autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: DS 7 Crossback  (Luettu 8458 kertaa)

TeroPee

  • Vieras
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #20 : 11.01.2019 22:00 »
Pahoittelut, jäi tosiaan tuo Aircross -sana puuttumaan listasta.

Poissa Harba

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #21 : 11.01.2019 22:17 »
Kiinnostava malli tuo hybridi. Mielenkiintoista olisi päästä testaamaan vastaako laatu hintaa. Minulla oli aikaisemmin C6 sitikka, siinä harmituksen aiheutti se että auton toiminnot eivät vastanneet sitä laatuvaikutelmaa mitä autolta odotti. Esim. vakkarin nopeuden palautus oli tehty niin kuin se yksinkertaisesti tehtäisiin ajattelematta todellista käyttötapausta, eli nopeudenpalautus toimi tyyliin kaasu pohjaan ja automaatti vaihtoi pari vaihdetta pienemmälle.

Poissa Marko_K

Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #22 : 12.01.2019 09:48 »
Yksi asia mua on jäänyt mietityttämään -- tämä siis ennen kuin olen ajanut DS7:lla metriäkään. Ajatuksena olisi ollut kiehtovaa, että Citroën olisi kaasunestejousituksen tappamisen sijaan ottanut sen käyttöön tässä "premiumbrändissä". Ymmärtääkseni kustannussäästöt olivat suuri syy siitä luopumiseen, mutta kuvittelisi että tällaisessa brändissä, jossa autoilla on enemmän hintaa, olisi riittänyt myös pelivaraa sitä ajatellen.

En ole perehtynyt miten paljon kaasunestejousitus eroaa mitoitusmielessä teräsjousimalleista, joten voi toki olla että EMP2-platta ei vain tuohon taipuisi.

Mutta ajatuksena; sanonpa vain, että olisi äärettömän kiinnostavaa päästä ajamaan modernilla autolla, jossa olisi esimerkiksi Xantia Activan superajettava kaasunestejousitus päivitettynä 2010-luvulle.
Autot: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18

Pyörät: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One series 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig 29er -14 | 2 x Scott Peak Adventure -90

Poissa HatYai

Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #23 : 12.01.2019 10:15 »
Ilmajousitus on myös hyvä vaihtoehto kun halutaan mukavuutta yhdistettynä hyvään ajettavuuteen. C4 Grand Picassossa  (2006 - 2013 Exclusive) sellainen oli takajousituksena ja mielestäni se toimi mainiosti.

Poissa jtp_fi

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 492
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #24 : 12.01.2019 12:47 »
Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG 2016, ex-autoja: Volvo XC90 T8 Inscription 2017, Outlander PHEV 2014, BMW 530d xDrive

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2246
  • MB GLC 350e
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #25 : 13.01.2019 13:11 »
Mitäs samaa 3008 tai Opelin Grandlandissa on kun täällä DS 7 verrataan, vai käyttääkö Citikka samaa pohjaa Peugeotin/Opelin kanssa ::)
Lataushybridi on hinnaltaan 59k€, joten miksi verrataan 80k€ autoihin?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/80bd6d24-521c-4fa1-bc97-74340280dc8d?ref=ampparit:8d66

Oho, tämä uutinen on mennyt ohi. DS on mielenkiintoinen automalli, jonka brandiä rakennetaan premium-tyyliin. PSA:n edesottamuksia täytyykin seurata jatkossa tarkemmin, kun DS-mallistoon kuuluu jo plug-in ja pian sähköautokin.

Puikoissa on näköjään tuttu mies Lexukselta, Petri K, jonka kanssa on tullut tehtyä kahdet kaupat (NX ja RX) hyvin kokemuksin.

===========================

Ei liittyne tähän mitenkään, mutta vääjäämättä muistiin palautui autokauppa 2000-luvun alkupuolella. Olin iskenyt silmäni uusittuun Opel Corsa GSI:hin ja ajoin töiden jälkeen Opel-kauppaan Kadetilla. Normaali tilanne, ettei kukaan ollut kiinnostunut, kun kiertelin näytillä ollutta GSI:tä. Katsoin (täysiin…)lasikoppeihin päin ja mietin lähtisikö kotiin, kun ketään ei kauppa kiinnostanut. Silloin viereeni ilmestyi myyjä, joka pahoitteli odotustani, ollessaan juttusilla toisen asiakkaan kanssa.

Hänen kanssaan asiat etenivät sujuvasti ja lyhyen dialogin jälkeen kauppa syntyi nopeasti. Ajelin kotiin paperit taskussa odottelemaan luovutusta noin 3 kk:n päästä. Luovutuksen teki toinen henkilö, joka kertoi GSI-myyjän olleen Opelin nr 1 vuosimyyntimäärissä ja hän oli juuri vaihtanut firmaa (olisko ollut Nissan). Tuon jälkeen koko Opel-malliston myyntimäärät kääntyivät laskuun. Jälkikäteen mietiskelin; näkikö hän tulevaisuuteen, vai halusiko vain myydä enemmän kiinnostavaa ja haluttua merkkiä...

