autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)  (Luettu 257067 kertaa)

Poissa Classic

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3638
  • V90CC D5

Poissa völvöxc60

Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2261 : 22.03.2020 17:36 »
Tasaista on 8)
Volvo näkyisi olevan kallein.
ToyotaCorolla
HyundaiIoniq

Poissa TwE

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 97
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2262 : 23.03.2020 09:06 »
Itse vertailin kaikkia kolmea - vakio, HK ja BW - ja päädyin Harmaniin. Se oli selvästi parempi kuin vakio ja vaikka BW oli sitäkin parempi, niin se ei kuitenkaan ollut omissa arvioissani lisäeurojen arvoinen. Säätöjen ohella riippuu siitä mitä tykkää kuunnella. Minä testasin lähinnä kuuntelemalla Queen’iä 😎

Auto on aika kehno tila musiikin kuunteluun, oli laitteistona mitä vain. Autostahan saa keskinkertaisen kuuntelutilan, kun laittaa reilusti vaimennusta ja suunnittelee kaiken hyvin. Paikallaan ollessa voi olla ihan hyväkin tila, mutta ajaessa heikkenee.

Itse otin vakioäänentoiston ja käytin säästyneet eurot muihin varusteisiin. Ajaessa kuuntelen etupäässä kuitenkin radiota, niin aivan se ja sama mitkä ämyrit autossa on. Pidemmillä reissuilla spotifystä omat suosikit.

Himasta löytyy sitten laitteistoa musiikista nauttimiseen.

Poissa V70-TDI

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 1
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2263 : 24.03.2020 13:22 »
V60 D3 2019 alkuvuosi
Ajotietokoneella
My Car
Ajotilan valinnat on asetus
Start/Stop
Moottori on valmiustilassa, kun auto ei liiku.
Saisko tästä Start/Stop asetuksen oletusvalinnan vaihdettua pois päältä, vai mitä kyseinen asetus tekee?
Autossahan ei muita ajotilan valintoja ole ja mielestäni tämä asetus tuli viimeviikolla, kun auton softa päivitettiin.
Ohjekirjassa ei puhuta kyseisestä valinnasta mitään.

Paikalla googleismyfriend

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 559
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2264 : 24.03.2020 17:49 »
Auto on aika kehno tila musiikin kuunteluun, oli laitteistona mitä vain. Autostahan saa keskinkertaisen kuuntelutilan, kun laittaa reilusti vaimennusta ja suunnittelee kaiken hyvin. Paikallaan ollessa voi olla ihan hyväkin tila, mutta ajaessa heikkenee.

Itse otin vakioäänentoiston ja käytin säästyneet eurot muihin varusteisiin. Ajaessa kuuntelen etupäässä kuitenkin radiota, niin aivan se ja sama mitkä ämyrit autossa on. Pidemmillä reissuilla spotifystä omat suosikit.

Himasta löytyy sitten laitteistoa musiikista nauttimiseen.

No ei se ihan näin mustavalkea totuus ole. Autossa tulee vietettyä paljon aikaa, joten kelvolliset musavehkeet on oikeasti kiva juttu.

Enivei, auton luovutus ensi viikolla. Jokohan auton uskaltaisi pyytää kesärenkailla täällä keski-suomen korkeuksillakin?

Poissa HatYai

Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2265 : 24.03.2020 23:11 »
Volvoissa kai tuo perusaudiokin on ihan kohtuullinen ? HK 1000€ ja B&W 2500€ verottomat hinnat, CD soitin 200€...onneksi vanhemmiten kuulo on jo heikentynyt sekä kaikki hittibiisit kuultu satoja kertoja. Voi harkita muita rahareikiä auton varustelussa.

Poissa PalaavaVolvoMies

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 21
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2266 : 25.03.2020 09:54 »
Perusaudio on yllättävän hyvä esim. verrattuna edellisen autoni (BMW 520d) vastaavaan. Nastarengasmelu (Hakkapeliitta 9) on yllättävän kova haitaten musan kuuntelua. Olisi pitänyt ottaa kitkat...

