https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)

Minkälainen toimitusaika noissa V60 T8 on tällähetkellä keskimäärin?
 
Minun T8 R-Desing mallille on ainakin muuttunut arvioitu toimitusaika 2 kk aiemmaksi kun mitä tilauksen tekovaiheessa. Eipä nuo pitkät toimitusajat ole ainakaan minua haitanneet kun tiedän suunnilleen milloin haluan uuden auton ja automyyjältä olen aina saanut sopivan hyvityshinnan entisestä vaikka kauppa on sovittu lähes vuoden päähän.
 
Marko_K sanoi:
Suunnitelmatalouksissa taidettiin autoja jonottaa vielä hieman kauemmin [emoji38]

Kyllä, mutta niitä jonotettiinkin hyvin hyvin suunnitelmallisesti. Ohessa bussin ikkunasta kuvaamani kuva työnsankareiden autoista suunnitelmallisesti parkkeerattuna Itä-Berliinissä -89. Hieman on kyllä havaittavissa tulevan markkinatalouden tuulahdusta kun ei ihan ole rivit enää niin suorat kuin pitäisi  ;D ;) ;D

sorry OT, oli ihan pakko
 

Liitteet

  • Berliini_autoja.jpg
    Berliini_autoja.jpg
    45,5 KB · Katsottu: 307
Minulle sopii V60 T8:n viivästyminen vaikka vuodella. Väliraha sovittu ja eiköhän tuo tämän vuotinen Q5 vielä ensi vuoden pysy nipussa ja jos ei, niin takuu korjaa. Mitä pidemmälle luovutus siirtyy, sitä parempi kauppa tulee.
 
MMV sanoi:
Mitä pidemmälle luovutus siirtyy, sitä parempi kauppa tulee.

Näin mäkin olen aina ajatellut. Sehän on vain hieno juttu, jos uuden auton luovutus viivästyy, niin saa ajella omalla autolla täysin ilman arvonalenemaa. Se on kuitenkin aika harvinaista herkkua, varsinkin, jos puhutaan muutaman vuoden vanhoista autoista.

Toki jos joku kallis huolto on ihan kulman takana odottamassa, niin sitten ihan eri juttu.
 
Nonii volvo saatu tilaukseen, toimutusaevio syyskuussa. Mut mikäpäs tässä vanhalla corollallla ajellessa.. ei sedania malttanut odottaa, jospa se farkun käytännöllisyys avittaisi. Hitaasti tuli tarjouksia, joutu perään soittelemaan, aikas hanurista. Koeajo oli miellyttävä, ennen bmw oli suurin kinnostus. Nyt meni volvo ainakin tilapäisesti ohi. Sisus amber tai blonde..

VOLVO V60 T8 AWD Business Inscription aut, MYE:2
Lisävarusteet
727 Pebble grey metalli
Alumiinivanteet 19" 5-multi spoke black diamond cut (1041) CarPlay ja Android Auto (882)
Laminoidut äänieristelasit (236)
Lämmitettävä tuulilasi (ei yhdessä HUD:n kanssa) (871) Ohjauspyörä urheilullinen (489)
Pysäköintiavustin puoliautomaattinen (870)
Sensus Audio Premium Sound by B&W (553) sis. subwoofer Varustepaketti Family MY19 (V60 ja V60CC)
- Sähköpistoke tavaratilassa 12V (424) (20,00 e) - Ostoskassin pidin (346) (80,00 e)
- Sähkötoimiset lapsilukot (114) (120,00 e)
- Tummennetut takalasit (179) (400,00 e)

Varustepaketti Technic MY19 (60 ja 90-sarja)
- Pysäköintikamera taakse (790) (450,00 e)
- Automaattisesti himmenevät ulkopeilit (169) (150,00 e)
- Sensus navigointi, puheopastus suomeksi (255) (- e)
- LED kaukovalot, täysaktiiviset häikäisynestoaut. (645) (1200,00 e) - Intellisafe Surround (Blis ja CTA
Lintukamera 360),
Vetokoukku. puoliautomaattinen (1028)
 
Jere sanoi:
Nyt löytyisi jollekkin halukkaalle suht nopeaan toimitukseen V60 T8

Auto muutoskelpoinen vielä arviolta tämän kuukauden, ja toimitusaika-arvio 5.2.2019.
Hämeen Autovarusteen kanssa kaupanteko eli vaihdokit ym. OK

Omat suunnitelmat muuttuivat niin vapautui minulta. Lisäinfoa tarvittaessa yksityisviestillä.

Auto löysi uuden kodin eli foorumi näytti toimivuutensa :) Isot kiitokset myös Hämeen Autovaruste Jyväskylä.
 
Eräs naapureista tuosta kotikadun varrelta tuli yksi iltapäivä ovikelloa soittamaan. Oli autoa vaihtamassa ja oli koeajossa V60 D4. Kysyi että kiinnostaako käydä ajamassa lenkki. Ilman muuta kiinnosti, vaikka itsellä tuskin seuraava auto on Volvo.
Eli peilaan tässä uutta tähän itsellä nykyään olevaan V60 D4 2015. Eli periaatteessa samanlainen auto...