Poissa pantero

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2246
  • MB GLC 350e
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #26 : 13.01.2019 13:15 »
Tämä DS ansaitsisi tulla paremmin näkyviin tuolla automerkkilistassa, kun itseltäkin nämä DS-uutiset meinasivat mennä ohi. Eli ehdotan, että DS olisi ihan omana merkkinään tai ainakin Citroen/DS tunnisteella, jolloin DS- kirjoittelu olisi helpommin löydettävissä. DS:ltä onkin juuri tullut ennakkomyyntiin plugari ja loppuvuonna on luvassa myös sähköauto.

Plugarin DS 7 Crossback E-Tense 4x4 ominaisuuksista on tiedossa seuraavaa (Autotoday):

”Autossa on muun muassa infrapunakameralla toimiva pimeänäkö, pysäköintiavustin, tien pintaa auton edestä skannaava ja tienpinnan muutoksien mukaan jousituksen pehmeyttä aktiivisesti mukauttava jousitus.
DS 7 Crossback E-Tense 4×4 -mallin teho on 300 hevosvoimaa ja vääntö 450 Nm.
DS 7 Crossbackissa on kaksi 80 kW sähkömoottoria, jotka ovat sijoitettu auton etu- ja taka-akselille.
Puhtaasti sähkömoottorilla ajettaessa autolla voidaan ajaa täysin päästöttömästi. Sähkö- ja bensiinimoottorin yhdistelmää käytettäessä ovat päästöt 49 g/km (WLTP).
Sähköllä ajettaessa toimintasäde on WLTP-mittaustavalla mitattuna 50 km. Wallboxilla (32A) ladattaessa latausaika on 1 h 45 min. Pikalatauksella akun saa ladattua 80 % täyteen 30 minuutissa.”

Netcarshow:sta löytyy kuvan lisäksi muitakin tietoja:

-NEDC range 60 km, maksimi nopeus sähköllä 135 kph
-akusto 13,2 kWh, tekstin mukaan sijoitettu ”underneath the floor

Poissa Kaapo

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2782
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #27 : 13.01.2019 13:18 »
Mielenkiintoinen kuvio kokonaisudessaan tämä DS.
vaikea ajatella että saavuttaisi samanlaisen "luxus" imagon kuin Toyotan Lexus.
ranskalaisten maine kun on mitä on. aika näyttää onko kysyntää.
Volvo V90 D4 AWD Business R-Design Aut. MY18

TeroPee

  • Vieras
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #28 : 13.01.2019 13:41 »
Katsantokannasta kiinni tuo luksus. Ranskalaiset ovat aikoinaan tehneet upeita luksusautoja, mutta laatuongelmat ja erityisesti ruostuminen tappoivat ison pään mallit viimeistään 1990 -luvulla. Kyllä minä jo pikkupoikana ihastelin mm. Peugeot 604:ää ja vähän isompana sitten Citroën XM:ää. Ja uusin tuttavuus, jonka olin kokonaan unohtanut, mutta jonka mielellään ottaisin yhdeksi harrastetalliin, on Renault Safrane.

Nykypäivänä tosiaan sitten sitä luksusta, tai edes arkipäivän luksusta (premiumia?), ei ranskalaisista merkeistä tahdo löytää. DS on askel siihen suuntaan ja toivottavasti menestyy. Kirjoitinkin jo aiemmin että osa sitä premiumia on se, että voimalinja jatkuu ylemmäs mitä tavismerkeissä samassa konsernissa on. Toivottavasti myös DS:n puolella on ymmärretty se. Esimerkkinä olkoon vaikkapa VAG:n MQB-sporttimallit, joissa Skodan kovinta on 245hv, VW:n ja Seatin 310hv neloskoneet, mutta Audilta löytyy sitten 400hv vitoskone. Tarpeelista? Ei tietenkään. Mutta brändin eksklusiivisuuden kannalta tärkeää.

Ja mielelläni näkisin Citroënin ja DS:n eriteltynä merkkeinä, eihän Peugeot ja Citroenkaan ole yhdistettynä. Tai Seat ja Skoda. :)

TeroPee

  • Vieras
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #29 : 13.01.2019 18:28 »
Tarjous tuli. Ei siellä ainakaan haluta kauppaa tehdä, sillä vaihtoauton hyvitys oli yli 20 prosenttia alle halvimman meidän autoa vastaavan auton pyyntihintaa liikkeessä. Ko. auto on vieläpä selvästi enemmän ajettu huonommin varusteltu (ilmeisesti) tuontiauto isommilla kilsoilla.

En toki odottanutkaan että hyvitys olisi ollut yli verrokin pyyntihinnan, mutta ero oli hämmästyttävän iso. Toki tarjouksessa on otettu huomioon että jatketaan ajoa nykyisellä joskus kesän jälkeen tapahtuvaan luovutukseen saakka.

Poissa MJK

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 293
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #30 : 13.01.2019 19:04 »
vaikea ajatella että saavuttaisi samanlaisen "luxus" imagon kuin Toyotan Lexus.
ranskalaisten maine kun on mitä on. aika näyttää onko kysyntää.

