autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Golf VII viat  (Luettu 23938 kertaa)

Paikalla Pepeto

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #40 : 26.02.2014 20:14 »
Tänä aamuna töihin ajellessa ilmeisesti hyppäsi DSG pois päältä? :-\ Vakkarissa oli asetuksena 108 km/h, näytössä D7, ja yht'äkkiä vauhti alkoi pudota, näyttöön tuli pelkkä D ja kierrokset nousivat vähän yli 3000:n. Kolme - neljä sekuntia meni ja vaihde tuntui kytkeytyvän uudelleen. Näyttöön ilmestyi taas D7, kierrokset tippuivat takaisin n. 2000:n ja matka jatkui normaalisti.

Liekö ovat muut kokeneet samaa?

Ei ole tuota ihan samaa tehnyt. Muutaman kerran on aamulla ensimmäistä kertaa ajoon sievästi kaasuttamalla lähtiessä pitänyt kakkosta silmässä huomattavasti normaalia pidempään ja sitten vaihtanut nykäisemällä kolmoselle. Kyseessä siis 1,6 TDI + DSG7. Mittarissa 9950 km tällä hetkellä.

On kyllä toiminut hyvin kaikinpuolin tämä auto. Tankinkorkin luukku on ollut ainoa korjaamista vaativa juttu reilun viiden kuukauden aikana. Sisusta ei natise ja muutenkin on hyvälaatuisen tuntuinen peli. Toivottavasti tuo DSG ei ala reikkaamaan enempää, ettei tarvitse turhaan käyttää pajalla ennen määräaikaishuoltoon vientiä.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Poissa Zasa

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 6556
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #41 : 15.04.2014 19:45 »
Varsinaisista vioista ei ole kysymys vaan ominaisuuksien parantamisesta  :)

Tänään päivitettiin Golfin moottorin ohjainlaite ja sähköisen käsijarrun ohjainlaite josta oli kampanja. Moottorin ohjainlaitteen päivitys paransi moottorin ja DSG:n yhteistyötä. Enään ei tule värinöitä 50km/h 5vaihteella. 5 menee päälle vasta reilusti 50 jälkeen ja vaihtaa 5>4 aikaisemmin n. 50km/h. Kokemukset tähän mennessä erittäin hyvät, kulutus saattaa vähän nousta.
Sähköisessä käsijarrussa en havainnut muutoksia, autohold saattaa mennä päälle vähän herkemmin, en ole varma. :)
Audi A3 BS S-tronic Fl-17
Nissan Qashqai Dig-T 115 N-Connecta 2018

Angus

  • Vieras
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #42 : 16.04.2014 01:10 »
Varsinaisista vioista ei ole kysymys vaan ominaisuuksien parantamisesta  :)

Tänään päivitettiin Golfin moottorin ohjainlaite ja sähköisen käsijarrun ohjainlaite josta oli kampanja. Moottorin ohjainlaitteen päivitys paransi moottorin ja DSG:n yhteistyötä. Enään ei tule värinöitä 50km/h 5vaihteella. 5 menee päälle vasta reilusti 50 jälkeen ja vaihtaa 5>4 aikaisemmin n. 50km/h. Kokemukset tähän mennessä erittäin hyvät, kulutus saattaa vähän nousta.
Sähköisessä käsijarrussa en havainnut muutoksia, autohold saattaa mennä päälle vähän herkemmin, en ole varma. :)

Näkeekö noita kampanjoita jostain?

Poissa Zasa

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 6556
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #43 : 16.04.2014 14:46 »
Näkeekö noita kampanjoita jostain?
Tuskin, koska kyseessä ei ole takaisinkutsu.
Audi A3 BS S-tronic Fl-17
Nissan Qashqai Dig-T 115 N-Connecta 2018

Paikalla Pepeto

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #44 : 21.11.2015 21:46 »
Kuten tuonne autotallin puolelle kommentoin, on nyt ilmennyt pari vikaa tähän reilut kaksi vuotta uskollisesti palvelleeseen autoon. Kosketusnäyttö jämähtää välillä ja vaatii parikin buuttausta, että alkaa toimia. Muutaman kerran on mennyt koko radiolaite niin jumiin, ettei reagoi edes kiinteisiin nappeihin. Ja silloin ei auta edes laitteen uudelleenkäynnistys. Tällöin ei onnistu myöskään Webaston ohjelmointi, kun sekin tehdään saman kosketusnäytön kautta.