Yleisilmehän ohjaamossa oli että vau: Nyt on Volvokin tullut tälle vuosisadalle. Mittaristo ja keskinäyttö olivat mielestäni tyylikkäitä ja muutenkin materiaalit olivat hienon näköisiä. Penkki vaikutti ihan ok:lta, mutta rehellisyyden nimessä on sanottava, että vanhassa oleva sport-penkki on omalle ruumiinrakenteelle parempi. Saattoi tietenkin olla, ettei kaikkia säätöjä vielä löytänyt... Istumaasento oli itselle vähän turhan matala.

Kone käyntiiin ja baanalle... Mootterin ja vaihteiston yhteispeli oli astetta parempaa kuin nykyisessä. Vaihtoi tosi pehmeästi ja reagoi kaasuun nopeasti. Ajolta tuntui ihan Volvolta muuten, vakaasti menee...

Meluun oli paha ottaa kantaa, kun itsellä on kitkat ja tässä uudessa nastat. Kuuli että nastat on alla, mutta ei nyt niin pahasti. Tiellä oli kuraa ja vettä reilusti ja auton takaa kuului melkomoinen kohina. Oli suurempi kuin nykyisessä... Moottorin ääni on saatu kyllä hyvin eristettyä, huomattavasti parempi kuin nykyinen...

Takatilat ja tavaratila tässä on paljon paremmat kuin nykyiset.

Takakamerasta sellainen huomio, ettei kuvasta nähnyt näin kuraolosuhteissa mitään. Rouvan Golf:ssa oleva ratkaisu ei ole tällä kelillä ollenkaan huono. Siinähän takakamera on siinä VW-logon/kahvan alla ja pysyy puhtaana.

Summasummaruum: Hieno auto on Göteborgissa? tehty...

Jukka
 
JukkaI sanoi:
Eräs naapureista tuosta kotikadun varrelta tuli yksi iltapäivä ovikelloa soittamaan. Oli autoa vaihtamassa ja oli koeajossa V60 D4. Kysyi että kiinnostaako käydä ajamassa lenkki. Ilman muuta kiinnosti, vaikka itsellä tuskin seuraava auto on Volvo.
Eli peilaan tässä uutta tähän itsellä nykyään olevaan V60 D4 2015. Eli periaatteessa samanlainen auto...

Yleisilmehän ohjaamossa oli että vau: Nyt on Volvokin tullut tälle vuosisadalle. Mittaristo ja keskinäyttö olivat mielestäni tyylikkäitä ja muutenkin materiaalit olivat hienon näköisiä. Penkki vaikutti ihan ok:lta, mutta rehellisyyden nimessä on sanottava, että vanhassa oleva sport-penkki on omalle ruumiinrakenteelle parempi. Saattoi tietenkin olla, ettei kaikkia säätöjä vielä löytänyt... Istumaasento oli itselle vähän turhan matala.

Kone käyntiiin ja baanalle... Mootterin ja vaihteiston yhteispeli oli astetta parempaa kuin nykyisessä. Vaihtoi tosi pehmeästi ja reagoi kaasuun nopeasti. Ajolta tuntui ihan Volvolta muuten, vakaasti menee...

Meluun oli paha ottaa kantaa, kun itsellä on kitkat ja tässä uudessa nastat. Kuuli että nastat on alla, mutta ei nyt niin pahasti. Tiellä oli kuraa ja vettä reilusti ja auton takaa kuului melkomoinen kohina. Oli suurempi kuin nykyisessä... Moottorin ääni on saatu kyllä hyvin eristettyä, huomattavasti parempi kuin nykyinen...

Takatilat ja tavaratila tässä on paljon paremmat kuin nykyiset.

Takakamerasta sellainen huomio, ettei kuvasta nähnyt näin kuraolosuhteissa mitään. Rouvan Golf:ssa oleva ratkaisu ei ole tällä kelillä ollenkaan huono. Siinähän takakamera on siinä VW-logon/kahvan alla ja pysyy puhtaana.

Summasummaruum: Hieno auto on Göteborgissa? tehty...

Jukka

Tehty Torslandassa, Göteborgissa varmaan suunniteltu.
 
Uudessa Moottori-lehdessä oli S60 ( 2.0 bensanelari 310 hv.) pikamaistiaiset, aika isoksi on sekin kasvanut kun akseliväli on pidempi kuin kuussatkussani ......  :rolleyes:

Hienot suoritusarvot olivat tässäkin !!!
 
Otin nyt ton V60 D3 A:n koeajoon. Ekat fiilikset:

-Omituinen kevyt/raskas porrastus ohjauksessa (tottunut tasaisen raskaaseen). Mersussa ainakin vaihtuu huomattavasti smoothimmin se parkkipaikkakeveys pois.

-Ajomelu aika siedettävä ja paljon parempi mielestäni kun esim. viimeisin V70

-Halvempi pikkumittaristo on vähän hölmö kun ei näe kierroslukumittaria

-Hiukan muovisen oloiset rattinapit ja etenkin keskikonsolin mukitelineen suoja on ihan ihmeellisen halvan oloinen

-Halppis penkit on erittäin jees itselleni säädöiltään

Katotaan miltä tuntuu kun vähän ajaa lisää. Itsellä on aika tiukka kamppailu pään sisällä tämän ja C-mersun välillä.
 