Paikalla Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3406
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2267 : 25.03.2020 11:06 »
Perusaudio on yllättävän hyvä esim. verrattuna edellisen autoni (BMW 520d) vastaavaan. Nastarengasmelu (Hakkapeliitta 9) on yllättävän kova haitaten musan kuuntelua. Olisi pitänyt ottaa kitkat...

Muistaakseni ainakin Suomessa on hitusen parempi audiojärjestelämä jo alkuunsa kaikissa malleissa:
Sensus audio High Performance, 9,3" kosketusnäyttö, 220w vahvistin, 10 kaiutinta
Sakasan sivuilta vois löytää ehkä sen kaikista halvimman mahdollisen version...

Harman Kardonissa tehoa 600W, subbari ja 14 kaiutinta yhteensä + paremmat säätömahdollisuudet.

tänään tuli huomattua sekin, että ellei latauspiuhaa heti autosta irrota vaan lastaa esim tavaroita takaluukkuun, niin piuha lukittuu autoon uudelleen ja mentävä lukituksen & avauksen kautta uusiksi että sen saa irti.
Volvo V60 T8 R-Design MY20

Poissa OXRXXX

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 35
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2268 : 25.03.2020 12:28 »
Muistaakseni ainakin Suomessa on hitusen parempi audiojärjestelämä jo alkuunsa kaikissa malleissa:
Sensus audio High Performance, 9,3" kosketusnäyttö, 220w vahvistin, 10 kaiutinta
Sakasan sivuilta vois löytää ehkä sen kaikista halvimman mahdollisen version...

Harman Kardonissa tehoa 600W, subbari ja 14 kaiutinta yhteensä + paremmat säätömahdollisuudet.

tänään tuli huomattua sekin, että ellei latauspiuhaa heti autosta irrota vaan lastaa esim tavaroita takaluukkuun, niin piuha lukittuu autoon uudelleen ja mentävä lukituksen &
avauksen kautta uusiksi että sen saa irti.
Helpommin saa irti, kun avaa lukituksen kuskin oven sisäpuolelta ”avaa lukko”- nappulasta.

Paikalla Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3406
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2269 : 25.03.2020 12:40 »
^ niinpäs  :)
eipä tullut mieleen (enkä lukenut ohjekirjaa...)
Volvo V60 T8 R-Design MY20

Poissa Volle

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 17
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2270 : 25.03.2020 14:06 »



Muistaakseni ainakin Suomessa on hitusen parempi audiojärjestelämä jo alkuunsa kaikissa malleissa:
Sensus audio High Performance, 9,3" kosketusnäyttö, 220w vahvistin, 10 kaiutinta
Sakasan sivuilta vois löytää ehkä sen kaikista halvimman mahdollisen version...

Harman Kardonissa tehoa 600W, subbari ja 14 kaiutinta yhteensä + paremmat säätömahdollisuudet.

tänään tuli huomattua sekin, että ellei latauspiuhaa heti autosta irrota vaan lastaa esim tavaroita takaluukkuun, niin piuha lukittuu autoon uudelleen ja mentävä lukituksen & avauksen kautta uusiksi että sen saa irti.
Ja T8 mallissahan on subbari vakiona, myös peruspoppivehkeissä.

Poissa PalaavaVolvoMies

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 21
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2271 : 25.03.2020 14:09 »

Ja T8 mallissahan on subbari vakiona, myös peruspoppivehkeissä.

Onko varmasti subbari? Mistä sen voisi varmistaa fyysisesti? Valikosta subbarin säätö kyllä löytyy mutta niin löytyy etusumuvalojen katkaisin vasemmasta viiksestäkin vaikkei itse valoja olekaan keulaan mahtunut T8:in jäähdytyksen takia.

Poissa Volle

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 17
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2272 : 25.03.2020 14:26 »
Onko varmasti subbari? Mistä sen voisi varmistaa fyysisesti? Valikosta subbarin säätö kyllä löytyy mutta niin löytyy etusumuvalojen katkaisin vasemmasta viiksestäkin vaikkei itse valoja olekaan keulaan mahtunut T8:in jäähdytyksen takia.