Ranskalaisten maine on huono lähinnä joidenkin suomalaisten mielikuvissa.
Euroopan laajuudella myyvät mainiosti, DS tuoreenakin merkkinä suuremmalla markkinaosuudella kuin tuo Lexus.

Omaan mieleen Lexus on jäänyt ns. semipremiumiksi (vertaa saksalaiset MB/BMW/Audi), kuten vaikka Jaguar, Alfa-Romeo tai Volvo. Sanoisin tai toivoisin, että tähän kastiin DS asettuu hyvin, Suomen teillä ei liikaa liiku hyvännäköisiä autoja ja mielestäni tuo on sellainen.

Poissa Taky

Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #31 : 13.01.2019 19:32 »
”Autossa on muun muassa infrapunakameralla toimiva pimeänäkö,

OT: Metkaa että moisia järjestelmia ei näy kiinakaupoissa erillisellä näytöllä tms varustettua autoihin tarkoittettuna.

Valvontakameroissa tms. ihan arkipäivää joten tekniikka ei ainakaan vierasta ole.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Penguin

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 16044
  • Lakossa
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #32 : 13.01.2019 19:35 »
Tämä koko aihe joutaisi muut merkit osastolle, sillä nyky DS:ssä ei ole yhtään enempää Citroënia kuin siinä on Opelia.

Tästä DS7 Crossbackin voimalinjasta on kirjoitettu jo maaliskuussa 2017: https://www.autostadium.fi/index.php?topic=3836.msg360349;topicseen#msg360349
Olen lakossa, kunnes Autostadium alkaa noudattaa Kuluttajansuojalakia mainonnan tunnistettavuudesta.

TeroPee

  • Vieras
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #33 : 14.01.2019 10:52 »
Tarjous tuli. Ei siellä ainakaan haluta kauppaa tehdä, sillä vaihtoauton hyvitys oli yli 20 prosenttia alle halvimman meidän autoa vastaavan auton pyyntihintaa liikkeessä. Ko. auto on vieläpä selvästi enemmän ajettu huonommin varusteltu (ilmeisesti) tuontiauto isommilla kilsoilla.

En toki odottanutkaan että hyvitys olisi ollut yli verrokin pyyntihinnan, mutta ero oli hämmästyttävän iso. Toki tarjouksessa on otettu huomioon että jatketaan ajoa nykyisellä joskus kesän jälkeen tapahtuvaan luovutukseen saakka.

Suoran kaupan tarjous saatu. Hinnoittelumalli on näköjään kopioitu lääkkeiden myynnistä.

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5016
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #34 : 14.01.2019 10:56 »
Suoran kaupan tarjous saatu. Hinnoittelumalli on näköjään kopioitu lääkkeiden myynnistä.
Eli 10-15% saa tingittyä kassalla ;D

Poissa Marko_K

Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #35 : 14.01.2019 10:57 »
Eli 10-15% saa tingittyä kassalla ;D

Vai oisko niin että Kela maksaa osan laskusta?  ;D
Autot: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18 | Peugeot 5008 Allure BlueHDi 130 EAT8-automaatti -18

Pyörät: Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One series 1.5 C H2 -15 | Ragley BigWig 29er -14 | 2 x Scott Peak Adventure -90

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5016
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #36 : 14.01.2019 11:00 »
Vai oisko niin että Kela maksaa osan laskusta?  ;D
Jotain sinne päin ;D
Kuulostaa samalta konseptilta Teslan kanssa. Ainakin niin olen ymmärtänyt, että Teslan hinnat on kanssa "apteekin" hintoja?

Poissa Urlaub

Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #37 : 14.01.2019 11:07 »
Todennäköisesti juuri näin. Mutta tuotteena tuo DS7 on erilainen kuin mersu tai volvo. Pitää verrata muihin persoonallisiin nelivetohybrideihin, joita ovat muun muassa:

Niin. Eipä niitä ole. Jos joskus FCA saisi tehtyä Stelviosta lataushybridin niin se olisi kilpailija mutta muita en keksi (paitsi tietty muut PSA:t).

Lexus? Range Rover Evoque?

TeroPee

  • Vieras
Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #38 : 14.01.2019 12:06 »
Lexus? Range Rover Evoque?

Onko Lexuksesta jo lataushybrid? Evoque on juuri esitelty, sen unohdin. Täytyypä tutustua siihenkin. Hintaskaala näytti olevan 53.500 - 100.500 euroa.

Edit: näyttääkin tämän hetken Evoque -hinnastossa olevan vain itselataavia versioita tarjolla.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2019 12:12 kirjoittanut TeroPee »

Poissa Urlaub

Vs: DS 7 Crossback
« Vastaus #39 : 14.01.2019 12:37 »
Onko Lexuksesta jo lataushybrid? Evoque on juuri esitelty, sen unohdin. Täytyypä tutustua siihenkin. Hintaskaala näytti olevan 53.500 - 100.500 euroa.

Edit: näyttääkin tämän hetken Evoque -hinnastossa olevan vain itselataavia versioita tarjolla.

Joo, eivät ole töpselihybrideitä, mutta etpä sinäkään niitä kysellyt.

RR Evoquesta on vielä keväällä tulossa myyntiin PHEV.