelin jo
- Äänieristystä voisi parantaa, vaikka melutaso ei olekaan kova
- Vetokoukun hinta oli aika kova, voi jäädä asentamatta kun koukun hinnalla sain V6 Xantian
- Jälleenmyyntiarvo. Kokeeksi pari vaihtotarjousta kysynyt ja hyvitys alle vuoden vanhasta autosta on 9000-11000€
- Asiaa ei helpota maahatuonnin hyytyminen ja merkkihuolto-organisaation väheneminen lähelle nollaa

Osa negoista on vähän hakemalla haettuja. Tipo STW on kaikinpuolin suositeltava matkakumppani ja todella edullinen tiloihinsa ja matkustusmukavuuteen nähden.

Ajan tällä varmaan toisenkin talven ainakin vielä.
 
Huikko sanoi:
Nyt on kolmenkympin kriisi hoidettu.

Fiat-huolto loppuu Metro-Autolla. Samoin Autokeskus lopettaa.
Siirryn takaisin Jyväs-Caravanin asiakkaaksi.

Tipolla ajettu 9,5kk ja 30 000km.
Muutamia huomioita matkan varrelta:

+ Pieni kulutus. 6.1l/100km koko ajalle lompakolla mitattuna
+ Tilat erinomaiset. Neljä aikuista ja heidän matkatavarat kulkevat mukavasti ja kukaan ei narise, viideskin mahtuu.
+ Mutkapätkillä ja soralla perinteinen Fiat. Moni jää miettimään mikä siitä meni.
+ Tuulilasi halpa 290€, näitä mennyt 3kpl jo
+ Mitään vikoja ei ole ilmennyt
+ Kaksi tehdaskamppista hoidettu Metron puolesta hienosti (Viiksipaketin vaihto ja kuljettajan istuimen vaihto)
Viiksipaketissa ei aina vilkku toiminut ja kuskin penkissä oli havaittu materiaalivirhe rungossa, littyi korkeudensäätövipuun ja se on uudessa vahvistettu.
+ Pitkässä matkassa rento ja miellyttävä kumppani
+ Peruskaiuttimet parempaa perustasoa
+ Navin kartat ja kameratolppadata uusiutuu kiitettävää tahtia (TomTom) ja on ilmainen koko kolmen vuoden takuuajan
+ Rengaskoko maltillinen, hiljainen ja edullinen 195/65R15
+ Lämmin talviauto, vain 200-sarjan Volvo ja 900-sarjan Saab ovat lämmenneet nopeammin
+ Liukkaalla looginen ajettava, helppo saada yliohjaamaan mutkiin. Liikkeellelähtöpito parempi kuin monessa nykyautossa
+ Maavaraa riittävästi
+ Tavaratilan käytettävyyttä ja korkeutta kiittelee viikoittain. Verhon alle mahtuu 65cm korkea laatikko
+ Vaihteiston välitykset sopii suomen maantieliikenteeseen ja moottorin kanssa yksiin 
+ Ei lampunpesureita, säästyy nestettä
+ Ei kuluta yhtään öljyä vaihtovälillä (15000km)
+ Ei vuoda mitään, ei rämise, kolise, nitise tai muutenkaan oireile
+ Vanha FIRE-kone tykkää kierroksista ja nopea aski tekee ajamisesta minua miellyttävää
+ Mukitelineitä ja säilytyslokeroita riittävästi
+ Voi vaihtaa 2DIN-radion, lisäpitkätkin sai ihan vanhaan tyyliin ilman CAN-bokseja
+ Tilaa huoltaa ja tupeltaa, vanhan liiton tekniikkaa
+ Ei herätä kateutta asiakkaissa, eikä ole ensimmäinen auto joka varastetaan parkkipaikalta
+ Riittävän hiljainen kaikissa olosuhteissa

- Täydellä kuormalla ei ohitella eikä kisailla (95hv ja 118Nm)
- Lyhyet valot huonohkot
- Tuulilasinpesulaitteisto paska tai hiukan huonompi. Olen oppinut sillä ruiskimaan lasille ja sinnepäin vettä :)
- Viiksipaketin vaihdon jälkeen tuntuma jopa alkuperäistä kumimaisempi ja halvan oloinen
- Sisustan muoviosat halvinta toosaa, samoin katkaisijat. Kaikki tosin toimii ok.
- Pimeällä ajaessa nyt syksyllä tuntuu välillä, että lähivaloille pitäisi tehdä jotain. LED-lisäpitkät laittelin jo
- Äänieristystä voisi parantaa, vaikka melutaso ei olekaan kova
- Vetokoukun hinta oli aika kova, voi jäädä asentamatta kun koukun hinnalla sain V6 Xantian
- Jälleenmyyntiarvo. Kokeeksi pari vaihtotarjousta kysynyt ja hyvitys alle vuoden vanhasta autosta on 9000-11000€
- Asiaa ei helpota maahatuonnin hyytyminen ja merkkihuolto-organisaation väheneminen lähelle nollaa

Osa negoista on vähän hakemalla haettuja. Tipo STW on kaikinpuolin suositeltava matkakumppani ja todella edullinen tiloihinsa ja matkustusmukavuuteen nähden.