Sen verran tulee matalia taajuuksia, että on sen pakko olla jostain, en ole itsekkään sitä vielä löytänyt, mutta pitääkin tarkistaa takapyöränkotelon "aukko"-->
https://www.volvocars.com/fi/why-volvo/innovaatiomme/ajamisen-tulevaisuus/connectivity/aanentoisto/harman-kardon
Oli se mainittu erikseen myös auton varusteissa, kun auton tilasin...

Poissa Volle

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 17
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2273 : 25.03.2020 14:30 »
Sen verran tulee matalia taajuuksia, että on sen pakko olla jostain, en ole itsekkään sitä vielä löytänyt, mutta pitääkin tarkistaa takapyöränkotelon "aukko"-->
https://www.volvocars.com/fi/why-volvo/innovaatiomme/ajamisen-tulevaisuus/connectivity/aanentoisto/harman-kardon
Oli se mainittu erikseen myös auton varusteissa, kun auton tilasin...



Paikalla Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3406
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2274 : 25.03.2020 16:06 »
Jotenkin muistan, että toi subbari ois ollu vakiopopin kanssa vain näissä ekoissa MY19 malleissa joissa oli myös lasikatto?

Saksan Volvo sivuostolla vierailin:
Siellä R-des saatavilla myös normi comfort kangaspenkeillä... ???
T8 kalliimpi siellä kuin Suomessa kiitos meidän veroedun.
esim. samoin varusteltu kuin nyt itsellä, kustantaisi Saksassa n.5000 € enemmän, joten jotain sentään Suomessakin on "halpaa"
Volvo V60 T8 R-Design MY20

Paikalla Tikka

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2475
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2275 : 25.03.2020 17:25 »
Löytyyhän tuo subbari hinnastostakin eikä sitä subbarin säätöä mistään valikoista autossa löytyisi, jos sitä ei ole.
SLK

Poissa PalaavaVolvoMies

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 21
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2276 : 25.03.2020 20:52 »
Löytyyhän tuo subbari hinnastostakin eikä sitä subbarin säätöä mistään valikoista autossa löytyisi, jos sitä ei ole.

Löytyyhän ne etusumuvalotkin nappia painamalla kun oikein kuvittelee...
Omassa V60 T8 MY19:ssa subbari taisi löytyä kuvan osoittamasta paikasta!
Eli kuvassa näkyvä kohoutuma verhoilussa.

Paikalla Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 3406
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2277 : 25.03.2020 20:58 »
^ ja näytti löytyvän normiakkukin, jota ihmettin missä mahtaa T8:ssa olla...
mutta onko subbari vielä MY 20 vakio audiolla ?
Volvo V60 T8 R-Design MY20

Poissa sheikki

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 186
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2278 : 26.03.2020 11:21 »
Maanantaina olisi liisari V60 T4 Inscriptionin luovutus. Mukava päästä litraisesta manuaali Astrasta eroon.
Honda CRV -13, Porsche Cayenne S -16
Ducati Panigale 899, Ducati 999R
Ducati 998S Troy Bayliss, Vespa 300GTS

Poissa Duke

  • Yhdistyksen jäsen
  • Vakiokalustoa
  • *****
  • Viestejä: 741
  • Päästötalkootaksari
Vs: Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)
« Vastaus #2279 : 31.03.2020 13:28 »
Uusimmassa Tuularissa TL 4/20 on koeajossa Volvo V60 T6 TwE. Toimittaja arvelee, että tämän pitäisi mennä kuin kuumille kiville. On 5000 € edullisempi kuin T8 maksaen 55500 €. Teho on 253 hv. Ajokantaman arvioidaan olevan 52-63 km. Talvella olisi 35-40 km.

Jarrupoljintuntumaa pidetään ”huomattavasti luontevampaa” kuin T8:ssa.
Volvo V90 T8, VW T-Roc 1.5 TSI DSG 4-Motion, BMW Z3 1,9