Toinen vika on on kuskin ikkunannostimen pikatoiminnon hajoaminen, eli pitää nostaa tai painaa nappia koko ajan, että ikkuna liikkuu ja lisäksi liikkuu joskus alas, vaikka nostaa kytkintä.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Poissa Paha71

  • Hallitusjäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4828
  • BMW 320dA
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #45 : 21.11.2015 22:06 »
Toinen vika on on kuskin ikkunannostimen pikatoiminnon hajoaminen, eli pitää nostaa tai painaa nappia koko ajan, että ikkuna liikkuu ja lisäksi liikkuu joskus alas, vaikka nostaa kytkintä.


Eikö tämäkään auta?

<a href="https://youtu.be/37dnXOQS5pU" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/37dnXOQS5pU</a>
« Viimeksi muokattu: 21.11.2015 22:11 kirjoittanut Paha71 »
Autostadium ry:n viestintävastaava

Paikalla Pepeto

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #46 : 21.11.2015 22:17 »
Pitääpä huomenna koittaa tuota resetointia.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Paikalla Pepeto

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #47 : 23.11.2015 21:07 »
Pitääpä huomenna koittaa tuota resetointia.

Ei auttanut. Yhä edelleen pitää painaa tai nostaa koko ajan kytkimestä, että ikkuna nousee tai laskee.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Erkkilae

  • Vieras
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #48 : 07.12.2015 17:45 »
Kuten tuonne autotallin puolelle kommentoin, on nyt ilmennyt pari vikaa tähän reilut kaksi vuotta uskollisesti palvelleeseen autoon. Kosketusnäyttö jämähtää välillä ja vaatii parikin buuttausta, että alkaa toimia. Muutaman kerran on mennyt koko radiolaite niin jumiin, ettei reagoi edes kiinteisiin nappeihin. Ja silloin ei auta edes laitteen uudelleenkäynnistys. Tällöin ei onnistu myöskään Webaston ohjelmointi, kun sekin tehdään saman kosketusnäytön kautta.

Toinen vika on on kuskin ikkunannostimen pikatoiminnon hajoaminen, eli pitää nostaa tai painaa nappia koko ajan, että ikkuna liikkuu ja lisäksi liikkuu joskus alas, vaikka nostaa kytkintä.

Piti ihan tämän takia rekisteröityä. Seuraavaksi pitkähkö ja epäselvä selostus vastaavasta ongelmasta.

Ostin golffin (1.6TDI man) syksyllä -14 ja autossa oli takuuta jäljellä noin 3 kk. Kilometrejä oli 90 000 ja auto oli mielestäni hintaansa nähden hyvässä kunnossa. Itselläni oli syksyn myöten muutamia vastaavia ongelmia kosketusnäytön kanssa. Ongelma paheni mitä kylmemmäksi kelit meni. Ongelma katosi kun auto vietti yönsä lämpöisessä tallissa.

Eräänä aamuna, kun pakkasta oli ollut jotain noin -2, en saanut kosketusnäyttöä toimimaan millään. Tutkailin näyttöä ja kuinka se käyttäytyi. Tuntui että kosteuden takia näyttö luuli että sitä painetaan jatkuvasti tietystä kohta. Tämän seurauksena jos sai radion päälle niin se lukitsi aina kanavan keskimmäiselle kanavapaikalle. Tällä hetkellä takuuta oli jäljellä 5 päivää. Vein auton Laakkoselle tarkistettavaksi ja uskoivat kovasti että paranee ohjelmistopäivityksellä. Päivityksen jälkeen pakkasaamulla ongelmat palasivat ja huolto myönsi että vika on itse paneelissa (jota epäilin alusta alkaen). Paneeli meni takuuseen vaihtoon. Hinta kyllä hirvitti kun paneeli oli jotain +800€ ja "vaativat sähkötyö" +130€/tunti. Nyt soitin on toiminut vallan mainiosti ja sain päivityksetkin ilmaiseksi. Aino ero mitä olen huomannut niin on pienet erot ajotietokoneen grafiikassa ja kulutuslukemien sijoittamisesta näytölle.