Ajan tällä varmaan toisenkin talven ainakin vielä.
Activan?! Tältä foorumilta tutunko?
 
Huikko sanoi:
- Asiaa ei helpota maahatuonnin hyytyminen ja merkkihuolto-organisaation väheneminen lähelle nollaa
Harmi. Paljon enemmän olet Tiposta löytänyt positiivista kuin negatiivista. Fiatin jatkon kannalta huollon ja myynnin alamäki ei hyvää lupaa.

1984-1990 tuli ostettua peräjälkeen 5 kpl uusia Fiateja, aivan puhtaasti työkaluiksi. Noin 70-80 tkm ajon jälkeen tuli aina vaihdeltua. Oli autona tarpeisiini soveltuva ja kokonaistaloudellinen kulkuneuvo. Ei mikään pröystäilevä tai pramea, sillä kehtasi ajaa kalupakkeineen ja muine kilkkeineen vaatimattomammankin firman pihalle. Voisi hyvin sanoa, kokonaisuutena "mekko menoa myöten". Ongelmatonta matkantekoa pikku puutteineen. Toki siihen aikaan autot olivat vielä autoja eivätkä mitään pyörillä varustettuja tietokoneita kuten nykyisin.  :) 
 
Miten Huikon Tipon taival on edennyt? Uusia edullisia autoja olen viime aikoina koeajanut, mutta harmittavasti lähin Tipo on parinsadan kilometrin päässä. Kiinnostavalta se kuitenkin vaikuttaa.
 
Hyvinhän tuo. Tästä autosta ei kannata luopua. Halpaa ja hyvää kyytiä. Tipo on nyt tallissa kun yritän tappaa itseäni Kalinan jarruilla.
Olikohan siellä 37000km mittarissa. Juuri ennen joulua piipahdin sillä Rovaniemellä.
 
41000km mittarissa. Kovin pakkaslukema mitä sain auton tietokoneen näyttöön oli -41. Todellista oli aika lähellä varmaan, tuo oli yöllä Muonion kohdilla noin kuukausi sitten. Kytkinpoljin palautti hitaasti ekan pari kilometriä, mutta lämmityslaitteen teho riitti asiallisesti. Ihan järjetön pito contin kitkoilla lumisella tiellä tuollaisella pakkasella.

Takaikkunat sivulla veti jäähän ja juomapullo jäätyi takaluukussa vaikka laitoin sen sinne sulana kun lähdin Oulusta.
Hurjia kelejä, sano...
 
https://tekniikanmaailma.fi/nyt-tulee-uusi-fiat-tipo-ulkonako-ja-varusteet-ovat-menneet-uusiksi-moottorit-eivat/?shared=945593-9c5112bb-500

Nyt tulee uusi Fiat Tipo

0121-fiat-tipo-3-1024x664.jpg
 
Tipon 45000km huolto tehty. 200€ se maksoi. Huollossa huomattu, että moniurahihna on halkeillut ja käsijarruvaijereiden suojakumit ovat rikki. Ne menee takuuseen.
 
Tipoja vilistää täällä Italiassa pitkin ja poikin, varsin siitin näköinen peli varsinkin lyhyt peräisenä, merkillistä ettei kauppa kävisi suomessakin.
 
55600km ehti tulla Tipoon. Tänään se vaihtoi maisemaa. Tilalle tuli tuommoinen...viimeisen vuosimallin exclusive kattoluukulla.

WubpZE8.jpg
 
Velmanteri sanoi:
Nyt näyttää saavan tipoa määräerän metro-auton autovuodeksi kampanjassa 199€/kk. Mahtavatko saada "ylivuotiset" varastoautot kaupaksi.

Tämä on minusta aika hyvä kampanja. Ehdotin sitä tyttärelleni eilen, mutta ei vaan Fiat kelvannut hänelle. Nirsoja nämä "nykynuoret", vaikka raha olisi tiukassakin. Minulle Fiat brändinä kelpaisi ihan mainiosti.