Taky sanoi:
Isomassa 12":ssa ei ole taas moottorin lämpömittaria.

Ei oo nykyisessäkään... ei sitä silleen edes kaipaa, parempi vaan ettei stressaa. Kierroslukumittari on itselle visuaalisesti tärkeä, eihän sitä automaatissa mihinkään tarvii. Mitenköhän ton auton manuaalimallissa on muuten toteutettu? Aika hauskaa jos siitäkin puuttuis. Onhan noita autoja kyllä mistä se on ennenkin puuttunut.
 
mtr1 sanoi:
Ei oo nykyisessäkään... ei sitä silleen edes kaipaa, parempi vaan ettei stressaa. Kierroslukumittari on itselle visuaalisesti tärkeä, eihän sitä automaatissa mihinkään tarvii. Mitenköhän ton auton manuaalimallissa on muuten toteutettu? Aika hauskaa jos siitäkin puuttuis. Onhan noita autoja kyllä mistä se on ennenkin puuttunut.
Ei saa uusiin volvoihin manuaalimittareita enään (paitsi vanhat V40 ym). uudet mallit on sillä "kuli" digimittarilla.
Eikä muakaan kyllä haittaa vaikka se 12" mittaristosta puuttuu, mutta olishan sen nyt digimittariin aika helposti saanut jos ois halunnut.
Volvossa sen 12" muokattavuuskin on aika suppea. värejä voi vähän vaihtaa, mutta layout sama.
 
Kaapo sanoi:
Ei saa uusiin volvoihin manuaalimittareita enään (paitsi vanhat V40 ym). uudet mallit on sillä "kuli" digimittarilla.
Eikä muakaan kyllä haittaa vaikka se 12" mittaristosta puuttuu, mutta olishan sen nyt digimittariin aika helposti saanut jos ois halunnut.
Volvossa sen 12" muokattavuuskin on aika suppea. värejä voi vähän vaihtaa, mutta layout sama.

Eikun meinasin sitä että tosta autosta on manuaalivaihteinen malli. Niin vähän hassua jos siitä puuttuu kiekkamittari.
 
mtr1 sanoi:
Eikun meinasin sitä että tosta autosta on manuaalivaihteinen malli. Niin vähän hassua jos siitä puuttuu kiekkamittari.
ok, en ymmärtäny, että joku vielä ostaa manuaaleja...  ;D
 
Tilaamani T8 jaksaa vain herättää epäilyksiäni järkevyyden suhteen. Jos auto ei olekaan sellainen josta pidän tai käyttökulut ovat kohtuuttoman suuret, niin pitäisi varmaan optimoida arvonalenemaa. Jos pääsisi eroon mustan sisustuksen kammoamisesta ja vaihtaisikin R-Designiin jolloin sporttipenkit olisivat vakiona, poistaisi kaikki turhat ruksit tilauksesta alkaen Technic-paketista jne. Tuolla muutoksella auton hinta tippuisi lähes 4k€, mutta ei vaikuttaisi hyvityshintaan todennäköisesti mitenkään. Vähän huolestuttaa että Volvo saattaa lähteä kiertoon samalla nopeudella kuin aikoinaan Avensis, jota en 3kk kauempaa pystynyt sietämään...
 
MMV sanoi:
Tilaamani T8 jaksaa vain herättää epäilyksiäni järkevyyden suhteen. Jos auto ei olekaan sellainen josta pidän tai käyttökulut ovat kohtuuttoman suuret, niin pitäisi varmaan optimoida arvonalenemaa. Jos pääsisi eroon mustan sisustuksen kammoamisesta ja vaihtaisikin R-Designiin jolloin sporttipenkit olisivat vakiona, poistaisi kaikki turhat ruksit tilauksesta alkaen Technic-paketista jne. Tuolla muutoksella auton hinta tippuisi lähes 4k€, mutta ei vaikuttaisi hyvityshintaan todennäköisesti mitenkään. Vähän huolestuttaa että Volvo saattaa lähteä kiertoon samalla nopeudella kuin aikoinaan Avensis, jota en 3kk kauempaa pystynyt sietämään...

En optimoisi varusteita ja sisustaa muiden makuun sopivaksi. Anna Volvolle mahdollisuus, uskoisin että pidät kamppeesta, kun se on tehty sinun spekseillä.

Nykyinen Volvo lähestyy 2 vuoden ikää, eikä vielä ole pahempia oireita autokuumeesta. Yleensä autot on vaihtunut 1,5 v välein.
 
MMV sanoi:
Vähän huolestuttaa että Volvo saattaa lähteä kiertoon samalla nopeudella kuin aikoinaan Avensis, jota en 3kk kauempaa pystynyt sietämään...

Kannattaisiko - kuten joku toinenkin tällä foorumilla - kierrättää jo ennen toimitusta jollekin pitkässä jonossa olevalle?