PS: Tuo prkl:n polttoaineluukku on vaivannut myös omaa golffiani. Harmi kun huomannut sanoa sitä takuussa. CRC:llä on selvitty ja kun se temppuilee niin painaa luukun oikeasta reunasta niin saa sen aika helposti auki.

Poissa -TimoS-

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #49 : 07.12.2015 17:57 »
Joo, useammin tuo radio jumppaa itsekseen piippaillen näillä nolla / kosteilla keleillä ekan kilometrin. Liittyisikö sitten sisätilan esilämmitykseen.
Täytyy käydä kyselemässä vaativaan sävyyn. Takuu loppui autosta 6kk sitten.
Kiitos tiedosta, Erkkilae.
VW Transport & Hyundai i30

Erkkilae

  • Vieras
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #50 : 07.12.2015 18:21 »
Kun kerran aloitin niin jatkan hieman.

Eli autoni on rekisteröity 12/2013. Historiasta tiedän sen verran että ensimmäiset 75 000 ollut securitaksella ja loput 15 000 yksityisellä. Volkkarin logien mukaan ainakin lämmönjakaja ja webaston vesipumppu on vaihdettu takuuseen.

Seuraavaksi mitä olen huomannut ja mitä on tapahtunut tämän 90 000 ja 135 000 välillä.

+Webastossa on mielestäni potkua!
+Kulutus/teho ihan ok.
+5-vaihteisen manuaalin välitykset ovat mielestäni vallan onnistuneet.
+Radio ja kaiuttimet ok.

-Kosketusnäytön ongelmat, kts ylempää.
-Molemmat etupyörien laakerit 120 000.
-Vaihdekeppi melko väljä, varsinkin 1. ja 2. kohdalla (saanut luultavasti kovaa kättä securitaksella)
-Jokin nitisee/rämisee hieman hansikaslokeron yläpuolella aina joskus. Ei vielä niin voimakkaasti että olisin jaksanut tutkia/korjata.
-Polttoaineluukku.

Lisäksi asia minkä huomasin muutama viikko kauppojen jälkeen. Auton etupuskuri on hieman erisävyinen korin kanssa. Huomaa varsinkin jos on juuri pesty ja osaa katsoa. Olisikohan joskus saanut pienen pusun ja maalattu uudestaan. Ainakaan mistään logeista ei kolaritietoja löytynyt.





Paikalla Pepeto

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #51 : 08.12.2015 08:26 »
Radiolle ei ole tehtaalta korjauslupaa. Ei tehty mitään. Korjaus on kuulemma tulossa ja ongelma tehtaan tiedossa. Vikaa ei saatu huollossa päälle, mutta heti huollon pihasta aamulla lähtiessä laite jumittui. Minulla on ilmeisesti Panasonicin tekemä radio ilman navigaattoria.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Paikalla Pepeto

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #52 : 08.12.2015 15:25 »
Pitää tuossa vuodenvaihteen jälkeen kysellä Airportin huollosta, josko tuolle jotain saisivat tehdä. Herttoniemessä kävin ensimmäisen kerran ja vastauksesta ymmärsin, että tehdas ei anna noille korjauslupaa, vaan on joku ratkaisu tulossa sieltä päin. Tosin meinasin myös kysäistä Herttoniemen työnvastaanottajalta, että katsoitteko sitä radiota ollenkaan autossa istuen, kun kysyi eilen soittaessa, että jumittaako ohjelmisto yleensä navigoinnin aikana. Tuli aika hiljaista toisessa päässä, kun sanoin, ettei tuossa edes mitään navigaattoria ole..

Ja tuo on sen verran ärsyttävä vika, että auto lähtisi aika suurella todennäköisyydellä kiertoon, jos olisi oma.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2015 15:30 kirjoittanut Pepeto »
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

Erkkilae

  • Vieras
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #53 : 08.12.2015 16:53 »
Pitää tuossa vuodenvaihteen jälkeen kysellä Airportin huollosta, josko tuolle jotain saisivat tehdä. Herttoniemessä kävin ensimmäisen kerran ja vastauksesta ymmärsin, että tehdas ei anna noille korjauslupaa, vaan on joku ratkaisu tulossa sieltä päin. Tosin meinasin myös kysäistä Herttoniemen työnvastaanottajalta, että katsoitteko sitä radiota ollenkaan autossa istuen, kun kysyi eilen soittaessa, että jumittaako ohjelmisto yleensä navigoinnin aikana. Tuli aika hiljaista toisessa päässä, kun sanoin, ettei tuossa edes mitään navigaattoria ole..

Ja tuo on sen verran ärsyttävä vika, että auto lähtisi aika suurella todennäköisyydellä kiertoon, jos olisi oma.

Aika kylmää palvelua...

Itse juuri vaadin että jättävät yöksi ulos päivityksen jälkeen ja kokeilevat aamulla laitteen toiminnan. Mielenkiintoista kuulla kuinka tehdas tulee jatkossa näissä vastaan jos kerran on viaksi todettu.

Itsellänikin on radio ilman navia, taitaa olla se keskikokoinen malli.

Paikalla Pepeto

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #54 : 17.12.2015 22:46 »
Webaston ohjelmoidut lähtöajat ovat ruvenneet nyt itsestään nollaantumaan suunnilleen kerran viikossa. Esimerkiksi tänään aamulla ajaessa laitoin illaksi jo valmiiksi Webastoon lähtöajaksi 21:10. Päivällä töihin lähtiessä ajattelin sitten muuttaa aikaa hieman ja painoin setup-nappulaa. Ajastus ei ollutkaan enää päällä ja kaikki kolme aikaa olivat 0:00. Tätä on aiemminkin sattunut harvakseltaan, mutta nyt tosiaan kerran viikossa.

Kosketusnäyttö temppuilee edelleen ja laite jumittelee. Pitää katsoa, josko tuossa vuodenvaihteen jälkeen viitsii ottaa uuden yrityksen vian korjaamiseksi, tällä kertaa myyjäliikkeen kautta.
VW Passat Variant 1.4 TSI 125 hv DSG Comfortline -17
Opel Corsa Enjoy 1.4 Ecotec ECT5 -15

MMV

  • Vieras
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #55 : 18.12.2015 07:57 »
Huomasin aamulla töihin lähtiessäni, että vaimon Golfista ei ollutkaan peilit kääntyneet automaattisesti sisään. Täytyy katsoa, onko vaimo muuttanut asetusta tai ovatko peilit jäässä vai onko kyseessä oikeasti vika.

MMV

  • Vieras
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #56 : 22.12.2015 14:51 »
Huomasin aamulla töihin lähtiessäni, että vaimon Golfista ei ollutkaan peilit kääntyneet automaattisesti sisään. Täytyy katsoa, onko vaimo muuttanut asetusta tai ovatko peilit jäässä vai onko kyseessä oikeasti vika.

Eipä noissa vikaa tunnu oleva. Ilmeisesti oli jäätä välissä. Nyt kun on melkein 10 astetta lämmintä, niin toimii ihan normaalisti.

Poissa epjbmw

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #57 : 22.07.2019 15:23 »
Onkos vuosimalli 2012 jo tätä "VII-versiota"?
Kävin ohimennen kurkkaamassa 50000km ajettua, vm-12 farkkua ja siinä oli oven etukulmat samalla lailla taittuneet, kuin V-versiossa vm. 2008, joka itselläni oli aikoinaan.  :o
Olisi ollut muutoin mielenkiintoinen vaihdokki. 2.0 diesel ja DSG, kohtuu hintaan.
Mistä vuosimallista alkaen, nuo ovet rupeaa pysymään suorana?

Paikalla Zaphod

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2091
Vs: Golf VII viat
« Vastaus #58 : 22.07.2019 15:47 »
2012 syksyllä tuli seiskakoppainen Golf, joten voi olla kumpi tahansa. Sisältä ovat niin erinäköisiä ettei sekoittumisvaaraa ole.

Poissa Mika_M

Vs: Golf VII viat
« Vastaus #59 : 22.07.2019 15:53 »
Farmarikori tuli myyntiin vasta 2013 kesällä tai alkusyksystä, joten kutoskoppainen on vielä vm 12 farkku-golf.
VCDS @ Kotka